Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Til stævne og ride uden hjelm?
Forfatter: 
Dato:  28-05-2006 15:12

Hej Alle stævnerytter og Dommer.

Jeg har lige et spørgsmål ang, om at ride uden ridehjelm på stævnepladserne, som jeg håber der er en eller flere der kan svare på.

Nu var jeg til Distriktsstævne i nordjylland og opdagede at der var et par rytter/passer der opvarmede hestene uden ridehjelm,??

Er det lovligt?

Jeg mener selv,, og har også hørt af ryttern/hesten bliver disset hvis de rider uden hjelm,,, er det rigtig.

Håber der er nogle som vil svare på mit indlæg,.

M.V.H. Camilla.

0
0
Svar på denne tråd

Nej...
Forfatter: 
Dato:  28-05-2006 15:16

Ikke hos os. Der er det strengt forbudt at ride uden ridehjelm(eller hat)under opvarmning. Ved ikke om man kan risikere diskvalifikation, men tror det.

Venlig hilsen
Tina

0
0
Svar på denne tråd

hovedbeklædning
Forfatter: 
Dato:  28-05-2006 15:18

Så vidt jeg ved, er det aldeles ulovligt at ride uden hovedbeklædning på stævnepladsen. Det behøver for så vidt ikke at være ridehjelm, men stiv hovedbeklædning skal man bære, mener jeg.

Jeg har engang "meldt" en rytter til sekretariatet for at ride uden hovedblædning til opvarmning til et distriksstævne. Han blev vist noget knotten, da pigen fra sekretariatet kom og sagde, at han skulle tage noget på hovedet... Han var iøvrigt berider i en af de store rideklubber i Odense... Hi hi, så ku' han lære det! Hvis jeg skal have noget på hovedet, skal han dælme også! Reglerne gælder vel alle...

0
0
Svar på denne tråd

kcdjsdaæfeækd
Forfatter: 
Dato:  28-05-2006 15:18

hmm, nu er det ved at være lang tid siden at jeg har redet stævner..

Men har det ikke noget med aldersgrænse at gøre?? Men ret mig hvis det er forkert.

Dog synes jeg personligt at man skulle blive disset med det samme hvis man IKKE har hjelm på. Der burde være en regel om brugen af hjlem, også for dem over 18 år

Hilsen Lindis - som rider med hjelm for ikke at miste livet/blive hjerneskadet

Paradico og Gaia - i har begge en stor plads i mit hjerte <3
0
0
Svar på denne tråd

hejsa.
Forfatter: 
Dato:  28-05-2006 15:19

ved ikke. men jeg syntes det er dumt at ride uden hjelm.

men jeg rider altid med hjelm

ved ikke med jer andre ??

knuz her fra.

Smil så smiler verden igen. :-)

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svarene
Forfatter: 
Dato:  28-05-2006 15:35

Hejsa.

Tak for jeres svar,

Godt af høre at jeg ikke er helt "på den". .

Hilsen Camilla.

0
0
Svar på denne tråd

skal bære ridehjelm
Forfatter: 
Dato:  28-05-2006 16:53
Var til stævne i går og der blev det påtalt, at man skal bære ridehjelm til hest på stævnepladsen.
0
0
Svar på denne tråd

bummelum...
Forfatter: 
Dato:  28-05-2006 18:51

Ud fra hvad jeg kan læse med til i DRF's reglmenter for hhv spring og dressur, så skal ryttere i springning bære hjelm på opvarmningsbaner med spring på, og på konkurrencebanen.

I dressur er der det obligatorisk med reglmentsmæssig korrekt hovedbeklædning overalt på stævnepladsen. For ponyryttere gælder det at ved begge stævnetyper skal der bæres hjelm på hele stævnepladsen.

Læs evt. selv på side 37 pkt.291 stk3 og 6 under springning

og side 17 ptk. 440 stk 1 under dressur

Mvh
Cavan
Stifter og formand:AHNA
Hvad man ikke dør af bliver man stærk af
0
0
Svar på denne tråd

der står på
Forfatter: 
Dato:  28-05-2006 20:57

der står på d3 hjemmeside

Hjelm eller stiv hovedbeklædning er påbudt overalt på stævnepladsen hvor rytteren er til hest/pony. Pkt. 983 i
DRF's reglement skal følges. Dette gælder både på konkurrence- og opvarmningsbanen ved alle stævner i D3

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-05-2006 21:49
Ponyrytterne skal altid bære stiv hovedbeklædning !

hm, til landstævnerne for heste, varmer de fleste op uden hat !?
Når jeg har været med min underviser med som hjælper, når hun har været afsted til landstævne, er der mange som først tager hatten på inden de rider ind.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider