Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Anbefal mig det bedste killingefoder
Forfatter: 
Dato:  24-05-2006 09:33

Ja, som overskriften siger:

Anbefal mig det bedste killingefoder.

Jeg har fundet en skøn lille killing, som jeg skal have hjem her om en måned når hun bliver 12 uger.

Jeg har derfor god tid til at få købt alt ind til hende, da mine gamle katteting er flyttet med min gamle kat.

Har så brugt det indlæg der var om kattegrus og fundet ud af hvad jeg vil bruge der, men jeg mangler at finde ud af hvilket killingefoder der er det bedste. For killingefoder er der jo nok af, men hvad er det bedste? Hvad har I de bedste erfaringer med? Jeg vil jo ikke have at hun mangler noget, den lille.

Jeg har godt nok haft killing før, og brugte der Coops Killingefoder, men har spekuleret på om der ikke er noget der er bedre...

Kan I hjælpe mig?

:-PDet er kun din egen samvittighed, der sætter grænser for hvad du kan tillade dig at sige offentligt!

0
0
Svar på denne tråd

killingefoder
Forfatter: 
Dato:  24-05-2006 09:44
Kan helt klart anbefale dig at bruge noget rigtigt "mærkefoder" sådom Hills, Eukanuba eller Royal Canin.
Det der discount supermarkedsfoder indeholder tit ikke de het rigtige ting og specielt når det er killinger vi snakker om, ja så er det altså vigtigt at de får noget godt at spise, så de kan vokse ordenligt
Priserne ligger på omkring 170-180 kroner for 2 kg foder og så skal killingen afhængig af alder og størrelse have omkring 50-60 g foder pr. dag.

Men jeg ville starte med at spørge hvad killingen er blevet fodret med der hvor den kommer fra og så fortsætte med det, hvis det er et godt foder. Ellers så lav en meget gradvis overgang til det foder du vil have killingen overpå når den har været hos dig et stykke tid. Sådan nogle killingemaver kan være meget sarte og det er stressende nok at blive taget væk fra alt det man kender

Mvh. Nina

I didn't loose my mind it was mine to give away
0
0
Svar på denne tråd

Nihina
Forfatter: 
Dato:  24-05-2006 09:50

Ja, det var også min tanke at skulle over på det "rigtige mærkefoder" :-) Og det er jo billigere når man køber det i større mængder... Men det var mere hvad der måske var bedst af Hills, Royal Canin osv...

Ja, jeg må lige høre hvad hun får nu, så ikke hun får en for brat overgang.

:-PDet er kun din egen samvittighed, der sætter grænser for hvad du kan tillade dig at sige offentligt!

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes
Forfatter: 
Dato:  24-05-2006 09:55
at Hills uden sammenligning er det bedste, men der findes selvfølgelig andre mærker af høj kvalitet, der også er er gode.

Welsh sec. C hingst, sølvtonet palomino, kåret står til rådighed. Se HN-lodge.

Ingen er både ærlig og fjendeløs.

(Carl Erik Soya)

0
0
Svar på denne tråd

Louise E...
Forfatter: 
Dato:  24-05-2006 10:04

Ja, jeg ved jo heller ikke om der egentlig er nøjagtig det samme i sådan nogle som Hills, Royal Canin, Eukanuba osv... Derfor sku jeg lige høre hvad I helst bruger :-)

0
0
Svar på denne tråd

Hills og Eucanuba
Forfatter: 
Dato:  24-05-2006 10:46
Har vi brugt, mest Hills- da jeg har kunnet købe det i 10 kg´s sække, hvorimod Eucanuba skulle bestilles på apoteket i 10 kg´s sække, og det blev meget dyrt med 160 kr/ugen for 2 kilo.

Begge dele er godt, misserne er vilde med det, og så er det dyrt. ;-)
Da vi startede med Eucanuba, reklamerede apoteket med, at det gav en smuk pels- jo, vi fik to langhårskillinger. ;-D Spøg til side, det var et tilfælde.

Mvh xtiny
---

< MoLaUstEr > They call it PMS because "Mad Cow Disease" was already taken.

---
<t_SaBeR_t> Does your Army of Darkness have a dental plan?

bash.org

0
0
Svar på denne tråd

killinge foder
Forfatter: 
Dato:  24-05-2006 12:49

Jeg skal også have et par killinger hjem om ca. 10 uger. Jeg tror nu jeg vil bruge 1.st Choice killinge foder. Jeg har brugt deres foder til mine hunde og wauw en forskel... Selv min dyrlæge var imponeret. Men gå ind på deres hjemmeside og læs om det og kontakt dem med spørgsmål, de er vildt flinke til at besvare.

Kvalitets mæssig er de helt på niveau med hills og diverse andre anerkendte mærker.

0
0
Svar på denne tråd

royal canin
Forfatter: 
Dato:  24-05-2006 13:31

mine mislinger var vilde med royal canin.

kan klart anbefales!

Line (Hiace,Felix&Krumme)

Mor til Freja - født 05/11-05
0
0
Svar på denne tråd

Da jeg
Forfatter: 
Dato:  24-05-2006 13:49
fodrede mine katte med tørfoder, fik de killinge foderet fra Royal Canin. Og det fungerede ganske fint. :)
0
0
Svar på denne tråd

Joel8...
Forfatter: 
Dato:  24-05-2006 14:46
Joel8: Hvad er deres hjemmeside? Bare så man lige kan tjekke det ud :-)

0
0
Svar på denne tråd

tror nok
Forfatter: 
Dato:  24-05-2006 18:37

Det er:

www.bmg.dk

eller

www.1stchoice.dk

Håber det kan hjælpe.

0
0
Svar på denne tråd

Olivers
Forfatter: 
Dato:  24-05-2006 18:50

Olivers Petfood (har en hjemmeside) er også rigtig godt! Det vandt vidst nok tænk og test i 2004...

Tillykke med den lille killing!

Den fantastiske KIWI slår til igen!

så pas på derude for her komme THE KIWI!!!

DADADADAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA...!

0
0
Svar på denne tråd

kllingefoder
Forfatter: 
Dato:  24-05-2006 18:53

joel8: Tusind tak :-)

Oddi: Ja, det har jeg også hørt en masse om, det der Olivers, men kender ikke til det overhovedet :-) Vil da lige tjekke det.

0
0
Svar på denne tråd

Olivers
Forfatter: 
Dato:  24-05-2006 21:17

Jeg har været inde og se på Olivers killingefoder. Og det ser da absolut ud som kvalitet ud fra varebeskrivelsen. Overvejer stærkt at det bliver det jeg skal have.

Er der flere der har erfaringer med det?

0
0
Svar på denne tråd

SPECIFIC
Forfatter: 
Dato:  24-05-2006 21:29

Jeg synes helt klart at du skal vælge Specific.

Jeg har også prøvet Eukanuba og Royal Canin men synes helt klart at SPECIFIC er bedst. og det koster ca det samme... Du kan få det hos dyrlægen så det i sig selv siger meget...

Men det er jo kun min mening : )

0
0
Svar på denne tråd

en jungle
Forfatter: 
Dato:  25-05-2006 12:06

Faktisk tror jeg det er forskelligt fra kat til kat hvad den trives bedst med, så længe det ikke er supermarkedsfoder kan man i følge min dyrlæge ikke gå helt galt i byen... vores killing får iams killingefoder og tager rigtig godt på af det.

Min erfaring er at det lige ligger en lille smule lavere i pris i forhold til eukanuba. jeg giver 199 for 3 kg. det skulle vist række til ca. 1 1/2 måned (hundene kommer vist til at spise de sørgelige rester selvom de godt ved de ikke må ;-))

Held og lykke med din lille kat

EN RIGTIG HEST ER EN OLDENBORG HEST

0
0
Svar på denne tråd

Kristina (logik)
Forfatter: 
Dato:  25-05-2006 12:14

Ja, det ville jeg også gå ud fra :-)

Alle: Tusind tak for Jeres svar i hvert fald :-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider