Fanø Rideklub skal give opvisning i ponygames,hestefodbold, hesteagility m.m. til dyrskuet i Varde på lørdag. Det er den form for agility, hvor man rider hestene gennem banen.
Vi har en lille shetlænder med i ponygames, og for sjov spurgte jeg ejeren, om hun ikke kunne øve noget agility ved hånd med den og gå en bane igennem efter agilityen.Den var hun med på og begyndte at øve.
På et tidspunkt gik det op for mig, at hun troede, at det skulle være uden snor ligesom med hunde, så det var sådan, hun øvede!
Det går fint hjemme i rideklubben; men vi har indgået et væddemål om en flaske rødvin, om det kan lade sig gøre, når der er masser af græs på banen og 300 tilskuere med plastikposer.
Jeg håber sandelig, at hun vinder!
Nalle, som ponyen hedder, løber slalom, går over en plade på nogle kasser, over en vippe, triller med en hestefodbold (95cm i diameter), går baglæns, står under en faldskærm, som vi sænker ned over ham, og bukker for publikum.
Han har kun øvet i to måneder.
Der er i øvrigt flere, der har skrevet om det samme her på HN og efterlyst arrangementer og træningsmuligheder.
Det kunne være sjovt, hvis der var interesse for den form for træning. Det ville sikkert give nogle gode ponyer til børnene.
Vh Elisabeth