Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

sælge 2-års eller vente..
Forfatter: 
Dato:  02-07-2006 16:58

Jeg har virkelig brug for et råd.. jeg har fået mere at se til, end jeg lige kan nå..

Det handler om den skønneste fjordhest/ædel oldenborg tøs på 2 år og 3 mdr.. Jeg købte hende fordi jeg dengang ikke kunne se at det ville blive godt med min ridehest.. og fordi hun bare har det bedste sind.. men nu virker det alligevel med min belgier.. og jeg her bare ikke overskud til dem begge..

En tid tænkte jeg at jeg ville ride hende til, til min datter.. men hun er 7 1/2.. helt ærligt .. der går nok lidt tid før hun kan ride unghest..

men.. nu er det så jeg tænker.. det er nemmere at sælge 3-års ikk?!.. men.. det er lige nu hun er meget vant til at være i hænder.. og trensevant.. og trafiksikker.. osv.. hvis hun bare får lov til at stå.. hvor stor er chancen så for at hun stadig er den nemmeste ponypige.. når hun bliver 3?..

Hvad vil i råde mig til?

Karina.

Vi lever kun en gang... så nyd det dog!!!

Jeg kan godt li dressur... men vil hellere ride tur.. :-)

0
0
Svar på denne tråd

Prøv at
Forfatter: 
Dato:  02-07-2006 17:20
sælg, hun lyder som en skøn hest og vil sikkert have manges interasse. I mine øre lyder hun som en godt opdragen hest, og det er der mange der leder efter. Måske fordi hun er af den blanding, kan der være nogle der vælger hende fra (undskyld) Men der også mange der vælger andre ´racer fra, så bare klø på
0
0
Svar på denne tråd

hmmm
Forfatter: 
Dato:  02-07-2006 19:43

Det er nu ikke let at sælge en to-års - jeg har sagt ja til at sælge en dejlig to-års vallak for avleren - og det er en superfin hest...sådan en der uden problemer kan indbringe 40.000,- om et år, når han har været redet i et par måneder - men nu hvor folk kan få ham for det halve, er der ikke mange der er interesseret

Jeg overvejer faktisk at beholde den selv - og så score gevinsten næste år...eller bare beholde den så længe som muligt for han er bare SMUK

Så jeg tror du skal vente et år...du taber for mange kroner på at sælge den nu...

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har næsten
Forfatter: 
Dato:  02-07-2006 22:27

lige solgt en 2 års. Hun nåede ikke engang at være til salg!! ;) (Tak til ElseG)

Så min erfaring er at det skam er nemt nok at sælge en 2 års...

Jeg ville vælge at sælge nu, for det du evt kan få mere for den som 3 års, ja det har man hurtigt brugt i udgifter.

Mange hilsner

Marie M

Nu med Øffe-Mor
& pige-hesten Tøsen
0
0
Svar på denne tråd

tak for råd..
Forfatter: 
Dato:  02-07-2006 23:18

Jeg tror jeg prøver at sætte hende til salg.. virker det ikke.. så bliver hun bare hos mig, til næste forår.. hun er nem nok.. hun hungrer bare lidt efter kærlighed.. de er jo to der deler mig..

Det bliver hårdt.. jeg hader at stå i den situation..

Tak for rådene!!

Karina.

Vi lever kun en gang... så nyd det dog!!!

Jeg kan godt li dressur... men vil hellere ride tur.. :-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider