|
|
| Nu skal jeg prøve at ride med ridehjelm. |
| Forfatter:  |
John Erik Smedegaard Olsen |
| Dato:  |
30-05-2006 23:10 |
|
Kære Alle. For første gang imens at jeg har gået til ridning, skal jeg nu prøve at ride med ridehjelm. Det skal foregå på fredag. Det skal først være et forsøg i en måned, og så vil de så vurdere, hvordan det går.Bagrytteren skal også have en ridehjelm på. Jeg glæder mig meget. Med venlig hilsen. John.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Måske jeg |
HeidiZ |
30-05-2006 23:17 |
|
Hej John Måske jeg spørg dumt, men hvordan kan det være at i skal prøve at have ridehjelm på? Hehe, men glæd dig ikke for meget. Uhh, sådan en kan være ondskabsfuld varm at have på.. Men stadig utrolig fornuftig at bruge.
-HeidiZ *** Man skal ikke bruge en skildpadde som væddeløbshest
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Flot kamp |
Liil-Malouh |
30-05-2006 23:22 |
|
Syntes det er flot kæmpet af dig, at på trods af du sidder i kørestol, så nyder du livet til hest. Held og lykke med ridningen med hjelm .. Håber det vil gå godt. Alt godt herfra til dig, det er flot gjort 
Liil-Mal0uh 23o0 ii blodet <'3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ride hjelm... |
smukke-ped |
30-05-2006 23:38 |
|
jeg må tilstå at jeg også er en af dem der rider uden...det klør og er varmt...
ped har været der...ped har prøvet det
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| God fornøjelse med hjelmen |
|
|
Den er varm og den får hovedet til at klø - men den er også en livredder for hovedet, selv når man ikke rider men bare omgås heste.
Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds.... *Albert Einstein* Formand for foreningen til den frie mans bevarelse
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar til Heidi. |
30-05-2006 23:57 |
|
Hej Heidi. Nej, du spørger ikke dumt, det kom sig af, den artikel i bladet "HEST & RYTTER" i april nummeret, hvor de skrev noget om sikkerheed, at vi ikke brugte ridehjelm. Med venlig hilsen. John.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| God ide... |
|
|
... man kan jo ikke passe for meget på sig selv. Måske var det en ide med en hjelm uden skygge til bagrytteren, så hendes skygge ikke rammer din hjelm ?
£isbeth & Baloo It's our choices that show what we truly are, far more than our abilities. (Albus Dumbledore / J.K.Rowling)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
Jenni |
31-05-2006 06:43 |
|
Hej John. Hvor må det dog være dejligt at selvom du er handicappet, hindrer det dig ikke i at ride og nyde livet med heste. Ridehjelm er altid en god ting selvom den kan være irriterende. Det er trods alt levende dyr med egen mening om tingene, vi sætter os på ryggen af. Sys det er utrolig flot klaret af dig og vil bare ønske dig alt muligt held og lykke fremover. Jeg håber stævnet på Baunehøj går dig lige så godt som de andre. Flot hest du rider på. Jenni
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det var da på tide:) |
Cruella76 |
31-05-2006 07:46 |
|
Ja, jeg mener, hvorfor har i ikke redet med hjelm indtil nu? Spørger mere fordi det kunne jo være der var en fornuftig årsag til det? Synes det er en glimrende idé at i skal ride med hjelm, også bagrytteren. Man er jo ikke mindre udsat på en hest fordi man sidder to på den. Jeg håber du synes om det - personligt synes jeg slet ikke det er så slemt at have hjelm på? Og jeg har da en hårpragt der vil noget. Så de der synes den er så varm og det klør osv - de skulle måske finde sig en bedre hjelm med "ventilation" i  God fornøjelse med det John  Ps. Jeg er faktisk meget undrende overfor hvorfor man ikke pålægger handicapryttere fra starten af at ride med hjelm (med mindre der ligger noget fysisk til hinder for det) - jeg mener, mange handicappede har vel ikke samme balance som en ikke handicappet, og reflekserne kan man heller ikke være sikker på altid er i orden? Jeg ved godt at de ikke jroder rundt på stubmarker, og at der ofte er en bagrytter på, men bagrytteren kan jo ikke garantere at kunne holde den anden rytter fast HVIS hesten skulle få et trip og rejse sig eller sætte afsted i fuld galop?? Ja, bare en tanke...
Christel Den 30. april 2006 mistede vi vores dejlige hoppe,Luna,og hendes føl. Hvil i fred. Tremmeseng med hæve/sænke side købes. Hvid - max pris 500 kr.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Cruella76: Jeg har redet bagrytter, og der red vi uden hjelm, for at vi ikke skulle slå hovederne sammen, og få større skader end man gør uden. Og når man nu rider med bagrytter, foregår det meste i skridt og lunte trav.
Slesvig?? Det tror jeg nok frisør. You'll never walk alone!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Renee... |
Cruella76 |
31-05-2006 08:48 |
|
Ok, tak for den oplysning (selvom jeg synes den er lidt tynd, hvis den skal danne grundlag for hvorfor handicapryttere ikke rider med hjelm). Min hjelm f. eks, den fylder altså ikke meget mere end 1½ cm´s penge rundt om mit hovede, og mit hovede sidder jo stadig på halsen, så jeg kan godt styre hvor jeg har det  Jeg er med på at man for det meste rider stille og roligt, og at det er øvede og "blide" heste man gør det på, men, den kan jo stadig blive forskrækket eller noget, præcis ligesom alle andre heste kan  NB: Jeg vil godt understrege at jeg ikke skriver dette for at være provokerende, eller bringe nogens urin i kog - jeg undrer mig bare. Er man handicappet, eller arbejder med folk der er det, så burde man i min verden være endnu mere opsat på at beskytte bedst muligt for skader.
Christel Den 30. april 2006 mistede vi vores dejlige hoppe,Luna,og hendes føl. Hvil i fred. Tremmeseng med hæve/sænke side købes. Hvid - max pris 500 kr.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ridehjelm. |
millesulbæk |
31-05-2006 09:21 |
|
Det er en god ide at i skal prøve jer med ridehjelm. Jeg har selv i 3 år været både trækker og bagrytter for handicappede til hest. Det er rigtigt hvad Renee siger, at bagrytterne ikke har hjelm på af hensyn til sammenstød af hovederne. Dog havde selve rytteren hjelm på, det sted hvor jeg arbejdede. Og selvom det "bare" foregår i skridt og lunte trav så kan det altså godt gå galt alligevel. Jeg har været udsat for at den hest, jeg og den handicappede rytter, red på blev forskrækket, så vi begge måtte en tur i savsmuldet. Jeg slog mig frygteligt, og den handicappede person som jeg red med brækkede en finger. Så det kan altså gå galt.
Hilsen Mille. - Bolig/lejlighed søges i Frederikshavn. Indflytning snarest.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bagrytter |
line larsen |
31-05-2006 09:31 |
|
jeg har også været bagrytter i ca.3 år (er ikke mere,da jeg ikke arbejder på vesterbakkeskolen mere) jeg synes det er så fedt at i får lov at prøve det.. jeg tager hatten af for dig at du har fået det trumfet igenem at det skal prøves. jeg har selv hele vejen igenem spurgt og agomenteret (staves)for hvad der kan ske og hvad der ville være godt at have på for begge på hesten.. men fik det aldrig igenem  kan godt forstå at du glæder dig! håber at du skriver hvordan det gik når du har prøvet det 
hilsen Line larsen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det handler |
|
|
også om at bagrytteren risikerer at brække næsen hvis en rytter med hjelm rammer skyggen ar bagrytterens ridehjelm. Men så kan man jo ride med hjelm uden skygge. I det hele taget er netop det at man normalt ikke rider med hjelm som bagrytter årsagen til at jeg altid har holdt mig til jorden da jeg var hjælper  Alle de ryttere der rider uden bagrytter har i øvrigt altid hjelm på (Eller har det der hvor jeg hjalp til i hvert fald  ).
/Trine T =) What We Do in Life Echoes in Eternity
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar til alle. |
31-05-2006 14:16 |
|
Hej Alle, der har svaret mig. Tak for alle jeres svar. Det er dejligt, at i vil svare mig, når jeg er længe om at skrive mine indlæg. I må endelig blive ved at skrive, da det er så hyggelig,når i skriver. Med venlig hilsen. John.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ridehjelm. |
|
|
Det er altså slet ikke så slemt som mange synes... Det er en vanesag og hvis man bare har en med god udluftning er det ingen problem om sommeren. Held og lykke med det!! Hilsen Anne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bagrytter |
Rene/Pia |
31-05-2006 14:58 |
|
Da jeg red som bagrytter havde jeg ALTID min hjelm på og vores brugere havde ligeså. De havde deres egne alm hjelme som os andre. Jeg havde ingen problemer med min hjelm som bagrytter.
Se vores hjemmeside www.123hjemmeside.dk/staldarthur Rideudstyr sælges meget fejlkøb. Se præsentation/hjemmeside. NU OPDATERET Ny dejlig privat hestetrailer udlejes mellem Hasle og Tilst ved Århus kontakt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar til alle. |
31-05-2006 19:52 |
|
Hej Alle. Jeg har hele tiden haft ønskes og prøve at ride med ridehjelm, men jeg har aldrig måtte, da det har været alt for farligt. Så det er et stort ønske, som jeg endeligt bliver opfyldt. Med venlig hilsen. John.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej john... |
smukke-ped |
31-05-2006 20:07 |
|
hej john...hvordan gik det til stævene i baunehøj?
ped har været der...ped har prøvet det
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar til Ped. |
31-05-2006 20:46 |
|
Hej Ped. Jeg blev nr. 2 ud af 2 på Baunehøj. Med venlig hilsen. John.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
TeamJay<3 |
31-05-2006 22:15 |
|
John- som relativ ny bruger på HN har jeg ikke stødt på dig før, men nu hvor jeg har læst din præsentation synes jeg at jeg ville skrive. Det har været SÅ inspirerende at læse... jeg synes det er så flot at have en viljestyrke som din- ikke nok med at du rider, du vinder også stævner! Også dejligt at se at du går højt op i sikkerhed og gerne vil ride med hjelm. Jeg har altid redet med hjelm og finder det ikke ubehageligt overhovedet... selvfølgelig er det mere behageligt ikke at have hjelm på, men det er overhovedet ikke slemt 
-Janni- og den vrinskende halvdel, Stay Team JaY Medlem af DHPV - Discount Heste og Pony Vanrøgternes klub Stifter og formand af DPVK- Discount-Pelsdyr Vanrøgternes Klub
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dejligt at læse |
|
|
at man på trods af et handicap kan udrette det du gør!  fantastisk. og super gode billeder på din præs.
har fundet drømmehesten...han er bare dejlig!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har fulgt |
|
|
dig gennem et stykke tid nu. Og bliver stadig lige fascineret (staves) hver gang jeg ser et indlæg fra dig. Du giver stof til eftertanke, jeg sidder her og brokker mig og småting. Også ser man lige et af dine indlæg, det er ligesom at få pumpet en god gang livsenergi ind i en igen. Men hensyn til ridehjelmen, synes jeg det er et super tiltag. Held og lykke med det, og dine stævner i fremtiden. Ved du hvornår du skal starte igen?
Næstformand for DÅHM i det sydjyske. DÅHM- det er fedt at være klog. FORZA BRØNDBY.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|