|
|
| Overfald af hund |
|
|
I lørdags (den 17.) blev min hun simpelt hen overfaldet af en anden hun Heldigvis var jeg ikke selv med på turen , men jeg var derhjemme da de kom tilbage . Det hele virkede meget voldsomt . Først kom min pap-far Henrik ind , og jeg så at han havde blod på den ene arm . Inden ejg nåede at spørge hvad der var sket sagde han bare at Simba var blevet angrebet af en af de skide kamphunde . Min mor kom ind med tårer i øjnene sammen med Simba . Vi fik vasket hendes sår , og tjekket hvor slemt det var osv . Heldigvis havde den ikke fået fat i struben som den var gået efter , men øret . Havde den ramt struben havde jeg helt sikkert ikke haft nogen hund længere . Min mor fortalte at den bare var kommet luntende og pludselig var den faret lige i flæsket på hende , og kæberne havde bare klappet sammen . Min pap-far var begyndt at slå den i hovedet med en knytnæve for at få den til at give slip , og dens ejer og en af hans venner havde stået og sparket til den - altså tre voksne mænd stod og tævede løs på den for at få den til at give slip . Alligevel gik der ca et minut før bæstet endelig gav sig . Ejerens ven var taget på skadestuen , og min pap-far måtte også afsted , for han var blevet bidt rimelig bybt i fingeren , så han skulle have en stivkrampe-vaccination . Heldigvis skete der ikke noget med vores gamle tøs og hun har det godt igen nu . Sårene har helet fint , og det er kun det største der er rigtig tydeligt endnu . Men må da sige , at lige så snart min mor og pap-far var ude af døren (da de skulle på skadestuen - jeg blev hjemme hos hunden) styrtede jeg bare ned og smed armene om halsen på hende og begyndte at tude !  Og nej - der sker ingenting med hverken hund eller ejer Vi ringede til politiet , men deeet var ikke noget de kunne tage sig af . Heller ikke selvom vores tøs på 10½ år gik pænt i snor , og den lortehund ikke var i snor ! og må sige at hver gang jeg ser en pitbull (eller det der ligner , for de er jo ulovlige) fra nu af , vil der lige komme et lille sug i maven , intil den er passeret . - For det var sådan én . Altså ikke nødvendigvis en pitbull , men sådan en kamphund der ligner . Og nu må i endelig ikke tro at det bare er fordi jeg ikke kan lide sådan nogle hunde osv , for jo . Jeg er 100 % på at jeg skal have en rottweiler når jeg engang selv har plads . For de er skønne de dyr ! Men når man har at gøre med den slags hunde skal de fandme trænes ordentligt ! Ellers må man jo lade være med at have dem . Og ham her har jo tydeligvis ikke haft kontrol over sin overhovedet ! Nå , måtte bare lige skrive det ! 
Sofie og Epirus <3 nutid , datid , os for altid ! <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stakkels lille pus |
| Forfatter:  |
HeidiZ |
| Dato:  |
20-06-2006 20:22 |
|
hvor er det synd for hende. Ja, det er så tragisk når folk ikke sørger for at få opdraget deres hunde. Det er synd for den hund, som ikke lærer 'reglerne' at kende og de andre hunde det skal gå ud over. Jeg kan udemærket forstå i gjorde som i gjorde, for at få den til at slippe.. Men derfor synes jeg stadig det er synd for den anden hund også. Mon den har været ved dyrlæge? For den kan da sagtens have fået alvorlige skader af at blive sparket sådan til. Møg-hundeejere!!! Sikke en episode. Stakkels dyr 
-HeidiZ *** -Nu med solstik. . .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forfærdeligt!! |
|
|
Det er bare så forfærdeligt, når sådan noget sker.
Jeg har selv en af de berygtede "kamphunde" og har trænet med ham alt hvad jeg kunne, men alligevel har han været oppe at slås en enkelt gang og konsekvensen var at han blev kastereret 14 dage senere, da vi ikke ønskede at han skulle udvikle mere dominans over for andre hunde og han er også blevet lidt bedre til at tolerere dem, men han vil aldrig komme til at gå fri igen, når vi er ude med ham. Vi tør ikke risikere noget. Det skete en dag da vi var til træning og han besluttede sig for at løbe en æresrunde midt i et indkald og hovsa, der var en anden stor hanhund! Haps haps, men ingen kom noget til hverken ejere, hunde eller trænere. Puha! Men det er bare så rædselsfuldt at være en tilskuer til.
Vi er nu flyttet og er stødt på et nyt problem, vi kan ikke finde en hundeklub, der vil hjælpe os med at træne hunden, da den jo er en kamphund. Der er bare det, at det er den ikke... Den er 50% am. bulldog også boxer, rottweiler, dalmatiner og amstaff for resten. Men ligner en, hvid med en plet for det ene øje, supercharmerende!!! (billed på præs.)
Til alle der måtte læse dette, hvis I nogensinde skulle komme ud for et hundeslagsmål, så skal I tage fat i bagbenene på den angribende hund og trække den væk, evt dreje den om på ryggen, så bliver hunden sat ud af spil I skal ikke have fingrene ind midt i en slåskamp med skarpe tænder.
Rigtig ked af det på dine og Simbas vegne, håber ALDRIG det vil ske for jer igen, men lad nu være med at dømme alle hunde over en kam, det er jo somregel ejeren, der er et fjols.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Begge to . |
|
|
MetteS : Det med at dømme alle hunde over en kam . Det er jo lige præcis hvad jeg prøvede at forklare i de 2 sidste afsnit . Og ja - det er ejeren der er et fjols , ingen tvivl overhovedet . Min fars kones bror (Jaah , okay - langt ude) havde en kææææmpe schæfer hanhund , og må sige at jeg aldrig har mødt fredeligere hund . FORDI han var blevet trænet . Der var nemlig 100% kontrol over ham . Men , det må bare ikke ske under nogen omstændigheder ! For næste gang kan de jo være at det er et lille barn der kommer løbende , og kan hunden så kende forskel ? Heidi : Ja - det er også skide synd for den "ikke-opdragne-hund" . Som sagt var jeg der ikke , og aner ikke om den har været til dyrlægen . Ja , Simba virkede noget omtumlet da hun kom hjem efter den omgang  Har efterfølgende hørt fra min mors chef , som også har kamphunde , at når hendes kommer op og slås løfter hun den ene op i bagbenene indtil forbenene ikke rører jorden længere , så skulle den give slip . Men det kan man jo ikke rigtig bruge til noget bagefter .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja... |
|
|
Har ingen tænkt over - at hunden måske ikke KAN slippe - så længe man banker på den? Tror du den holder ved fordi den synes det er fedt at blive sparket og slået? Der er SÅ mange skjulte signaler - hunde imellem - som du og jeg ikke ser - så tro ikke at den angribende hund ikke har "haft grund". De to skal nok have fået udvekslet en del inden. Nej - det er ikke i orden hunden angriber jeres - men det har (sq) intet med dens race eller udseende at gøre. Min ½ Rottweiler er to gange blevet angrebet - tilsyneladende uden den mindste grund - den ene gang af en Cairn Terrier - anden gang af en Puddel. Pudlen gjorde faktisk ret voldsom skade på ham. Min hund svarede igen med at holde den fast da han fik den rystet af sig selv. Han KUNNE ikke slippe - før han blev talt til ro. For han var bange - og ophidset - og i store smerter fra såret i hans hals. Pudlen tog ikke den mindste skade.
Når en hund er i en situation af ophidselse fx sker der mange ting for den - som vi ikke forstår - bla. er det sådan at nogle hunde ikke KAN give slip igen- selvom de ønsker. Og så er det jo fuldstændig tosset at banke løs på den. Den slipper ikke før af den grund - tværtimod måske... Desuden kan dette sagtens føre til større skader på jeres egen hund. Nej - jeg ved GODT det er svært - og du var der jo ikke - så du kunne hverken gøre fra eller til - men det er altså - efter min mening - ikke helt "lakrids" den måde de tilstedeværende har handlet. Herfra et stort ønske om en god bedring til jeres hund. Og et håb om at den værst ramte, i dette tilfælde, den hund der er frustreret nok til at angribe tilsyneladende uden grund, bliver "behandlet" for sit problem - eller blive aflivet. Milla
Bobby McGee XX - Elsket og savnet Sheila af Frøsanggård - Himlen har fået en ny smuk stjerne...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ubehageligt |
|
|
Jeg har været ude for næsten det samme med min hund, den endte dog med en uges indlæggelse.. Men ingen mennesker kom til skade.. Den første betjent vi talte med, sagde at det tog de sig ikke af. Så ringede vi en time senere, hvor der havde været vagtskifte.. Den nye betjent havde en hel anden holdning, og sørgede for at der blev taget hånd om sagen.. Faktisk er det dig der har loven på din side.. Politiet SKAL tage din henvendelse seriøst. Når mennesker kommer til skade, så er det deres pligt at reagere!! Og med hensyn til om hunden havde en grund, så er der faktisk ikke altid en logisk grund. I vores tilfælde var "angrebshunden" på besøg i nabolaget og slap ud fra haven.. Carina
- INGEN ER MERE VÆRD END ANDRE -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Milla ... |
|
|
Synes faktisk ikke at du kan tillade dig at skrive sådan når du ikke aner noget om det . For jeg skrev det ikke , men den kom bagfra . Man kan godt mærke på Simba at hun er ved at blive gammel , og efter en god lang gåtur er der altså ikke meget krudt i hende . Så lunter hun bare afsted , og gider næsten ikke løfte fødderne . Har lige spurgt min mor , og Simba havde ikke engang vendt hovedet og kigget på den , for hun havde ikke hørt den . Så kun kan umuligt have sendt nogen signaler til den . Og som jeg allerede har skrevet ( ) "dømmer" jeg ikke hundene og siger at ALLE hunde i de racer er sindssyge og ikke tænker på andet end at slå ihjel , og har heller ingen steder skrevet at det kun er disse hunde der kan finde på det . Men hverken du eller jeg ved om de bliver trænet til det - det gør min mors chef's hund f.eks. Har ingen anelse om hvad det skal bruges til , men hendes rottweilere bliver trænet til at angribe , og til ikke at give slip selvom de bliver slået . Desuden stod hundes ejer jo selv og lossede til den , så hvis det du skriver er korrekt er der da bare endnu mindre grund til at han skulle have sådan en hund 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Carina ... |
|
|
Nu er det jo ikke det store der er sket menneskene , men tak fordi du skrev det da ! (: Bare underligt at der så er op til flere betjente som bare er ligeglade egentlig ? Er også lykkelig over at der ikke skete noget med min dejlige vov . Kan jo intet huske fra før tøsen kon ind i mit liv .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jaja... |
|
|
Tag det som du vil... Men hvad er det jeg ikke kan tillade mig at skrive? Hvis du læser efter - så har jeg aldrig sagt det var i orden at hunden overfaldt jeres. Kun - at hunde udveksler langt flere signaler end vi tror. Sådan er det. Ud over det - så synes jeg det er meget vigtigt at få rettet op på at du først kalder din mors chefs hunde for Kamphunde - og derefter skriver det er Rottweilere. En Rottweiler er IKKE en kamphund. Det er en Vagt - og kvæghund... Hvis du drømmer om et eksemplar af denne vidunderlige race - så var det nok godt at vide... Men jeg synes bestemt dine forældre skal tage en xtra snak med politiet. Vi politianmeldte episoden med pudlen - da vores var i snor og den fri på offentlig grund da det skete. De fik en advarsel og påbud om at holde deres hunde i snor - og fik lov at betale vores dyrlægeregninger! Politiet SKAL tage det alvorligt. Loven påbyder at man har total kontrol over sin hund på offentlige arealer - hvis man ikke kan styre den løs - så SKAL den være i snor. Det er derfor et klart brud på hundeloven. Milla
Bobby McGee XX - Elsket og savnet Sheila af Frøsanggård - Himlen har fået en ny smuk stjerne...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øhm ??? |
|
|
Milla : I og med at min mors chefs hunde bliver trænet til at kæmpe må de da kunne betegnes som kamphunde . Også selvom de er rottweilere . Der er SÅ mange skjulte signaler - hunde imellem - som du og jeg ikke ser - så tro ikke at den angribende hund ikke har "haft grund". De to skal nok have fået udvekslet en del inden. Dét kan du ikke tillade dig at skrive . For den angribende hund havde absolut INGEN grund . Vores var også i snor og på offentlig grund da det skete , men tror at de har droppet politiet . Og dyrelægeregninger er der heldigvis ingen af . Og Milla , når jeg nu skriver dette indlæg , udelukkende fordi jeg blev så skide forskrækket og bare lige måtte have det ud , synes du så at det er underligt at jeg svarer som jeg gør når du skriver på den måde ? Gider ikke diskutere det overhovedet , synes bare lige du skulle vide det .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stakkels vovse |
Linda B |
20-06-2006 22:52 |
|
Kære dig, og din stakkels vovse. Det var synd. Har selv prøvet at min hund blev overfaldet af anden. Jeg har en mindre hund, og lagde mig ned over hende, så den anden hund "kun" kunne bide mig, for så kan jeg melde det til politiet. Vi har mange kamphunde her, der ikke kan med andre, og hvis een bed sig fast i min elskling, så er jeg altså bange for at min reaktion ville være at sparke den så hårdt i hovedet, at den gav slip, og jeg ville være bedøvende ligeglad med om den døde... UNDSKYLD... Men min hund går altid i snor, og er altså vigtigst... Jeg ønsker INGEN hunde døde, men ejere må lære at tage konsekvens af at have en agrasiv hund...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kamphunde.. |
|
|
Min gamle hund, en bette handicappet fransk bulldog, blev overfaldet af 6 gravhunde på een gang. Gravhundene havde gravet sig under hegnet mellem haverne og angreb Gorm - på vores grund!! Min (eks)mand måtte bogstavelig talt sparke dem ud af haven en efter en og gudhjælpemig om ikke naboen truede min eks med både politi, dyreværn og tæskehold, da den ene af gravhundene havde fået bøjet et ribben. Den oplevelse har gjort at Gorm ikke tåler synet af andre hunde end vores egne - ØV. KH Pia
- Et liv med en traver er et liv med fest og farver -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Linda B ... |
|
|
Jaah , har det lidt på samme måde . Men kan nu ikke bare liiige lægge mig ned over Simba pigen . Hun er en briard , og de er jo ikke HELT små (: Pia : Ja , det er simpelt hen for langt ude hvad folk kan finde på ! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ny hundelov |
Jannie_ |
20-06-2006 23:02 |
|
Hej Sofie, Sikke en trist historie - og uhyggelig for alle parter! Godt at i stadig har jeres ældre dame  Nu når i ringer til politiet igen imorgen, så spørg dem hvad den nye hundelov indeholder og om de vil forklare jer det... SÅ skal du se løjer 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jannie ... |
|
|
Okay , ved nu ikke o mde har tænkt sig at gøre det , men nu må vi se 8)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| "Kamphunde" |
Trine Lundstrøm |
21-06-2006 01:06 |
|
Du gør så meget ud af at sige at du ikke er fordomsfuld. For mig er man allerede fordomsfuld, når man er nødt til at fortælle at det var en "kamphund" der angreb. Hvorfor er den oplysning så vigtig hvis du ikke har fordomme. Hvis det havde været en labrador der havde angrebet tror jeg ikke at du havdelagt vægt på racen på samme måde. Bare min mening og grunden til at jeg tror at folk opfatter dig som fordomsfuld. Jeg håber din hund får det bedre.
Halvpart søges til 1. pony
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|