min spessiale. Det har vi to da mimret om før Vicky02
Jeg tabte mit hjerte til rhodos i dajeg var 20. Jeg skulle slettes ikke til Rhodos "aldrig" men en venninde overtalte mig og fortalte at de hadde så dejlig mad.
Men jeg skulle aldrig blive kæreste med en Græker, NEJ
Men hva skedde så første kvelden tror I???
Jo det kom en dreng og talte til mig på Disco Space, min venninde forsvandt og jeg blev siddende udenfor efter at det var lukket og Jannis holdt mig med selskab.
Da min venninde endelig kom tog vi taxi til hotellet i Ixia hvor vi boede. Jannis spurte om han kunne træffe mig på hotellet kl 12 dagen efterpå i lunsjpausen. Og ja selvfølgelig kunne ham da det.
Men kl 12 dagen efter da lå jeg på stranden, for jeg troede ikke han kom. Så kl 14 skulle jeg opp på mit værelse og hvem tror i satt i baren?
Jeg følte mig så skamfuld. Efter det var vi uadskillelige i 5 år.Vi boede sammen i Jannis bungalow hjemme hos hans mor og forlovet os. I haven havde vi en stor palme og rundt den mange malerspand som var malet turkisblå med blomster plantet i.
Vi boede på Monte Smith (bybjerget) lige ved Afroditetæmpelet og olympiastadion. Men efter en stund flyttetde vi til gamlebyen da det blev lidt ensomt for mig når jannis var på job.
Vejret ja det er som Vicky sier: fare for regnvær, og grækerne begynder at blive slitne efter en hektisk sesong.
Hva du skal se. Mit yndlingsted Kalithea som er et gammelt romersk kurbad med de dejligste bygninger og område. Man kan bare fornæmme den luksus som har vært der.
Det ligger masse flotte klostre i fjellene på rhodos som er riktig flotte og man kan se over til Tyrkiet.
Syv søstre eren plads der 7 fossefald mødes. Og man kan vandre i storevandrør.
Gamlebyen må man ikke glæmme.
Og vil du føle dig totalt afslappetskaldu tage en stille stund i Synnagogen i gamlebyen som er så flott.
Pita gyro er et must og de bedste finder du om du står med højre skulder mod Eva apartmenhotel og følger tverrgade nedoverca midt på. på venstre side af gaden sælges byens bedste pita gyros.
så skal du spise den runde gule melon der smager som banan.
På grøndsagtorvet inde i midten lige før gamlebyen skal du prøve de flammestegte kyllinger, og gerne med en flaske kold Ilios til (hvidvin fra Rhodos)
Men den aller bedste maden finder du inde ved den inderste fontænen i gamlebyen. Det er en resturant med fisk som specciale, en lille en men for en mad

og stemning og servic.
Vi boede lige ved og for en stemning. Man blev vækket af mænd der robte til hinanden, hanegal, og lyder. Gud hvor jeg savnet det når jeg flyttet hjem til norge.
Min yndlingsbar det var Lapin der lå lige ved siden af mit yndlingsdiskoteque Space.
Lidt tidlig på aftenen kan du jo tage en drink i ro og mag på Mandrakihavnen og se på rigmandssønnene komme ind med Yathen. Der stod også et af verdens 7 underværk Colossos der var en statue der raget mede et ben på hver side af indsejlingen til rhodos havn, men som desverre brakk da anklene ikke kunne bære vægten af statuen.
Den bedste stranden finder du ved at stå med venstre skulder til Evaapartments gåforbi Lapin og Space (dersom de heder deet samme nu) Gå til enden af gaden, drej så til venstre oggå forbi det gamle fornemme bygget somvar Rhodos første hotel og forbi den tyrkiske kirkegård som er forsømt og som grækerne hader.
Så har du den hyggeligste stranden der ligger mer i le end resten.
På Rhodos vil mit hjerte alltid være og en dag håberjeg at kunne rejse tilbage. Det er godt nok ikke det nemmeste stedet for en kørestol, men jeg har en drøm om at få komme dit en gang et i mot liv.

Sådann havde vi det. Ingenting smager bedre end solmodne selvplukkede apelsiner

Og for en duft.