Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hund med i bus/tog
Forfatter: 
Dato:  03-06-2006 11:10

Nogle der ved hvad det koster at have en hund (labrador) med i bus/tog? En børnebillet/voksenbillet? Eller er det overhoved tilladt?

0
0
Svar på denne tråd

Hund i bus/tog.
Forfatter: 
Dato:  03-06-2006 11:24

Jeg ved du må have din hund med i toget hvis den er i snor. Så vidt jeg ved koster det en børnebillet, men jeg er ikke 100 % sikker.

Du må til gengæld ikke have den med i bussen med mindre det er en blinde-hund.

(hvis hunden i modsat tilfælde af dit er så lille at den kan være i en taske koster det ikke noget at tage dne med)

mvh

Naja

0
0
Svar på denne tråd

Naja...
Forfatter: 
Dato:  03-06-2006 11:30

man må da godt have sin hund med i bussen. Det har jeg da tit haft. aldrig har jeg fået af vide, at det måtte jeg ikke.

Har en lille hund nu, som jeg kan have på skødet og det betaler jeg ikke for.

Da jeg havde en større hund kostede den en børnebillet, men tit tog chaufføren ikke penge for den.

0
0
Svar på denne tråd

Bkauffmann
Forfatter: 
Dato:  03-06-2006 11:32

Det med bussen har jeg bare oplevet flere gange, at chaufføren har nægtet folk med hunde komme med.

Men jeg kan selvfølgelig tage fejl...

Mvh

Naja

0
0
Svar på denne tråd

Du må godt...
Forfatter: 
Dato:  03-06-2006 11:32

Have din hund med i bussen på nogle ruter hos HUR (alle her hvor jeg bor). Hvis hunden kan være i en taske er det gratis, ellers koster det en børnebillet.

Toge kender jeg ikke noget til - sådan noget fancy noget har vi ikke

Venlig hilsen
Tina

0
0
Svar på denne tråd

det kommer
Forfatter: 
Dato:  03-06-2006 11:33

.. an på hvilke busser man taler om ;-)

I amtsbusserne i Århus må man gerne have hund med. Det koster en børnebillet.

I bybusserne i Århus er det kun tilladt at have hund med hvis den enten er en blindehund eller også er i en taske. Det er gratis.

Min far er buschauffør i bybusserne og han så engang en mand som havde stoppet sin schæfer i en sportstaske - med huller til benene :-D jaja hunden var i en taske :-P

0
0
Svar på denne tråd

louise..
Forfatter: 
Dato:  03-06-2006 11:37

Ha ha det gad jeg godt have set.. total griner

Har aldrig haft min hund med i bybusser - der hvor jeg kommer fra har vi ikke sådan nogle. Men så ved jeg det.

0
0
Svar på denne tråd

Bus/tog
Forfatter: 
Dato:  03-06-2006 11:40

Jeg ser tit vuffere i bus, tog OG metro, både her i nordsjælland og i kbh...

Ved man kan have hunde med i InterCity togene også.

Har også haft vores egen vuffer med i både lille nord, kystbanen og div busser (HUR).

Er det en lille hund der ikke optager plads (Skød eller taske) er den gratis, store hunde = børnebillet.

Det er op til chauffør/togfører at bestemme hvornår hunden er gratis og hvornår man skal betale billet.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-06-2006 11:47

I Toget skal man købe en pladsbillet til sin hund (stor) hvis det er.

Men hunden må ikke ligge på sædet aligevel, de skal være under bordet på gulvet.

Hvis hunden er lille og kan være i en taske så behøver man ikke købe nogen billet til den også, det samme gælder andre små dyr. Bare de er i deres transportkasse så er der ingen props.

KH Sandra

0
0
Svar på denne tråd

Hur og s-tog
Forfatter: 
Dato:  03-06-2006 11:50

Man må gerne have hund med i bus og tog i HUR. Som der er sagt koster den en børnebillet hvis den ikke er i taske.

i IC togene er hunde osse tilladt, og koster osse her en børnebillet, samt en pladsbillet hvis det ikke er en skødehund.

Og nu vi er ved dyr... lige da metroen var åbnet var der en lille pige der tog sin pony med, fordi de var kommet på en lidt lang tur, og hun syns den så lidt træt ud. Hun havde endda købt en børnebillet til den. Det blev der en sød lille historie ud af i Lorry

Mvh
Poeten

Part søges i Lyngby... kig min profil...
0
0
Svar på denne tråd

ha ha det er en latterlig regl jungle
Forfatter: 
Dato:  03-06-2006 12:45
AHA se her vil jeg kalde mig selv en slags autodedakt --- staves? ekspert i HUR og DSB regler for rejse med hund SUK! siger jeg bare...

HUR.

Hunde og andre husdyr

Man må tage større hunde i snor med i alle tog, i Metroen og buslinjerne 30, 32, 33, 34 og 36 samt på buslinjer med numre fra 80N og derover.

Der må kun tages én hund med pr. person. For hunde betales altid børnepris uanset, om hunden følges med en betalende person (barn eller voksen). Til hunde sælges periodekort uden foto, men ellers på samme vilkår som til børn og unge under 18 år.

Små hunde og andre dyr, der er anbragt i en taske eller kurv, kan tages med i alle busser, tog og Metro uden betaling.

Førerhunde med symbolet "Manden med den hvide stok" kan altid tages med i alle busser, tog og Metro uden betaling.

Personer med hund eller andre dyr skal vise særligt hensyn overfor øvrige kunder. Hvis f.eks. en hund er til gene, kan personalet bortvise kunde og hund.

Hunde der kan være i en taske med max. mål 100x60x30 må medbringes gratis i Alle buslinjer
MEN dette er rigtig rigtig mange buschaufføre enten ikke klar over eller ski.. ligeglade.
Min hunds taske er 60x35x30 og må derfor iflg. deres regler være med gratis, men det sker da nok 5 gange om ugen (vi kører meget i bus og tog) at en buschauffør enten vil kræve billet eller prøve at nægte hende adgang.
Jeg har altid en udskrift af HUR og DSB regler med i hendes taske samt et målebånd, and i kid you not, det sker altså rigtig mange sure gange om måneden at jeg diskutere med de båtnakker der kører busserne. Men det er kun sket to gange vi ikke kom med bussen, men der måtte HUR så betale en dyr taxa regning begge gange istedet
Men alle linjer der er 3 ciffrede må hunde medbringes i snor, mod betaling af børnebillet.

Alle buslinjer under 90N tror jeg det er med undtagelse af linje 33 og 34 må løse hunden IKKE medbringes, også selvom man betaler billet pga. allergikere skal kunne køre bus uden at blive dårlige Nå ja for en hund i en taske fælder jo slet ikke ifh. til en der ligger og sover på gulvet... Og bus 42,43 og 68 som vi kører meget i har mange udenlandske chaufføre, og de hader hunde er min opfattelse, så de ski... gerne højt og flot på taske regleren, godt man er født stædig ellers kom jeg da aldrig ud af søborg med hunden.

DSB

En passager kan gratis medbringe en eller flere små hunde i tasker - eller anden emballage, som det så smukt hedder på DSB-sprog. Passagerer med dyr må kun være i bestemte kupéer og vogne. Små hunde og førerhunde må gerne medbringes i lyntogene. Dog må der ikke være hunde på den dyre Business Plus. Både små og store hunde må medbringes i InterCity-togene. Men de store hunde må ikke opholde sig på Business Class. I regionaltogene kan man have de små hunde med overalt, mens de store hunde kun må være i standardvognene.
Man kan også have hunde med i de internationale toge, men de må ikke tages med på 1. klasse.

For alle toge gælder, at man skal købe pladsbillet til hundene. Passagerer, som tager mere end én hund med, skal
have rådighed over hele kupeen/vognafdelingen. Det vil f.eks. sige de fire pladser, som er rundt om et bord.

Der er også en række ordensregler for at medbringe hundene.
Bl.a. må hunde eller andre dyr ikke genere andre passagerer med lugt, støj eller anden "dårlig" opførsel. Hunde, som ikke er i emballage (det står der faktisk), skal være i snor. De må ikke være på sæderne, kun på gulvet.
Togpersonalet skal hjælpe hundeejerne med at finde en egnet plads, så de ikke kommer op at skændes med de andre passagerer.
Hunde kan medtages i de fleste tog. Er hunden en mindre hund som kan være i en taske, er det gratis at have hunden med DSB. Er din hund derimod en større hund, kræves der plads- billet og børnebillet. Vær opmærksom på at der kan være specielle regler ved visse afgange, f.eks. nattog.

Hunde der kan være i en taske 100x60x30 cm. må medbringes gratis i alle toge, metro, s toge etc.
Store hunde skal løse børnebillet, og de må kun være i de kupeer der er markeret med hunde tegnet.
Og også her er der mange uvidende eller emsige konduktøre, de er faktisk værre end HUR mange gange. og også her er målebåndet igang flere gange om måneden og jeg har før måtte true med at jeg pudsede EB på DSB, hvis de ikke fik oplyst deres personale om god opførsel og de gældende regler.

Det skal lige siges min hund er Ekstremt velopdragen når vi kører i bus og tog, hun går selv op i sin taske, ligger sig ned og rører sig ikke eller siger en lyd før vi skal af, og jeg beder hende om at rejse sig.

Hurs regler er mht taske str. det samme som DSB.

BOYCUT DYRENES"BESKYTTELSE" HJÆLP OS MED AT SAMLE UNDERSKRIFTER! skriv en besked til mig hvis du vil hjælpe

Støt de græske gadehunde www.graeskehunde.dk/

Mvh "Dolly"

0
0
Svar på denne tråd

Windstrup
Forfatter: 
Dato:  03-06-2006 12:55

Det var fascinerende læsning!

Tænk, at de virkelig kalder det for emballage! Der fik jeg lige dagens gode griner!

Men ifølge det der må jeg også tage mine slanger med, så længe de er i "emballage"! Heh.

Mvh

Naja

0
0
Svar på denne tråd

Hund i bus/tog
Forfatter: 
Dato:  03-06-2006 13:18

Hunde som ikke er så små at de kan være i en taske = betragtes som bagage skal køre på børnebillet. Så simpelt er det.

//Greenstone :-D

Welsh Cob & Curly Coated Retriever
www.abw-design.dk

Del dine billeder med andre, se mere på:

cued.dk/nice-horse

STOCKSADEL SÆLGES

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  03-06-2006 13:21
Naja

Ja er det ikke utroligt hvad man skal finde sig i efterhånden
altså havde jeg råd til en bil så kørte jeg ski i den, hvor hunden kunne flade ud på bagsædet MEN det kan jeg altså ikke lige finde penge til, så jeg må kæmpe med HUR og DSB lidt endnu..

Greenstone

Men kun i visse buslinjer.

BOYCUT DYRENES"BESKYTTELSE" HJÆLP OS MED AT SAMLE UNDERSKRIFTER! skriv en besked til mig hvis du vil hjælpe

Mvh "Dolly"

0
0
Svar på denne tråd

Det kan ske...
Forfatter: 
Dato:  03-06-2006 13:29

...nu bor jeg ved Århus, og har tidligere boet Sønderjylland - der er der ingen problemer. Jeg har også boet i Kbh. fra '98 til '02, og der har jeg heller aldrig oplevet nogle problemer.

www.abw-design.dk

cued.dk/nice-horse

STOCKSADEL SÆLGES

0
0
Svar på denne tråd

!!!
Forfatter: 
Dato:  03-06-2006 13:32
Hvis hunden er en taske koster det ikk noget, men hvis den blot er i snor, koster det en børnebillet.

Fjordheste er også dressurheste..

0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor ringer
Forfatter: 
Dato:  03-06-2006 14:20

du ikke bare til: 70131415 (dsb hotline)

Så svært er det altså ikke, hvis man lige gider tænke sig lidt om.111111

-HeidiZ
Man skal ikke bruge en skildpadde som væddeløbshest
0
0
Svar på denne tråd

Og du kan
Forfatter: 
Dato:  03-06-2006 14:24

også skrive til dem her: www.dsb.dk/servlet/Sat...6702147981

Se, det havde været meget nemmere end at spørge herinde.Desuden kan du vel også bare spørge når du køber din billet.

-HeidiZ
0
0
Svar på denne tråd

fis dog af med det sure humør
Forfatter: 
Dato:  03-06-2006 14:54
HeidiZ

Gider du lige finde kammertonen frem tak. Det er faktisk stadig tilladt at spørge om hjælp herinde!

Mvh "Dolly"

0
0
Svar på denne tråd

Selvfølgelig må
Forfatter: 
Dato:  03-06-2006 15:00

man spørge, men jeg fatter ikke hvorfor folk ikke bare ringer på det nummer, som vidst er gratis og spørger i stedet for at sidde og mokke herinde. Nogle gange er det dælme folks egen skyld at tingene er svært.

Det er så nemt, hvis man bare gider gøre en indsats.

Desuden er jeg ret sikker på, at det eneste du skal købe til din hund i toget er en pladsbillet.

-HeidiZ
0
0
Svar på denne tråd

Hov hov hov ;-)
Forfatter: 
Dato:  03-06-2006 15:03

Prøv lige at se hvad jeg fandt frem, bare ved at søge på 'hund' på DSB hjemmeside:

I Danmark

Du kan normalt kun tage 1 hund med på rejsen. Og du skal huske at købe en barnebillet til Standard til din hund. Ved rejse med flere hunde gælder særlige regler, som du kan få oplyst på stationen.

Helt små hunde og andre mindre kæledyr kan du tage gratis med, hvis de under hele rejsen transporteres i en håndtaske eller lignende. Tasken må ikke overstige 100 x 60 x 30 cm.

Større hunde skal befinde sig på gulvet under hele rejsen.

www.dsb.dk/servlet/Sat...5901011951

Uhhh.. hvor var det svært!

-HeidiZ
0
0
Svar på denne tråd

HeidiZ
Forfatter: 
Dato:  03-06-2006 15:03

HeidiZ;

Mokke? Men desuden kan jeg ikke se du skal bestemme om man skal spørge herinde eller selv ringe. Det er vel mit valg?!

Tak for svarene til jer andre!

0
0
Svar på denne tråd

Se hvad jeg fandt;
Forfatter: 
Dato:  03-06-2006 15:05

.. på deres hjemmeside;

Man må tage større hunde i snor med i alle tog, i Metroen og buslinjerne 30, 32, 33, 34 og 36 samt på buslinjer med numre fra 80N og derover.

Men intet om 300, 500, 150 s ovs.

0
0
Svar på denne tråd

Christina S
Forfatter: 
Dato:  03-06-2006 15:07

Det var nu heller ikke så meget til dig, men de andre som mokkede ;-)

Men nu har jeg løst dit problem, eller noget af det, håber jeg ;-)

Og nej, egentlig mener jeg ikke at man skal spørge om alt herinde, når det er et spørgsmål som er så nemt at få svar på. Jeg laver da heller ikke et indlæg herinde for at spørge, hvad man kan få på det lokale pizza'ria når jeg kan tage tlf'en og ringe derned ;-)

God weekend!

-HeidiZ
0
0
Svar på denne tråd

Men intet om 300, 500, 150 s ovs.
Forfatter: 
Dato:  03-06-2006 15:08

se overskrift

Hvad mener du?

-HeidiZ
0
0
Svar på denne tråd

Desuden..
Forfatter: 
Dato:  03-06-2006 15:10

...desuden HAVDE jeg faktsik skrevet til dem - men intet svar fået endnu!

Og jeg kan spørge når jeg køber billet?!

Se når jeg skal med bussen lige uden for min hoveddør, så hvis jeg skal være et særligt sted med hunden kl. et eller andet er det rart at kende reglerne istedet før pludselig at stå med hunden og ikke kunne komme afsted fordi man bliver afvist i den pågældende bus.

Og nej, det er ingen grund til at tage på stationen for at købe en billet til en hund når man kun skal nogle få zoner og selv har månedskort.

0
0
Svar på denne tråd

300, 500, 150 s
Forfatter: 
Dato:  03-06-2006 15:13

På deres hjemmeside står der omkring de nr. på de busser hvor det er tilladt. Men.. Jeg skal bruge 150, 300, og 500 for at komme afsted. Om det er tilladt med hund i disse busser står der intet om.

0
0
Svar på denne tråd

300 osv.
Forfatter: 
Dato:  03-06-2006 15:15

Da jeg boede i Kbh. der rejste jeg som regel med 300S og 500S mener jeg det var, og dem kan du sagtens rejse med!

www.abw-design.dk

cued.dk/nice-horse

STOCKSADEL SÆLGES

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ved faktisk
Forfatter: 
Dato:  03-06-2006 15:19

ikke hvor længe der går inden svar. Nok omkring 48 timer, alt afhængig af hvor mange spørgsmål der kommer vel ;-)

Kan du ikke bare ringe til busstationen og spørge? Jeg kender desværre ikke rigtig så meget til det i KBH hvordan tingene foregår..

-HeidiZ
0
0
Svar på denne tråd

HeidiZ
Forfatter: 
Dato:  03-06-2006 15:23
HeidiZ

Nu synes jeg du er ude på skrammer, for ved du hvad jeg undersøgte alt dette FØR jeg overhovedet anskaffede mig en hund, og når deres personale ikke engang selv er klar over reglerne altid SÅ er det sku lidt svært at få ordentlige svar!
Og nej man kan ikke altid bare spørge når man skal købe billetten og stige på, for hvad hvis de siger Nej? vil du så bare sparke hunden ud af bussen og køre med???

Jeg har rejst med hund i ½ år og har stadig de samme tilbage vendende problemer, så hvad med lige at sætte dig ind i tingene før du nærmest kalder os idioter!

Mvh "Dolly"

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  03-06-2006 15:25
HeidiZ

Fantastisk så meget du ved om dette hva, og ved du hvad jeg har nok sendt de første 20 emails til DSB og HUR ang. de skal gøre alt personale opm. på de gældende regler istedetfor at genere kunderne, og jeg har fået 0 svar tilbage!

Jeg har også ringet et hav af gange hvor jeg heller ikke får nogen respons...

Mvh "Dolly"

0
0
Svar på denne tråd

Windstrup
Forfatter: 
Dato:  03-06-2006 15:29

Ude på skrammer?

Uhada, er det en trussel?

-HeidiZ
0
0
Svar på denne tråd

uf hvor bliver jeg irriteret over den slags fis
Forfatter: 
Dato:  03-06-2006 15:30
HA ja ih hvor du hjalp, har du overhovedet læst mit første indlæg hvor jeg har skrevet både HUR og DSB regler? og de problemer der er forbundet ved at rejse med både HUR og DSB
Og jeg gjorde skam arbejdet inden jeg fik hunden, men kan du oh kloge rejse guru så forklare mig hvorfor jeg Stadig har de samme problemer,og mange andre har det samme når de vil rejse med deres hund???

Mvh "Dolly"

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  03-06-2006 15:34
DOH siger jeg bare, de eneste skrammer jeg gider spilde tid på med dig er da verbale øretæver, for dine holdninger til at vi bare er dovne hunde ejere der sidder på vores flade Irriterer mig rimelig meget. Du bor selv ret langt væk fra HUR området, så hvorfor blander du dig overhovedet, kom dog med noget positivt istedetfor at angribe os?
Og jeg vil sku mere jeg har al grund til at brokke mig over deres "service" når jeg dagligt har problemer med disse rejse regler.

Mvh "Dolly"

0
0
Svar på denne tråd

Trammelam
Forfatter: 
Dato:  03-06-2006 16:14
Hva gør man hvis hunden skal besørge eller tisse på vejen??? Altså i toget.. Der er jo ikke græs eller rande ude på toilettet til hunde... Bare lige en tanke om hunden skal holde sig hele vejen i tog?

Livet er en leg, man skal bare kunne reglerne..
0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  03-06-2006 16:17
Helene

Det har aldrig været et problem her, det er vel ikke anderledes for om man kører den samme strækning i bil.
Jeg sørger da bare altid for at hun kan få tisset af inden vi tager afsted og så kan hun tisse igen når vi når frem, den smule transport tid burde alle hunde kunne holde sig, ellers må man jo bare tørre op hvis der sker uheld.

Mvh "Dolly"

0
0
Svar på denne tråd

Windstrup
Forfatter: 
Dato:  03-06-2006 17:20

jeg gjorde det faktisk i en god mening, så tag lige en slapper moster

Er man lidt nærtagende i dag, eller? For jeg forstår ikke helt dit anfald?

Desuden står der faktisk ikke i det øverste indlæg, hvilken strækninger det drejer sig om, bare om man må og hvad det koster.

Og så giver jeg også til kende i et andet indlæg, at jeg ikke er klar over de specifikke regler i KBH området.

Og så støtter jeg bare OVERHOVEDET ikke folk, som gang på gang skal angribe de offentlige transportmiddler. Det er jo blevet en hel national hetz. FØJ!

-HeidiZ
0
0
Svar på denne tråd

Christina S:
Forfatter: 
Dato:  03-06-2006 17:54

Du skriver selv:

"Man må tage større hunde i snor med i alle tog, i Metroen og buslinjerne 30, 32, 33, 34 og 36 samt på buslinjer med numre fra 80N og derover.

Men intet om 300, 500, 150 s ovs."

Hvis man må tage hunde med på busliner med numre fra 80N og derover, mon man så ikke også må i de nævnte busser, du skal bruge? Ja, jeg ved det ikke, men sådan ville jeg da forstå det.

Helene: Man sørger vel for at hunden har tisset af mm. inden man tager den med på rejse. Det skulle da være den mindste kunst for de fleste hunde at holde sig de par timer, hvis den er luftet inden.

Pæn og velholdt sofa sælges

www.heste-nettet.dk/ma...ay=asc&e=0

0
0
Svar på denne tråd

HUR...
Forfatter: 
Dato:  03-06-2006 17:59

Hejsa.

Spændende at følge med i debatten og se hvad folk tror/ved om reglerne. Jeg arbejder i HUR´s kundecenter, og jeg kan jo kun sige at det indlæg hvor Windstrup beskriver reglerne er helt korrekt. (forholder mig KUN til reglerne der bliver beskrevet)

Christina: Du spørger om S-busserne. De har jo numre over 80, så derfor må hunde medtages i alle S-busser.

God weekend..

Hilsen Benedicte

Så blev den ged vist barberet

Ledige bokse ved Roskilde: www.heste-nettet.dk/lodge/90670/

0
0
Svar på denne tråd

Tak...
Forfatter: 
Dato:  04-06-2006 10:58

Tak for alle jeres svar.. Men ja, det lyder som om der er mange sider af hvad man må/kan og ikk må/kan...

Nu skal jeg kun ca en time med hunden, så den burde kunne holde sig. Men ja, self. skal den tisse af først...

Benedicte, super tak!

0
0
Svar på denne tråd

Odense Banegårdcenter
Forfatter: 
Dato:  04-06-2006 11:56
Må man slet ikke medtage hunde i.
Så man skal parkere vuffien ved en stolpe- og drøne op og købe billet? :-P

Jeg har tidligere rejst megetmed hund i bus/rutebil/tog og taxa. Og et lille barn -nogengange med barnevogn. :-P

I dag skal man have pladsbillet til hund i IC3, jeg købte alligevel, da min store hund lå under sædet- og UPS, så var der éen der ville sidde der. Med pladsbillet havde jeg ret til sædet.

I vores lokalbus må man have hund med i taske ellers på børnebillet. Det samme gælder rutebilen.
I KBH- kun hund i taske- ellers var det taxa. Og i taxa skal hunden ligge foran passagersædet. Det lærte mine hurtigt. Bare chaufføren ikke ville snakke med dem... Så røg de jo op og ville sige goddag. ;-)

Mvh xtiny
---

< MoLaUstEr > They call it PMS because "Mad Cow Disease" was already taken.

---
<t_SaBeR_t> Does your Army of Darkness have a dental plan?

bash.org

0
0
Svar på denne tråd

ja da...
Forfatter: 
Dato:  04-06-2006 12:01

du må godt have hunden med i bussen bare den er 100 (bussen altså) fx må du gerne have den med 350s men ikke 5a

ps det j´koster en børne billet

0
0
Svar på denne tråd

Bus chaffører
Forfatter: 
Dato:  04-06-2006 12:49
Det variere også med venligheden blandt chafførerne.

Tidl. tog min veninde (der har hhv. 2 store hunde) og jeg (en lille og en stor) tit HT busserne til stranden. Der var aldrig problemer indtil en dag hvor en chaffør ikke vil tage min veninde med, med den begrundelse at hun have 2 hunde.

Han måtte åbenart have haft en dårlig dag, idet det var en søndag eftermiddag på en meget lidt benyttet rute. Bussen var tom, så en hund fra eller til havde ikke gjort noget. Heldigvis stod der en meget sød pige lige bag os, som var hurtig i replikken. "Ja men, så er den ene hund min", sagde hun til chafføren.

Kors hvor blev han rødmosset og tosset, men han kunne intet gøre. Han mumlede dog at næste gang han så min veninde med 2 hunde skulle hun fandenmé ikke bryde sig om at stige ind i hans bus.

Og lige en sidebemærkning, denne chaffør var af "anden etnisk baggrund". Vi har tit oplevet at netop de, har nægtet at vil tage os med i bl.a. taxer, så snart de ser hundene, det selvom vi har ringet og bestilt en taxa stationcar og gjort opmærksom på at vi skulle have hunde med i vogen ...!

0
0
Svar på denne tråd

Hunde i bus
Forfatter: 
Dato:  04-06-2006 12:53
Hunde må ikke være i bus, kun hvis de er i en dertil indrettet kasse!
0
0
Svar på denne tråd

Se det er så
Forfatter: 
Dato:  04-06-2006 12:53

dejligt nemt når man har en lille tæppetisser

Op i tasken og ligger bare på mit skød når vi kører, nå ja når toget er meget tomt så er det på min jakke ved siden af mig. Har aldrig haft problemer med personalet i togene eller i busserne,.

PernilleKrake
0
0
Svar på denne tråd

Puha..
Forfatter: 
Dato:  05-06-2006 08:48

Blev vist et lidt forvirret.. Mange mener noget forskelligt!

0
0
Svar på denne tråd

Forkert Carsten
Forfatter: 
Dato:  05-06-2006 08:58
Carsten K - Forkert, læs mine indlæg det er reglerne fra HUR og DSB direkte sakset fra deres hjemmesider, og en HUR ansat har kommenteret mine indlæg og sagt det er korrekt.

Christina S.
skriv til mig hvis du er i tvivl

Mvh "Dolly"

0
0
Svar på denne tråd

sure chaufføre
Forfatter: 
Dato:  05-06-2006 09:15
Tjinka - jeg har lidt samme oplevelser og opfattelse af buschaufføre af anden etnisk baggrund, de mener jo hunde er et urent dyr så jeg tror det er derfor de "bøjer" reglerne lidt, bare ærgeligt at jeg er født meget stædig og jeg altid har reglerne med på skrift, og altid en ekstra kopi som jeg kan give de forbandede chaufføre og konduktøre
Jeg tror det fordeler sig ca sådan her 1 "dk" chaufføre brokker sig mod 9 "udenlandske" chaufføre. og jeg har det på skrift min lille statestik, for hver gang jeg bliver nægtet adgang, kommenteret eller skældt ud, så skriver jeg det ned i en lille bog der ligger i sidelommen sammen med målebåndet og reglerne.
Og den bog har jeg tænkt mig at vise DSB og HUR når jeg har haft hunden i et år, tak for kaffe en masse sider der vil være skrevet i til den tid ...

Jeg vil råde alle til at printe reglerne ud og have dem med hvis i ofte bliver stoppet eller generet, for så har de meget svært ved at smide jer ud eller nægte jer adgang, jeg laver altid lidt en scene hvis de bliver ved, og beder en anden passager om at læse højt og måle min taske SE så får chaufførerne en fin farve i ansigtet...

BAH hvorfor skal vores hunden "diskrimineres" ? Jeg synes da hellere der skulle være betaling for barnevogne og klapvogne, det fylder da meget mere end hunde, og børnenes støj niveau er altså også noget højere end de fleste opdragede hundes. Don't get me wrong, jeg elsker børn men jeg er bare lidt træt af at fordi "de har barnevogn og børn, så kan de bare tillade sig alt Gratis" mens jeg bliver generet pga. min lille meget stille hund.

Lige et billede af min "dræber hund" i hendes taske i toget igår på vej ud til hestene, for at sende dem på "sommerferie" i Røsnæs.

Mvh "Dolly"

0
0
Svar på denne tråd

bus nummer
Forfatter: 
Dato:  05-06-2006 15:08

Hos HUR er det vidst alle busnumre over 100 eller 150 hvor man må have sin hund med.

Så man må fx. ikke have sin hund med i 6a men gerne i 350s

Ved ikke om det er nævnt, har ikke lige læst alle indlæg.

Men det der med at tage reglerne er måske en meget god idé, har nu aldrig haft problemer med at have min Flatcoat på 50 kg med mig, men han er også meget ivrig for at kommme ind, så kan være at de bare ikke når at stoppe os før vi er inde og har betalt/klippet

Stud.jur

hesteløs, men med hund og GAMLE hamstere

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  05-06-2006 17:16
Kiki

Jeg har før prøvet at blive forsøgt afvist Efter jeg var kommet ind i bussen og vist mit pendler kort...

Mvh "Dolly"

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  05-06-2006 17:36

Kan være det bare er fordi der er generelt mange hunde der kører med bus på de ruter jeg bruger, men er så heller ikke så ofte at det er nødvendigt. Plejer at gå til Nørrebro station og få lidt luft på vejen i stedet. Men Hvis du ringer ind får man afvide at det er busser med nummre under et eller andet (kan ikke lige huske om det er 100 eller 150), men jeg ville bede dem om et ringe ind og tjekke reglerne.

Men virker da helt åndsvagt at du med din lille taske hund bliver afvist og jeg endnu ikke er blevet det med min store. Min veniende kører da også tit med sin chihuahua. Måske vi har særligt frygtindgydende hunde så de ikke tør brokke sig.

Men synes nu at det er ret sejt at have reglerne liggende i lommen og så få sin vilje/ret trumfet igennem. Det kan jo ikke være rigtigt at der skal være forskel på reglerne fra chafføur til Chafføur. Når det skrives ned så husk at spørge om chafførens navn, skriv dato, buslinie og tidspunkt + stop ned. For så kan de jo se hvem der laver problemerne og ikke følger reglerne.

Man kunne måske også have nummeret og så ringe ind med det samme hvis man bliver nægtet adgang. Hvis man bliver forsinket pga. dem kan man vidst nok kræve en taxa. (altså ved et vidst antal minutter og hvis bus eller tog er forsinket, men princippet er vel lidt det samme)

Stud.jur

0
0
Svar på denne tråd

Windstrup
Forfatter: 
Dato:  05-06-2006 18:03
ikke en gang i en bil kan du lade hunen flyde på bagsædet, da den enten skal være i bur, eller sidde med sele (hundesele som spændes fast i bilens sele - tror jeg nok), da dette blev gjort til lovkrav sidste år.
0
0
Svar på denne tråd

Sasser og kiki
Forfatter: 
Dato:  05-06-2006 18:21
Kiki

Hæ hæ det vil jeg da begynde at gøre, altså skrive navn etc. pu ha så får DSB og HUR endnu mere at læse

Sasser

Jeg ejer hverken bil eller kørekort så den prut er hurtigt slået og de regler har jeg overhovedet ikke sat mig ind i. Jeg har sat mig ind i reglerne for transport med det offentlige da det er mit "transport" middel.

Mvh "Dolly"

0
0
Svar på denne tråd

Fastspændt i bilen?
Forfatter: 
Dato:  05-06-2006 18:53

SKAL hunde være spændt fast i bilen eller i bur?

Min terrier sidder på gulvet foran passagersædet - vi vil ikke have hende på sæderne.

Et bur er da heller ikke særlig praktisk at have til at stå på sædet. Hvis man kørte galt flyver det jo rundt i bilen?? Eller skal buret så være fastspændt?

Men hvis man kan få en bøde for ikke at have hunden fastspændt eller i bur, så kunne det da godt være at man skulle finde en løsning...

Med venlig hilsen

Helle Sophie Christensen

Er du vild med motorsport? Besøg www.tnp-racing.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hund i bil
Forfatter: 
Dato:  05-06-2006 18:57

Nej, hunden behøver ikke være fastspændt. Der findes ingen regler omkring hunde i biler (af hvad jeg ved) og det er valgfrit om man ev.t vil købe en hundesele eller et bur at have hunden i, hvis man vil det.

www.abw-design.dk

cued.dk/nice-horse

STOCKSADEL SÆLGES

0
0
Svar på denne tråd

Greenstone
Forfatter: 
Dato:  05-06-2006 19:13

de reklamerede da ellers flittigt sidste år, at pr. 1 juli 2005 trådte en regel i kraft der hed, at hunde skulle være i bur eller fastspændt. Måske den er afskaffet så?

Windstrup tag lige en slapper ikke. Du skrev jo bare at havde du bil ville det være nemmere fordi bla bla bla, og jeg skrev såmænd bare som en oplysning, at det ikke behøvede være nemere med bil, da der også var regler på det område

0
0
Svar på denne tråd

sasser
Forfatter: 
Dato:  05-06-2006 19:17
Sasser

Øhm jeg svarede tilbage på hvad du skrev ? Hvad er problemet?
Og ja det ville være nemmere med bil da jeg der Ikke skulle konfronteres med chaufføre og konduktøre.

Mvh "Dolly"

0
0
Svar på denne tråd

KIKI...
Forfatter: 
Dato:  05-06-2006 19:23

Hej igen.

Jeg vil bare lige sige at hvis du bliver forsinket uanset årsagen, så har du IKKE ret til en taxa.

HUR har ikke rejsegaranti, så derfor kan man IKKE få dækket udgifter til en taxa.

(så kan man jo diskutere retfærdigheden i det)

Mvh. Benedicte, ansat i HUR

Så blev den ged vist barberet

Ledige bokse ved Roskilde: www.heste-nettet.dk/lodge/90670/

0
0
Svar på denne tråd

Windstrup
Forfatter: 
Dato:  05-06-2006 19:29
jeg synes såmænd bare din tone i indlægget var en kende hård, intet andet.
0
0
Svar på denne tråd

sasser
Forfatter: 
Dato:  05-06-2006 19:37
Sasser

er vi lidt nærtagende ? Jeg svarede på det du skrev no more no less.

Mvh "Dolly"

0
0
Svar på denne tråd

Benedicte
Forfatter: 
Dato:  07-06-2006 12:14

der kan man bare se, har ellers en veninde der har fået det et par gange, fordi hun ellers ikke ville kunne nå og hente sine børn, komme i skole osv. Men kan jo være at jeg tager fejl.

Stud.jur

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider