Jeg har det fint med at mine heste markere overfor hinanden og også at de tæver hinanden en gang i mellem. For mig er der kun 1 der kan opdrage på heste og det er heste. Så jeg bruger bevidt flokkulturen til at arbejde med mine heste på. Så slipper jeg nemlig selv..
MEN.. Jeg har 5 heste selv. Der går sammen på kryds og tværs og alle skal kunne med alle. Der er ikke nye heste ind og ud. og ejg kan sammensætte mine "flokke" (lidt svært når man kun har 5, men det går) som det passer mig..
Jeg vil sige at har man dem opstaldet ude og der er 1 eller 2 heste der konsekvent laver "balade" ville jeg nok tage en snak med deres ejer.. Ofte er de heste som har behov for de meget tydelige markeringer heste der har det dårligt og det tror jeg jeg ville forhøre mig ved ejeren om det var noget hun kunne gøre noget ved.. (med mindre det drejer sig om nye i folden, de skal jo finde deres plads. )
Så nej. jeg er absolut ikke sippet. Bruger flok kulturen bevidst men under styring. og vil ikke finde mig i at min hest skal spises fordi en anden hest har det dårligt pga. forkert pasning.. Så igen.. Det kommer jo an på så meget...