Jeg troede faktisk, at jeg havde skrevet et indlæg, men det er da vist blevet væk. Tak for flere henvisninger! Jeg synes ikke, at jeg har set nogle af dem med indtegnede organer som hjerte, lever, nyre osv? Er der nogen, der kender til nogle bøger, som behandler hestens indre lidt mere indgående?
NinaL: Jeg vil bare gerne have et "indre billede" af, hvordan hesten ser ud indeni - altså forøge min basisviden, som er hullet som en si 
Lige pt. har jeg bemærket to buler på min hyps ryg, en på hver side, ifølge nogle af plancherne i slutningen af ryggen / starten af lænden - altså lidt skråt og frem fra hvirvlen. Jeg har fået at vide, at det er der, nyrerne sidder - men er ikke sikker, og det IRRITERER mig. Men der kunne måske også være tale om nogle forkrampede muskler - eller måske er det simpelt hen de bagerste ribben, der er ekstremt tydelige, fordi hun er tynd og muskelfattig.
Og inden nogen beder mig om at spørge en dyrlæge, kan jeg da sige, at det er gjort (to gange). Det kom der et "ved ikke" og et "sådan skal den nok se ud" ud af.
Desuden irriterer det mig også, at jeg ikke præcist kan pege for eksempel hasen, knæet eller piben ud - det gør det svært at beskrive et sted på hesten (og forstå, når andre beskriver et).
Muskelplancher lyder spændende, har du dem i elektroniske udgaver og må man kigge? Triggerpunkter lyder også spændende, hvad er det?
mvh. tina