Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

New forrest, nogle med erfaringer?
Forfatter: 
Dato:  25-05-2006 20:19
jeg står og skal købe en ny hest/pony. Da jeg ikke selv er en af de højeste ( 162), har jeg bestemt mig for, at en stor pony eller en lille hest, er sagen for mig. Jeg skal IKKE starte på den, da det ikke har min interesse, men bruges til at nyde naturen og stranden, og lidt alm. grundridning, håber på at min datter måske kan få en lille tur i ny og næ ( når hun er blevet større) evt lidt spring, men som sagt, så skal det ikke være en stævnehest. Nu har jeg så fået en henvendelse ang. en new forrest vallak på 7 år, men jeg har intet kendskab til racen. Hvad er godt og positivt ved racen??? Håber på, at jeg kan tage ud og se på den engang i starten af næste måned.

Penthouse lejlighed udlejes i Randers pr. 15.08.2006
0
0
Svar på denne tråd

new forest
Forfatter: 
Dato:  25-05-2006 21:20

Har tilbragt en stor del af min barndom og ungdom på et new forest-stutteri og har selv haft en new forest vallak. Jeg ser racen som værende udholdende, tillidsfuld, robust og lærevillig.

Har kun positivt at sige om racen.

Ellers prøv at søg på nettet, så du kan få mere uddybende beskrivelser af racen.

Niecer

0
0
Svar på denne tråd

new forrest
Forfatter: 
Dato:  25-05-2006 21:20
hvis den er renracet skulle den vist ikke være over 155 i stang mener jeg. altså det bliver ikke en hest så.har selv en blandig af det og det er den mest godmodige og rareste hest.en sund og meget god hest(man kan selfølelig være uheldig) i de 12 år jeg har haft hende har hun været syg en gang.og hende kan jeg stole på 110%.kan klart anbefales.

lille hoppe købes max 110 min 3 år gammel til meget billige penge skal gå som selvskab til min lille vallak.se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

syntes ofte
Forfatter: 
Dato:  25-05-2006 21:28

at newforest er en dejlig alsidig pony , de findes i flere typer, de lidt kraftige og så de mere sporty typer.

kan kun sige at du skal tage ud og kigge og danne dig dit eget indtryk af den.

0
0
Svar på denne tråd

new forest
Forfatter: 
Dato:  25-05-2006 22:19
Jeg har selv en new forest pony og er voksen, jeg skal heller ikke bruge hende til stævner, dog skal jeg ride 5 års championat så hun kan få et R i sin stambog. Har kun positvit at sige om racen, enormt børnevenlige, tillidsfulde, godmodige osv. Jeg er helt vild med new forest ponyen og derfor har jeg valgt sådan en da stævner ikke interessere mig og jeg er kun 154,5 cm høj så det passer jo fint. Kan kun anbefalde new forest ponyen, men synes at du skal tage ud at kigge så du selv kan danne dig et indtryk. Knus Sine.

horsemosens salsa.
0
0
Svar på denne tråd

Efter 18
Forfatter: 
Dato:  26-05-2006 07:08

År med New Forest, og forhåbentlig mange flere forude, så kan jeg kun varmt anbefale dem..

De er rare, tålmodige, alsidige m.m. men de er kun dyr, og de er jo, som man opdrager dem til, så der er aldrig en garanti for, at de er 112 % som beskrivelsen, men en stor del af tiden er de

Du kan se mine på min præsentation..

Frøken: En New Forest må maks være 148 cm i stang, da det er en pony-race.

Al sorg, al angst handler om en tilknytning til et andet individ, som er blevet brudt, eller risikerer at blive brudt. Al sorg er kærlighedens pris.

Medlem af DÅHM syd.

Forsk. ting sælges, se præs.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-05-2006 07:35

min heste passer, som er er et lille nips af en 17 årig, har lige købt sig en new forest, den er utrolig sød, lærenem, arbejdsvillig, den er ikke bange for noget og holder hovedet rimelig koldt. men den udfordrer også en til at ta styrringen! men klart en dejlig pony, som kan anbefales, men ta selv ud og se på den!

0
0
Svar på denne tråd

JUDITH:
Forfatter: 
Dato:  26-05-2006 07:52
Jeg kan se at du har en efter en Horsemosens... Hvordan er de??? Det er nemlig en horsemosens der har skrevet til mig? Men som skrevet længere oppe, så har vi kun skrevet sammen, ikke aftalt noget endnu.

0
0
Svar på denne tråd

Ja, hun er
Forfatter: 
Dato:  26-05-2006 08:09

Efter Horsemosens Sandro..

Hun er en bestemt dame med egne meninger, og en vis portion stædighed, men varm og kærlig, nem at ride for enhver der hopper på ryggen af hende. Hun har været lærenem, og arbejdsvillig. Hun har en stærk psyke, er ikke bange for noget. Når man rider hende er det et samarbejde , og kompromis med hende man vælger, for hun er en Dame, og vil ikke kontrolleres.

Kan kun anbefales..

Al sorg, al angst handler om en tilknytning til et andet individ, som er blevet brudt, eller risikerer at blive brudt. Al sorg er kærlighedens pris.

Medlem af DÅHM syd.

Forsk. ting sælges, se præs.

0
0
Svar på denne tråd

Horsemosen
Forfatter: 
Dato:  26-05-2006 15:54
Min hedder Horsemosens Salsa og Er en ren Horsemosen. Efter Horsemosens Tango og Ll. Møllegård Nero. Jeg kan ihvertfald varmt anbefalde en horsemosen, De er godt opdraget hjemmefra. Der er billeder af hende på min præsentation.

horsemosens salsa.
0
0
Svar på denne tråd

fersken
Forfatter: 
Dato:  26-05-2006 17:54

jeg er (meget lykkelig) ejer af en new forest hoppe. hun er af den "nye" type, altså ret spinkel, der findes nemlig både dem - og de mere kraftige.

hvis du skal bruge den til natur og hygge er det generelt ligemeget, men det er jo hvad du er til.

men ellers vil jeg også sige at new foresten er meget rolig af si (men opmærksom), , tillidsfuld og i det hele taget en rigtig dejlig pony/eller hest..

synes bestemt du skulle ta et kig

mvh. Nanna og Fersken

Fersken, rød, hoppe, 135

man spiser ikke ferskner -

man rider på dem

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  26-05-2006 18:02
Tak for jeres svar. Når der nu er nogle der kender til horsemosens, er der så nogle der kender horsemosens millenium???

0
0
Svar på denne tråd

millenium
Forfatter: 
Dato:  26-05-2006 22:43

Jeg kender ikke rigtigt noget til den.

Men jeg har hørt om den før kan bare ikke rigtig huske noget. Men ellers prøv Horsemosens hjemmeside. Stutteri Horsemosen.dk

knus Sine.

horsemosens salsa.
0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  27-05-2006 12:38
Jeg har været inde på deres hjemmeside, da det var dem der kontaktede mig, men kan ikke se den på deres salgside. Så derfor tænkte jeg, om der måske var nogle af jer der kendte ham. det eneste jeg ved om ham, er at han er 7 år, og brun, så det er meget begrænset. Men han ser dejlig ud. Satser på at kontakte dem efter weekenden.

0
0
Svar på denne tråd

vi har hende her
Forfatter: 
Dato:  27-05-2006 14:11

Natali på 18 år.. :) :) :)

F. Horsemosens Sandro NFHE 65
FF: Wolferhoeve´s Wendro NFH 47
FM: Horsemosens Stefanie NFE 762
M: Charlotte Amalie NF 1466
MF: Flashman Pericles NFH 59
MM: Eskehøjgaards Eloma Amalie NFE 818

Hun er en herlig, dejlig, nussehoved af en pony... Hun er dame med stort D... Hun er nem på fold og stald... Hun er den der tager imod de nye i flokken, og viser dem vejen... Stædig som få, med sin egen vilje om, hvor hun skal og vil kløes.. Hun vil gå gennem ild og vand for sin ejer/rytter... :) :)

Mkh.
Else.

Man lugter ikke af hest, man dufter.. :) :)

HUSK: Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !!

0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-05-2006 20:06

Jeg har været New Forest ejer i 14 år nu og ejer denne skønne herre:

Han er efter nu afdøde Camoney Skønager og en super dejlig pony..

Jeg oplever NF´erne som meget forskellige ponyer da min egen er en lidt varm pony (det er dog dalet med årene), men de fleste af de NF´ere jeg har kendt har været supergode og flinke ponyer som er rolige og stabile. Det svinger selfølgelig fra hest til hest.

Det er også gofr konkurrence ponyer som kan gå spring og dressur..

*Animals ar Not Ours to Eat*
*Animals are Not Ours to Wear*
*Animals are Not Ours to Experiment on*
*Animals are Not Ours to Exploid*
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider