Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Erfaringer med tungepiercinger
Forfatter: 
Dato:  11-06-2006 18:54

Hejsa ude i sommervarmen :)

Kan I holde hovedet koldt? ;D

Sagen er den at jeg har en piercing i navlen. Men nu har jeg fået lyst til at få en til, og eftersom jeg ikke har lyst til at få nogen der er særlig synlige, har jeg tænkt på tungen - men, gør det ikke sindsygt ondt? ;D Evt. nogen som har i både tungen og navlen, og som kan fortælle om det gør mere ondt end i navlen.

Det var dog ikke fordi navlepiercingen gjorde synderligt ondt (det var dog en mærkelig følelse ;D ).

Men nogen der har erfaringer med en tungepiercing gode/dårlige?! :)

0
0
Svar på denne tråd

Der er skrevet
Forfatter: 
Dato:  11-06-2006 19:02
uendelig mange indlæg om det - prøv at søge, gerne efter kl 23 hvor du har adgang til alle indlæg på heste-nettet

mvh PiaR
quantum in me fuit

Skal du holde havefest? - lej en Weber Ranch Kettle grill

Tøj sælges

Svar venligst i tråden og ikke via besked/mail

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ved kun
Forfatter: 
Dato:  11-06-2006 19:04

at min mor har arbejdet med børn der havde betændelse i den, hvor de måtte ligge med tungen ude af munden fordi tungen var så hævet på hospitalet og få mad gennem en drop.

jeg syntes heller ikke det er pænt.

Vildrose
if you can't beat them, join them
0
0
Svar på denne tråd

Tungepiercing
Forfatter: 
Dato:  11-06-2006 19:09

Jeg har en, og det gør slet ikke ondt .

Tungen skulle gerne være det sted på kroppen, hvor det gør mindst ondt at få lavet en piercing.

Michelle

Pixie- elsket og savnet <3

Læderridestøvler købes:

Str. 40-41 hølde omkring 45 og læg 42.

Max 1000kr

Skriv over HN :)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil
Forfatter: 
Dato:  11-06-2006 19:20

selv gerne ha det.. men tør ikke... men har hørt at tungen er et af de steder det gør mest ondt? men ved det ikke.. har endnu ikke fået lavet nogen da jeg ikke tør.. hehe

Tina

EN RIGTIG HEST ER EN OLDENBORG

0
0
Svar på denne tråd

tunge...
Forfatter: 
Dato:  11-06-2006 19:23

Jeg har nu haft min tungepiercing i 5 år. Det gjorde absolut ikke ondt at få den lavet. Det killede nærmest. Jeg fik også i navlen, men det gjorde ondt (på mig i hvert fald).

Det er rigtigt at det hedder sig at være i tungen det gør mindst ondt og det passede på mig og alle jeg kender der har en.

Jeg skyllede min i Listerine (kan købes i matas og på apoteket). Det indeholder alkohol, som desinficerer og er samtidig godt mod huller i tænderne. Det hedder sig at man skal skylle i klorhexidin, men pas på. Det giver en sort tunge med tiden.

I starten:

Skyl 2-3 gange om dagen i listerine (når du har spist morgen-, middag- og aftensmad) og så i vand hver gang du har spist andet, evt røget osv... Jeg har aldrig haft problemer med betændelse i min...

Når den er ved at være lægt, kan du bare skylle et par gange om dagen.

:-PDet er kun din egen samvittighed, der sætter grænser for hvad du kan tillade dig at sige offentligt!

0
0
Svar på denne tråd

Svar ...
Forfatter: 
Dato:  11-06-2006 19:45

Altså, til I, der mener at tungepiercinger er SÅ farlige og at de gør SÅ ondt at få lavet, kan jeg kun sige (n).

Jeg mødte også enormt mange fordomme, da jeg skulle have min lavet "du kommer til at lesbe", "din tunge flækker", "din tunge bliver ødelagt for altid så du ikke kan snakke" og bla bla bla ..

Men ved I hvad ? Det er ikke farligt, så fremt man får piercingen lavet ved en erfaren, steril og uddannet piercer. Fx, alle de der har oplevet tungen flække, er fordi piercingen er sat et forkert sted (piercers skyld) eller pga. mispleje (personens egen skyld).

Altså. For man lavet piercingen ved en godkendt piercer, er risikoen ABSOLUT minimal.

Jeg lavede selv et lignende indlæg, da jeg skulle have min tungepiercing lavet, og blev mødt med kommentaren(fra nogles vedkommende "du kommer til at lesbe", og hvad ved jeg. MEN NEJ, jeg lesber ikke, min tunge er ikke flækket, der har aldrig været betændelse i, og den har aldrig været hævet (kan varmt anbefale dig at have isterninger eller vandis liggende til at spise lige når piercingen er lavet. På den måde undgik jeg hævelse. Derudover. Rens den, i starten med lidt saltvand. Mere kræves der ikke, men det kan dog være lidt forskelligt fra person til person.

- Og, ang. om det gør ondt ? Nej, ikke spor. Jeg har i navle (fik jeg som 13-14-årig med forældres tilladesle), næse (fik jeg som 15-årig, med forældres tilladelse) og sidst, som 16-årig, fik jeg min højt elskede tungepiercing, dog uden forældres tilladelse. Det er min "yndlings" piercing, både for mit og min kærestes vedkommende :)og det var den og min navnepiercing der gjorde minds ondt. Og at man ikke kan snakke når man lige har fået den lavet er også noget fis, da et også afhænger af personen selv, og dens smerteterskel.

Fx var jeg ude at shoppe med tøserne lige efter at have fået den lavet og jeg knævrede bestemt lige så meget som jeg plejer. Dog lød jeg ikke helt så smart de to første dage med den lange stav i, som jeg plejer. Næsepiercingen gjorde mest ondt forresten!

Lidt gode råd:

- Spis flydende kost de første dage (jeg spiste ikke tre dage efter, så på den måde tabte jg mig faktisk - men bestemt ikke en god slankekur :) )

- Spis masser af vandis/isterninger

- Drik masse vand (jeg drak ikke andet)

- Rens den i saltvand ca. 2 gange dagligt, og skyld munden lige når du har spist (behøves kun lige de første dage)

- Skift evt. nederse kugle ud med en gummi/plastikkugle, får at være sikker på du ikke forvolder skade på tænder

- Leg ikke med den.

På den måde jeg har passet mine piercinger, har jeg undgået betændelse. Hverken i ører, næse, tunge eller navle.

Håber det var en hjælp. Du er velkommen til at skrive PB til mig, hvis du vil spørge om noget :)

STALD VESTER TANG
  • Sød dartmoorvallak sælges
  • Sød DV-hoppe, gode papirer sælges
  • Ledig boks pr. 01.08-06
Benyt venligst ovenstående links :)

0
0
Svar på denne tråd

tungepiercing
Forfatter: 
Dato:  11-06-2006 19:45

Jeg havde både i tungen og navlen. men har lige valgt at tage den i tungen ud.

Jeg synes ikke at nogen af dem gjorde ondt. Men det er bare et lidt ubehageligt prik når nålen skal i gennem.

Men det er det værste. Det er slet slet ikke slemt.

Min tunge hævede heller ikke og blødte heller ikke...

Men lad være... Du er helt sikkert kønnere uden

-Michelle...

Stuntman - Ik hau van jou
0
0
Svar på denne tråd

ang tungepiercing
Forfatter: 
Dato:  11-06-2006 20:52

Hej

Jeg havde også tungepiercing, da jeg første gang fik den lavet, var jeg også under 18 år, og fik den lavet til rock under broen i middelfart, i sådan en rigtig hyggelig campingvogn. Jeg spiste grillmad samme dag...og det gik fint. Jeg havde aldrig, heldigvis!, problemer med den. Så tabte jeg den, og fik lavet en ny hos en rigtig piercer.

Det føles lidt som at bide sig hårdt i tungen, men syntes ikke bagefter det gør ondt den, den er øm...men det er ikke konstant smerte. Har også haft i navlen, det synes jeg nok er der det gør mindst ondt og få lavet.

Så tabte jeg den igen, så har jeg droppet den og får den nok heller ikke lavet igen. Den er fed nok...men i længden syntes jeg den blev irriterende at have, gik og overvejede at pille den ud da jeg tabte den.

Mvh Heidi ~{hesteløs}~

Søger part på en hest <-klik her hvis du står og mangler en part, i Esbjerg området - gerne Fanø :)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-06-2006 21:34

jeg har haft min den ene i snart 7½ år, og den har jeg aldrig haft problemer med! Og jeg fik lavet en til for 3 måneder siden, og den er der heller ikke noget med. Jeg har ikke ødelagt mine tænder...

Men når jeg er syg, hæver min tunge en lille smule, men det sker der ikke noget ved. Der kommer bare en mindre fordybning i tungen, som går væk igen

Hilsen Zuper
Medlem af Discount Heste Og Pony Vanrøgternes Klub: DHPV.
0
0
Svar på denne tråd

Piercing
Forfatter: 
Dato:  11-06-2006 21:50

Det gør ikke specielt ondt... Din tunge hæver bare enormt..

Og du skal passe meget på du ikke kommer til at tygge på den..

Har haft 5 piercinger, og har stadig to..

En i tungen, brystet (AV!) øjenbrynet, navlen, og under læben.

Synes faktisk den i navlen gjorde mere ondt i forhold til tungen.

Det er bare mere ubehageligt, fordi det er i tungen.

Men hende som lavede den i navlen og i tungen havde aldrig prøvet det før, fik lavet dem på efterskolen, og kanylen var for lille, så begge piercinger måtte presses igennem... Nok derfor.. :D

Spring hest købes, skal stå på sjælland, og minimum være 155 cm.

I rather be hated for being me than be loved for somethin im not!

Masser af ting sælges, kig under præs.!

FCK

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-06-2006 00:02
Jeg har både i navlen og tungen. Første gang jeg fik lavet min piercing, fik jeg lavet den forkert og det gjorde sindsyg ondt. Men blev så taget ud hos en anden piercer, så jeg kunne få lavet en ny. Og den gjorde ikke ondt. Det killede nærmest. På mig føltes det lidt ligesom i navlen, det killede så bare. Nu har jeg haft den i snart 2år , og den genere ikke det mindste.

Hilsen Tatjana

Medlem af DHPV og glad for det :)

0
0
Svar på denne tråd

jeg fik nikkelallergi
Forfatter: 
Dato:  12-06-2006 12:21

Hej Cecilia.

Jeg var også den lykkelige ejer af en tungepiercing i 5 år, hvoraf jeg havde et voldsomt og særdeles ubehageligt eksem i de 3 af årerne.

Jeg gik til diverse hudlæger, som gav mig diverse hormoncremer, men intet hjalp!

Jeg fik ad omveje af vide af en tandlæge, at der rundt omkring på de danske tandlægeklinikker kommer piger med kraftig nikkelallergi, fordi at en piercing i tungen sender nikkelen rundt i hele kroppen vha. spyt og blod. Hvis man så yderligere har en plomp gør det ikke sagen bedre...

Jeg tog min piercing ud med det samme, og siden har mit eksem været aftagende.

Jeg siger ikke, at alle får dette, men det er da værd at medtænke i risikoovervejelserne.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider