Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Et grimt syn
Forfatter: 
Dato:  31-05-2006 21:46

ude ved min ex-mand hvor hestene står, har vi lejet noget jord ud til en i byen.

Han har en maskinstation til at slå græsset...Da jeg var ude ved Arne og hestene kunne Arne ikke forstå der var så mange store fugle på det nyslået græs.

Han går så ned for at se hvad det kunne være... nede på marken så han 3 små rå-dyr..babyer...dem have ham fra maskinstationen kørt over ...min ex var rystet over synet og meget gal.

Er der nogle af jer som ved om der er nogle regler ang sådan noget...skal de undersøge marken for kid eller er det lovligt bare at køre dem over???

jeg er også rystet synes det er noget svineri...sølle lille dyr

mvh. sulle

Det jordiske paradis ligger på hestens ryg, i kroppens sundhed og i kvindens hjerte.

Friedrich Bodenstedt
Tysk forfatter (1819-92)

0
0
Svar på denne tråd

Det anbefales
Forfatter: 
Dato:  31-05-2006 21:55

At man går gennem græsset med en velafrettet hund inden man slår græs til hø/wrap.Men tror ikke det er lov.

Og faktisk må brak"græs" (hvis detvar noget sådan) først slås fra i morgen, ikke at det ville have gjort den store forskel, nok.

Illum.

Teksten på Anders Matthesen 2. single.... Jeg tilslutter mig helt og aldeles..
0
0
Svar på denne tråd

Hej...
Forfatter: 
Dato:  31-05-2006 22:28

det er ikke brak-græs.

Ej øv...vil det sige vi bare kan sidder her og vide at der ligger 3 små dyr kørt ihjel og kan intet gøre puhaa en træls fornemmelse.

mvh. sulle

Det jordiske paradis ligger på hestens ryg, i kroppens sundhed og i kvindens hjerte.

Friedrich Bodenstedt
Tysk forfatter (1819-92)

0
0
Svar på denne tråd

Stakkels dyre mødre!
Forfatter: 
Dato:  31-05-2006 22:38
Der er ingen regler på området.

Dog er der flere som bruger folk med jagthunde til at gå græsarealerne igennem, aften før græsset skal slåes, eller tidligt om morgen, - før kidene ligges af deres mødre.

Der er faktisk en kontakt liste som kan fåes ved de forskellige Landbrugs Rådgivnings Centere rundt om i landet, med folk som tager ud og gennemsøger arealerne for vildt, mod betaling af kørsels udgifterne.

Men det er mest af hensyn til at der ikke skal komme odsler i wrap/ensilagsen.

Et trist og sørgeligt syn, som kunne være undgået. De stakkels sårbare små!

mvh
LGI

0
0
Svar på denne tråd

stakkels dem
Forfatter: 
Dato:  31-05-2006 22:42
Stakkels små kid og deres mødre! Det anbefales ja at man enten får nogle hunde til at løbe marken igennem, sætte sorte sække op på pæle dagen før...

BOYCUT DYRENES"BESKYTTELSE" HJÆLP OS MED AT SAMLE UNDERSKRIFTER! skriv en besked til mig hvis du vil hjælpe

Støt de græske gadehunde www.graeskehunde.dk/

Mvh "Dolly"

0
0
Svar på denne tråd

Der dør rigtigt mange dyr
Forfatter: 
Dato:  31-05-2006 23:17

hvert år på den måde.. desvære... :(

Men der er ikke lovgivning på området, så det er op til en selv, om man vil koste at sætte svejserhunde ind på stykket først... Rigtigt mange er totalt ligeglade i den henseende.. Arghhh... :(

Mkh.
Else.

Man lugter ikke af hest, man dufter.. :) :)

HUSK: Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !!

0
Svar på denne tråd

synes at
Forfatter: 
Dato:  31-05-2006 23:24

i måske skulle informere maskinstationen om hvad der er sket, så kan det jo være de bruger hunde en anden gang

Man kan jo håbe

Stud.jur

hesteløs, men med hund og GAMLE hamstere

0
0
Svar på denne tråd

Snøft!!
Forfatter: 
Dato:  31-05-2006 23:29
Hvor er det trist! Der er altså ikke noget værre end at høre.

Team Janus
Shoot for the moon, even if you miss, you'll land among the stars
Vi savner dig stadig
Daisy
04/06-1997-03/01-2005
Sorg er kærlighedens pris
Dejlig 2'er pony udlånes se præs
0
0
Svar på denne tråd

jeg vil
Forfatter: 
Dato:  31-05-2006 23:45

kontakte Klaus som har lejet jorden og se om vi ikke kan finde ud at et eller andet...jeg kan simpelhen ikke bare trække på skulderen.

Betyder det at jeg skal gå den mark igennem alene, gør jeg det gerne. Vidste vi det bare Arne og jeg havde vi gjordt noget...men nu har vi haft den gården siden 2001 og har ikke oplevet det før.

mvh. sulle

Friedrich Bodenstedt
Tysk forfatter (1819-92)

0
0
Svar på denne tråd

I bør tage hund med
Forfatter: 
Dato:  01-06-2006 08:00

Uden finder I dem aldrig.

De ligge total stille og I kan stå 20 cm. fra dem uden at ane det.

Og brakjord må først slås d. 01.07., min fejl.

Illum.

Teksten på Anders Matthesen 2. single.... Jeg tilslutter mig helt og aldeles..
0
0
Svar på denne tråd

Overskrift.
Forfatter: 
Dato:  01-06-2006 10:38

Hejsa

Forleden dag var der et indslag i Tv-avisen om netop det problem der beskrives i denne tråd.

De snakkede noget om, at der skulle indføres en regel om at markerne skulle ses efter inden græsset slås, fordi der dør alt for mange kid på den måde hvert år.

Mit personlige forslag skulle være at man foran på tratoren skulle have en lille censor der kunne spore kropsvarmen fra dyrene og så give en alarm inden man kørte over dem. Det må da kunne lade sig gøre - vi lever da trods alt i den teknologiske tidsalder.

Med venlig hilsen Thedo

Hvis du kan li´ katte

så se på min præsentation.

Der er et pragteksemplar :-)

Nu medlem af DPVK...

Jeg leder efter min gamle ponyhoppe : www.heste-nettet.dk/fo...756/92756/

0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil nu mene.
Forfatter: 
Dato:  01-06-2006 11:35

At det er ham om har jorden eller i dette tilfælde lejer .

Som har ansvaret for at, marken er klar til maskinstationen kommer.

et er meget sørgeligt, men som andre skriver sker det hvert år, hvis græsset skulle bruges som hø elle wrap,er den del af det med dyrerester jo intet værd, og hvis det ikke var blevet opdaget, ville dyr som spiser dette, blive meget syge og risikere at dø.

Det kan ikke nytte at blive gal på Maskinstationen, føreren af maskinen kan ikke se de små kid, som ligger og trykker sig, det ville I heller ikke selv kunne, det er kun en jagthund som kan finde dem, og jage dem op og væk.

Så bliv hellere gal på sig selv, fordi man ikke tjekkede sin mark for dyr inden den blev slået.

Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)
Rytter søges

til 2 ridedyr.

0
0
Svar på denne tråd

døde dyr
Forfatter: 
Dato:  01-06-2006 11:45

der er faktisk stor fokus på dette problem inden for landbruget, men det helt rigtige udstyr er endnu ikke udviklet, og koster så meget at alm landmænd ikke ville købe det.

det med kropsvarmen er forsøgt men virker ikke optimalt, det bedste er at slå græsset fra en side så bevæger dyrene sig som regel over af men det går galt mange gange hvert år.

og hvis i tror det er særligt rart at være den der kører maskinen når det sker tar i altså fejl.

og selv om man har hunde til at gennemsøge området sker det stadig, der er også andre dyr der lader livet på denne konto.

Venlig hilsen Camilla p

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider