Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Når man er ked af at bo hvor man bor.
Forfatter: 
Dato:  19-06-2006 14:12

På forhånd, så er dette lidt et klynke-indlæg fordi jeg lige skal skrive mig ud af min frustration...

Det er sådan, at min kæreste og jeg de sidste 3 år har boet i et højhus i Rødovre. Nogle af jer har måske set/hørt om det i nyhederne fordi der er risiko for at l... styrter sammen hvis der kommer en meget voldsom storm, fordi betonen er af for ringe kvalitet.

Nå, men ud over det med at huset/bygningen er ustabil, er der mange andre ting som vi, særligt jeg, har det skidt med.

I de 3 år vi har boet her, har vi fået stålet 2 biler (ja, vi havde rat-lås på).

Ofte når vi skal op med elevatoren, så er der blod ud over det hele. For nylig var en af ruderne i indgangs-partiet knust og der var blod over hele gulvet.

Oplever jævnligt folk der slås, har sågar stået i den ene elevator og hørt nogle slås i den anden så vi troede den var ved at ryge ned.

Der bor temmelig mange alkoholikere, og nogle af dem kan være ubehagelige/generende.

Folk udviser ingen hensyn, særligt vores nabos underbo spiller frygtelig høj musik konstant, så vores ruder vibrerer.

Kort sagt, så føler jeg mig ikke altid lige tryg ved at bo der. Og jeg har ellers boet på Nørrebro hvor der på et år blev begået ca. 4 mord inden for en radius af 5-10 min fra hvor vi boede.

Til dem der har læst med så langt, tak for tiden.

-Skulle der være nogen som kender til noget man kan leje i Sengeløse-området må de meget gerne sige til...

Mvh

Naja

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  19-06-2006 14:21

Hej Naja,

Det lyder godt nok ikke særligt rart!

Jeg håber at I finder et nyt sted i bliver tilfredse med...

Jeg bor også et sted jeg ikke kan fordrage. Men det er dog ikke så dårligt som det sted du bor...!

Vores toilet er ved at falde fra hinanden, pudsen/malingen ryger ned fra loftet og væggene. Og der er ingen udendørsarealer, så jeg er ved at få "Klaus" herinde, så er det dejligt når man kan tage en tur ud til hesten og naturen!

Jeg håber det løser sig for jer...

Kram Mette

Samson den flyvende Fjordhest

Gør livet til en fest

rid Fjordhest

Medlem af Discount Heste og Pony Vandrøgternes klub: DHPV

0
0
Svar på denne tråd

prøv at kigge
Forfatter: 
Dato:  19-06-2006 14:47

Prøv at kigge på www.lejebolig.dk

Der er mange boliger til leje i KBH området.

Jeg ville overhovedet ikke turde bo sådan et sted.

Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen

De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd

tralalalla
Forfatter: 
Dato:  19-06-2006 16:01

I kan jo ansøge RAB om en anden bolig. Hvis I har boet tre år i ejendommen har i optjent anciennitet indefor alle deres ejendomme i Rødovre. Hvis I har tilmeldt jer flere områder end rødovre og derved (RAB), vil I også kunne søge i disse områder( Under DAB).

Selv langhuset vil jo være bedre end der, hvor I bor nu - og langhuset har vist altid ledige lejemål.

Louise

0
0
Svar på denne tråd

Louise (Christina)
Forfatter: 
Dato:  19-06-2006 16:08

Vi bor ikke hos RAB, men AAB.

Ja, vi kan finde en anden afdeling hos dem, men pengene er ikke store, og der er så mange andre faktorer der spiller ind.

Vi har også en del dyr der skal med (på trods af at vi faktisk ikke må ha' dem hvor vi bor).

Karina, tak for linket, det vil jeg kigge lidt på.

Mette, det lyder da heller ikke just som det dejligste sted du bor... Selve vores lejlighed er såmænd i fin stand, men går man ud på altanen, ja så ser man revnerne i betonet.

Men i og med vi ikke har råd til at flytte mange gange, ja så har vi besluttet os for at blive indtil vi finder et sted vi mener vi kan være i nogle år.

Tak for jeres svar.

Mvh

Naja

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-06-2006 17:32

Hej Naja

Det er helt iorden at klynke når man bor et dårligt sted. Jeg bor nemlig selv i bybjerget i Rødovre.

Der bliver jo skrevet meget om højhusene i lokalavisen. Hvad er det så blevet til mht renovering af husene? Skal i genhuses et andet sted under renoveringen?

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-06-2006 09:01

Hej Lise,

Det ligger stadig i tovtrækkeri. Der er ingen planer endnu. Og det har altså været vidst i 10 år, at der sku' gøres noget. Jeg tror ikke på der sker noget som helst før der sker menneske-skade. At en altan falder ned eller noget i den stil.

Men ja, de skal genhuse os hvis så frem og i fald at der sker noget. Da vi flyttede ind for 3 år siden fik vi at vide, at alle 1-værelses lejlighederne sku' nedlægges, og man derfor kunne vælge at blive genhuset permanent i en anden afdeling.

Mvh

Naja

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider