Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvide glas?
Forfatter: 
Dato:  25-05-2006 20:49

Hej!

Jeg er lige flyttet og har pakket mine glas ud i dag - fik endeligt den vitrine vi havde bestilt - og så opdager jeg at alle mine glas er hvide i det. De er ikke spor gennemsigtige. Det er nok noget der er kommet i opvaskemaskinen, jeg bruger altid salt og afspænding. Selvfølgelig lige med undtagelse af de gange hvor man løber tør ...

Men er der nogen her der ved hvad der kan gøres ved hvide glas? Er det bare at sætte "glas" på juleønskelisten???

Elisabeth

0
0
Svar på denne tråd

Glaspest
Forfatter: 
Dato:  25-05-2006 20:55

Hvis de har fået glaspest, altså er tågede og nærmest mælkeagtige i det hvide, så er der ikke noget at gøre.

Det kan ikke kureres.

mvh PiaR
quantum in me fuit

Skal du holde havefest? - lej en Weber Ranch Kettle grill

Tøj og akvarieudstyr sælges

Svar venligst i tråden og ikke via besked/mail

0
0
Svar på denne tråd

glas pest
Forfatter: 
Dato:  25-05-2006 21:25

jeg har nogle hverdags glas som nogle gange får begyndelsen til glaspest, det mælke hvide skit lignende lag som sidder på glasset.

Min gode veninde fortalte mig at jeg skulle prøve en krystal (en til opvaskemaskine fra neofos) og så se om det ikke gik væk med tiden, ha nu lyder jeg som en reklame, og det gjorde det.

Jeg har jævnligt en krystal i opvaskemaskinen, og det har hjulpet de er flotte gennemsigtige.

Men noget af vaske tapsne er heller ikke gode, hvis jeg køber nogle af de billige og ikke lige har fået en krystal, har jeg lagt mærke til at glaspesten kommer hurtiger end hvis det var neofosses vasketabs.

jeg håber at det kunne hjælpe dig lidt

0
0
Svar på denne tråd

Mærkeligt
Forfatter: 
Dato:  25-05-2006 23:29
jeg fik noget der ligner glaspest på mine glas efter jeg satte en Neophos Krystal i maskinen Og det er ikke kun på glassene men også på bestik osv - der er en underlig støv-agtig hinde på alt der har været i opvaskeren... ØvØvØv
0
0
Svar på denne tråd

svar...
Forfatter: 
Dato:  26-05-2006 10:25

Hey.

Alt mit køkkengrej var også blevet hvidt.

Jeg hældte noget der hedder.. minus kalk..det fåes i alle butikker og er i en gennemsigtig flaske med blå og rød skrift (det er vist til at afkalke kaffemaskiner med) direkte i bunden at opvaskeren, startede maskinen som normal, og væk var den hvide farve.

Håber det kan hjælpe.

Mvh Mette

0
0
Svar på denne tråd

Hvis det er kalk.
Forfatter: 
Dato:  26-05-2006 10:40
Så kan alm eddike og salt gøre underværker, læs glassene i blød i eddike og put så salt i dem og brug som skurepulver. hvis det er kalk, bliver glassene hurtigt flotte, uden brug af skrappe midler..

Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)
Rytter søges

til 2 ridedyr.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider