|
|
| voldsomme kramper |
|
|
De sidste 4 nætter har jeg vågnet adskillige gange pga meget voldsomme kramper i læggen.. det føles virkeligt som om min muskel bliver flået af og flere gange er jeg vågnet skrigende af smerte... Den har også krampet et par gange mens jeg var vågen når jeg strakte benene.. Det er begge ben der gør det og de føles efterhånden som om jeg er blevet slået gentagende gange hård med et baseball bat  Nogle der har en ide om hvorfor de pludseligt opføre sig sådan ? har haft kramper før.. men ikke så mange og så ofte.. mere en gang om måneden..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Er du begyndt |
|
|
at gå meget rundt? Eller laver du en aktivitet hvor du bruger benene en del, kan det være en årsag. Jeg havde også krampe i læggen i nat og det gør simpelthen så nas. Har også haft en periode hvor det næsten var hver nat og benet var ømt dagen efter. Det jeg gjorde i den slemme periode var at jeg lagde en pude under fødderne. Og efter et stykke tid holdt det op.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kan det... |
|
|
være varmen?? Om dagen lægger du ikke mærke til hvor meget du laver, men når det så blir køligt trækker musklerne sig sammen... Jeg har haft krampe i fødderne et par nætter efter det blev sommer-varmt.. Kan anbefale at du står op mens det kramper og drikker et glas vand med en teskefuld salt i.. Det er ad, men det virker! Et råd min gamle farmor bruger, da hendes ben driller hende, især efter hun har drukket rødvin.. 
Livet er en leg, man skal bare kunne reglerne..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har selv haft det.. |
|
|
Heej Signe.. Jeg havde selv de krampe "anfald" i en periode. Og grunden til at jeg fik dem, var pga. jeg sad med krydset ben på stolen og lige så snart jeg sover med bøjet ben om nattet så kommer det i løbet af kort tid.. Så grunden til at du kan få det kan være at der ikke kommer nok blod til benet.. Ved ikke om det er noget du kan bruge til noget..  Held og lykke med det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| drik en masse vand |
|
|
og stræk ud inden du går i seng, eller lige efter du har bevæget dig. Går det ikke rimeligt i bedre indenfor en uges tid, så tager du til lægen og kræver at få taget en blodprøve fra pulsen med henblik på mælkesyre. Det er nemlig præcis sådan hele mit show startede, men det kan både være en form for dehydrering eller det kan være mælkesyre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tak for jeres svar |
|
|
Jeg synes ikke jeg laver mere end jeg plejer.. men sidder meget på mit arbejde.. prøver dog at ændre stilling ofte og sidde med benene oppe ind imellem.. Det startede tirsdag nat og har pænt sagt sovet rigtig dårligt siden fordi jeg vågner så mange gange.. Vil prøve jeres råd og se om det ikke hjælper..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| er det |
| Forfatter:  |
Charlotte(nu uden Celine) |
| Dato:  |
17-06-2006 13:04 |
|
..kun i læggene? lidt æblejuice kan hjælpe på kramper. prøv at drikke lidt inden du går i seng. Er du begyndt på noget nyt medicin, for noget medicin kan give kramper.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej Charlotte |
|
|
Det er i musklen fra hælen og op til knæet bag på (hedder det ikke læggen ? )... nej tager intet medicin... kunne være man skulle købe noget æblejuice så 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Apoteket. |
Maria_R |
17-06-2006 21:12 |
|
På apoteket kan du købe nogle tablettet i håndkøb som hedder kenin/kinin, de er oprindeligt lavet med malaria, men virker suverent godt på kramper, hvilket de bliver solgt til nu. Efter 6 hofteoperationer, og medfølgende dårligt blodomløb i benene, så får jeg ganske enkelt ikke sovet hvis jeg ikke få min tablet inden sengetid. Jeg kan mærke på mine ben om jeg vil få kramper, så jeg tager ganske enkelt en, når muskelspændingerne begynder, så kommer jeg krampen i forkøbet. Er det noget vedvarende så gå til lægen.
Den ene kat fører bare en anden med sig.
Ernest Hemingway
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| signe... |
|
|
har du overvejet at skifte noget af colaen ud med vand? Ved godt du ikke kan lide det, men tro mig, ens lægge er total ødelagte når man først begynder at få kramper dagligt! Og der går lang tid før de er normale igen. det kan jo være en enkelt gang, men jeg vil virkelig håbe at du drikker mere, og helst vand.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uha ja.. |
|
|
..det er væmmeligt at have kramper i benet. Det har jeg også prøvet et par gange. Jeg ved egentlig ikke hvad årsagen var. Jeg har også haft kramper i maven et par gange, og det er bare uudholdeligt. Jeg vågner op når det starter med at gøre lidt ondt. Så begynder jeg at svede, og jeg mener virkelig svede så det hele driver ned af mig. Jeg kan intet gøre andet end at vente på at det går over. Nøj det gør ondt. Det er dog et godt stykke tid siden jeg sidst har haft kramper, heldigvis. Held og lykke med dit krampeværk, håber det går over 
<3 Winnie & Tøsen <3 >> Your horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care <<
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det kommer |
donnika |
17-06-2006 21:49 |
|
vær nat hos mig...af overanstrengelse...jeg står meger på stige.lægen siger at jeg skal skifte job.det er muskelner der ikke får nok ilt pga en dum arbejdsstilling?eller dårlige sko osv.. stræk godt ud inden sengetid...evt et par sokker på, selv om det er varmt nu. 
Sadel til fjord med lidt "flad" ryg købes max 2500 kr. skal bruges til tilridning. Må gerne være en sadel som kan tilpasse hestens udvikling...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Saltmangel |
|
|
Saltmangel kan give kramper. Her i varmen taber vi en del salte, og er musklerne i underskud, så kan de krampe. Sørg for at få lidt ekstra salt, og se, om ikke det skulle hjælpe på det.  Tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa... |
|
|
Salt havde jeg ikke lige tænkt på.. men det er jo rigtig.. man sveder jo en del i den her varme.. Tine: jeg drikker slet ikke sodavand mere(et enkelt glas når vi er i bio).. droppede det i marts da jeg lå med lungebetændelse da det ikke smagte godt.. drikker kun sukkerfri saftevand nu 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| saltmangel |
Charlotte(nu uden Celine) |
18-06-2006 12:05 |
|
en hyppig årsag til kramper kan være mangel på forskellige salte. ikke kun natrium. Men eks hvis også magnesium og kalium. Kalium kan du få igennem æblejuice og bananer og mener det også er kål. magnesium ved jeg ikke lige med. Natrium kan du få ved at putte lidt ekstra salt på maden. Det smager ikke godt i vand. Ellers kan man få de der saltdrikke. Mener de hedder gatorade eller sådan noget. Det er en slags elektrolytdrik.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|