Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

glukosamin...
Forfatter: 
Dato:  02-06-2006 17:18

-er der nogen der har erfaringer med det til hunde?

Vores collie på 6 halter en del og har svært ved at få bentøjet igang, når hun har lagt ned et stykke tid.

Tænker at det er begyndende gigt...

Hun skal til dyrlæge til sit årlige tjek her om ik så længe.

Ville bare lige hører om der er nogen der har brugt det til deres hunde.

0
0
Svar på denne tråd

heysa...
Forfatter: 
Dato:  02-06-2006 17:43

Min hund har gigt og hun får noget der hedder STRIDE... Det sys jeg faktisk virker fint...

Kender ikke det andet..

Knus Janni, Max og Bimba.

Behandl altid din hest ordentlig - du ved aldrig om den en dag gør gengæld!

Har du mon ejet Max før? Billeder på præs. ?:-)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-06-2006 18:43

Vores hund på 1 1/2 år får det hver dag i foderet pga begyndende mus i albuen. Vi er lige begyndt på det, så ved endnu ikke om det vil virke på hende.

Men vi har noget familie der har en gl hund med gigt, og de har brugt det i nogle år, og det har hjulpet den rigtig meget.

I kan sagtens prøve til jeres hund, det kan så vidt jeg har fået forklartet (både af dyrlæge og familie) ikke skade, kun hjælpe og evt forebygge)

Men ellers kan i jo ringe og snakke med dyrlægen om det og høre hvad Han /hun mener.

Held og lykke med det

Mvh´kit

Bedækning tilbydes af super lækker hingst efter "Olympic Ferro" (vundet OL sølv for hold til Holland med højeste point) og med "Castro" som morfar (elite hingst i DV)

0
0
Svar på denne tråd

Slidgigt
Forfatter: 
Dato:  02-06-2006 20:13
Hmm nu kan jeg kun tale for mig selv, men jeg har slidgigt i kæbeleddet og det er blevet meget bedre efter at jeg startede på glukosamin - bare husk at det ca tager fire uger inden det rigtig virker.
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-06-2006 20:20

Hej

Hvis jeg ikke spiser glukosamin og fiske olie, har jeg meget ondt i mit ene knæ.

Så selvfølgelig hjælper det også på hunde

Hej fra

Irene

Ses vi på www.hestefolket.dk

Shetlændervogn sælges

Broget eller knabstrupper shetlænderhingst søges til bedækning

0
0
Svar på denne tråd

Glukosamin
Forfatter: 
Dato:  02-06-2006 21:13

er godt, jeg tager det pga. slidgigt i hånden og er smertefri. Min læge anbefalede det - han giver det nemlig til sin hund, som også er blevet gående igen :-)

Lægen køber det via www.bs4health.com, de har produkter til både mennesker og dyr, såvidt jeg husker.

Venlig hilsen
Randi G.

Mors hest er bedst
(Anne-Katrine, 4 år)

0
0
Svar på denne tråd

ang glucosamin
Forfatter: 
Dato:  02-06-2006 22:00
selvom dette er en hund du spørger ang glucosamin vil jeg lige skrive lidt ang mine erfaringer med det på min dressurhypper.først vil jeg nok skynde mig til dyrlægen hvis det ikke efter et stykke tid er gået væk mht gangen da man jo kan være uheldig at det udvikler sig i en uheldig retning og der så ikke er noget at gøre for hunden pga man ventede.og det er jo synd.så er det godt med glucosamin mod gigt og som i min hyppers tilfælde at skulle komme sig over en skade og en dyrlæges sløseri...hun fik det i det første halvandet år efter skaden hvor hun nu fungerer fint i dressuren...
0
0
Svar på denne tråd

prøv msm
Forfatter: 
Dato:  02-06-2006 22:09

gerne koblet med gluc.

Jeg og hesten spiser begge dele - rent som pulver. Hesten æder det lystigt, jeg sku' have sukker på i starten ;)

Msm renser ud i leddene, og bivirkningerne er flot pels/hår (svovl) og led, der bedre kan bevæges.

Glucosamin er der delte meninger om, det er vist noget langsigtet virkning, man skal gå efter. De to har virket meget på mig, som før havde en krop med tendens til at filtre sig ind i sig selv... ;)

Hesten har det hjulpet på denne måde: Hun er langt mindre stiv. Det var ikke muskelsyre, hun havde før, det var simpelthen i leddene. DET har hjulpet.

Hvad det IKKE har hjulpet på, er, at hendes bagben knækker i leddet og let bliver overbelastet efter en skade, en passer gav hende. (Skal aldrig mere have passere)

Jeg ville aldrig kunne undvære msm, men jeg tror, at skal man købe gluc., skal man have et decideret problem med at leddene ikke er smurt nok eller begyndende slitage. Ellers er det sqi for dyrt.

Lone

Viden er magt. Det er de videndes pligt altid at huske ydmygheden, da de har ansvaret for de mindre vidende. Da viden giver indsigt, burde de vidende vide, at de ved meget mindre, end den uvidende.

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa...
Forfatter: 
Dato:  03-06-2006 12:31

Tak for jeres svar, rart med lidt forskelligt.

Hun skal som sagt til dyrdoktor her inden ret længe, så vil da prøve at spørge til de forskellige ting...

Tak igen...

Annemarie

0
0
Svar på denne tråd

tja...
Forfatter: 
Dato:  03-06-2006 18:38
Ikke for at være en lyseslukker, men jeg tror desværre ikke at I uden videre kan få svar på om det er gigt... Vi har en hund på næsten 8 år, som vi mener har det. Dyrlægen kan kun se det ved at røngentfotograferer, og selvom det er gjort kan de finde på at sige; "Tja, det der kunne være gigt, men det kan også bare være sådan hunden ser ud...bla bla bla..." (SIger overhovdedet ikke at det er sådan overalt!) Derefter kan du få noget medicin hvis dyrlægen mener det er gigt... men en dyr omgang, og der er ingen garanti for et ordentligt svar...

Et godt team bygger på:

Tillid, gensidig respekt og sidst men ikke mindst;

to-vejskommunikation!

Husk det når du arbejder med dit dyr :-)

0
0
Svar på denne tråd

Hvor henne?
Forfatter: 
Dato:  08-06-2006 11:05

Hvor køber i produktet henne og er det pulver i gi'er til dyrene?

Jeg spørger fordi de på mit apoket ikke kan skaffe det i pulver længere.

0
0
Svar på denne tråd

Priser??
Forfatter: 
Dato:  08-06-2006 12:34

Tilføjelse til AnnemarieR's spørgsmål om hvor I køber det henne: Hvor mange penge giver I for det?

Mvh. Janne

0
0
Svar på denne tråd

Hunde...
Forfatter: 
Dato:  08-06-2006 13:05

Min tæve på snart 10 år har, siden hun blev halt som 7 årig fået glucosamin/msm..

Dengang blev hun røgtenfotograferet og der blev fundet en smule slidgidt i korsbenet ..

Hun har ikke haft problemer siden, kun når hun bliver kold/våd (så hun går med dækken om vinteren og i regnvejr) ...

I hendes tilfælde må man sige at det virker ..

Køber det hos dyrehandleren og giver vidst omkring 3-400 for et kilo.. (holder enormt længe så kan faktisk ikke huske hvad jeg gav) ..

MVH ManEater..

0
0
Svar på denne tråd

ja hvad hedder det
Forfatter: 
Dato:  08-06-2006 15:21
og hvor køber i det? Har også noget glykosamin til min hest (en grøn spand) men synes ikke rigtig det har nogen synlig effekt?
0
0
Svar på denne tråd

0000000000000000000000
Forfatter: 
Dato:  28-06-2006 01:05
hej det kan købes på nettet www.vital-horse.com koster ca 838 kr for både glucoamin og msm 1 kilo incl porto.kan vamt anbefales. vi bruger det både til vores gamle pony på 21 år som har slide gigt og vores dansk svensk gård hund som nårnalt kun løber på 3 ben men efter hun har fået det her så løber hun på alle 4. jeg har lige fået nys om et andet sted hvor det skulle være endnu billigere men skal lige ha tjekket det ud så kan jeg skrive igen hvis det er billigere der.

teamdynamite
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider