Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

mine heste er "kun" ponyer!!!
Forfatter: 
Dato:  22-06-2006 19:40

Hejsa!

Jeg vil bare lige høre om der er andre end mig, der overalt møder fordomme og ikke bliver taget seriøst, fordi man bare aldrig rigtig er vokset fra ponyerne?

Jeg er den ovenud lykkelige ejer af:

1 stk connemarapony hingst på 4 år, som måler 149

1 stk Welsh cob hingst på 3 år, som pt. måler 146

1 stk tinker vallak på 6 år, som måler 146

2 stk tinker hingste som udvokset nok bliver 145 og 152

Altså 4 ponyer og en mini hest

Hvis jeg deltager i en diskussion om problemheste, hingste eller ridning i al almindelighed, får jeg meget ofte kommentaren:

"Jamen er det ikke kun ponyer du har?"

En hingst er vel en hingst uanset om den måler 85 cm eller 185 cm?

Og kan man ikke godt være meget seriøs omkring sine muledyr selvom det "bare" er ponyer?

Jeg undrer mig bare over holdningen, så hvis du har oplevet noget lignende, så tag lige og skriv, så man ikke går rundt og tror man er underlig bare fordi man er glad for denne helt perfekte størrelse

Samværet med heste giver mig mulighed for at lære mig selv at kende på både godt og ondt...

0
0
Svar på denne tråd

fordomme
Forfatter: 
Dato:  22-06-2006 19:43

Ja, den ene af mine dyrlæger som avler DV og springer kalder Charlie for en skovknallert.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

ja lige præcis
Forfatter: 
Dato:  22-06-2006 19:52

-og man skal i hvert fald ikke tro man ved noget om rigtige heste, når man "bare" har ponyer.

I øvrigt, kan jeg rigtig godt li' din Charlie. Han er en rigtig sportsmodel i mine pony-øjne

Samværet med heste giver mig mulighed for at lære mig selv at kende på både godt og ondt...

0
0
Svar på denne tråd

Hahahahahaha
Forfatter: 
Dato:  22-06-2006 19:56

en skovknallert.. fedt udtryk...

~ Shetter ~
×××
Den ubestridte top-øfferen trunte ;-D
×××
Passerhest søges i
×××
Herning, Sunds, Trælund,
Gullestrup, Snejbjerg, Tjørring
0
0
Svar på denne tråd

kender det godt...
Forfatter: 
Dato:  22-06-2006 19:59
var til hubertusjagt sidste år. og da vi kom til opløbet fik jeg denne her kastet i hovedet.citat "tror du ikke du skal ride med ponyerne" citat slut. min hest er 155 i stang jeg er selv 25 år gammel.he he hestetøser kan være nogle mærkelige nogle
0
0
Svar på denne tråd

Overskrift...
Forfatter: 
Dato:  22-06-2006 20:20

Hehe, ja, går man efter målet er min jo osse kun en lille ponyting.. Om folk så spekulerer over det gider jeg bestemt ikke hænge mig i, da de kan og må tænke præcist det de ønsker, og det vil aldrig kunne have indflydelse på hvad JEG selv tænker.. Om dem der altid skal prøve at blande sig i andres sager, feks. hvad angår den slags kommentarer som: "tror du ikke du skal ride med ponyerne" kan man kun spørge: Burde de ikke få sig et liv, de kunne koncentrer sig om, i stedet for at koncentrere sig om andres?..

Men ja, hestetøZer (!) KAN være nogle ekstremt spøjse typer.. Især når man er hankønsvæsen og begiver sig ind på "deres" domæne, LOL.. Men dem om det. ;)

I øvrigt er skovknallert et ret godt udtryk.. Her hedder det bare en kødcrosser i stedet.. ;)

Mvh. Michael

0
0
Svar på denne tråd

Bittesmå sko -kæmpestore hoveder
Forfatter: 
Dato:  22-06-2006 21:18

Hul i hvad andre siger og tænker, det er jo ikke deres ridedyr!

Ja, jeg håber min på 2 år holder sig på de 155, for jeg foretrækker også de små str.

-Så er der heller ikke så langt at falde!

Man har kun det skæg, man selv sidder på!

0
0
Svar på denne tråd

ja...
Forfatter: 
Dato:  22-06-2006 21:27

dem om det. jeg er da også ligeglad ,men blev dog lidt forskrækket da vi vel alle er der for at have det sjovt.

en kendt omtale her på egnen af heste er også "kødscooter".

0
0
Svar på denne tråd

Ihh, hvor jeg kender det
Forfatter: 
Dato:  22-06-2006 21:53

Jeg kender det alt for godt.. Ikke så meget herinde, men i det virkelige liv

Da jeg købte Perfi var der ikke de ting, som jeg ikke skulle ligge ører til.

´"Ej, hvorfor har du købt en pony?"

"Du skal have rulleskøjter på, når du skal ride"

Og en MASSE andre nedladende kommentarer omkring mig og Perfi :(

Men sandheden er at jeg er mega monster glad for Perfi Og dumme kommentarer ryster jeg let af mig nu- engang gik det mig meget på!!

Men det undrer mig dog tit, at folk altid skal sætte skår i glæden, ved at komme med sådan nogle åndsvage kommentarer

Welsh Cob. Sec. D
Det bedste ride- og køredyr i verden
Vil du se et pragteksemplar???
Kig på min præs.

0
0
Svar på denne tråd

ponyer
Forfatter: 
Dato:  22-06-2006 21:55

Nu er jeg selv en bette l... og Charlie syner på en eller anden måde større end han måler, så det er egentlig sjældent folk har kommentarer til størrelsen.

Men nu kommer jeg jo heller ikke på stævnepladser, så ville jeg måske høre lidt mere af den slags.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

Godt så
Forfatter: 
Dato:  22-06-2006 22:44

Så skulle i prøve at ride islænder.

Konstant hører man kommentarer som:

'skal du ikke snart have en rigtig hest?'

Eller: 'jeg kunne aldrig drømme om at ride en isbuk'

Ak ja fordomme er der mange af.

0
0
Svar på denne tråd

jeg må hellere lige...
Forfatter: 
Dato:  22-06-2006 23:03

...Skynde mig at sige, at jeg ikke har mødt disse fordomme herinde på HN. Det er mere på de rideklubber jeg plejede at komme osv.

Nej, herinde er der stort set altid opbakning at hente, selv om alle har forskellige meninger om alting.

-Men 1000 tak for jeres kommentarer. Det er da rart, at man ikke er den eneste ponyfræser over 16 år

0
0
Svar på denne tråd

Hoppe højt
Forfatter: 
Dato:  23-06-2006 06:48

Mener forresten at jeg læste i en tråd herinde for nylig at de heste, der har den officielle og uofficielle verdensrekord i højdespringning, begge er/var under 160.

Ha, ta den!

Milton var da vist heller ikke så stor?

Ret mig hvis jeg tager fejl.

God weekend til alle 'pony/isfræsere'!

Man har kun det skæg, man selv sidder på!

0
0
Svar på denne tråd

Alle mine
Forfatter: 
Dato:  23-06-2006 07:29

heste er også ponyer og det er der da ikke nogen, der har haft problemer med.

Måske fordi "min" race hedder fjordhest og ikke fjordpony.

*** Små gule, der kan og vil - team Anton Romeo - vinder af Grand Prix 2006 ***

0
0
Svar på denne tråd

Quarter horses
Forfatter: 
Dato:  23-06-2006 07:45

Jeg har quarter horses og folk spørger mig tit, om hvor store de er eller siger:"Er det en pony"?

Jeg aner det ikke!!

Altså om det er ponyer, for jeg har aldrig målt dem. I westernridning er der ikke en pony/hest opdeling.

Hvis en hest bliver omtalt som en pony i vores verden, så er det en kompliment.

Ikke fordi den er under 148 cm, men fordi det er en rigtig god hest.

Så, ja - jeg har ponyer.

0
0
Svar på denne tråd

Chanell
Forfatter: 
Dato:  23-06-2006 08:47

Min hest er også en pony

Jeg er sådan set ligeglad hvad folk mener om voksenryttere på ponyer, men jeg har da mødt alle fordommene. Specielt da hun stod på Vilhelmsborg var der rigtig mange der kiggede mærkeligt på os, når vi var i ridehuset. Lige indtil de så hende springe "nøj, tænkt at sådan en bette en, kan hoppe så højt"

Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen

De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd

kødscooter
Forfatter: 
Dato:  23-06-2006 10:25
ja, det er hvad vores den ældste kalder min smukke isbuk!!!
0
0
Svar på denne tråd

misundelse
Forfatter: 
Dato:  23-06-2006 12:03

Misundelse er en grim ting...Sådan vælger jeg at se det. Dem der siger sådanne ting må jo være trætte af at du har sådanne smukke dyr.

Jeg var selv ude for det i forbindelse med en kåring af vores DSP. Ved stangmål stod der en dame med en rigtig udmargeret følhoppe hvor vi både kunne se ribben og den var helt sunken sammen i ryggen...rigtig træls at se på faktisk. Hun blev ved med at sige vores var for stor, den var uhåndterlig og grim... VI lod det prelle af på os og vores pony blev målt 149 inkl sko, så lige målet.

Under selve kåringen fortsatte de nedgørende bemærkninger men her var det jo heldigvis dommeren der bestemte. Vi gik fløj og fik en hovedstambogs hoppe og hendes blev kasseret. Som jeg skrev til at starte med...misundelse er en grim ting.

I vores øjne er vores egne dyr jo de smukkeste om de er 85 cm eller 185 cm og vi kan jo ikke alle avle efter de samme mål og det ville da også være kedeligt hvis alle heste/ponyer er ens.

Gitte

0
0
Svar på denne tråd

rigtige heste
Forfatter: 
Dato:  23-06-2006 12:06

´jeg er bare så glad for ponyer, og tror aldrig jeg får mig en "rigtig hest" som nogen kalder dem. jeg får også at vide at det ikke er "rigtige heste" jeg har. hvilket er en rigtig trals kommentar. det eneste jeg selv synes er trals ved at have solgt sig til ponyernes verden, er TANKEN om at der ikke er særlig mange stævner e.l. man kan deltage i. men det er et valg man må tage hvis man kun vil have ponyer.

0
0
Svar på denne tråd

Kender det
Forfatter: 
Dato:  23-06-2006 12:25
JEG vokser ALDRIG fra ponyer af flere grunde, men hvor er det belastende når alle bare går og kalder mine guldklumper for kødscooter eller ridekvæg

Jeg rider ponyer fordi jeg har et piskesmæld og ikke kan holde til at sidde på en hest med deres gang. Ponyer er mere behaglige i deres gang, specielt for min nakke!!!
Og så elsker jeg at jeg kan kigge over min "hest" og hoppe på dem fra jorden (har et tyngdepunkt der ligger i r... så vil ALDRIG kunne hoppe op på en hest uden sadel!)

Mange vrinsk fra Maria og hendes 4 hyppere!

Miki søger springrytter - 1" pony der har gået La og Hubertus!

Ronja søger rytter - 3" pony der springer lb og går lb dressur!

Sælges: araberhoppe

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  23-06-2006 14:18

Jeg har også "kun" ponyer, men jeg har aldrig oplevet nogen former for fordomme fordi jeg rider pony.

Grunden til at jeg har ponyer er at jeg er ikke så stor, og jeg rider ikke stævner mere, så synes jeg ikke jeg har behov for at ride rundt på en stor hest.

Jeg har da ejet en hest, men han var heller ikke af de største, men lige tilpas til mig.

Mvh Rikke

0
0
Svar på denne tråd

hurra for ponier
Forfatter: 
Dato:  23-06-2006 19:35

Jeg kan simpelthen ikke ride noget der er større end 1.65 m. De tager så gigantiske skridt. De er også besværlige at komme op på. Derfor rider jeg pony, det er sq da rart at kunne se henover ryggen på sit ridedyr. jeg har nu aldrig stødt på grimme kommetarer pga. min hests størrelse, men nu færdes jeg heller ikke på stævnepladser o.l.

LEVE DE SMÅ!

Rikke og Ozora

0
0
Svar på denne tråd

Folk der har set mig
Forfatter: 
Dato:  23-06-2006 20:45
ride store heste kontra min pony (Som nu ellers også er ret stor - og vist på vej over målet ;)) har ingen problemer med at forstå hvorfor jeg har valgt en pony.

Det er overhovedet ikke til at overse at jeg bare ER mere tryg på sådan en "lille" en. I virkeligheden tror jeg fakkertalt at Monty kommer med nogle ret voldsomme krumspring - men siddende blir jeg og og efter første gang kan han altså bare komme an kan han ;) På en hest der er bare 10cm større er min første tanke når de bukker at JEG VIL AF!!! NUUU!!! ;) Ikke så befordrende for noget som helst for nu at sige det

Men det ER blevet kommenteret (På rideskole sjovt nok) at jeg købte en pony (Nogen spurgte forundret om jeg havde købt mig en islænder ... Hmmm - ja for der er jo ikke forskel på islændere en en connemara i vinterpels ) og alle har fået besked på at jeg jo altså har ret korte ben - og forresten ikke har de vilde ambitioner om at starte alt muligt spring og dressur. Jeg har jo købt mig en hyggemule som jeg først og fremmest skal ha det rart med - og KAN han så når det kommer til stykket jamen så ser vi på det med at starte stævne :)

/Trine T =)

What We Do in Life Echoes in Eternity
0
0
Svar på denne tråd

!!!
Forfatter: 
Dato:  23-06-2006 20:55

Da jeg for et halvt år siden købte mig en fjordhest, og kom på rideskolen hvor den skulle stå, vil jeg ærligt indrømme at folk kiggede skævt til mig, haloo 18 år og ride fjordhest, men jeg er bare ikk vokset fra racen.. fik også en gang et spørgsmål om hvorfor jeg ikk fik mig en hest jeg kunne ride på, isteden for.. så flabet som jeg er, sagde jeg det kunne jeg også sagtens, bare vent til vi ses til et stævne.. men folk der hvor jeg er, er ved at være glad for racen, og kan altid finde en til og passe hende, fordi hun er tilpas rolig, og ikk for stor, så jeg er glad for at være pony rytter stadig væk..

Hihi fik foresten også en gang afvide af hende jeg køber rideudstyr ved at hun syndes det var stærkt af mig og købe en fjordhest, fordi folk ser sådan ned på en..

Fjordheste er også dressurheste..

0
0
Svar på denne tråd

pownies
Forfatter: 
Dato:  23-06-2006 21:11

nu rider jeg ¨for det meste hest.

men har da også to ponser den ene er lånt ud

og den anden har haft tror det er 2 års pause.

men nu er genoptræningen af det gule ponydyr gået igang.

nu kan jeg ikke starte stævner mere da jeg er 17. meeen derfor eeelsker jeg at tøffe rundt på min dejlige pons, selvom det er hesten jeg koncentrere mig mest om.

når han har fået redet det sidste mave af skal han ned i rideklubben og rides

men til næste år blir det dog nok til et par ture i weekenden.

og måske de dage jeg kommer tidligt hjem fra gymnasiet...

men den store skal rides hver dag.

herhjemme kalder min storesøs

mine heste for kødscooterne

mvh. ida

Rosenborg dressage

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er stødt på
Forfatter: 
Dato:  23-06-2006 21:15
en del grove kommetarer som: "du har dig nok en norsk sportsko" eller: "skal du ikke have en rigtig hest", men hvad betyder det når man har sin Hella. Omvendt har jeg også en belgier og spørgsmålet lyder altid: "hvad vil du dog med den"??? Jeg siger roligt :"jeg skal ride dressur og køre med ham!" så ser folk underligt på mig, som om jeg ikke er helt normal. For at citere steen og stoffer: "Lykken er at vide hvad normal er"
0
0
Svar på denne tråd

Jo jo...
Forfatter: 
Dato:  23-06-2006 23:32

Hej hej...

Jo jeg har også hørt den remse mange gange...

"Skal du ikke snart have en ordenlig hest..."

"Du kommer da ingen vegne med de ponyer..."

"Hvorfor sælger du ikke og køber en stor..."

"Hvad vil du med dem..."

OSV...

MEN... Jeg elsker mine ponyer over alt på jorden og ku absolut ikke nænne at komme af med dem...

Men jeg har det nu også sådan, at jo ældre jeg bliver, jo mere kylling bliver jeg.. Og nu er der ikke så langt at falde, når man sidder på en pony.. he he Så det passer mig udemærket.. Nu er den ene af mine ponyer også kørt, så det bruger vi da også lidt tid på.. Det er meget hyggeligt...

Men syns det er rart at, der er andre som får samme bemærkninger...

Hold jer munter...

Hilsen Anette....

0
0
Svar på denne tråd

Så skulle i prøve...
Forfatter: 
Dato:  23-06-2006 23:44

Min muletøz er godt nok over ponymålet (155 cm) så hun er jo en bette hest, ikke nok med det - hun er også traver og det kan man da bare ikke eje!!!

Jeg har det nu engang bedst på muler der ikke er mere end 160, helst skal de ikke være mere end 150, men det er jo mit "problem" og ikke de andres...

KH Pia

- Et liv med en traver er et liv med fest og farver -

0
0
Svar på denne tråd

Lille landsholds hest.
Forfatter: 
Dato:  24-06-2006 08:30

Min gamle hest Anima, målte jeg til 161 cm, men da hun blev solgt, målte den nye ejer hende, og han målte hende flere gange til at være 158 cm. -Ergo må jeg have målt forkert.

Så kom ikke og sig at meget små heste ikke kan begå sig, for Anima er på det danske landshold, og kvalificeret til VM i år (Spring naturligvis).

Venlig hilsen Anima.
0
0
Svar på denne tråd

Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  24-06-2006 08:37

Jeg har ikke lyst til at ride på store heste når jeg står med det selv mutters alene uden hjælp. Den dag jeg måske skal have opstaldet hest på rideskole vil jeg have en ordentlig kødscooter på 175 cm for der kan jeg få hjælp og undervisning!

Og indtil da må jeg jo bare ignorere folks dumme ponybemærkninger for jeg tør ikke som alene person at have andet end pony!

Hilsen Frederikke

Chanel, Zulu & Soffy!

Hvorfor nøjes?

0
0
Svar på denne tråd

Det kan alså...
Forfatter: 
Dato:  24-06-2006 08:56

også gå den anden vej rundt...

Jeg er 162, og min oldenborger er 165...stor og lang.

Har tit fået bemærkninger som:

hehe...der kommer hesten med Helle ..

skal du ikke have en hest hvor benene når ned over sadlen??...osv osv...

Synes nu for det meste folk bare prøver at være morsomme...og så giver man jo bare igen...

vh Helle

0
0
Svar på denne tråd

store heste...
Forfatter: 
Dato:  24-06-2006 09:45

Hej

Ja min Tinker er 153 i stg, men folk synes han er meget stor..?

Så er der friesertøsen som nok ender et sted midt i 160´erne.

Og endelig vores dejlige shetter på 81 cm...ham er jeg helt syg med på trods af, at jeg er 29 år osv. Næ man bliver aldrig for gammel til at kunne have ponyer.

May.

0
0
Svar på denne tråd

Mellem venner
Forfatter: 
Dato:  24-06-2006 09:50

Jeg kan da godt se, at det er irriterende, når folk virkelig mener deres dumme kommentarer, men jeg driller nu også tit min veninde med hendes islændere.

Det tror jeg nu ingen af os opfatter negativt, og hun giver da bare igen mod de store heste. Jeg har været på Island med hende og ride islændere, og hun skal da også med ud og ride store heste med mig, når jeg engang får anskaffet mig en selv. Det er da sjovt at se, hvordan andre dele af hestefolket lever

Nogle gange tror jeg bare, at sådan nogle kommentarer om man ikke skal have sig en rigtig hest skyldes enten misundelse eller nysgerrighed. Selvfølgelig er der mange tøser i hestesporten, men man skal heller ikke lægge for meget i den slags kommentarer.

Mvh

Anna

Har nogen set Maja? Skimmel/ hvid ponyhoppe, 1.48 i stang, med ruderformet snip. Solgt fra mols i 2002 til en pige i Galtenområdet. Billeder på min præsentation.
0
0
Svar på denne tråd

den slags kommentarer..
Forfatter: 
Dato:  24-06-2006 12:55

..om, om man ikke snart skal ha' en rigtig hest eller, om man ikke skal ha' ruleskøjter på. Eller når folk f.eks spørger til mine små trumler osv. har jeg overhovedet ingenting imod. Det jeg mener er mere, at man ikke kan deltage i diskussioner, komme med gode råd og tale om hesteadfærd, problemheste og den slags uden at få kommentarer som f.eks:

"Det kan du vist ikke sammenligne, når dine kun er ponyer Lene."

"Det virker vist ikke på store heste det der."

"Alt er jo også meget nemmere, når man kun arbejder med ponyer."

"Ja det kan du sagtens sige, men nu handler det jo ikke om ponyer."

"'Du kan jo også sagtens være imod glidetøjler, når du rider ponyer."

"Det er jo også nemmere at tilride en pony."

Osv osv...

(Har to lækre, lækre 1'er ponyhingste, som står til rådighed for dejlige hopper der ønsker føl.)

0
0
Svar på denne tråd

Lene...
Forfatter: 
Dato:  24-06-2006 13:15

Ja det der er da noget mærkeligt noget at sige/skrive. Som om en pony er et helt andet dyr end en hest...

Spørg dem, hvorfor de lige mener det skulle være anderledes med en pony end en hest. Den forklaring gad jeg godt høre. Så længe de ikke er så små at man bare kan løfte dem op, så kan jeg altså ikke helt se forskellen.

Mvh

Anna

Har nogen set Maja? Skimmel/ hvid ponyhoppe, 1.48 i stang, med ruderformet snip. Solgt fra mols i 2002 til en pige i Galtenområdet. Billeder på min præsentation.
0
0
Svar på denne tråd

og igen...
Forfatter: 
Dato:  24-06-2006 13:54
...vil jeg indskyde, at det ikke er herinde jeg møder den slags kommentare

(Har to lækre, lækre 1'er ponyhingste, som står til rådighed for dejlige hopper der ønsker føl.)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-06-2006 18:17

Ja det er noget underligt noget... Men måske er det misundelse der ligger bag - at du har turde holde ved pony'erne mens de har fået hest og i alt hemmelighed drømmer sig tilbage til tiden hvor de selv havde pony...

(Nogen gange når man siger: Flot hest du har der! - får man svar tilbage - det er ikke en hest - det er en pony..

ØØØHHH ??? ;) )

Mvh Connie

ÆSELTRÆF - se under arrangementer

Tjek www.aesel.dk :-)

og www.wmgalleri.webbyen.dk er bestemt også et besøg værd!!!

Hvis du altid gør, som du altid har gjort

vil du altid få, det du altid har

0
0
Svar på denne tråd

min mening
Forfatter: 
Dato:  24-06-2006 20:34

altså nu er jeg 18 og bliver 19 til oktober og pga min alder kan jeg ikk ride på pony (det ved vi jo alle sammen), men jeg købte for ½ år siden en unghest på 3½ år, han var/er ca 148 cm i stg men pga af min alder håber jeg han vokser så han blvier til en lille hest.. han er nemlig købt som min nye stævnehest...

men ellers passer vi harmonisk godt sammen... jeg er kun 160 høj og vejer ca 52 kg og han er jo omkring 148 i stg og meget smal foran og meget spinkle ben... og derfor købte jeg ham fordi vi passer sammmen...

jeg prøver at undgå de komentare men når de kommer så prøver jeg inorer dem...men det er nogle gange svært og det kan hvirkelig såre en, men alle i stalden siger at vi harmonisk passer godt sammen...

så jeg elsker min lille hest unanset højden...

knus

ps. folk der siger sådan noget er virkelig for vidderkomende...

0
0
Svar på denne tråd

Jeq rider oqså pony..
Forfatter: 
Dato:  25-06-2006 11:03

Jeq rider oz på en dejliq pony, men det er nu tit jeq får denne komentar "Skal du ikk snart ha dig en stor hest?", eller "Hvornår får du din hest på 175 cm?". Jeq er 13, 155 cm høj, og en splejs, så jeq skal sq ikk ha en stor hest! Min hest er 138,5 cm, oq den bedste Så ham bytter jeq aldriq ud med sådan en stor giraf, jeq kan være under maven på!

Dressursadel til pony på 138,5, araberblanding´, købes.. Send billede med i e-mail. Sanne@dlgmail.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider