|
|
| Øv - snydt på markedspladsen |
| Forfatter:  |
cenima |
| Dato:  |
02-06-2006 06:58 |
|
ØV øv øv jeg er blevet snydt på markedspladsen:-/ Jeg har købt noget rideudstyr af xxx på HNs markedsplads. Pengene stod på xxx´s konto den 5. maj, men først efter 14 dage og adskillige rykkere kom der endelig en kasse fra xxx. En Kasse der dog ikke indeholdt halvdelen af de ting, jeg skulle købe og de ting der var i kassen var på ingen måde som beskrevet - flere ting var defekte og direkte ubrugelige selvom de var beskrevet som pæne og velholdte. Derfor valgte jeg at sende kassen tilbage til afsender, da jeg havde brug for udstyret og derfor ikke kunne vente længere. Jeg synes allerede jeg havde været meget tålmodig. Sælger har modtaget kassen. Eller rettere den står på hendes postkontor men nægter at afhente den - nøjagtig som hun nægter at tilbagebetale de 1500 kroner. Er det bare surt eller hvad... Hvis andre vil undgå at ende i samme situation vil jeg selvfølgelig gerne ud med navnet på den uærlige sælger i en pb
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Du er ikke den første |
|
|
Så vidt jeg husker er der også en anden herinde fra som har købt en kasse med det værste ragelse, hvor sælger heller ikke var helt fin i kanten. Hvem var det nu det var... *tænke* *tænke* Tanja
Jeg søger min gamle DV/oldenborg hoppe Cikato(navnet kan være ændret), på 10 år. Hun er ca 165 høj og mørkbrun.. Se hende på min præsentation! Bue sælges. Kontakt for yderligere information...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| snydt... |
susan |
02-06-2006 08:03 |
|
Ja det er svært at sikre sig mod folk der virkelig gerne vil snyde en. Man vil jo gerne tro det bedste om folk, jeg kunne ikke drømme om at snyde i sådan en handel - man prøver selvfølgelig som sælger at få så meget for varen som muligt, men må aldrig blive på uærlig vis... Bedste måde at sikre begge parter er nok at sende pr postopkrævning, men det kræver at tingene har en vis værdi, efterkrav koster alligevel 85kr - det er meget ift en vare der koster feks 100 kr. Jeg vil altid vælge postopkrævning til dyrere køb/salg (500kr +). Jeg står også netop nu i en situation hvor jeg måske er blevet snydt, men heldigvis for noget færre penge end det du har været udsat for. Jeg skulle bruge et par gamacher, fandt en annnonce der havde lige dem jeg ville have, jeg overførte penge til sælgers konto d 8. maj, og har stadig ingen gamacher. Efter 10 dage spurgte jeg hvor de blev af - øøøøhm, jamen de skulle lige vaskes, og det var de så blevet nu. OK. Der går endnu en uge, jeg rykker for dem - øøøøhm, jeg har ikke været hjemme, kommer hjem i weekenden. OK. Nu er der så gået endnu en uge, og jeg har stadig ikke nogen gamacher  Sælgere, en lille bøn: Hvis I har noget I vil sælge, så sørg for at tingene er i den stand de skal sendes i før I lægger annoncen på nettet (for eks skal gamacherne allerede være vasket). Og når varen er solgt, send den afsted med det samme! Og hold køber orienteret om hvor langt varen er nået - er der feks en grund til at det er forsinket ("jeg har været syg og kunne ikke komme på posthuset hele ugen") så giv sælger besked om det, så de ikke går og bliver sure og utålmodige. Man køber en vare fordi man har brug for den, så er det møgirriterende at vente og vente og vente uden at vide om den nogensinde dukker op...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kontakt... |
Mette J |
02-06-2006 08:32 |
|
..moderatorerne  Men sikke en sælger 
Mvh Mette.. ******************* www.newforest.dk *************************** Vær med til at tale dyrenes sag! Demonstration i Kbh d. 3.oktober 2006 kl. 12
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vil sige det samme |
Supermone |
02-06-2006 10:10 |
|
Kontakt moderator. En sådan person bør ikke have rettigheder til at begå sig på HN. DET må da være en godt grund til banning ? Forresten, har du ikke hendes adresse ?For så kunne du jo tage op og tale med hende. Mener faktisk godt man kan politianmelde det, når vi taler så stort beløb. Hvis du har bankkvittering ? Og noget på, hvad det er du rigtigt er blevet lovet ?
Hilsen Simone Søger undervisning/hjælp til DV-hoppe i Lemvig-området
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har meldt |
cenima |
02-06-2006 11:50 |
|
Jeg har meldt hende - både til HNs modereator og til politiet, som gerne ville tage sagen. Nu håber jeg bare at jeg snart får mine penge igen. Jeg kan ikke opsøge hende da hun bor på Midtfyn og jeg bor på Djursland - og der er ikke noget telefonnummer registreret på hendes adresse:-/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| "kik på, for mig tråd" |
Betiina |
02-06-2006 11:55 |
|
En god ide kunne være at sende en af de mange søde mennesker her i ryttersnak ud og se på sagerne inden man betaler. Mange af jer kender jo efterhånden hinanden ret godt, selvom i bor i hver sin ende af landet og måske aldrig rigtig har set hinanden - I kan lave en "kik på, for mig tråd" bare en ide 
Betiina & Oliver Smil til verden, og verden smiler til dig ! !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
det er et svineri at folk snyder på den måde. Jeg har tit købt noget på trendsales.dk, men har været heldig at dem jeg har købt af, bor i aalborg. for så mødtes jeg med dem 
prøv med lykkelig  ...efter så lang tid s';
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bla bla bla... |
|
|
Betiina: Det var da en ski*de god idé..  faktisk...
Hilsen 007 Den der ler sidst, er meget langsomt opfattende... § 1. Jeg har altid ret! § 2. Hvis det umulige sker, at jeg tar fejl, træder § 1 i kraft!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Men jeg vil da |
Supermone |
02-06-2006 16:39 |
|
^gerne høre, hvad denne sag her ender med  Hvis du har lyst til at fortælle om det engang ? Det er nærmest jo blevet "farligere" og farliger at handle over nettet, med ukendte individer.
Hilsen Simone Søger undervisning/hjælp til DV-hoppe i Lemvig-området
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
cenima |
02-06-2006 18:59 |
|
Jeg skal nok skrive hvis der sker noget nyt...Det håber jeg snart der gør:-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Super ,... |
Supermone |
02-06-2006 20:10 |
|
^vi venter spændt ! God vind med det .
HILSEN SIMONE ♥º¹ »Stald Vester Tang ™« ♥ Lykkelig indehaver af ▫ Brunsgårds Pongo ▫ Hindevadgårds Madame ▫ Stald Vester Tangs Sunny Boy ▫ og Freja >>--(^`v'^)-->>
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svineri... |
smukke-ped |
02-06-2006 22:42 |
|
hold da op noget svineri...det er bare så ringe...så er man da lidt ussel når man behandler folk på den måde...men du skal være velkommen til at sende navnet over pb så man ikke laver samme fejl med personen...
ped har været der...ped har prøvet det
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| god ide |
Supermone |
03-06-2006 00:50 |
|
jeg vil også gerne vide, hvem det er ?
HILSEN SIMONE ♥º¹ »Stald Vester Tang ™« ♥ Lykkelig indehaver af ▫ Brunsgårds Pongo ▫ Hindevadgårds Madame ▫ Stald Vester Tangs Sunny Boy ▫ og Freja >>--(^`v'^)-->>
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm... |
Thomas |
03-06-2006 01:11 |
|
Det er noget forbandet svineri, at folk ikke kan finde ud af at holde hvad de lover!! Røverhuller!!! Hvor stor en opgave ville det være at lave et pointsystem, så de handlende indbyrdes kunne give karakterer eks. 1-5, baseret på hvor hurtigt pengene er overført, varen afsendt og om varen opfylder det sælger har lovet...alle der handler på QXL ved hvad jeg mener. På den måde kan de gode sælgere/købere bedre sortere de useriøse fra. For at sikre at folk er hvem de udgiver sig for og dermed ikke har flere "sælger/køber"-profiler, skal man melde sig ind og der bliver sendt et brev hjem til ens private adresse, med en kode, som skal bruges for at komme igang. Ved godt at det lyder omfattende, men på den anden side er der jo ikke nogle RIGTIGT seriøse steder der KUN handler med hesteting, og HN er jo allerede langt fremme og har MANGE brugere, så det burde kunne lade sig gøre. Jeg ville godt betale et mindre beløb for hver handel, hvis det kunne sikre mig mod at skulle slås for at få mine 1500,- igen Thomas
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Thomas... |
|
|
Det er en genial ide. Sådan er det på qxl... Der giver både køber og sælger karakterer til hinanden om hvordan handlen er gået og der bliver skrevet kommentarer, så alle kan gå ind og se den enkelte sælger/køber ud. Det synes jeg er helt fint. Havde selv samme problem med en, jeg købte gamcher af engang. Måtte også rykke sælger flere gange og true med politi, før jeg endelig fik mine ventede gamacher... og de var ikke vasket!  Det er for meget sådan noget!
Det er kun din egen samvittighed, der sætter grænser for hvad du kan tillade dig at sige offentligt!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| post opkrævning... |
monasdatter |
03-06-2006 14:56 |
|
når jeg køber eller sølger noget på marked bruger jeg altid post opkrævning. på den måde får jeg varerne når jeg henter dem på posthuset, og køber får sine penge af posthuset. på den måde får man lov at lukke sin pakke op før man betaler, så man kan se om det er noget man vil betale for, eller om det skal sendes retur. sådan kan man undgå at noget bliver snydt. hverken den ene eller den anden. janne
energien følger tanken......
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| post opkrævning... |
monasdatter |
03-06-2006 14:59 |
|
når jeg køber eller sølger noget på marked bruger jeg altid post opkrævning. på den måde får jeg varerne når jeg henter dem på posthuset, og køber får sine penge af posthuset. på den måde får man lov at lukke sin pakke op før man betaler, så man kan se om det er noget man vil betale for, eller om det skal sendes retur. sådan kan man undgå at noget bliver snydt. hverken den ene eller den anden. janne
energien følger tanken......
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmm... |
|
|
Jeg ka godt huske der var en anden sag herinde. et var billeder af udstyret som var ubrugligt Men jeg mener hun boede på Randers egnen. Hun havde 117 dårlige undskyldninger, for ik at ha tid. Så havde hende barn fødselsdag, så var hun gravis osv. Der må være flere der ka huske det, for der var mange der fulgte med. Er det den rigtige adr. - den ku være falsk?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| postopkrævning |
cenima |
03-06-2006 18:42 |
|
Postopkrævning ville jo ikke hjælpe mig...jeg ville stadig have betalt før jeg åbnede pakken og opdagede at halvdelen af det lovede ikke lå i kassen...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|