nej jeg kender ikke til det som du spørg efter men jeg har hørt om lignende tildfælde som din.
Der er nogen som siger hvis en hoppe er en meget bestemt hest på folden( førehest) og har lidt hissigt temp.Er det en som ikke vil passe sit føl.
Det første tilfæld vor hoppen ikke ville passe sit føl:
Hoppen var føre hest og hissig af tenperamang, folede uden besvær og forlod føllet , ejeren måtte så flaske føllet op, selv dyrlægen hvidste ikke hvorfor.
Det andet tilfælde var det samme som det første, men hver gang føllet kom i nærheden af hoppen sparkede hun ud efter den, det blev hun ved med til føllet var ude af boksen, de fik så en amme hoppe som lige havde mistet sine tvillinger, med stor sykse adopterede den nye mor føllet.
Det tredje tilfælde havde hoppen haft store smærter under folingen og da den kom til hægterne i gen rystede den rår den så føllet, dyrlægen gav den noget beroligne så føllet kunne komme til at dige, men efter at beroligheds midlet ophørte gik det til bage til den samme tilstand i gen, og enden på det hele blev at de skulle op med flasken.
Men jeg ved ikke om du har snakket med en dyrlæge on din hoppe det kan jo være at han kan komme med nogle gode ider til hvad det kan være og hvad du kan gøre så den lille har det godt.
Jeg håber at du kan bruge det lidt og ikke er blevet alt for bekymret og held med den lille nye