Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

En køber på HN vil vist snyde mig
Forfatter: 
Dato:  20-06-2006 19:16

Hej alle.

Hvad skal man gøre???

Jeg har solgt et 15,5 HS todelt bid til en S. fra Allerød. Brugernavn er ikke så vigtigt. Vil ikke hænge nogen ud, føler mig bare beskyldt for at handle ukorrekt.

Det bryder jeg mig ikke om for jeg har altid været 100% ærlig når jeg har solgt noget på HN og har gjort opmærksom på evt. fejl eller mangler inden salg,

så alle købere hidtil altid har været tilfredse.

De satte pengene ind på min konto og fik som lovet altid det de havde købt og i den stand som jeg havde lovet.

Jeg er glad for at kunne sælge det jeg ikke længere skal bruge

og går op i at være en 100% ærlig "markedspladsbruger".

Biddet er str. 15,5. Købt som 15,5 cm og målt til at være 15,5 cm. Der er altså ingen tvivl herom overhovedet. Jeg har selv målt det flere gange inden salget, for at være 100 % sikker at jeg ved salg, fik sendt det rigtige bid afsted, da jeg også havde 2 andre HS bid til salg af samme slags som var 14-er størrelser (14+14,5)

Uanset om med målebånd eller lineal...

resultatet af målingen var altid det samme... 15,5 cm.

(Måler fra bidringhul-midt til bidringhul-midt, hvilket er den korrekte måde at måle biddene på).

Inden jeg puttede biddet i kuverten målte jeg endnu engang.

Jeg ville sikre mig at jeg ikke kom til at tage et 14-er bid i stedet.

Jeg lagde det ned i kuverten, skrev 15,5 på kuverten, lukkede den og satte tape omkring og satte derefter modtagerens navn på kuverten.

Jeg er altså 200 % sikker på at hun har modtaget det rigtige bid i den rigtige størrelse.

Samme dag sendte jeg et 14-er HS-bid afsted til en anden køber, som har modtaget det lørdag.

(Jeg sendte det fredag)

Denne køber, lad os kalde hende M, er 100% tilfreds

også med den angivne størrelse som var helt korrekt målt.

Men hvad er så problemet tænker i nok???

Jo... igår aftes ringer S. til mig og siger at hun har modtaget biddet, men at jeg har målt forkert...!

Biddet er pludselig en str. 13 cm. Jeg bliver helt forvirret...hvad???

Jeg har aldrig ejet sådan et 13-er todelt HS-bid.

Jeg siger til S. at jeg er 100% sikker på at det jeg har sendt

er str. 15,5 cm, men hun siger bare at jeg må have målt forkert osv. osv.

Hun vil gerne have pengene tilbage og jeg skal komme og hente 13-er biddet... vi må aftale noget i denne uge, for det haster, som hun siger.

Jeg er på job og aftaler at jeg vil ringe til hende idag tirsdag.

Efter samtalen går jeg og tænker over samtalen...

Hvad var det lige?? Hvorfor siger hun sådan noget??

Et bid kan jo ikke skrumpe 2½ cm i posten på vej fra Greve til Allerød ???

Jeg er jo helt sikker på at jeg har solgt det rigtige til hende!!!

Så slår tanken mig...

HS-bid er jo HS-bid og ser temmelig ens ud.

Her er det et Auriganbid vi taler om som er todelt og med sølvfarvede bidringe.

De ligner alle hinanden...

Jeg tror simpelthen at S. har haft et 13-er bid af samme slags liggende derhjemme og mener at kunne spare pengene for biddet ved at lave det nummer med mig.

En slags tvunget byt med mig. Jeg synes det er frækt...HELT ÆRLIGT... Hvad synes i???

Så kunne jeg tage til Allerød og hente hendes 13-er bid som hun åbenbart ikke længere skal bruge... og give hende pengene

for 15,5 biddet tilbage og hun kunne tage tilbage til hesten

og ride en tur på en hest med 15,5 cm-biddet fra mig i munden.

Helt ærligt...!

Jeg har sendt en sms til hende nu og sagt at jeg ikke tager biddet tilbage, da jeg ved at handelen var korrekt og derfor for mit vedkommende afsluttet.

Hvad havde I gjort??

Kan man beskytte sig mod sådan noget i fremtiden???

Mvh.

Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

målet...
Forfatter: 
Dato:  20-06-2006 19:22

Tror du ikk at køber måske kun har målt selv biddert og ikk fra midte at bid RING hullet? For det gør jo biddet "mindere".

Kan slst ikk forstille mig at nogen ville snyde på den måde... Måske jeg bare er for godtroende 8-)

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  20-06-2006 19:24
Øv, sikke noget!!! Er køber sikker på, hvordan man måler et bir korrekt??? Måske HAR hun virkelig målt det til 13, hvis hun ikke aner en disse om , hvordan d´man måler korrekt. Når du nu er så sikker, så vil jeg heller ikke tage det retur.

Penthouse lejlighed udlejes i Randers pr. 15.08.2006
0
0
Svar på denne tråd

Snyd eller uvidenhed?? ved det ikke...
Forfatter: 
Dato:  20-06-2006 19:29

I overskriften skrev jeg med vilje at der vist er en som vil snyde mig... Jeg ved det ikke... måske er det bare uvidenhed fra hendes side??? Men det var en voksen dame... ikke et barn. Jeg ved bare at jeg fortalte at jeg havde målt fra bidringhul midt til bidringhul midt og det var 15,5 cm. (Og biddet er købt som 15,5-er) Hendes svar var at sådan havde hun også målt og ifølge hende var det 13 cm...?

Det kan jo ikke lade sig gøre... :-)

Mvh.

Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

Få en forretning til at kigge på det
Forfatter: 
Dato:  20-06-2006 19:59

Hvad med at bede køber om at tage det med til en rideudstyrsforretning og få det målt? De må vel vide hvordan man måler sådan noget. Jeg er ikke et barn (men heller ikke en voksen dame ;) ) og jeg ved faktisk ikke hvordan sådan noget måles. Kigger altid bare på skiltet i forretningen. Hvis hun siger, at forretningen siger, det er et 13-bid, så bed hende om at sende det tilbage til dig. Så kan du jo se, om det er det bid, du sendte. Hvis det så er dit bid (vær sikker), og det ikke er blevet ødelagt eller noget, synes jeg du skal lade handelen gå tilbage. På den måde mister du ingen penge (hun betaler jo porto for at sende det tilbage). Sådan fungerer al returnering af postordrer.

Kiiri
*Viden er stolt over at have lært så meget*
*Visdom er ydmyg over ikke at vide mere*
0
0
Svar på denne tråd

Hvis køber ikke kan brueg varen
Forfatter: 
Dato:  20-06-2006 20:47

og hun vil levere det tilbage, ja så er det hende og ikke dig der skal sørge for varen kommer tilbage i samme stand som du sendte det.

Hun må betale for porto eller selv sørge for kørsel ud til dig.

IMC
0
0
Svar på denne tråd

brumbrum
Forfatter: 
Dato:  20-06-2006 21:45

Det er træls.

Jeg har så også købt et hovedtøj i str. pony. Da jeg får det, står der str. cob på.

Fik endelig lov til at sende det tilbage, men skal så selv betale porto.

Det synes jeg så heller ikke er retfærdigt :(

When a Loved one becomes a memory.
The memory becomes The Truth.

07/05-1992 - 05/01/2005

F L A S H D A N C E

Rytter til kat. 3 søges

0
0
Svar på denne tråd

Julie Skovgård
Forfatter: 
Dato:  20-06-2006 22:04

Nu håber jeg sandelig ikke at det er den trense du købte af mig du hentyder til.

1. du købte min trense str. pony.

2. Jeg Startede min bil og leverede trensen til dig nede i nærheden af din skole.

3. Du fandt ud af at kæberemmen var str. cob. Skrev det til mig, og jeg UNDSKYLDTE mange gange - trenserne måtte være samlet forkert af min datter. Jeg sagde med det samme at jeg selvfølgelig tog den retur...

4. Der gik 3 UGER inden jeg hørte fra dig igen, og da du skev til mig, aftalte vi AT JEG HENTEDE TRENSEN OG GAV DIG PENGENE RETUR DAGEN EFTER - OG DET GJORDE JEG...

Så jeg håber sandelig ikke at det er den handel du sidder her og sviner til - Du har her på ingen måde betalt porto, og ventetiden på retuneringen var din fejl.

Når man handler på HN gælder det jo om at være ærlig, det forventer jeg også når jeg køber noget herinde.

Til Ripley 1.: Jeg ved ikke helt hvad jeg ville have gjort i din situation, den er svær:o/

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har også...
Forfatter: 
Dato:  20-06-2006 22:18

Jeg prøvede også at sende et kandar afsted til en pige der sagde at hun gerne ville købe det - jeg sender det glad afsted, men får pakken sendt retur til mig et par uger efter

Hun har ingen god grund til ikke at have hentet den og er åbenbart fuldstændig ligeglad med det - og nu vil hun ikke engang betale de 100 kr jeg har brugt på at sende noget over til hende, som hun ikke selv hentede!!

Det syntes jeg godt nok også er frækt...

Mht din situation kan du evt spørge om hun har målt det korrekt og fortælle hvordan man gør det?? Og ellers, ville jeg heller ikke tage det tilbage...

0
0
Svar på denne tråd

hun kan da bare selv
Forfatter: 
Dato:  21-06-2006 00:06

sælge det videre, hvis hun er utilfreds med varen? Eller gå i den butik i Virum, med brugt udstyr og se om hun kan få byttet det til et andet.

Jeanette
www.sitecenter.dk/appaloosa
Nu også med en alpequarter

0
0
Svar på denne tråd

Snyd eller uvidenhed??
Forfatter: 
Dato:  21-06-2006 00:33

Jeg har på et tidspunkt spurgt hvordan man måler et bid hos den rideudstyrsbutik jeg handler mest i og de har forklaret mig at det er sådan man skal gøre.

Uanset hvordan hun er kommet frem til de 13 cm, bør man jo som køber også undersøge om det nu også er det rigtige man gør når man vil måle et bid eller andet. (Inden man køber noget).

Hvis man er usikker, kan man jo på forhånd aftale at biddet/ varen returneres hvis det ikke passer.

Det var bare måden hun sagde det til mig... "jeg har målt på samme måde og det er 13 cm...!"

Jeg har som sagt endnu ikke hørt om "skrumpebid" som bliver mindre af forsendelse.

Jeg har jo sms-et til hende og har sagt at jeg betragter handelen som afsluttet.

Det var for en hel del timer siden.

Hun har ikke svaret på min sms, ringet eller noget... så jeg begynder desværre at tro at min formodning er rigtig.

Måske har hun "prøvet" og indset at jeg ikke lader mig "skræmme" af at blive stemplet som værende den der har begået en fejl???

Som sagt... det jeg målte på samme måde og sendte afsted samme dag var den anden køber jo fuldt ud tilfreds med og alt var iorden også med størrelsen af biddet.

Da jeg aldrig har ejet et bid af den slags i str. 13 er det jo også fuldstændigt umuligt :-)

Mht. det med at miste penge på porto...

Jeg sender aldrig på efterkrav. Jeg beder køber om at overføre det fulde beløb, inkl. porto til min konto

og sender ALDRIG før jeg har konstateret at det fulde beløb er gået ind på kontoen.

Til gengæld sender jeg det så også så hurtigt som overhovedet muligt når pengene er kommet.

Det synes jeg er mest fair for alle parter.

Købte engang et dækken som først blev tilsendt ca. 2 uger efter jeg havde sendt pengene.

Ventetiden var irriterende, for man gik jo og spekulerede på om man nogensinde fik det dækken man havde betalt for.

Men efter en del opringninger fra min side, kom dækkenet heldigvis.

Det viste sig at de boede temmelig langt fra et posthus og ikke havde haft bil den ene uge...

Tja... det er jo noget som kan ske.

Hovedsagen er at man får det man har betalt for.

For at undgå at nogen skal gå og være bekymret på den måde, sender jeg så hurtigt som muligt og underretter også køber undervejs på mail eller SMS.

Feks. "Nu er pengene kommet,jeg sender pakken i eftermiddag" og når den så er sendt:

"Så er pakken på vej, sendt kl 16:00 idag" osv.

Jeg beder altid køber om at sende en besked når pakken er ankommet, så har man ligesom fulgt handelen til dørs.

Ved ikke... synes bare at det er slemt hvis nogen snyder og synes ikke det var så fedt at man faktisk pludselig følte sig beskyldt for at snyde en køber. Ikke fedt når man går op i at handle korrekt både som HN-køber og som HN-sælger.

Mvh.

Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

Kanskje en
Forfatter: 
Dato:  21-06-2006 03:36
idé når man sælger bid at man har en linjal/målebånd på billedet som samtidig viser størrelsen på bidtet.

Slik du fremstiller det så høres det ud som om hun giver dig et andet bid.

Dersom jeg var sikker i min sag ville jeg ikke godtage det hun sier.

så bed hende om at sende dig et billed med biddet samtidig med et målebånd så hun kan vise hvordan hun har taget målet.
0
0
Svar på denne tråd

annkirstine
Forfatter: 
Dato:  21-06-2006 18:17

Lad dog vær' at hidse dig op, når du ikke ved hvem jeg snakker om

Og nej, det var ikke dig, som jeg i øvrigt også HAR skrevet til dig i en privatbesked.

When a Loved one becomes a memory.
The memory becomes The Truth.

07/05-1992 - 05/01/2005

F L A S H D A N C E

Rytter til kat. 3 søges

0
0
Svar på denne tråd

Afslutning tror jeg nok...
Forfatter: 
Dato:  09-07-2006 03:52

Ville lige fortælle hvordan historien endte... Jeg modtog et par dage efter endnu en besked fra køberen. Den lød ordret sådan her: "Du er da vist ikke en gammel hestenet bruger med din opførsel, ved du ikke at vi andre følger tråd på sådan en som dig!" Som sagt det var ordret det hun skrev til mig. Hvad hun mener med det med min opførsel, ved jeg ikke, for jeg har inden den sms kom, på intet tidspunkt opført mig flabet overfor hende, men har skrevet og talt helt almindeligt, men selvfølgelig fastholdt at jeg betragtede handelen som afsluttet, da jeg vidste at jeg havde sendt det rigtige til hende.

Jeg blev virkelig irriteret over hendes "trussel" og jeg svarede hendes SMS sådan her:

(Indrømmer blankt at man i mit sprogbrug i den sms godt kan "læse" at jeg er ret irriteret på hende)

Her er svaret fra mig:

"Jeg har brugt HN længe. biddet er målt korrekt inden afsendelse. Jeg har solgt mange ting på HN og ikke én har været utilfreds med de ting jeg har solgt. Netop fordi jeg handler korrekt og ikke oplyser ting som ikke passer. Jeg vil foreslå at du måske undersøger om din måde at måle på er korrekt...

Et bid som er købt som et 15,5 og målt til 15,5 skrumper ikke 2,5 cm under forsendelsen!

du ligger inde med et 13-er bid og havde håbet på at kunne bilde mig ind at det er det jeg har sendt... så må jeg skuffe dig...

Jeg har på intet tidspunkt ejet sådan et bid i str. 13 og har på intet tidspunkt haft interesse i et byt af 15,5 til et 13-er.

Jeg ved hvad jeg har sendt... jeg ved at det er målt korrekt... og det er facts som ikke ændrer sig uanset hvor mange tråde du skriver.

På mine fotos kan man jo se biddet er lige så stort som muffebiddet som jeg stadig har og som er 15,5 cm.

Så skriv alt hvad du vil.

Det bliver helt sikkert ikke mig der bliver sortstemplet på HN. Fotos lyver ikke.

Igen kan jeg kun sige jeg har handlet 100% korrekt og betragter derfor handelen for afsluttet.

Mvh. Lisbeth"

Nå... men ville bare lade jer allesammen vide at den sidste sms åbenbart hjalp.

Hun havde nok ikke lige tænkt på de billeder som hun faktisk også selv havde set inden købet.

Måske har hun også fulgt mit råd og har bedt nogle andre måle biddet for hende...og fundet ud af at det er et 15,5 bid...

Ved det ikke... men har i hvert tilfald ikke hørt mere fra hende siden.

til jer alle for råd og kommentarer til dette indlæg. Smil og vrinsk til jer alle, fra Lisbeth :-)

PS. Check de nye fotos af min lille travhest (som ikke ligner en travhest længere) :-)

Det er nu snart 7 måneder siden at vi oplevede vores livs mareridt og nær havde mistet ham da han havde fået tarmslyng... Men gudskelov... han overlevede operationen og idag er alt helt okay igen :-)

Han er bare blevet så smuk igen :-)

Er han ikke fin? De 2 fra stævnet den 11.06.06 og det ene hvor han står på jordfolden og kigger, er de nyeste :-)

Jubii :-) Jeg elsker min lille Fox dreng :-)

Hvor er jeg bare lykkelig over at vi stadig har ham :-) Vi var så forfærdeligt tæt på at miste ham.

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  09-07-2006 08:02

Lad os håbe at den sag er ude af verden...

Jeg tror da at jeg vil gøre som TralleTrold forslår, og lægge bidet ind med mål hvis jeg skal sælge sådan et igen...

Camilse og Looksen
Vil du se den vidunderskønne og meget mere, så tag et smut forbi www.camilse.dk

Vil du have et specielt pandebånd? Se mere her

0
0
Svar på denne tråd

har prøvet
Forfatter: 
Dato:  09-07-2006 12:28

det samme selv..

rigtig trælst.

Ejer af den smukke hoppe Emma peel vom sievershof; Casanova og ikke mindst Chimberley broholmgård.

Hest udlånes pga uddannelse. se min præs for mere info.

Føl søger en legekammerat han må være hos fra

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider