Hej alle.
Hvad skal man gøre???
Jeg har solgt et 15,5 HS todelt bid til en S. fra Allerød. Brugernavn er ikke så vigtigt. Vil ikke hænge nogen ud, føler mig bare beskyldt for at handle ukorrekt.
Det bryder jeg mig ikke om for jeg har altid været 100% ærlig når jeg har solgt noget på HN og har gjort opmærksom på evt. fejl eller mangler inden salg,
så alle købere hidtil altid har været tilfredse.
De satte pengene ind på min konto og fik som lovet altid det de havde købt og i den stand som jeg havde lovet.
Jeg er glad for at kunne sælge det jeg ikke længere skal bruge
og går op i at være en 100% ærlig "markedspladsbruger".
Biddet er str. 15,5. Købt som 15,5 cm og målt til at være 15,5 cm. Der er altså ingen tvivl herom overhovedet. Jeg har selv målt det flere gange inden salget, for at være 100 % sikker at jeg ved salg, fik sendt det rigtige bid afsted, da jeg også havde 2 andre HS bid til salg af samme slags som var 14-er størrelser (14+14,5)
Uanset om med målebånd eller lineal...
resultatet af målingen var altid det samme... 15,5 cm.
(Måler fra bidringhul-midt til bidringhul-midt, hvilket er den korrekte måde at måle biddene på).
Inden jeg puttede biddet i kuverten målte jeg endnu engang.
Jeg ville sikre mig at jeg ikke kom til at tage et 14-er bid i stedet.
Jeg lagde det ned i kuverten, skrev 15,5 på kuverten, lukkede den og satte tape omkring og satte derefter modtagerens navn på kuverten.
Jeg er altså 200 % sikker på at hun har modtaget det rigtige bid i den rigtige størrelse.
Samme dag sendte jeg et 14-er HS-bid afsted til en anden køber, som har modtaget det lørdag.
(Jeg sendte det fredag)
Denne køber, lad os kalde hende M, er 100% tilfreds
også med den angivne størrelse som var helt korrekt målt.
Men hvad er så problemet tænker i nok???
Jo... igår aftes ringer S. til mig og siger at hun har modtaget biddet, men at jeg har målt forkert...!
Biddet er pludselig en str. 13 cm. Jeg bliver helt forvirret...hvad???
Jeg har aldrig ejet sådan et 13-er todelt HS-bid.
Jeg siger til S. at jeg er 100% sikker på at det jeg har sendt
er str. 15,5 cm, men hun siger bare at jeg må have målt forkert osv. osv.
Hun vil gerne have pengene tilbage og jeg skal komme og hente 13-er biddet... vi må aftale noget i denne uge, for det haster, som hun siger.
Jeg er på job og aftaler at jeg vil ringe til hende idag tirsdag.
Efter samtalen går jeg og tænker over samtalen...
Hvad var det lige?? Hvorfor siger hun sådan noget??
Et bid kan jo ikke skrumpe 2½ cm i posten på vej fra Greve til Allerød ???
Jeg er jo helt sikker på at jeg har solgt det rigtige til hende!!!
Så slår tanken mig...
HS-bid er jo HS-bid og ser temmelig ens ud.
Her er det et Auriganbid vi taler om som er todelt og med sølvfarvede bidringe.
De ligner alle hinanden...
Jeg tror simpelthen at S. har haft et 13-er bid af samme slags liggende derhjemme og mener at kunne spare pengene for biddet ved at lave det nummer med mig.
En slags tvunget byt med mig. Jeg synes det er frækt...HELT ÆRLIGT... Hvad synes i???
Så kunne jeg tage til Allerød og hente hendes 13-er bid som hun åbenbart ikke længere skal bruge... og give hende pengene
for 15,5 biddet tilbage og hun kunne tage tilbage til hesten
og ride en tur på en hest med 15,5 cm-biddet fra mig i munden.
Helt ærligt...!
Jeg har sendt en sms til hende nu og sagt at jeg ikke tager biddet tilbage, da jeg ved at handelen var korrekt og derfor for mit vedkommende afsluttet.
Hvad havde I gjort??
Kan man beskytte sig mod sådan noget i fremtiden???
Mvh.
Lisbeth