Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hest til over 150.000
Forfatter: 
Dato:  06-06-2006 13:18

Vor herre bevares, jeg har lige set en hest jeg kender lidt fra før inde på MP til over 150.000 kr - vildt! Jeg har altså kun set den springe LB med sådan middelmådige resultater og dens resultatliste er heller ikke speciel. Men den står hos en berider, så måske kan den ryge til udlandet for alle de penge?? Jeg fatter bare ikke hvis det kan lade sig gøre, jeg havde sat den i til 50 hvis det var min, men beridere må jo kende nogle...?! Dvs. også min min egen hest ville komme i til det dobbelte hos en berider, gad nok vide om de virkelig ville kunne sælge den! Det ku' være der var det man skulle prøve, en ny vej til at blive millionær!

Er der virkelig så stor forskel?

Og kan de få det for sådan en hest i andre lande?

Hmm, berideren må da også noget for kommissionen (staves) så...

VILDT, måtte da lige korse mig!!

0
0
Svar på denne tråd

hmm...lidt surt opstød.
Forfatter: 
Dato:  06-06-2006 13:40

Når hesten står på Markedspladsen er den jo ikke solgt og derfor er der heller ingen der ved hvad den endelige pris på hesten bliver.

Men ja en hest bør blive dyrere af at stå hos berider ellers er der jo ingen ide i at bruge penge på dette. Formålet med at sætte en hest til berider er jo netop at hesten skal udvikle sig i en positiv retning, og i en salgsituation at sørge for at fremvisningen af hesten er så optimal som muligt.

Nu er det jo også sådan at det der oftest er rytteren der forhindrer hesten i at nå langt, og derfor kan en markant bedre rytter ofte inden for ret kort tid forbedre en god hest markant, og en mindre god hest, til noget der er mere optimalt og derfor kan man godt forsvare en kraftig "prisstigning". I sidste ende så er der jo heller ingen der siger at din pris er en korrekt vurdering af hesten.

Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning
0
0
Svar på denne tråd

æblegrød
Forfatter: 
Dato:  06-06-2006 14:04

må dog give dig ret i at nogen heste er sat betydelig højrere end det de er reelt er værd (efter mening)

Ulrike - Lamse - Easy
I'd rather be hated for who i am, than loved for who I'm not
0
0
Svar på denne tråd

Mange penge
Forfatter: 
Dato:  06-06-2006 15:13

Jeg har set en pony til salg, som jeg red til for nogle år siden. Den kostede også 150.000, men den gik også alle ponydressurklasser på landsplan.

Der blev jeg da lidt stolt

Venlig hilsen

Gitte.

"Mennesket er et guddommeligt eksperiment" Grundtvig :-P
0
0
Svar på denne tråd

jeg kender
Forfatter: 
Dato:  06-06-2006 15:50

nogle hvor de har solgt en hest til 400.000 kr. en 5 års som næsten ik havde lært nooget, mmen den havde det hele i sig, så den kommer til og gå alt siger de.

men 400.000 kr vildt ik.

Mange kærlige hilsner Jannie og Ringo {> {>Ringo er bare den Sødeste og dejligeste hest på denne jord. Tjek også lige min præs.
0
0
Svar på denne tråd

!!!11
Forfatter: 
Dato:  06-06-2006 16:09

´Vil sige at jeg har kendt en der har haft en hest til 125.000.- Og jeg vil ikk gi mere end 50.000 .- for den.. og jeg mener jo heller ikk at den rider til 125.000.- men kan oz godt bare være mig, der ikk har forstand på det..

Fjordheste er også dressurheste..

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tilred
Forfatter: 
Dato:  06-06-2006 16:21

En lille 3'er pony da jeg var 11...

Den var mega sky, og var blevet mishandlet.

Jeg gik så igang med HRS, og tilred ham langsomt og forsigtigt.

Han blev en super dejlig pony, men der gik et godt stykke tid før andre end mig kunne komme til den.

Den blev så solgt, for 4.000 af hende jeg tilred den for!

Den kom så op og sprang MA klasser, og gik en god dressur, og den var kun 6 år.

Og nu er den 55.000 kr værd..

Det da vildt for så lille en pruuh..

Men man føler man har gjordt en god gerning.. :)

For hesten, og dens ejer.. Smiil..

Spring hest købes, skal stå på sjælland, og minimum være 155 cm.

I rather be hated for being me than be loved for somethin im not!

Masser af ting sælges, kig under præs.!

FCK

0
0
Svar på denne tråd

Det er...
Forfatter: 
Dato:  06-06-2006 16:37

nok sådan at, står hesten til salg hos en berider, så kan de "tillade" sig at sætte den til mere, end den måske er værd.

Den ene af vores pigers pony (Boy) blev også, sat til salg igennem en berider til kr. 55.000.- som 6 årig. Han var lige ved at "ende" i en Tysk konkurrancestald hos en pige, som i forvejen havde 8 andre ponyer. Det gjorde han gudskelov IKKE, heldigvis...

Vi har aldrig kunne forstille os Boy i en fin konkurrancestald, har tit moret os over det. Han ville ihvertilfald have fået sat gang i sagerne. Han har altid, og er stadig en værre bisse...finder på alle mulige numre, og jeg tror de ville have fået store problemer med at "holde ham inde i boksen" en boks er "kun til for at kunne åbnes".

Heldigvis blev han vores...og det bliver han ved med at være hele sit liv.

Mange hilsner fra Anne :)
Hvad andre har, kan du ikke bruge til noget, vær glad for det du selv har
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider