Min gode gamle Middi har fulgt mig gennem mange år, hun er ynglingskat nr. 1, - en kæmpe prinsesse der kender hendes eget værd. Vi har stort set altid været enige om det meste, men hun har aldrig tilgivet min trang til ind i mellem at redde fremmede misser fra usle skæbner. En enkel gammel hankat, faldt dog til nåde, og fik lov til at nyde hans otium i samme hus som hende. Dog på behørig afstand - og for ikke så lang tid siden sagde vi farvel til en anden lille hunmisser, men til trods for at de har delt hus, have og stald gennem snart 4 år udløste en hver kontakt på under en meter hvæs og hvin. Alle mine katte er naturligvis kast/streliseret., men Middi GIDER bare ikke andre af hendes egen slags - troede jeg!
I dag da jeg kommer hjem fra arbejde finder jeg Middi på terassen liggende sammen med en kæmpestor hankat, som jeg ind i mellem har spottet både på naboens mark, samt i min stald. De nyder virkelig deres hyrdetime og virker som om at de altid har "dannet par"
Hvor er min sure, spruttende kat??? - kan hun virkelig ha forelsket sig en kæmpestor og meget speciel udseendet hankat?? Jeg kunne ikke kommme tæt på ham, men øremider og tæger havde han masser af. Og så nøs han hele tiden og øjene løb, - ved allerede nu at han må til dyrlæge...Det sidste jeg mangler lige nu er en ekstra kat (er ved at flytte til KBH) - men Middi, hun har kun øje for hendes sommerforelskelse