|
|
| Aftensmad, kaninsteg |
| Forfatter:  |
Illum |
| Dato:  |
02-06-2006 09:58 |
|
Ja det er hvad køkkenet vil præstere i dag. Det skal nok blive lækkert. 3 hanner blev slagtet i går og så kommer de 2 i fryseren og den sidste i en stegeso med urter og rødvin. En salat og nye kartofler blive nok tilbehøret. Så velbekommen til os 
Illum. Teksten på Anders Matthesen 2. single.... Jeg tilslutter mig helt og aldeles..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| For langt væk |
Illum |
02-06-2006 10:07 |
|
For jer begge  Ja nu skulle det være, for de går jo bare og vokser. Laver ikke dagens gerning for føden, så de røg. Jeg beholdt den meget rolige han, så der kan komme nye unger igen. Der har nemlig været en lækat eller lig. inde og rydde alle rederne i løbet af 2 nætte !!! Den tog dem på 3 uger, dem på 10 dage og dem på 18 timer. 16 stk i alt, den sidste nat 13 på en gang. Og nej jeg opdagde det først da den tog de helt små for jeg ville tjekke dem. Ikke for at æde næ nej for at slå ihjel...
Illum. Teksten på Anders Matthesen 2. single.... Jeg tilslutter mig helt og aldeles..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det da ikke |
|
|
så galt vi kan sagtens nå at være hjemme igen til morgen fodringen*G* ja det er da også bedre i selv får dem spist end at lækatten tager dem. for mange år siden købte min onkel 100 ællinger som skulle gå hos mine forældre en morgen var der kun nogle og 20 tilbage der havde de også haft besøg af en " morder " det må siges at ha været en underskuds forretning, men vi fik da juleand i familien afligevel*G*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Går han |
|
|
kaninen sammen med ungerne? Han kan nemlig godt finde på at slå unger ihjel! Og jeg skal ikke noget før kl. ca. 10 i morgen formiddag! Jeg tager godt nok sønnen med, men han er 2 år og spiser intet til aften, så I bemærker ikke at han er med 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg synes |
Annette Kray |
02-06-2006 10:35 |
|
også det lyder rigtigt lækkert. Jeg smagte det for mange år siden i Frankrig, men har ikke fået det siden. Jeg er lidt nysgerrig efter at høre om du selv slagtede dem?  Annette
Rigtige kvinder er gift med en cowboy
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uhmmm |
Vibeke |
02-06-2006 10:37 |
|
det lyder lækkert. Det er godt nok længe siden jeg har spist kanin steg. Vi skal have stegt hornfisk, nye kartofler og persillesovs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej nej |
Illum |
02-06-2006 11:03 |
|
Han går alene. For jeg ved godt at en han kan slå ihjel for at få lov til parring igen, eller hvad grunden nu er  Det var et lille rovdyr, for jeg fandt dem alle under en plade hvor en kanin ikke kunne komme under, ikke en voksen. Og de var bidt i struben så jo det var en lækat eller lig. Og ja så forsvinder det overskud. Men nu er det stoppet huller og sat fælder, med guf i, op. En 2 års, nej det lægger vi ikke mærke til 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jep vi slagter |
Illum |
02-06-2006 11:07 |
|
Selv. Og det går hurtigt. Det er manden der tager livet af dem( jeg er til stede) og så er vi fælles om at ordne dem. Jeg har aldrig haft nogen problemer med den slags, bliver don nu af og til lidt dårlig af lugten.Nu var det køligt i går aftes så det gik. Men blodet rør mig ikke og der er ikke ret meget blod fra en kæmpe kanin faktisk.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ren guf! |
|
|
Det er da ren kræs i skal have i aften! Sådan en kanin smager nu godt! Har overvejet om jeg ikke skal have et par stykker til at gå, så der kan komme kanin på bordet!
Bon appetit Illum!
En rigtig hund er en schæfer, og en rigtig hest en Trakehner!
Medlem af AHNA
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Teksten på Anders Matthesen... |
|
|
2. single... hvordan er den? ...Blev bare lidt nysgerig efter at have læst Illums citat et par gange . Men ellers, god appetit... og vi skal så bare have rugbrød, SUK!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bummelum |
|
|
Øv... Nu er jeg jo slet ikke misundelig 
Camilse og Looksen
Er DU tilmeldt den store Fotokonkurrence? Så se mere her www.camilse.dk
Vil du have et specielt pandebånd? Se mere her
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En lille |
Aribeth |
02-06-2006 11:42 |
|
En lille anbefaling, Parter kaninen og hæld en flaske rødvin over den allerede nu, sammen med krydderurter løg og gulerødder... Jo længere tid kaninen ligger i vinen jo mere mør bliver den... Brun stykkerne i en gryde i olivenolie og put dem i stegesoen sammen med rødvinen. Og så skal vinmarinaden lige skummes af først for der bliver trukket rigtig meget affaldsstof ud af kanindyret... og så skal det simre knap en times tid... Det smager super godt!!! Men sikke noget møg med sådan et rovdyr der har taget bestanden!!! Hilsen Katrine
-Nothing is original everyone imitates someone- Man bliver fuld af L O R T hvis ikke man skider Spam spam spam spam spam and spam
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bon appetit Illum |
|
|
Nu er jeg bare misundelig, det smager så godt, mine de gamle havde engang en kaninfarm, så der fik vi det tit, men det er desværre mange år siden jeg sidst har fået kanin. hvad jeg skal have til aften ved jeg ikke, vi køre nordpå til hjallerup marked ved 17 tiden, og så spiser vi hjemme hos mine de gamle.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nøj nam nam |
line larsen |
02-06-2006 11:54 |
|
nam nam hvor lyder det bare så lækkert... skriv lige hvordan den var når du har spist det hehehe.. nu hvor man ikke har nogle kaniner der hjemme, hvor kan man så købe sådan noget kød henne? for ville da godt selv prøve at spise det.. og god fornøjelse i aften 
hilsen Line larsen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ikke en |
Annette Kray |
02-06-2006 12:57 |
|
eneste negativ kommentar om kaninsteg, DET ER JO FANTASTISK!!!  Annette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Hvor ærgeligt |
|
|
Ærgeligt at den skide lækat tog alle dine unger  Havde den så bare SPIST dem. Og så siger de at dyr ikke jager for fornøjelsen skyld  Held og lykke med aftensmaden, godt i da i det mindste kunne få den
Team Janus Shoot for the moon, even if you miss, you'll land among the stars Vi savner dig stadig Daisy 04/06-1997-03/01-2005 Sorg er kærlighedens pris Dejlig 2'er pony udlånes se præs
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja jeg vil da gerne |
Illum |
02-06-2006 13:17 |
|
Dele hvis den havde nogle unger som var sultne, men at dræbe for blodrusen det pixxer mig af Jeg tror nu godt dyr kan dræbe for sport. Krig tog jo 63 fasaner og det var kun for sjov de flaksede så skønt! og hun åd jo kun den ene  Ja ikke sandt Julie Passet og fedet langsomt op ingen profit i det... Men hyggeligt det er det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Velbekomme |
|
|
Jer.. ss Kanin smager ganske glimrende.. Ss -men ligesom anima er jeg nysgerrig Illum, hvilken tekst er det fra den kære And du tilslutter dig?? 
Livet er en leg, man skal bare kunne reglerne..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| en person der hedder Anima |
TeamJay<3 |
02-06-2006 18:35 |
|
en person der kalder sig selv for Anima- og så en tråd om slagtning (og konsumering) af kaniner.. så er det man tænker- "SÅ bliver der sgu skreget mord!"  Og så spørger personen bare om en anders matthesen tekst?!?!?!  Det er sgu da humor! Til dem der ikke rigtig forstår hvad jeg snakker om: www.anima.dk Bonne Appetite, Illum! *savlesavle*
-Janni- og den vrinskende halvdel, Stay Team JaY Medlem af DHPV - Discount Heste og Pony Vanrøgternes klub Stifter og formand af DPVK- Discount-Pelsdyr Vanrøgternes Klub
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Jeg tror |
Annette Kray |
02-06-2006 21:51 |
|
illum mener:Tal for dig selv! Det er der ihvertfald en af Andens titler der hedder. Annette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uhmmm. |
Ronjaven |
03-06-2006 12:00 |
|
bliver helt misundelig kaninsteg smager bare godt min far slagter os af og til. mvh katrine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Illum.. |
|
|
Hvordan blev det så ? Kan vi få en opskrift - hvilke krydderurter osv brugte du ? Har selv tænkt på at prøve at lave kanin her snart. Mmm bliver helt sulten.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tænk det |
Illum |
03-06-2006 17:54 |
|
Bliver først i dag for de skal jo have timer i en stegeso, bla. fordi jeg ikke aner hvor gammel dyret er  Og det kunne vi ikke nå i går.Men så lå den hele natten i rødvin  Og nu står den i ovnen med estragon, løg og bacon og en smule rødvin og boullion ved. Og ved 7 tiden så er det vel spise tid ?? Hvis 2 timer er nok...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|