Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

opskrift- fisk og pasta?
Forfatter: 
Dato:  17-06-2006 10:54
Er der nogen der kan komme med en god opskrift til mig?

Jeg skal lave mad til min familie i aften - da jeg har fødselsdag i morgen :-)

I mine tanker har jeg noget med fisk (evt. laks), frisk pasta og en kølig hvidvin... men desværre er jeg ikke så erfaren ud i fiskeretter...
Så er der ikke nogen af jer der kan hjælpe mig lidt??? Give mig nogle gode ideer... der må meget gerne indgå en eller anden form for sovs, så min kæreste og min lillebror ikke får alt for meget "tudefjæs" :-P

Glæder mig til jeres gode indput...

Mvh. Dorte F.
0
0
Svar på denne tråd

jo da...
Forfatter: 
Dato:  17-06-2006 11:19

du tager et stort fad, skærer porer i skiver, samt noget rødt peber og lægger det i bunden af fadet.. derefter tager du laksen ( uden skind ) skærer i de stykker du vil havde den i og lægger oven på grønsagerne. kom salt og peber på. Tag noget hollandayse sovs (staves) og hæld sovsen oven på laksen. til sidst tag en halv citron og pres den hen over retten.. Det skal ca have 35 min. på 170 grader.

Tag frisk pasta og kog det.

tag nogle tomater, skær dem i små stykker, og lad det koge 5 min i sammen med noget frisk spinat. Bland til sidst tomater og spinat sammen med pastaen.. og velbekomme..

0
0
Svar på denne tråd

Frisk pasta med citron...
Forfatter: 
Dato:  17-06-2006 11:31
...kan du få i Føtex.

Dertil kan du enten lave en hollandaise med citron (letteste version;: pulverhollandaise med citronsaft + evt. revet citronskal) og stegt laks samt kogte, grønne asparges

ELLER

En sauce af friske tomater med citronskal, hvidløg og fløde - og samme laks til.

... 8-) - 99E - 8-)...
Feel Think Act
Play

Like A Horse

Vi ses i Grønhøj - efter 1. august!
0
0
Svar på denne tråd

Tager...
Forfatter: 
Dato:  17-06-2006 11:53

... grøntsagerne ikke smag af laksen i den ret Louise (Nick) beskriver?

Det synes jeg den gjrode, da jeg tømte køleskabet for grønsager i et fad, laks over og i ovnen... Grøntsagerne smagte af fisk.. Ikke så rart...

Men måske man ikke smager det når der er sauce over... :)

-Christina

*Det er lysten til at ville, der giver evnen til at kunne*

0
0
Svar på denne tråd

Laks og pasta
Forfatter: 
Dato:  17-06-2006 12:13

En af mine kammerater lavede en dag en ret lækker ret til mig... Er ellers ikek vild med fisk men fik:

Båndpasta (fik alm men spinat skulle også være godt) og så en flødesauce med persille og laks - smagte ret godt o tog meget kort tid i køkkenet :-)

0
0
Svar på denne tråd

nej det synes..
Forfatter: 
Dato:  17-06-2006 15:22
jeg ikke, det smager virkelig super.. min kæreste spiser det endda med glæde.. og han er ikke lige den der elsker fisk.
0
0
Svar på denne tråd

laks med pesto og parmesan
Forfatter: 
Dato:  17-06-2006 16:24

Du skal bruge frisk laks, grøn pesto, parmesanost, cherry-tomater, frisk pasta og frisk basilikum.

Cherry-tomaterne deles i to og steges i ovee ved 80 grader i 25 min. Du smører pestoen ud på toppen af laksefileterne og drysser også parmesan på toppen. De skal i ovnen i ca. 16 min ved 165 grader.

Den kogte pasta blandes sammen med tomaterne og den friske basilikum og der drysses parmesan på, når man har fået det over på tallerkenen.

Jeg fik det her i går og manner hvor det smagte godt. Jeg er ellers ret forbeholdende overfor pesto.

Marie

"hvorfor gøre tingene nemt, når det kan gøres besværligt"
0
0
Svar på denne tråd

Fisk er godt
Forfatter: 
Dato:  17-06-2006 18:34

...man får som regel bare for lidt af det.

Jeres opskrifter lyder wildt gode, dem vil jeg prøve næste gang, i stedet for den her opskrift, som jeg altid laver når vi skal ha noget med fisk (undtagen morfars rødspætter, friskfanget og hentet på havnen i Skagen, tilberedt af mormor - se DET er guf!)

400 g rejer
2-3 forårsløg
Frisk persille
Frisk basilikum
3½ dl bouillon (bare en terning, ikke noget fancy her i huset )
1 spsk mel
1½ dl fløde
1-2 pk frisk, pasta

Skær forårsløg i ringe og hak ca 2 spsk persille og basilikumblade.

Kog det i bouillonen i ca. 5 minutter.

Ryst/rør mel sammen med fløde og rør det i.

Bring det hele i kog, og lad det koge et minuts tid.

Smag til med lidt salt og peber og put rejerne i.

Kog pastaen, og hæld sovsen (som vi siger nordpå) over.

Man kan evt. anrette med lidt rejer og basillikum/persille ovenpå.

Frisk persille/ basillikum kan som regel købes i Fakta for 6-8 kr.

Velbekomme!

Man har kun det skæg, man selv sidder på!

0
0
Svar på denne tråd

Den nemme...
Forfatter: 
Dato:  17-06-2006 23:32

Når jeg har travlt, men gerne vil have noget dejligt med fisk plejer jeg at lave denne:

Frisk paste (bånd pasta med spinat normatl)

Røget laks (evt. i skiver eller som rester)

Tomat

Løg (evt. forårs løg)

Lys sovs af en art (længe leve knorr!)

Pastaen koges, tomater, løg og laks skæres i mindere stykker (hvad der nu passer). Vendes evt. i sovsen.

Super nemt og smager godt.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider