|
|
| Døden ? x/ |
| Forfatter:  |
Fie-xD |
| Dato:  |
28-06-2006 12:57 |
|
Hvad i ville i tænke hvis jeg så døden i øjnene ?
Hvad tror i der sker med en når man dør ?
Vildt mærkeigt og tænke på hvad der enlig sker ! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fejl ! |
Fie-xD |
28-06-2006 13:00 |
|
F E J L !
* Hvad ville i tænke hvis i så døden i øjnene ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
gu-ku-vi |
28-06-2006 13:02 |
|
Jeg har ligget for døden, kræft, mine tanker var at nu fik jeg da vished for om der var noget bagefter, hvis ikke der var , ja så opdagede jeg det ikke. Det eneste der irriterede mig var at mit barnebarn var så lille at, hvis jeg døde nu, ville han ikke kunne huske mig, så jeg valgte at kæmpe og vandt første omgang, er i dag erklæret rask. Gunni.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Samme navn? |
|
|
Er du den samme som "Sofie (:" - jeres IP starter nemlig med det samme?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Meget sansynligt |
Henriette Nielsen |
28-06-2006 13:29 |
|
Christina: Det lyder meget sansynligt... Der er skrevet en del indlæg fra brugernavnet Sofie, og der bliver anvendt samme skrifttype og farve. - Henriette -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift... |
|
|
jeg har aldrig rigtig tænkt det igennem... men et eller andet sted er jeg sikker på at der må være noget... jeg var ikke ret gammel da min far døde, og jeg kan helt tydelig huske at vågne op kort efter ans død, jeg havde drømt at han kom og tog mig med på skovtur, for at sige farvel... vi har også hørt lyde fra hans gamle værkstedsdel af garagen. min søsters værelse ligge lige på den anden side af vægen, og der er da blevet banket på... jeg tror på at min far sider og holder øje med hvad jeg går og laver, og om jeg har det godt... hvad der sker idet man dør, det vil jeg helst ikke tænke på, ofr så skal jeg også tage stilling til hvad min far tænkte da han døde, og det var ikke en helt stille død... hilsen Nina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ligegyldigt |
|
|
Er det ikke fjøjtende ligegyldigt hvem personen er eller om vedkommende evt har 2 profiler ??? Det vigtigste er vel at folk har noget relevant at at skrive i et indlæg !!! Og det synes jeg bestemt at dette her er. For at vende tilbage til indlægget : Jeg har også prøvet at stå med at se døden i øjnene. Det var også kræft.Og ja det var bestemt heller ikke sjovt,men det har givet mig et andet livsindhold og en anden livsmening. Og det jeg tænkte var,at det bare handlede om at have det godt med sig selv og at nå det, jeg kunne tænke mig før,jeg døde. Jeg ryger bla og det har jeg IKKE tænkt mig at holde op med da det beroligerer mig.Og jeg er sådan set ligeglad med om det forkorter mit liv.Vi skal jo dø ALLE sammen og så kan vi lige så godt have det fint, mens vi lever. Og jo JEG er en af dem , der tror på et liv efter døden,men tror tilgengæld også på, at det er det her liv, vi lever nu, der er vigtigst nu.
Mvh Graven Søger du en Welsh cob sec D,så kan jeg måske hjælpe ! Gode forbindelser til Wales haves. Netop nu rigtigt gode hingste og hoppeføl/plage. Super Papirer og smukke dyr og ikke mindst Fair priser !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bevar mig vel |
Henriette Nielsen |
28-06-2006 14:16 |
|
Bevar mig vel... Jeg vurderede det blot ud fra brugerens andre indlæg. Ytringsfrihed længe leve, men synes måske at denne bruger hører til på JHN istedet. Så du behøver ikke at fare op og bruge udråbstegn... - Henriette -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jo jo da |
|
|
Til Henriette Nielsen : Jo det er da lige netop hvad jeg behøver ! Som jkeg skriver er det da fjøjtende ligegyldigt om en bruger har 2 profiler eller flere. Hvis du har brug for at oplyse en anden om, at du har set vedkommende skrive med 2 brugere,så kan du vel snakke sammen privat med Christina S. Det kommer vel ikke os andre ved. Jeg har da bla også andre brugere end : Graven ! Og for mig er det helt ok,hvis man ikke lige ønsker at blive genkendt.
Mvh Graven Søger du en Welsh cob sec D,så kan jeg måske hjælpe ! Gode forbindelser til Wales haves. Netop nu rigtigt gode hingste og hoppeføl/plage. Super Papirer og smukke dyr og ikke mindst Fair priser !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| udråbstegn |
smukke-ped |
28-06-2006 14:38 |
|
nej for vi ved jo alle at udråbstegn er det samme som at svine folk til...!!!  såeh...!!!
ped har været der...ped har prøvet det
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| og hvad så |
|
|
Ja det er jeg nu ligeglad med. For jeg mener stadig at det er mærkeligt og vildt ligegyldigt at kommentere om en person har en eller flere brugere,når nu indlægget er godt. Jeg synes selv, at det er et MEGET stort emne at tale om døden . Og Fie-xD har lavet et godt indlæg til debat,hvorfor skal det evt så ødelægges af, at en synes, at det er fint at kommentere at vedkommende evt står skjult. Så selvom jeg har brugt udråbstegn,så mener jeg, at det er fuldt berettiget at krittisere vedkommende,nå det ødelægger emnet !!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dårlig dag |
Henriette Nielsen |
28-06-2006 14:58 |
|
Hvis du kan hidse dig sådan op over det, så må du da have en ualmindelig dårlig dag. Eller bare have en kort lunte...  - Henriette -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nej slet ikke |
|
|
Overhoved IKKE. Jeg har bare en mening og TØR sige den.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| døden... |
|
|
Tilbage til emnet...  Jeg er ærligt talt meget bange for døden.. Bange for den pga. at ingen kender til hvad der sker bagefter.. Og bange for at blive glemt.. Min farmor døde da jeg var 8 år og min søster var 4 år. Hendes sidste ord var: Sørg for at pigerne ikke glemmer mig. Jeg har aldrig glemt dig farmor.. 
M.V.H. Riderlykke
Der er 2 ting som dyreejer: Enten så vil man det, eller også vil man det ikke.. RYGKLAPPER #1 Se min hjemmeside HER
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fint nok |
Henriette Nielsen |
28-06-2006 15:10 |
|
Fint nok og have en mening og ytre den, men skal man absolut bruge store ord og udråbstegn for at det kommer ud, så ved jeg da ikke lige... det er svært at tage folk seriøst, når de råber. - Henriette -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja men sådan er det jo |
|
|
Det er da lige så svært at tage de folk seriøst,som synes, at det er så frygtelig vigtigt at bruge deres dag og energi på at Tøsekagle over om nogen nu har flere brugere eller ej. Og hvis du ikke kan tåle at jeg siger at jeg mener det med streg under, så er det bare ærgeligt. Jeg kan overhoved ikke se hvad du evt vil/havde tænkt dig at bruge det til. Men selvfølgelig,hvis du ikke har evner for/tør diskutere store emner,så er det jo bare ærgeligt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| emnet... |
|
|
Og folk kunne ikke se hvor jeg ville hen med mit indlæg den anden dag..  Kan I ikke holde jer til emnet...? Om det så er Gurli, Merete eller Marianne der har lavet tråden - det kan vel være ligemeget.. 
M.V.H. Riderlykke
Der er 2 ting som dyreejer: Enten så vil man det, eller også vil man det ikke.. RYGKLAPPER #1 Se min hjemmeside HER
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Andre tråde |
Henriette Nielsen |
28-06-2006 15:32 |
|
Folk må da gerne for min skyld oprette flere profiler. Men ud fra trådene at dømme (formulering og formodet alder), mener jeg bare at denne måske hører til på JHN. Emner som "hvad mener I om mode", "imorgen? )", "sove sammen med en veninde" og så videre. Ingen kritik af det, men brugeren kunne måske forvente flere svar på JHN. Og så har jeg ikke mere at sige til det. - Henriette -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| udråbstegn? |
gu-ku-vi |
28-06-2006 15:33 |
|
Jeg forstår mig vist slet ikke på de forskellige tegn, råber man når man bruger udråbstegn? jeg troede man skrev med store bogstaver!! D.v.s. at det er bare med at passe på , hvad med kommaèr, simicolonér osv. bliver man så også skældt ud hvis man får brugt det? For så er det da meget svært at blive ved emnet, hvis sådanne ting skal op at vende. Gunni.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Smiley |
Henriette Nielsen |
28-06-2006 15:34 |
|
Smiley´en er en tastefejl og skal derfor ikke misforstås... - Henriette -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kan godt være |
|
|
Ja det kan da godt være at en persons udgansformulering af et emne måske virker lidt umodent,men hvad det hele udarter sig i af debat er vel det vigitgste. Hvis vi alle skal sidde og bedømme lødigheden og modenheden af alle formuleringer i et emne,så kunne vi da få nok at bestille.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvorfor i hede hule ... |
Lisbeth Sejberg |
28-06-2006 15:42 |
|
... skal hun jages over på JHN?? Der er da voksne, der svarer i hendes tråd om mode, hun har vel brug for at stille spørgsmålet til voksne, når hun vælger dette forum. Mvh. Lisbeth
Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er et stort emne... |
|
|
... som er svært at forholde sig til. Jeg er egentlig ikke så bange for hvad der ligger bagefter, håber bare at det ikke er genfødsel på denne jord. Nok er jeg heldig nu og har et fint liv, men det ER jo held. En alt for stor del af klodens befolkning lever i elendighed - det ønsker jeg ikke genfødsel til. Måske hvis det er genfødsel i budhistisk forstand, hvor man gør sig fortjent til bedre ved at leve et godt liv. Så tør jeg godt - for så må jeg have været god for at fortjene dette liv, og jeg gør mit bedste for at leve ærligt og med respekt for min omverden og mine medmennesker, så det BURDE ikke blive værre  At spøge bagefter... tjae - det kommer an på under hvilke forhold. Det må være belastende at "være der" men ikke kunne påvirke sin egen situation elelr det man ser. Jeg tror ikke på et helvede eller himmerige i religiøs forstand. Så det jeg egentlig regner med er at der bare er lukket og slukket og at jeg er væk. Det jeg er mere bange for end "bagefter" er vejen dertil. Jeg vil meget gerne slippe for en langsom, smertefuld eller uværdig død. Som Woody Allen sagde: Jeg er ikke bange for at dø, jeg vil bare ikke være der når det sker. Mht. flere brugere - det er faktisk imod HN's regler. Man kan dog godt skifte forfatternavn i en tråd - som Fie altså har gjort. Dog er det en dårlig ide - for det forvirrer folk at læse fra 2 forskellige personer og så er det kun fra en. Det ender nok med at man ikke bliver taget HELT seriøst hvis man skifter for ofte. Men det er da ikke noget at piske sådan en stemning op over! (og da slet ikke over at folk lige spørger om det ER den samme) Og i øvrigt er den lysegrønne skriftfarve dårligt valgt - den skærer i øjnene, og når hele indlægget er skrevet med den bliver det svært at læse.
£isbeth & Baloo It's our choices that show what we truly are, far more than our abilities. (Albus Dumbledore / J.K.Rowling)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|