Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Skatteregler og Udlandsophold.
Forfatter: 
Dato:  22-06-2006 22:48
Jeg har haft en del bøvl med skattefar, som ikke er så god til at give samme svar, når man spørger om det samme spørgsmål flere gange (med det menes, at hver gang at man snakker med én ny i skattevæsenet, får man et nyt svar øv!).

Kan det passe, at de måneder, at man opholder sig i et andet EU land, der har man ikke personfradrag i Danmark? Altså, hvis man har et samlet personfradrag på ca. 37.200 kr om året og man er afsted 2 måneder til fx Island, så har man kun et personfradrag på:

37200 kr - 2*3100 kr = 31.000 kr om året (altså i de 10 måneder man er i Danmark).

Jeg er ret forvirret, men håber nogle har lidt mere styr på reglerne end jeg har.

Penny- og Wendyblade købes/sælges. Se mere på præsentationen.

Prøv: www.pludre.dk

0
0
Svar på denne tråd

Skattedamen
Forfatter: 
Dato:  23-06-2006 08:10

som sidder lige over for mig her på Kommunen siger at det kommer an på så meget.

Hvis du bare er rejst derop for at arbejde uden at melde dig ud af folkeregistret. Så har du stadig dit person fradrag.

Men er du rejst derop og har sagt på folkeregistret at nu rejser du og kommer ikke tilbage. Men så ombestemte dig efter 2 mdr så bliver du meldt ud også meldt ind igen når du kommer hjem og så mangler du jo nogle mdr.

Men det er meget indviklet og hun syns du skal ringe til din kommune og spørge efter en der kan noget med skat. De kan helt sikkert forklare dig det.

Knus Lene

0
0
Svar på denne tråd

Arbejde i udlandet
Forfatter: 
Dato:  23-06-2006 08:26

Jeg fik da jeg var udstationeret i England i 2 mdr. i 2004 rent faktisk et større fradrag end normalt, fordi jeg selv skulle sørge for kost. Jeg fik da også nogle penge tilbage i skat da jeg kom hjem.

Men det skulle dit lokale skattecenter, da gerne kunne svare på og hjælpe dig med.

Mit skattekort osv. ordnede den lokale skole (EUC), men det er nok også et spørgsmål om hvor man får sin løn fra... Lønnen kom nemlig stadigvæk fra DK mens jeg var i UK.

Men får man lønnen fra det sted man opholder sig betaler man også skat i det land. Der er så noget om, at man muligvis kan få det man har betalt i skat i landet refunderet når man kommer tilbage til DK.

Manuela - med Løgtoft's Carisma
0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...ok.
Forfatter: 
Dato:  23-06-2006 10:19
Jeg har skam spurgt min skattekontor - 4 gange, og nyt svar hver gang. Jeg tager derned igen i dag, men hver gang jeg har været dernede, får jeg det psykisk dårligt pga. behandlingen jeg har fået af dem det sidste år. Gid man kunne vælge et andet skattevæsen.

Jeg rejste derop UDEN af melde mig ud af folkeregisteret, da det kun var nogle måneder, at jeg skulle være afsted (sommerferiejob).

0
0
Svar på denne tråd

Nu er det jo
Forfatter: 
Dato:  23-06-2006 12:25

faktisk sådan at du kan tage på skattecenter i Herning hvis det var det ville da det jo er blevet slået sammen til staten. Så du bestemmer helt selv hvor du gider køre hen.

Når du kun har været der i sommeren og ikke har meldt dig ud.

Så har du hele dit fradrag men det du har tjent deroppe skal også regnes med i din skat.

Knus Lene

0
0
Svar på denne tråd

Lene...
Forfatter: 
Dato:  23-06-2006 13:18
Ja, man kan jo godt tage til andre skattekontorer, men har desværre ikke råd til en tur til Herning, så det blev Odense igen. Igen blev jeg bekræftiget i, at det ikke er de klogeste hoveder, som arbejder netop på det skattekontor. Men min kæreste var med som vidne på det han sagde, og jeg har mit fradrag fra de uger, jeg var på Island (havde addresse hos mine forældre). Så nu har jeg noget af gå videre med.

Og ja, selvfølgelig skal det regnes med i min skat. Takker for hjælpen.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider