Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

heste-anatomi søges - med billeder
Forfatter: 
Dato:  03-06-2006 15:13

Jeg er alt for uvidende om, hvordan hesten ser ud - altså indeni :-)

Det kunne jeg godt tænke mig at rette op på. Har I kære ænder ikke nogle henvisninger til bøger og hjemmesider om emnet?

Fordøjelsen har jeg vist rimeligt godt styr på, det som jeg tænker på, er placeringen af organer, knogler og musker.

Hos lægen hænger der som regel disse her plakater, hvor man kan se, hvad der er hvor hos mennesker, som regel en over muskler, en over organer og en med skelettet. Hvor finder jeg noget lignende over hesten?

mvh. tina

Medlem af den sønderjyske afdeling af DÅHM
0
0
Svar på denne tråd

Søger også
Forfatter: 
Dato:  03-06-2006 15:44

da jeg har meget brug for det for at pinde ud, hvad det er, jeg ser. Folk får jo ikke noget ud af en abstrakt forklaring, selvom jeg er berømt for dem, hehe.

Har fundet dette her, men jeg håber da, der findes andre sider også.

www.dyrewebben.no/faktasidene/hest/

Lone

Viden er magt. Det er de videndes pligt altid at huske ydmygheden, da de har ansvaret for de mindre vidende. Da viden giver indsigt, burde de vidende vide, at de ved meget mindre, end den uvidende.

0
0
Svar på denne tråd

lige her...
Forfatter: 
Dato:  03-06-2006 16:05
Fandt en ret god side her

Hest købes

Der er 2 ting som dyreejer:

Enten så vil man det, eller også vil man det ikke..

0
0
Svar på denne tråd

ihh tak!
Forfatter: 
Dato:  03-06-2006 21:59

Der var da lidt at starte på :-)

Flere kilder modtages også med tak!

mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd

Google...
Forfatter: 
Dato:  03-06-2006 23:14
Prøv på google.dk pg søg under hestens anatomi under billeder... :-)

:-PDet er kun din egen samvittighed, der sætter grænser for hvad du kan tillade dig at sige offentligt!

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har ...
Forfatter: 
Dato:  03-06-2006 23:17

Da jeg er laserterapeut - så ligger jeg inde med forskellige "plancher" ang. hestene muskultatur og triggerpunkter ...

Men hvad ER det lige, du skal bruge?

Er det "kun" fysiologiske" problemer??

Kan det ellers skyldes:

Foderproblemer?

Muskulære problemer?

Adfærdsmæssige problemer pga. fodring?

Skift af miljø?

Andre?

Venlig hilsen

Nina

0
0
Svar på denne tråd

Anatomi
Forfatter: 
Dato:  04-06-2006 07:19
0
0
Svar på denne tråd

anatomi igen
Forfatter: 
Dato:  06-06-2006 01:12

Jeg troede faktisk, at jeg havde skrevet et indlæg, men det er da vist blevet væk. Tak for flere henvisninger! Jeg synes ikke, at jeg har set nogle af dem med indtegnede organer som hjerte, lever, nyre osv? Er der nogen, der kender til nogle bøger, som behandler hestens indre lidt mere indgående?

NinaL: Jeg vil bare gerne have et "indre billede" af, hvordan hesten ser ud indeni - altså forøge min basisviden, som er hullet som en si :-)

Lige pt. har jeg bemærket to buler på min hyps ryg, en på hver side, ifølge nogle af plancherne i slutningen af ryggen / starten af lænden - altså lidt skråt og frem fra hvirvlen. Jeg har fået at vide, at det er der, nyrerne sidder - men er ikke sikker, og det IRRITERER mig. Men der kunne måske også være tale om nogle forkrampede muskler - eller måske er det simpelt hen de bagerste ribben, der er ekstremt tydelige, fordi hun er tynd og muskelfattig.

Og inden nogen beder mig om at spørge en dyrlæge, kan jeg da sige, at det er gjort (to gange). Det kom der et "ved ikke" og et "sådan skal den nok se ud" ud af.

Desuden irriterer det mig også, at jeg ikke præcist kan pege for eksempel hasen, knæet eller piben ud - det gør det svært at beskrive et sted på hesten (og forstå, når andre beskriver et).

Muskelplancher lyder spændende, har du dem i elektroniske udgaver og må man kigge? Triggerpunkter lyder også spændende, hvad er det?

mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd

Har flere links
Forfatter: 
Dato:  06-06-2006 06:13

Hej Tina

Her har du et "indre billede" af hesten.

0
0
Svar på denne tråd

Indre organer.
Forfatter: 
Dato:  06-06-2006 08:48

Det er der på den side "ridderlykke" har fundet.

KAtrine

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider