Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvornår ved man alt om heste?
Forfatter: 
Dato:  19-06-2006 15:50

Ja altså lige udover i årene imellem 13 og 18 år, hvornår kan man så sætte sig ned og sige, jeg ved det der er værd at vide?

Jeg mener personligt aldrig. Jeg vil aldrig vide nok omkring de områder der interessere mig indenfor ridning. Jeg vil aldrig komme til at vide alt indenfor hest-ridesport!

Men jeg vil omvendt indrømme at jeg ved en del. Jeg har brugt mange år på at sidde og kukke lure i undersøgelser lavet i dk og udland, se på afstamninger, set på ryttere til div stævner osv osv. Jeg har taget på mange forskellige kurser, som måske ikke har været min store interesse, men så har jeg kunne koble det på andre ting jeg ved noget om.

Jeg har de sidste år trukket mig lidt tilbage fra mit "kloge åge" fordi jeg ikke er så aktiv mere som jeg plejer.

Nu er jeg så begyndt at undersøge en del igen, og læser en del igen. Men jeg støder på kraftig forundring fra mine heste-bekendtskaber. Nogle gange spørger jeg ind til ting, jeg før har begivet mig ud og, andre gange i nogle nye ting for mig. Men tænkt, folk har utrolig travlt med at "hvis jeg ikke ved det", og hvorfor jeg stiller spørgsmålstegn ved det osv osv..

Er vi bare en nation af utrolig kloge mennesker? Eller er vi måske bare ekstremt ensporet?!

Er jeg provokerende fordi jeg tør sætte spørgsmåltegn ved normale ting, eller tage skridt tilbage for at lærer noget om det jeg allerede bør have lært?

Mvh. Tine

0
0
Svar på denne tråd

ja som du
Forfatter: 
Dato:  19-06-2006 15:55
selv skrive kan man ikke sige "nu ved jeg alt hvad der er værd at vide"..man kan altid lære noget nyt og det er da også dejligt at vide meget men man ve ALDRIG alt..selvom man ved alt hvad der står i bøgerne(kan man heller ikke,men hvis) så vil der altid være noget som INGEN ved...hehe..men fortsæt du bare med at "studere" så kommer du helt klart til at vide meget

0
0
Svar på denne tråd

aldrig...
Forfatter: 
Dato:  19-06-2006 16:02

det gør man aldrig...der er nogleder tror de ved atl og ikke er modtagelig for information og lærdom..

det er synd for dem og de er ofte trælse at høre på...tingene er måske ikke som dengang i 1985 hvor de selv gik til ridning og havde hest...men det tror de...så må vi andre så bære over med dem...

ped har været der...ped har prøvet det
0
0
Svar på denne tråd

Nemt nok.
Forfatter: 
Dato:  19-06-2006 16:09

Aldrig.

Kortere kan det ikke siges...

Mvh

Naja

0
0
Svar på denne tråd

Nope...
Forfatter: 
Dato:  19-06-2006 16:13
man lærer hele livet og gudskelov for det. Ellers blev livet da kedeligt til sidst.

Om folk er utrolig kloge? Nej, jeg vil nu også mene, at de bare er meget ensporede. Det er i hvert fald det indtryk som jeg får af menneskeheden sådan generelt, desværre. Ikke kun indenfor hesteverdenen men også udenfor.

Men jeg synes, at det lyder som om, at du har en rigtig sund tilgang til tingene, og det er det vigtigste. Bare surt at man så støder på sådanne mennesker, men du kan ikke gøre så meget andet end at trække på skulderne. Du ved bedst - for du prøver nemlig ikke at være ensporet og til det :) Og det er ikke provokende, kun sundt!

Penny- og Wendyblade købes/sælges. Se mere på præsentationen.

Prøv: www.pludre.dk

0
0
Svar på denne tråd

tilslutter mig
Forfatter: 
Dato:  19-06-2006 16:41

hvad de øvrige skriver,nemlig aldrig.

Det er med heste som med så meget andet,det er umuligt at vide alt.Desuden ville det heller ikke være et udfordrende liv hvis vi vidste alt,

Vi har vel også vores "kæpheste",dvs.nogle områder vi interesserer os mere for end andre.

Det gør det netop interessant og lærerigt at drøfte heste med andre hestemennsker,

Annette

0
0
Svar på denne tråd

Jep...
Forfatter: 
Dato:  19-06-2006 16:44

Så blev man lige sat i boks, fordi man er teenager - men jeg takker nu for komplimentet, og tilføjer til min signatur "Som nu ved ALT om heste"... nej ;)

Jeg tror aldrig man kan vide nok...heste og ridning, er en sport/hobby som man hele tiden lærer ved. Jeg lærer hver dag - uden at have en ridelærer eller lignende. Hestene lærer mig... Jeg lærer ved at betragte dem, og deres adfærd - som jeg kan bruge uhyggeligt meget tid på. Jeg lærer når jeg arbejder med dem - og igen iagttager dem, og er opmærksom på deres reaktion på de ting jeg gør.

Tror aldrig man ved alt... men man kan vide meget - hvilket jeg IKKE vil påstå jeg gør! Jeg ved noget, men ikke alt.

Apropro, sagde min Plethest's part til mig forleden dag, da hun så hvordan Tulle og Plethesten kom løbende (vrinskende) da jeg kaldte på dem.. "Hvordan får du dem til det dér? Du har jo ikke engang noget mad med til dem?!" Jeg svarede, at det var da ikke noget jeg sådan bare fik dem til... jeg kaldte jo bare, fordi jeg havde lyst til at snakke med dem - så kunne de vælge, om de havde lyst til at snakke med mig .. og det har de jo så :D Dertil svarede hun "Bare det var mig... men det må være fordi du ved alt om heste..." :P Det grinte jeg så lidt af.

...Den overkommanderende chefpræsidentlederkejserkongegeneraldirektørberider...

Det klinger :D

... Ej at forglemme smukke Plethest ...

0
0
Svar på denne tråd

tine...
Forfatter: 
Dato:  19-06-2006 16:50

jeg ved godt jeg stempler en del, men desværre er min erfaring at mange i den aldersklasse "ved alt" inkl mig selv i de år.

Men nej, det er ikke alle...men nok de fleste

Mvh. Tine

0
0
Svar på denne tråd

Aldrig.
Forfatter: 
Dato:  19-06-2006 17:32

Det er kun teenagere der ved alt

Jeg glæder mig til den dag, hvor man må ponke dem en for hver dumsmarte bemærkning som ikke passer.

Den ene kat fører bare en anden med sig.

Ernest Hemingway

0
0
Svar på denne tråd

Aldrig...
Forfatter: 
Dato:  19-06-2006 18:17

Man kan aldrig vide nok om heste (eller livet i øvrigt), og det faktum understreges af, at de folk, som ved allermest, også er dem, der forsker for at lære mere ;-)

Mvh

Julie Taylor

0
0
Svar på denne tråd

aldrig ...
Forfatter: 
Dato:  19-06-2006 18:23

enig man lærer aldrig nok. Men bliver nok mere kritisk med tiden og kræver mere indsigt inden man tror på det nogen prøver at belære en

der afslørede jeg vist selv at jeg er en af de gamle piger...

Hilsen

Marianne Olesen

Stald-MariBo

dejlige Groendael- schæfer hvalpe sælges

Palomino hoppe og bucskin hoppe sælges

0
0
Svar på denne tråd

Enig med de andre...
Forfatter: 
Dato:  19-06-2006 19:57

Man ved ALDRIG nok om heste. Den dag man mener, at man ved alt om heste, er man da virkelig gået fra forstanden

Ikke desto mindre synes jeg tit man møder folk, der mener de ved stort set alt om heste.

Med venlig hilsen Rikke

0
0
Svar på denne tråd

Ved alt
Forfatter: 
Dato:  19-06-2006 21:19
Man kan aldrig vide alt. Der vil altid være noget nyt at lære...:-)

:-) If you see someone without a smile, give them yours (-:

0
0
Svar på denne tråd

Never...
Forfatter: 
Dato:  19-06-2006 23:04

Aldrig

Man vil altid kunne lære noget nyt, det være sig både om heste men også om alle andre ting.

Jeg tror ikke på, at man nogensinde vil kunne sætte sig ned og sige, nu ved jeg alt om et eller andet bestemt!

Man vil altid kunne lærer noget nyt!

Sommerknus fra Tine

og haffipigerne,

:-D Flicka og Frigg :-D

0
0
Svar på denne tråd

Det gør man aldrig
Forfatter: 
Dato:  19-06-2006 23:11

Man kommer aldrig til at vide alt om heste, og efter min mening kommer man aldrig til at vide nok! Har mødt flere personer som selv mener, at de er de eneste der ved alt, og at vi andre ikke ved noget - og når de så samtidg har oldnordiske ideer (som at heste på vedligehold skal have 3-4 kg havre om dagen og at halm hører med til stråfoder), så står jeg af.

Selvom jeg har redet i 19 år, så bruger jeg meget tid på at læse og undersøge, og jeg synes det er enormt spændende at lære nye ting. Ved efterhånden en hel del, men der vil altid være mange ting som jeg ikke ved.

Det må efter min mening være et "fattigt" liv, hvis man tror at man ved alt og kan alt...

Linda.

Mor til Freja - født 20/4-06.
Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb.
Medlem af HGK, FHK og Pylreklubben.
Nu med hjemmeside:
www.123hjemmeside.dk/LindaVL/

0
0
Svar på denne tråd

et par vise ordsprog
Forfatter: 
Dato:  19-06-2006 23:46

jo mere man lære, jo mindre ved man.

Man lære så længe man lever/man lever så længe man lære.

Det gælder ikke kun omkring heste, men om alt i livet.

Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre

Frisk bl. fuldfoder fra www.kirstinedal.dk leveret direkte til døren, vil du høre mere kontakt mig via besked el. 30 31 58 01

0
0
Svar på denne tråd

Let at svare på
Forfatter: 
Dato:  20-06-2006 10:02

Aldrig, der er altid mere at lære.

Altid en hest som ikke følger normen.

Bedækning tilbydes ved smuk, harmonisk & velredet Ox Araber
Her forenes skønhed og kvalitet
OX Arabere.dk
* * *
3 stk. Ox hopper (polsk, egyptisk, crabbet el. russisk) tilbydes GRATIS bedækning
Med vilkår
0
0
Svar på denne tråd

aldrig
Forfatter: 
Dato:  20-06-2006 10:07
nogensinde

har fundet drømmehesten...han er bare dejlig!!!

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ved da alt..?!
Forfatter: 
Dato:  20-06-2006 10:19

Jeg tror godt at man kan vide alt..

Det gør jeg f.eks.. ALT hvad der er at vide dét ved jeg.. Sådan er jeg jo så meget anderledes.. Men jeg er selvfølgelig også aldersgruppe 13-18.. 3 måneder endnu..

Ej, selvfølgelig kan man ikke vide alt. Og jeg tror altid det er fornuftigt at opfriske de ting man ved en gang i mellem. Princippet med 5 skridt frem og 2 tilbage er måske slet ikke så dårligt endda... Tror der er mange flere mennesker der ville have godt af det.. Og som du siger; ISÆR teenagere.. Der er desværre rigtig mange umodne unge piger (sikkert mig selv en del også..) som ved det hele, og nogengange tager et lidt for stort ansvar på sig.. Altså, opgaver som de måske ikke er heelt velegnede til..

Det er ligesom om der mangler en stopklods eller noget..

Men der findes selvfølgelig også undtagelser..

Jeg er i hvert fald glad for at man altid kan lære en masse..

/Liv

Hvis nogen nu skulle have lyst til at forære mig en hest, og betale

alle udgifter, er jeg yderst interesseret!

0
0
Svar på denne tråd

tja det der med
Forfatter: 
Dato:  20-06-2006 10:25

jeg er enig i at andre, og heller ikke jeg selv, ved alt.

men jeg har dog stødt på folk som, hvis jeg retter på dem (det kan være alt muligt som jeg kan se de ikke selv ved og derfor giver dem et velment råd med på vejen) der siger: "hun tror også hun bare ved ALT om heste" - nej! men jeg synes så at kan jeg se at der er noget som er ved at gå galt/på vej til dyremishandling, så er det da i orden at sige det til folk? - uden at man bliver stemplet som en "kloge åge"... - men det har folk en tendens til...

hilsen eva og jessie!

- hvem sagde at traver ikke kunne bruges?

denne traver er nu igen til salg

- er du interesseret?

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider