Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

er jeg den eneste som ikke..
Forfatter: 
Dato:  08-06-2006 22:48
kan få sig selv til at sælge sin hest...tiden er snart på sit højeste med køb/salg af heste,hunde osv og jeg har da set på mange af dem her inde og det kribler og krabler efter flere meeen jeg har 2 heste, lige nok for mig og min pung ...men tænk hvis jeg skulle sælge en af dem, det kan jeg bare ikke. Hvor ender de og trives de osv.Jeg har lært hjemme fra, at når man køber et dyr så har du også det indtil det virkelig brander på ellers...Er jeg den eneste der ikke kan bryde dette bånd til 2 elsket "børn"puuha det må da være kanon svært at sige farvel vi ses måske igen...Det skal lige siges at min søn fik Donni af sin morfar 2 mde før han døde, et minde der ikke kan sælges...lidt efter så jeg en unghest på DBA, for en sum af 2500 kr, han er en DV+fjord, men ligner mest en DV han er 133 og 1 år og det er så min, den måtte jeg há. Den anden har min søn og nu kan jeg bare ikke sælge...jeg har da tanken om at sælge prinz men jeg tror jeg fortryder meget hvis...har i nogle dyr som i bare ikke kan sælge..Eller sælger i/du ofte fordi...må jeg høre med VH Donnika.
0
0
Svar på denne tråd

Sælge, hvad er det?
Forfatter: 
Dato:  08-06-2006 23:00
Da jeg og min mor helt tilbage i 1983 købte vores skøre araber var det med den samme holdning som altid: Et nyt dyr er medlem af familien. De sidste 5 år han levede kunne han ikke gå under rytter pga. gigt - men hvad gør det, han gik og havde det hyggeligt og terroriserede sine omgivelser med samme diktatormentalitet som altid, bare langsommere. Han levede til den høje alder af 28 - og der var på intet tidspunkt overvejelser om, at han skulle sælges som selskabshest eller slås ned da han blev gammel.

På den anden side kan jeg godt se at sportsryttere er nødt til at købe og sælge mere for at have den rette hest til netop deres uddannelses- og konkurrencetrin. Fordelen her er selvfølgelig at vi almindelige hyggetyper så kan 'overtage' nogle meget veluddannede heste efterhånden som de bliver for gamle til konkurrencebrug.

Begge synsvinkler har selvfølgelig både sine solstrålehistorier og mareridtsfortællinger.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg bliver
Forfatter: 
Dato:  08-06-2006 23:03

nød til at sælge, da jeg avler welsh mountain, og man kan jo ikke beholde alle sammen, selv om man gerne ville. Men jeg har da et par stykker som aldrig bliver tilsalg.

knus Charlotte

AVLSHINGST STÅR TIL AFBENYTNING

WELSH MOUNTAIN.

HOPE DAFYDD. KÅRET I 2 KL.A

0
0
Svar på denne tråd

kan i...
Forfatter: 
Dato:  08-06-2006 23:27

jo jeg kan godt se at når det er på højt plan må man ligesom også købe og sælge så hest og rytter passer sammen...men hvordan gør de ift disse følser jeg kan bare ikke så jeg bliver aldrig en kanon rytter med min fjord og mine ben så lange at jeg kan slå knude

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider