Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Tip fra "rent hjem"?
Forfatter: 
Dato:  20-06-2006 20:36

For en måneds tid eller to siden, så jeg et afsnit af "rent hjem" på TV2.

Det var hos en kørelærer (kvinde) der boede alene med sin teenagesøn.

De havde et stue bord i træ (ved ikke hvilket slags træ) - men, det var meget slidt og havde ikke været beskyttet.

De ordnede det ved at smøre noget på, lade det sidde og tørre, og så vaske det af med vand.

Min veninde holder på at det var sæbespåner de brugte, men jeg er 112% sikker på at det var det ikke!

Men, jeg kan selvfølgelig ikke huske hvad det så VAR de brugte? Kan du??

Christel
Den 30. april 2006 mistede vi vores dejlige hoppe,Luna,og hendes føl. Hvil i fred.

Tremmeseng med hæve/sænke side købes. Hvid - max pris 500 kr.

0
0
Svar på denne tråd

rent hjem
Forfatter: 
Dato:  20-06-2006 20:51

Pibeler til bordpladen

Gitte har et flot træbord, som dog i årenes løb har fået nogle slidmærker, der ikke kan klares med almindelig rengøring. Trine tager derfor lidt grovere midler i brug og viser Gitte, hvordan hun først skal slibe bordet med almindeligt sandpapir, så de dybereliggende mærker forsvinder. Derefter laver hun en grød af vand og pibeler, som smøres ud over bordet. Pibeler er en kalkart, som - når det tørrer - trænger ned i træets årer og gør det mere modstandsdygtigt mod snavs og samtidig mere harmonisk at se på. Efter en times tid tørres det indtørrede pibeler af med en våd svamp og klud.

renthjem.tv2.dk/tips/a...id=4071973

Anne

min hjemmeside

"Vi kan ikke holdes ansvarlig for vore følelser.
Kun hvordan vi vælger at reagere på dem."
0
0
Svar på denne tråd

Det var DET det var
Forfatter: 
Dato:  20-06-2006 20:53

Tusind tak

Jeg var ved at blive idiot af at jeg ikke kunne huske hvad det var, når nu min veninde var så påståelig

Christel
Den 30. april 2006 mistede vi vores dejlige hoppe,Luna,og hendes føl. Hvil i fred.

Tremmeseng med hæve/sænke side købes. Hvid - max pris 500 kr.

0
0
Svar på denne tråd

heeej
Forfatter: 
Dato:  20-06-2006 21:08

Gitte har et flot træbord, som dog i årenes løb har fået nogle slidmærker, der ikke kan klares med almindelig rengøring. Trine tager derfor lidt grovere midler i brug og viser Gitte, hvordan hun først skal slibe bordet med almindeligt sandpapir, så de dybereliggende mærker forsvinder. Derefter laver hun en grød af vand og pibeler, som smøres ud over bordet. Pibeler er en kalkart, som - når det tørrer - trænger ned i træets årer og gør det mere modstandsdygtigt mod snavs og samtidig mere harmonisk at se på. Efter en times tid tørres det indtørrede pibeler af med en våd svamp og klud.

det var sådan..

0
0
Svar på denne tråd

Cruella..
Forfatter: 
Dato:  20-06-2006 21:19

Din påsålige veninde har også lidt ret, i en tidligere udsendelse ordnede de et fyrretræsbord med sæbespåner, det blev vasket af med en tyk sæbespåne blanding læs her:

"Men det er ikke kun sofaen der trænger - sofabordet i ubehandlet træ er ligeledes godt medtaget, så det får også en omgang af Gittes sæbeblanding, denne gang så blandingen har en grødagtig konsistens. Sæbegrøden arbejdes godt og grundigt ind i bordpladen. Skrub derefter bordpladen til den virker ren og skrab derefter det overflødige sæbe af. Tør bordet af med en alm. opvredet klud til sidst. Denne fremgangsmåde har den fordel, at det ubehandlede træ mættes af sæbeopløsningen og derfor ikke vil være så modtagelig over for skidt og snavs."

Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)
Jeg har hesten, hvis du vil med på tur.

.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider