Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Bidmærker - er jeg sart??
Forfatter: 
Dato:  13-06-2006 21:00
Hejsa med jer.

Hvordan tager i det, når jeres heste får bidmærker på folden? Er det bare noget i accepterer eller får i rykket rundt på hestene, så det ikke sker??

Jeg er lidt "allergisk" overfor bidmærker på min hest. Det er ok, at hestene er hårde ved hinanden og der ryger små totter pels, sådan er det, men direkte hul igennem huden, ville i acceptere det??
Jeg har det enormt dårligt med de bid.

Er det mig der er total pivet? Eller hvad mener i???

Hilsen Sus :-P
0
0
Svar på denne tråd

Jeg tager det
Forfatter: 
Dato:  13-06-2006 21:07

sm det kommer.. min hun er 1 årog går kun sammen med heste (1 voksen tinker, 1 voksen frieser og 2 frieser føl) og hun er altså ikke en der vil lade andre bestemme over hende bare sådan (hun er selv shetlands pony) Så hun får da et bid eller en spark nogle gange, men så længe det ikk er alvorligt og kun på overfladen (altså sårene) så har jeg det ligesom når man siger: "Drenge er jo nu engang drenge" (bortset fra de alle er hopper :D)

fra d. 9 juni vinterhvide dværghamstere til salg.

fra d. 17. juni ørkenrotter til salg

0
0
Svar på denne tråd

hmm synes jeg ikke du er
Forfatter: 
Dato:  13-06-2006 21:10

jeg kan heller ikke lide de sår men jeg lærte lidt..hvis det bare er overfladisk (bare er pelsen der er blevet bidt af)skal du bare rense det lidt,..hvis det bløder eller lignede skal det renses med sæbespåner og der skal sårsalve sårpulver eller skinhealer

jeg ved ikke om det kan hjælpe lidt at sige at det er bedre at ikke er så glad for sår og at du så er god til at rense det..end at du er ligeglad og lader være med at rense det...

0
0
Svar på denne tråd

der vil altid
Forfatter: 
Dato:  13-06-2006 23:58
være heraki og det skal der også være for at flokken fungere. og det laver hestene ved at bide og true, nogen gange sparke, men det er mest hvis de er truet og holdt op i et hjørne. jo mere du flytter rundt jo flere bid vil der komme.

Se salgs heste på

www.stutteri-graversgaard.dk

MVH. Anne Merete

Bedækning ved welsh sec. A tilbyd

Border collie hvalpe sælges, efter meget gode forældre, der avler gode konkurrence hunde, se min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

en helt naturlig del..
Forfatter: 
Dato:  14-06-2006 00:24

Jeg har det fint med at mine heste markere overfor hinanden og også at de tæver hinanden en gang i mellem. For mig er der kun 1 der kan opdrage på heste og det er heste. Så jeg bruger bevidt flokkulturen til at arbejde med mine heste på. Så slipper jeg nemlig selv..

MEN.. Jeg har 5 heste selv. Der går sammen på kryds og tværs og alle skal kunne med alle. Der er ikke nye heste ind og ud. og ejg kan sammensætte mine "flokke" (lidt svært når man kun har 5, men det går) som det passer mig..

Jeg vil sige at har man dem opstaldet ude og der er 1 eller 2 heste der konsekvent laver "balade" ville jeg nok tage en snak med deres ejer.. Ofte er de heste som har behov for de meget tydelige markeringer heste der har det dårligt og det tror jeg jeg ville forhøre mig ved ejeren om det var noget hun kunne gøre noget ved.. (med mindre det drejer sig om nye i folden, de skal jo finde deres plads. )

Så nej. jeg er absolut ikke sippet. Bruger flok kulturen bevidst men under styring. og vil ikke finde mig i at min hest skal spises fordi en anden hest har det dårligt pga. forkert pasning.. Så igen.. Det kommer jo an på så meget...

Stald Rohan. PRE.
Boks udlejes i Flemløse ved Glamsbjerg. se præs.
Nu også forhandler af Regulator på fyn.
0
0
Svar på denne tråd

Tæv på folden
Forfatter: 
Dato:  14-06-2006 06:55

Anton og Jacob går på fold sammen. De er verdens bedste venner, men de tager nogle ture derude. Det er HESTELIV og bla. en af grundene til at Anton kommer på fold. Det sociale er utrolig vigtigt for hestene, og et par drenge som dem, vil sloges og afprøve hinanden. Det er aldrig værrere end et par bid sår og de er nemme at behandle.

Hellere det end de bliver agressive overfor andre heste, fordi de aldrig får muligheden for at være sammen med dem.

Bimsemor

Mor til Maja og sponsor til Abstrakt Firfod

Besøg vores hjemmeside

www.123hjemmeside.dk/mabepe

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider