Altså, til I, der mener at tungepiercinger er SÅ farlige og at de gør SÅ ondt at få lavet, kan jeg kun sige
.
Jeg mødte også enormt mange fordomme, da jeg skulle have min lavet "du kommer til at lesbe", "din tunge flækker", "din tunge bliver ødelagt for altid så du ikke kan snakke" og bla bla bla ..
Men ved I hvad ? Det er ikke farligt, så fremt man får piercingen lavet ved en erfaren, steril og uddannet piercer. Fx, alle de der har oplevet tungen flække, er fordi piercingen er sat et forkert sted (piercers skyld) eller pga. mispleje (personens egen skyld).
Altså. For man lavet piercingen ved en godkendt piercer, er risikoen ABSOLUT minimal.
Jeg lavede selv et lignende indlæg, da jeg skulle have min tungepiercing lavet, og blev mødt med kommentaren(fra nogles vedkommende "du kommer til at lesbe", og hvad ved jeg. MEN NEJ, jeg lesber ikke, min tunge er ikke flækket, der har aldrig været betændelse i, og den har aldrig været hævet (kan varmt anbefale dig at have isterninger eller vandis liggende til at spise lige når piercingen er lavet. På den måde undgik jeg hævelse. Derudover. Rens den, i starten med lidt saltvand. Mere kræves der ikke, men det kan dog være lidt forskelligt fra person til person.
- Og, ang. om det gør ondt ? Nej, ikke spor. Jeg har i navle (fik jeg som 13-14-årig med forældres tilladesle), næse (fik jeg som 15-årig, med forældres tilladelse) og sidst, som 16-årig, fik jeg min højt elskede tungepiercing, dog uden forældres tilladelse. Det er min "yndlings" piercing, både for mit og min kærestes vedkommende
og det var den og min navnepiercing der gjorde minds ondt. Og at man ikke kan snakke når man lige har fået den lavet er også noget fis, da et også afhænger af personen selv, og dens smerteterskel.
Fx var jeg ude at shoppe med tøserne lige efter at have fået den lavet og jeg knævrede bestemt lige så meget som jeg plejer. Dog lød jeg ikke helt så smart de to første dage med den lange stav i, som jeg plejer. Næsepiercingen gjorde mest ondt forresten!
Lidt gode råd:
- Spis flydende kost de første dage (jeg spiste ikke tre dage efter, så på den måde tabte jg mig faktisk - men bestemt ikke en god slankekur
)
- Spis masser af vandis/isterninger
- Drik masse vand (jeg drak ikke andet)
- Rens den i saltvand ca. 2 gange dagligt, og skyld munden lige når du har spist (behøves kun lige de første dage)
- Skift evt. nederse kugle ud med en gummi/plastikkugle, får at være sikker på du ikke forvolder skade på tænder
- Leg ikke med den.
På den måde jeg har passet mine piercinger, har jeg undgået betændelse. Hverken i ører, næse, tunge eller navle.
Håber det var en hjælp. Du er velkommen til at skrive PB til mig, hvis du vil spørge om noget