Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

TV2 KL.21.25
Forfatter: 
Dato:  07-06-2006 21:18

Tænkte der var nogen der gerne ville se dette:

Fra tv2's hjemmeside:

21:25 Hundehviskeren (TTV) (1)
- hund og mand imellem.

(The Dog Whisperer)
Cesar Millan er hundetræner og en af verdens bedste og travleste af slagsen. Måske ville det være mere korrekt at kalde ham 'hundeejertræner', for det er oftest de tobenede, der er problemet, når Cesar rykker ud. Uanset hvor forskellige hunde og hundeejere end er, så er de problemer, Cesar støder på, nærmest universelle.
Hans mantra lyder: 'Motion og disciplin kommer altid før kærlighed, når en hund, der er ude af kontrol, skal ledes tilbage på rette spor.' Cesar råber aldrig til hundene, og han giver dem aldrig godbidder - i stedet indtager han rollen som hundeflokkens fører, og så må hundene indpasse sig i rangordenen. 'Det er ikke træning, det er afvænning,' siger Cesar selv om sit arbejde, der i høj grad består i at afhjælpe de adfærdsproblemer, hundeejerne selv har forvoldt. I det første program møder vi NuNu, en lillebitte chihuahua med et gigantisk ego, og dens diametrale modsætning Kane, en stor og tyk krabat med et selvværd, der ikke fylder alverden.

Mvh

Nuuni

Lækker DSP hoppe sælges. 4år, 137cm. Utrolig køn, 3 gode gangarter og stor udstråling. Kåret i DSP (efter elitehingstene Antario N/Tootle U).

www.heste-nettet.dk/ma...s/84177/1/
Medlem af DÅHM. V

0
0
Svar på denne tråd

takker for info
Forfatter: 
Dato:  07-06-2006 22:24

Jeg var slet ikke klar over der var startet et sådanne program op igen.

Men jeg vil da fluks smutte ind på sputnik og se det.

Takker for din info

Mvh
Henrietta Joye & Nu Lobbe

IKKE medlem af (RKK)
medlem af Katla
-
Jeg Vil Hellere Såres Af Sandheden ~ End Glædes Ved En Løgn!
Elsk Mig Når Jeg Fortjener Det Mindst ~ Der Behøver jeg det mest!
0
0
Svar på denne tråd

godt program
Forfatter: 
Dato:  08-06-2006 00:37

Endelig noget om dyr, som man kan lære noget af . Jeg ser normalt aldrig fjernsyn, men en ven fortalte mig at der kom noget med en hundehvisker , så 10 min inde i programmet huskede min husbond mig på at jeg havde sagt at jeg skulle se det . Det var sjov at se den lille hund styre de to damer og at se hvordan han lavede rollerne om .

Den m kæmpehunden der ikke ville gå på glatte gulve fordi den havde fået en forskrækkelse da den for ind i ruden var også god ..

Jeg har selv en hvalp på 6mdr ,der ikke kan trænes m godbidder, den gider simpelthen ikke at æde dem, selvom jeg har prøvet at tørre lever i ovnen ,som de skulle elske og det er en Labrador ha man sku tro det var løgn ..

Så jeg prøver at lege træningen ind i stedet for . Men godt at se at man f.eks skal gå ud af døren før hunden ,som Cesar viste med den lille hund , det har jeg ikke tænk på før !!

Hvornår kommer det program igen ?

MVH. Lene **

HOP TJULA HEJ - BELGIEREN ER SEJ !!
0
0
Svar på denne tråd

frolic
Forfatter: 
Dato:  08-06-2006 04:05

Lene:

Jeg har også en hund der ikke gad godbidder, før jeg prøvede med frolic. Dem elsker han og jeg kender også andre hunde der kun gider dem når de træner. De er i en rød pose og fås i forskellige størrelser op til 4 kg.

0
0
Svar på denne tråd

frolic kender jeg godt
Forfatter: 
Dato:  08-06-2006 22:52

Jeg har snakket med mange om hvad jeg så kan prøve, men indtil videre gider hun ikke noget af det . Hun gider heller ikke æde sin tørkost - Hun får rester fra aftensmaden når vi har nogle - og for det meste spiset hun det . Typisk Lab er hun ikke i den retning. Jeg købte nogle andre Frolic i dag (spiraler) dem leger hun med .!!

Måske Cesar ta'r problemet op i en af udsendelserne !!? Jeg vil prøve at huske hver onsdag fremover ,for der skulle være en del af dem har jeg hørt .

Men ellers tak får dit råd !!

KH.Lene **

0
0
Svar på denne tråd

Cesar's filosofi
Forfatter: 
Dato:  09-06-2006 00:07

Lene: Jeg tror ikke, at du får Cesar til at tage problematikken op mht. til godbidder, da han netop ikke mener, at hunde skal have godbidder for at udføre en handling..

Han træner hundene efter, at de skal respektere ham som flokfører, og derfor skal de udvise diciplin overfor ham, idet de skal respektere ham, og ikke udføre handlingen for at "få mad". De skal udføre handlingen fordi de ser ham som "øverstbefalende".

Men mangler du nogle godbidder, så prøv "softies" fra Best friend. De kan købes i Føtex og Superbest ved jeg. De er de eneste godbidder min hund gider at spise- frolics ville han godt have(dog var han ikke så vild med dem som softies), men dem får han dårlig mave af, så de er droppet.

Mvh

Nuuni

Lækker DSP hoppe sælges. 4år, 137cm. Utrolig køn, 3 gode gangarter og stor udstråling. Kåret i DSP (efter elitehingstene Antario N/Tootle U).

www.heste-nettet.dk/ma...s/84177/1/
Medlem af DÅHM. V

0
0
Svar på denne tråd

Til Nuuni
Forfatter: 
Dato:  09-06-2006 00:31

Ja selvfølgelig tar cesar ikke det op m godbidderne , det har du da helt ret i ..

Softies hmmm kan jeg ikke lige huske om vi har prøvet , men kigger lige efter dem ..

Tak for dit gode råd .. Måske jeg skulle prøve cesar's metode i stedet ??

Nu vil jeg følge udsendelserne og se om jeg kan klare opgaven som flokleder uden godbidder !!

KH.Lene **

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-06-2006 18:35

Kors for en idiot!

Jeg var DYBT forarget over hans metoder. Flokleder eller ej, den chihuahua havde ikke respekt - den var bange! Han læste slet slet ikke hundens signaler bagefter, den dæmpede og dæmpede og han tog ikke hensyn til den overhovedet. Jeg synes han hoppede over hvor gærdet er lavest, men jeg mener nu også at hunden skal have løn for sin arbejde (i form af godbidder), især i indlæringen, og den store hund der skulle gå på blanke gulve, skulle jo netop have indlært noget - at gå på blanke gulve. Det er dybt uansvarligt at løbe ind på et blankt gulv med en så stor hund, og så trække den ind da den protesterede. Ja han fik et resultat ud af det, men det var en absolut ubehagelig måde det blev gjort på.

FØJ!

*Animals ar Not Ours to Eat*
*Animals are Not Ours to Wear*
*Animals are Not Ours to Experiment on*
*Animals are Not Ours to Exploid*
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider