Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

hest med astma
Forfatter: 
Dato:  14-06-2006 18:44
er der nogle der har prøvet at deres hest har haft et alvorligt astma anfald... det har min lige haft.. det så helt forfærdeligt ud.. og han trækker vejret virkeligt underligt endnu... men dr. dyr kommer først i morgen.. han har ikk tid i dag... men føj hvor fik jeg et chok...
0
0
Svar på denne tråd

Hvis min
Forfatter: 
Dato:  14-06-2006 19:09

hest ikke kunne trække vejret normalt og min dyrlæge "ikke har tid" så fandt jeg dælme en anden dyrlæge med det samme!!

Heste kan dø en meget pinefuld kvælningsdød af astma.

mvh PiaR
quantum in me fuit

Skal du holde havefest? - lej en Weber Ranch Kettle grill

Tøj sælges

Svar venligst i tråden og ikke via besked/mail

0
0
Svar på denne tråd

nej det
Forfatter: 
Dato:  14-06-2006 19:10

nej det har jeg aldrig set men har selv astma og ved hvordan det føles når man ikke kan få luft nok ned i lungerne...

Hvis jeg var dig havde jeg ringet til en anden dyrlæge for hvis din hest har det som mig går det ikke væk inden den får noget for det .. Jo anfaldet er væk men den vil ha' svært ved at trække vejret rigtig indtil den kommer i behandling sådan har jeg det i alt fald så det ville jeg forlange.

Men nu ved jeg jo selvføælhelig ikke om det er sådan dyr får det og om de overhovedet har noget imod det.

Men held og lykke med det håber i finder ud af noget for hestens skyld ...

Vil da gerne høre mere når du ved mere.

Kunne du tænke dig at spare penge på diesel/benzin og oven i købet tjene nogle gode penge??

nysgerrrig

så tag et kig på

www.hme.myffi.biz

kontakt mig

pr mail eller over beskedcenter

0
0
Svar på denne tråd

vejrtrækning
Forfatter: 
Dato:  14-06-2006 19:29
hans vejrtrækning er endnu ikk normal... alle dyrlægerne heromkring har travlt... men han kommer i morgen omkring middag tror jeg... og hvis det stadig er galt så får han et sprøjte som skulle gøre at han fik det bedre, og så må han spise intet anden end græs... heldigvis er der ved at komme gras på den ene fold så der går han nu, og om nogle dage eller en uge så har vi en kæmpe fold klar med masser af græs... astmaen gør også at han ikke må være i stalden, han skal nu gå ude hele året rundt, hvilket er ret trals for han bliver let forkølet og han er ekspert i at ødelægge dækkener..
0
0
Svar på denne tråd

kende det...
Forfatter: 
Dato:  14-06-2006 21:09

Hej Katia.

Jeg har selv en astma hest og desvære er det hendes sidste sommer. Så jeg ved hvordan det er at stå med en astma hest.

Alt har været prøvet noget har virket, men jeg er ikke super rig, så nu er beslutningen taget.Hendes astma er blevet værer og nu er det kun små skridt ture hun kan holde til.. Også er det arveligt i min hestes tilfælde.

Sprøjten dyrlægen gir virker fint, men hesten skal sprøjtes fremover hver trejde uge, hvis det skal holde.

0
0
Svar på denne tråd

har ondt af dig
Forfatter: 
Dato:  14-06-2006 23:16

åh nej... har virkelig ondt af din hest, og af dig som står med den. jeg har oven i købet en eksamen i morgen som jeg ikke rigtig har fået forberedt mig på pga. det her. men det må man tage med.

jeg har kun redet på min engang end til videre og det er en måneds tid side,( jeg har haft travlt med en masse, så hae haft lidt dårlig samvittighed) og der hostede han konstant og efter en halv time hvor jeg havde forsøgt at få ham til at trave lidt gav jeg op. han hostede hver gang vi endelig var kommet i trav. men så så det faktisk ud til at det begyndte at falde til ro, men så er det kommet igen. i telefonen sagde de at det kunne være høet eller polm.

0
0
Svar på denne tråd

astma hos hest
Forfatter: 
Dato:  15-06-2006 00:54
jeg har en pony på 26 år som fik astma for 4 år siden hun blev behandlet af dyrelægen med spræjter og noget pulver medicin hun fik det lidt bedre efter behandlingen men ikke helt okay jeg fik en ny dyrelæge ud som anbefalede en maske hvor i hun fik det samme medicin som mennesker får jeg gav hende masken 3 gange dagligt i 14 dage og trappede derefter ned til 2 gange dagligt og derefter til en , så over en måneds tid kom hun ned i medicin og fik kun 3 gange om ugen osv efter 3 måneder var hun fri af medicinen hun har kun haft 5 anfald på 4 år , siden den gang og er i dag frisk og glad hun løber rundt på folden som om hun er 10 år . hun står kun på døgnfold i sommeren men skal ud mindst 10 timer i vinteren og står i en stald med højt til loftet og på spåner og får ingen halm for så blusser det op igen , wrap hø er godt da det ikke støver og får hun enghø så sprøjter jeg lidt vand på . det har godt nok kostet mig ca 10000 kr i dyrelæge regninger og hun har nok været heldig med at medicinen virkede hurtigt på hende . hvis der er nogle spørgsmål jeg kan besvare for dig så skriv bare jeg ved udemærket hvordan det er at stå med en hest med astma og føle at man ikke kan gøre noget for hesten og skal tage stilling til hvad der skal ske med den . jeg ønsker for dig at alt kommer til at gå godt med din hest ... mange tanker her fra ... mvh anja

bhbujhb
0
0
Svar på denne tråd

Det er helt
Forfatter: 
Dato:  15-06-2006 02:40

rigtigt, hvad Anja skriver (y)

Og når din hest let bliver forkølet, så er temmelig sikkert det pga af astmaen - og ikke fordi den fryser.

Så kan du jo bare give den et dækken på, og sørge for læ og ly på folden til den (y)

Udelivet er klart det bedste, og den kan muligvis sagtens få det udmærket igen - men du skal gøre det, altså lade den bo ude!

:-) fra Nina

0
0
Svar på denne tråd

dyrlægen
Forfatter: 
Dato:  15-06-2006 15:07

tak anja

dyrlægen var her så i dag, han kom halvanden time før jeg skulle op til eksamen. han startede ud med at det var tydeligt astma og der synes vi ellers det var falden rigtig meget ned siden igår. men har startede med at give ham arkupunktur, altså stikke i alt 4 nåle i benene af han, 2 i hvert ben, en ved kastanjen og en nederst på skuldren, den på skuldrene kunne han bestemt ikke lide. dem stod han så med i 20 min, og så fik han en sprøjte og noget pulver han skal have 2 gange dagligt i 14 dage, og så skal han have ro i min. 14 dage så må jeg begynde at ride små rolige ture. og så skal han så have gennemvædet hø/halm hvis han skal have det. der er ingen der har sovet i nat, da vi var bekymrede og han jo bare stod derude og havde det dårligt...

men hør lige her, pludselig siger dyrlægen: "det er typisk islændere, de viser ikke smerten så nemt som andre, de er nogle gange så stædige."

Lazio er overhovedet ikke islænder, han er new forest/connemara

0
0
Svar på denne tråd

astma hos hest
Forfatter: 
Dato:  16-06-2006 00:19
Hmm Kiwi er halvt islænder .. G .. nej spøg til side .. det lyder godt at dyrelægen kom og gav ham noget bare tag det roligt ( nemt at sige ) der går et par dage før medicinen virker 100 % det skal lige køres ind i kroppen på hesten . prøv om du kan få fat i nogle permynte ( staves ? ) dråber og opløs i noget vand og put det i en flaske med forstøver til at sprøjte på høet , fodret osv det var med til at hjælpe på Kiwi´s vejrtrækning og jeg brugte også broncinol ved siden af efter aftale med dyrelægen , jeg ved ikke om det hjælper på din hest men det var med til at forbedre Kiwi`s astma ..
0
0
Svar på denne tråd

kamille
Forfatter: 
Dato:  16-06-2006 12:43
han har det meget bedre i dag. og så skulle det også have hjulpet en smule at han i går eftermiddags kom på en mark med en masse kamille, det virker jo beroligende og til tider kan det virke smertestillende.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider