Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Jylland : hvad er værd at se ?
Forfatter: 
Dato:  03-07-2006 22:53

Vi skal en uge til jylland, det eneste vi har bestemt os for er legoland og så en tur i givskud zoo på hjemvejen.

hvad er værd at se derovre ? (med et barn på 4 år)

med en dag legoland og en i zoo så syntes jeg det bliver for meget at skulle rundt i diverse sommerlande også. så vi vil gerne finde nogle ting der ikke tager hele dagen. så vi kan dase på stranden også :-) og det eneste jeg finder når jeg søger er diverse sommerlande.

vi vil gerne have tips om gode/moderne og børnevenlige campingpladser,især ved vesterhavet.

hilsen sjanna

0
0
Svar på denne tråd

værd at se
Forfatter: 
Dato:  03-07-2006 22:55
Jesperhus Blomsterpark... Super flot

M.V.H. Riderlykke

Der er 2 ting som dyreejer:

Enten så vil man det, eller også vil man det ikke..

Boks i Odense søges. Kig her

Se min hjemmeside HER

0
0
Svar på denne tråd

Sjanna...
Forfatter: 
Dato:  03-07-2006 23:03

min fødeby Thyborøn har lidt af hvert at byde på... Det er godt nok langt mod vest, meeenn...

Der er Vesterhavet, hvor I kan ligge ved stranden

Der er Jyllandsakvariet

Der er Sneglehuset (et hus pyntet overalt med snegleskaller og lign.)

Der er Kystcentret

Campingplads og sommerhus-udlejning... (y)

God ferie..

0
0
Svar på denne tråd

Mig ...
Forfatter: 
Dato:  03-07-2006 23:05

... kunne jeg fristes til at skrive, for jeg bor omtrent midt i mellem Billund og Givskud

Ikke så langt fra Givskud nærmere betegnet i Give ligger der et dejligt museum, der både har en fast udstilling om hedebondens liv og så en farverig specialudstilling lige for tiden.

Du får lige et link her www.gem.dk

Mvh. Lisbeth

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
0
0
Svar på denne tråd

Der er fx.
Forfatter: 
Dato:  03-07-2006 23:12

- Aqua i Silkeborg

- sejltur på Silkeborgsøerne (til Himmelbjerget osv.)

- Hjerl Hede

- Skagen (+ den tilsandede kirke, Råbjerg Mile osv.)

- Jesperhus Blomsterpark (der er vist også camping??)

- Viborg Domkirke

- Koldinghus

Og så kan jeg ikke lige komme på mere nu - det er vist for sent :-)

Vi skal 2-3 dage til Vendsyssel i sommerferien, det bliver skønt!

Venlig hilsen
Randi G.

Mors hest er bedst
(Anne-Katrine, 4 år)

0
0
Svar på denne tråd

der er også
Forfatter: 
Dato:  03-07-2006 23:17

både Djurs sommerland som ligger på djurs land ;)

og så er der også Fårup sommer land jeg syntes personligt bedst om Fårup til de lidt ældre, men Djurs er MEGET børnevenligt, og man kan let få en hel dag til at gå der, det hele er utrolig flot lavet!

www.2xdd.webbyen.dk

Gaia*** Du vil ALTID være min stjerne,

Som på himlen kommer der flere lige nu

blinker Chester*** og Wasaja***

0
0
Svar på denne tråd

Randers regnskov
Forfatter: 
Dato:  03-07-2006 23:17

Det kommer selvfølgelig idt an på hvor I skal bo og hvor langt I vil køre efter de forskellige ting...

Nu er jeg jo fra Randers (inden jeg flyttede til Sjælland) og jeg synes helt klart at Randers regnskov er et besøg værd.

Ellers er der jo Kattetgat centeret i Grenå som også er meget sjovt.

Hvad med en tur på himmelbjerget? Og nyde naturen omkring Silkeborg. Måske en sejltur på Silkeborgsøerne?

Mange steder langs Gudenåen kan men leje kanoer i et par timer/en dag (og flere).

Der er mange andre flere spændende ting, men som altid kan jeg ikke huske noget når jeg skal

0
0
Svar på denne tråd

der er jo nogle gode...
Forfatter: 
Dato:  03-07-2006 23:32

imellem dem i siger :-)

akvariet ville ihvertfald være et hit, og en halvdags kanotur ville sikkert også være en god ide.

men hvor er der gode(nye/pæne) campingpladser ved vesterhavet ?

vi vil ikke være samme sted hele tiden, planen var at rokere 2-3 gange så man får set lidt af hvert. så kom endelig med flere ide'er.

jeg sidder og lurer på et kraks kort hver gang jeg ser noget af det i nævner er fuldstændig lost for stedsans når vi snakker om jylland.

hilsen sjanna

0
0
Svar på denne tråd

Overnatningsmuligheder ...
Forfatter: 
Dato:  03-07-2006 23:49

... f.eks. tæt på Givskud?? Så er der www.riis-camping.dk//d...umber=2685, som har børnevenligt badeland.

Der er forresten også vandrerhjem i Givskud, det ligger 5 minutters gang fra Løveparken (som vi indfødte stadig kalder det)

Mvh. Lisbeth

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
0
0
Svar på denne tråd

Hvad med!!
Forfatter: 
Dato:  04-07-2006 00:24

Gør livet til en fest

rid islandskhest

Laksi´s hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Esbjerg
Forfatter: 
Dato:  04-07-2006 05:03

Hej

Hvis I kommer i nærheden af Esbjerg skulle i tage på fiskerimuseum. Det kan gøres på en halv dag´!!!

Der har de også sæler der bliver fodret foran puplikum flere gange om dagen, de har selvfølgeligt mange fisk, men også gamle træ kuttere mv. som man kan komme ind og se...

Der ligger en campingplads i udkanten af Esbjerg, jeg mener den hedder Sjelborg, den var fin da jeg boede i byen (for 10 år siden).

I kan også fortsætte til Ribe som har både vikingmuseum, jeg mener der er arbejdene "vikinger" om sommeren, og der ligger Ribe ferieby også, der er meget hyggeligt.

Hvis I tager til Ribe, skal I huske at se Domkirken, gågaden mv. Jeg kan anbefale at spise på Weis Stue, lige overfor domkirken, super hyggeligt og god mad. Evt. gå lidt væk fra gågaden og se Sct. Katrine kirke med tilhørende kloster.

Hvis I kommer til det område, kan I også tage til Fanø, der sejler en færge hvert kvarter, mener jeg, overfarten tager kun 12 minutter, der kan man gå langs havnen og se alle de gamle fanø huse, og evt. spise på en af de små hyggelige steder.

God ferie

Mvh

Gitte

0
0
Svar på denne tråd

Der er også
Forfatter: 
Dato:  04-07-2006 07:05

Sønderjylland, hvor vi bla har:

Dybbøl Mølle ved Sønderborg

Tørning Mølle mellem Vojens og Haderslev

Dyrehaven ved Haderslev

Frøslev-lejeren

Papirmuseumet i Gråsten

Gråsten Slot

Gram Slot

Midtsønderjyllands museum i Gram

Jels vikingeby

Troldeskoven ved Jels

Jels Plantarium

Og meget mere, som jeg desværre ikke har tid til, at skrive nu

Al sorg, al angst handler om en tilknytning til et andet individ, som er blevet brudt, eller risikerer at blive brudt. Al sorg er kærlighedens pris

Medlem af DÅHM syd

horseauction.dk/

0
0
Svar på denne tråd

Hjerl Hede !!
Forfatter: 
Dato:  04-07-2006 07:37

Især hvis det er i sæsonen så der er levendegørelse af de forskellige tidsaldre. Der er masser af se på, også for børn, men der er samtidig god plads og ikke så stresset som et sommerland.

Randers Regnskov er også helt fantastisk men der kan være meget varmt, specielt om sommeren.

Mvh Tina

0
0
Svar på denne tråd

jesper hus
Forfatter: 
Dato:  04-07-2006 09:48
Jesperhus.dk vil jeg også varmt anbefale. Et fantastisk feriested, med tiptop iorden campingplads. virkelig gode og rene faciliteter.

0
0
Svar på denne tråd

Hej hej
Forfatter: 
Dato:  04-07-2006 11:08

Som silas1 siger, der er mange spændende ting i Sønderjylland.

Der er jo også

*Danfoss Universe

*Vikingespillet i Jels

*Frøslev Plantage med den skønne naturlegeplads

*Landbrugsmuseet i Bolderslev

*Okseøerne

*Cathrinesminde Teglværk

*Hjemsted Oldtidspark

*Møgeltønder - se om prinserne er hjemme på ferie ;)

www.visitkrusaa.dk

Helena Hansen

- og det skøre dressurdyr

Medlem af DÅHM Syd

- det er fedt at være klog!

JHN's CHAMPIONATSLISTE i dressur 2006

- Send resultater til mig

Udstyr sælges, se:

www.freewebs.com/team-pip

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider