Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Heldige hestekøb. :)
Forfatter: 
Dato:  23-05-2006 13:46

Nu kan jeg se en del indlæg med folk der har været ret uheldige i deres hestekøb, eller i deres forsøg på hestekøb, såsom at køre langt efter ingenting, fordi visse ting ikke var oplyst på forhånd..

Er der så til gengæld nogle der har været RIGTIG heldige med deres køb?. Har fået PRÆCIS det de ønskede sig, eller måske endda ENDNU mere end de ønskede?..

Jeg kan jo så passende starte...

Efter lidt hestefravær fra vores første hest, Haflingerblandingen Faust, ville vi, (jeg) gerne have hest igen, og da den ikke skulle kunne noget særligt mht. stævner eller noget, men mest være til hygge og ture ville jeg nemt kunne bruge en traver, og de er jo oftest også ret billige..

Jeg fik så fat i en, ca 7 km. fra hvor vi bor, og ja, han var faktisk lige hvad jeg ønskede mig dengang.. Livlig, ung, flot og med masser af energi, og lige omkring 160 i stg. 6 år gammel, og opgivet på banen, på grund af for lidt hidsighed i opløbet, hvilket jo så gjorde ham rimeligt god til ridning, da jeg godt kan lide "forudsigelige" heste..

Nå, men det gik jo så hverken værre eller bedre end at jeg gik hen og fik lavet 2 diskusprolapser på een gang på arbejde, og kunne så af den grund ikke ride en "livlig" hest mere, og han skulle sælges..

Der kom så et par rigtig søde piger og så på ham, og prøvede ham en lørdag, og de hentede ham om søndagen..

Så var vi jo "hesteløse" igen, hvilket udelukkende var på grund af den tidligere hests energi, og vi ville derfor gerne finde en rolig familiemodel, som Anders også ville kunne få glæde..

Jeg satte mig så til at lede lidt, og allerede om tirsdagen, hvor vi var kommet af med den anden hest om søndagen, fandt jeg en islænder på Joras, de lød helt perfekt til vores behov..

Han var ret billig, (syntes jeg især nu), og stod kun ca. 10 km fra hvor vi bor.

Jeg var så temmelig heldig at være den første som ringede på annoncen, for ejeren blev kimet ned resten af dagen, og nu havde vi jo aftalt at jeg skulle komme og se ham om aftenen..

Jeg havde også fortalt sælgeren, at hvis hesten bare passede 50% til det hun havde fortalt, så var den solgt, og hun lovede at det passede 100%..

Jeg var så ret sikker i sagen, så vi tog trailer med derover i første omgang, og det VAR lige præcis den hyggelige familiehest vi ønskede os.. Han kan rides af alle, og er ekstremt rar og rolig, og fejler aldrig noget som helst. :)

Nåja, og så har han en pæn farve, syntes vi.

Senest er han begyndt at blive lånt af en pige, som ikke var helt tryg ved heste, men det er hun ihvertfald nu, og hun er endda begyndt at få undervisning på ham også, hvilket jo både gavner hende og hesten, så alt i alt, et KANON køb, synes jeg.. :D

Det var lige en "happy" historie om hestekøb, og der må da være flere, der kan være med til at fortælle noget rart på denne halvsure, regnvåde og blæsende dag..

Mvh. Michael

0
0
Svar på denne tråd

hestekøb
Forfatter: 
Dato:  23-05-2006 14:09

Jeg vil gerne bidrage :-)

Vi er meget glade for vores nye avlshoppe, Liebchen, hun er oldenborg fløjhoppe.

Vi søgte hende ikke selv, men de tidligere ejere kontaktede os. De havde prøvet at sælge hende, men havde fået hende tilbage pga. halthed i det ene forben under ridning.

De synes efterhånden de havde spyttet alt for mange penge i hesten til berider, kåring og dyrlæge, så nu vil de bare af med hende, til et sted hvot hun kan gå og hygge sig.

Vi har endda fået udleveret røngtenbillederne, som vores egen dyrlæge har tjekket, og konstateret at hun ingen arvelige skavanker har i benene.

Ingen problemer, flinke mennesker :-)

Venligst Lone

0
0
Svar på denne tråd

Heldig med min første hest - en hingst
Forfatter: 
Dato:  23-05-2006 14:13

nemlig ham her..

Købt som rå 3-års på Roskilde Kræmmermarked af en hestehandler - altså kan det blive værre?

Jack er min første egen hest selvom jeg har haft med heste at gøre siden jeg var 6.

Simpelhen bare den skønneste mest velopdragne søde rolige gode ridehest.

Vh Gitte

mor til Tera 15 mdr. :-)

Pinto Jack D. tilbyder bedækning (y)

Voksen rytter søges til nordbakke, Viby Sj.

0
0
Svar på denne tråd

Jamen også her
Forfatter: 
Dato:  23-05-2006 14:14

Nu hvor vi er ved islændere...

Jeg søgte efter en rolig islænderen og fik hende her tilbudt:

Hun er absolut det skønneste - og jeg forstår stadig ikke, hvorfor de mon kunne sælge hende. Det eneste jeg vil sige, er at hun er så fornuftig og omgængelig hele vejen igennem .

Hilsen Christine

Nu med Fisker-manden

0
0
Svar på denne tråd

Vores fantastiske pony
Forfatter: 
Dato:  23-05-2006 14:38

Hej Michael

Jeg vil også meget gerne bidrage med en rigtig god historie. Vi købte i efteråret en pony til min datter på 13, men den var alt andet end det den skulle være. Så vi måtte på den igen.

Vi fandt den mest pragtfulde blanding af en araber og en connemare. En pony som hun kan ligge i arm med i boksen. En super-lærenem pony, som efteraber alt og alle. Han laver "morgen-gymnastik" for det gør min fjordhest hver morgern. Han urinerer når han skal fodres, for det gør vallakken ved siden af ham. Og bedst af alt - han følger min datter som en anden skødehund.

Han var ikke særlig dyr (13.000) han var ikke særlig skolet, men lær ham at bøje af den ene dag, så kan han næsten slet ikke rettes ud igen i sin iver efter at vise hvad han har lært.

En pragtfuld pony som vi håber at beholde i rigtig mange år.

Hilsen

Britta

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville
Forfatter: 
Dato:  23-05-2006 14:55

Kun have en vallak på minimum 170 i stang.

Og han skulle være gudesmuk, alene på sit LOOK skulle han score 65% på en dressurbane ;-D

Og han skulle være højt uddannet, kan godt li´at de kan gå på deres ben.

Og så skulle han være livlig og for det meste holde hovedet koldt og hvis ikke så styrbar :-)

Og jeg fandt ham 12 km hjemme fra, anede ikke han ver til.

Så Smukke Ganger om lørdagen dyrlægen kom om onsdagen og jeg købte ham den følgene lørdag.

Jeg har aldrig fortrudt og nøj hvor har han lært mig meget...

Illum.

Pynte på sandheden, nej mit liv er interessant nok i virkeligheden...

0
0
Svar på denne tråd

vi skulle
Forfatter: 
Dato:  23-05-2006 14:58

Vi skulle bruge en pony til ungerne. Vi ledte og ledte og var ude og se mange ponyer som ikke levede op til noget som helst. Vi fik så at vide af nogle venner at ude på en gård i nabolaget stod der en pony på 137 som de meget gerne ville af med, da datteren ikke gad ham mere.

Det var sikkert ikke noget bare en lille forsømt forpjusket pony blev vi enige om, men vi kunne jo godt køre derud og kigge. Som sagt så gjort. Da vi kom derud, stod der bare den smukkeste islænderblanding med en fantastisk udstråling bundet inde i den ene boks, han var meget urolig, virkede meget hingstet. så vi kiggede videre i stalden indtil ejeren sagde det er altså ham derovre. Voouv jeg var bare solgt på stedet, og alt i mig sagde, husk det skal være til børnene, han er for vild, stærk osv *GG* men min fornuft forsvandt som dug for solen og jeg købte ham lige på stedet.

Vi drønede ud til nogle bekendte og hentede en hestetrailer, og vupti da Fylkir kom ud i gårdspladsen var han simpelthen from som et lam. Han tøffede lige op i hestetraileren og vi kørte hjem. Lukkede ham på fold med de andre, som accepterede ham med det samme.

Han er bare jordens sødeste pony. Ungerne kan gøre alt ved ham, han er super dejlig at ride på, har en fantastisk gang. Og så har han jo en udstråling og en charme som man skal lede længe efter, han har lige det rette glimt i øjet. Datteren på 9 får undervisning på ham og han er slet ikke den vildbasse han var inde i den boks hvor han da bare ikke gad stå bundet.

0
0
Svar på denne tråd

Da jeg endelig fandt ham...
Forfatter: 
Dato:  23-05-2006 15:26

Ham som skulle blive min nye hest, ja så var jeg heller ikke i tvivl. Det var kærlighed ved første syn af hans hoved, som stak ud af bokslågen

Til gengæld var sælger simpelthen også SÅ ærlig omkring ham.

Hun havde haft ham fra føl af, så det var selvfølgelig med sorg at han skulle sælges.

Og hun havde de første 5 ringbind med billeder af ham med ud i stalden, som vi fik kigget på.

Og jeg måtte bla. endelig ikke købe ham, hvis jeg ville ride dressur på ham - fordi det gad han ikke, og de havde fået under 50 % i en LC2 den første og eneste gang hun havde redet dressurstævne på ham

Det skal siges, at han nu efter 2½ år's ridning hos mig går sådan:

De enste sygedage han har haft, har skyldtes hovbylder efter optrådte sko/sten.

Og han er utrolig velopdragen - undtagen når han øjner guffer i ens lomme

At jeg så tog ud for at se på ham, fordi han var billig, og derfor måtte kunne vise mig, at selvom jeg syntes heste til 30-35.000 kr var noget sygt/dårligt skrammel at købe, ja så ville en mere end halvt så billig hest jo være 10 gange så slem.

Og det var så ham jeg tog med hjem - og aldrig har fortrudt det siden

Så skidt at jeg så på mange dårlige heste - når jeg bare endte med ham her

MVh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Vi har ...
Forfatter: 
Dato:  23-05-2006 15:27

.. vist aldrig gjort andet end gode køb :)

Det bedste var dog Felix, tror jeg. Vi var i 2000 "kommet til" at ifole begge hopperne, og pludselig gik det op for os, at vi i sommeren 2001 ville stå uden noget at ride på og køre med - for hopperne skulle have en ordentlig "barselsorlov".

Vi aftalte derfor at købe en billig vallak. Så havde vi noget at more os med, og vi kunne jo altid tjene en skilling, når vi solgte ham igen

Han bor i øvrigt hos os endnu ;)

Vi fik gang i ham - min mand kørte med ham og jeg red ham, og da Fjordhesten Danmark i 2001 indførte kåring af vallakker, meldte vi ham til. Egentlig mest for sjov, og fordi vi syntes det var et godt initiativ, som vi gerne ville være med til at sparke i gang. Sørme om ikke vi endte med at stå med sportsmedalje og et rødt dækken med titlen "Årets Vallak 2001"!

- og han var bare en billig erstatning...

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

Mit bedste køb/ byt
Forfatter: 
Dato:  23-05-2006 15:42

For 4 år siden døde min tidligere hest og min verden brød sammen. Min mand købte et rød broget hoppeføl til mig så jeg ikke skulle komme over til en tom boks. det købte han MEGET billigt. Men hun var bare ikke lige det jeg søgte, manglede gnist. Så hun blev sat til salg. Og vi fik en henvendelse fra nogen der havde en etter pinto hoppe der bare skulle væk. Efter at have set på den her Ko som de kaldte hende bestemte jeg mig for at give hende en chance. Vi byttede og jeg var forberedet på at hun var skør og uridelig. Men vi har aldrig haft problemer med hende. Hun var været redet næsten dagligt i 3 år nu. Hun er blevet kåret og har givet os 2 fantastiske hoppeføl. Hun kan rides af alle og over alt.

Hun er min lille uldklump:

hilsen

Marianne Olesen

Stald-MariBo.

Vi Har Schæfer / Groendal hvalpe til salg. Må flytte hjemmefra d. 26 juni, sælges med Hvalpepakke!

0
0
Svar på denne tråd

troede at det var umuligt,=)
Forfatter: 
Dato:  23-05-2006 17:34

At kunne erstatte vores gamle og bundsolide fjordvallak, mit hjerte vil altid have en lomme hvor kun han kan være. Men da jeg så ham første gang - tænkte jeg bare NEJ det skal ikke være ham - funny hairday og stivbenet. Men det blev ham og efter 4 år her hos os måtte han så desværre rejse på den anden side sidste år.

Janus en af de sidste vinerdage han fik blandt os.

Men efter megen hjælp fra Jens og Co på Birken, så tror jeg at ham den nye favorite er fundet, skøn er han (ledt for rund - men så passer han til mig;=)) men mega sød og stadig lidt fræk og ikke mindst frisk at ride på:...

Her er han så mit nye hjertensbarn Damask Halsnæs... En rigtig herre...

Bettina.....

Som har jordens lækreste plag til salg - se ham her www.123hjemmeside.dk/brightstar

0
0
Svar på denne tråd

Som at vinde i lotto!
Forfatter: 
Dato:  23-05-2006 21:50

I sommeren 1997 købte jeg to små mini-heste med det formål at få dem kåret i miniatureforeningen og således være med til at grundlægge den danske miniatureavl.

Men inden vi kom af sted til kåring foråret efter, begyndte jeg at kigge lidt rundt efter en lille hoppe mere. Brugte en del tid på at køre land og rige rundt for at finde et lille vidunder mere. Men kåringsdagen nærmede sig, og jeg opgav at finde min 3. mini det år.

Samtidig havde jeg en veninde der havde to tinkerhopper som hun gerne ville have bedækket. På det tidspunkt var de ikke blevet moderne endnu, og det var ikke sådan lige til at finde sådan en hingst. Men helt tilfældigt hørte vi at der stod en i Hårby her på Fyn, ikke ret langt fra hvor vi begge bor.

Så vi hoppede i bilen og drønede af sted for at se vidunderet som virkelig var en dejlig hingst, han er desværre død nu.

Og dernede i Hårby stod den fineste lille sorte hoppe. Lige tre år gammel og overhovedet ikke håndteret. Hun gik i løsdrift med sin mor og lillesøster og rendte bare i halen af de andre heste når de skulle ind og ud.

Så vi fik hurtigt en aftale i stand, og jeg hentede hende få dage efter. Og da vi kom til kåring tre uger efter, blev hun kåret i kl. A og blev årets hoppe i DMHF!!

Jeg har kørt en del med hende, og hun er den bedste lærehest til de unge når de skal i to-spand for første gang.

Hun har givet mig fem dejlige føl og er en skøn mor.

Og er ligenu i Ry for at blive bedækket med en ægte amerikansk mini, så jeg forhåbentlig kan få en afløser for hende.

Her er et billede af den skønne:

Skovsgårdes Goa.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har...
Forfatter: 
Dato:  24-05-2006 07:25

haft 3 heldige hestekøb. En fuldblodshingst fra Jylland af. En RDH hoppe fra Lolland af jeg købte ubest og nu Kikki, som jeg var nede og se en gang og var bare solgt. Og jeg håber også at den næste bliver vellykket.

Mange knus fra Lene og Kikki ;-)

Part/passer søges til jordens dejligste fjordhest.

www.alexander-mads.webbyen.dk

0
0
Svar på denne tråd

meget heldig
Forfatter: 
Dato:  24-05-2006 08:17

hej alle

jeg havde også været ude og købe en hest, som bare ikke ville rides på, så jeg byttede ham til en anden, men det gik heller ikke så godt, så jeg lokkede manden med til jylland for at kigge på en fjorhest, men vi fandt ingen jeg kunne lide, så til sidst ville jeg hjem, vi nåede lige til kildebjerg tankstation og skulle lige have noget at spise, og der holdt en hestehandler så igen lokkede jeg manden hen og snakke med ham, og lige pludselig kørte han hen i siden, og åbnede sin bil og tog den dejligste fjorhest ud jeg var solgt med det samme, og nu står den lige ude i folden og kalder på sin mad. knus til alle. sussie

glemte lige at sige han hedder basse kildebjerg.

0
0
Svar på denne tråd

tja jeg
Forfatter: 
Dato:  24-05-2006 08:30

ville oprindelig bare have haft en oldenborger plag som jeg om nogle år selv med hjælp fra min træner skulle tilride, fordi jeg ikke havde råd til sådan en hest som jeg ønskede mig...

Jeg ønskede at få en hest der var styrbar rimelig gang og skulle kunne gå LA klasser... og det havde jeg simpelthen bare ikke råd til... havde ellers hørt Rondo var til salg og han var som det jeg søgte efter men kostede 85000 og det havde jeg ikke råd til, jeg ville kun have råd til at give omkring 20-25000 derfor ville jeg have en plag...

Men Rondos ejere ville pludselig bare af med ham så de satte ham ned til 35000 og så var jeg solgt

Rondo var ni fyldte ti, kunne gå LA klasser op til omkring LA3 han er sød og rimelig rolig, jeg er ihvertfald blevet tryk ved ham...

Hans trav er LANGT over middel og han er bare noget af det dejligste... min træner skulle have startet LA4 på ham denne weekend men måtte melde fra pga flytning...

Jeg regner med at skulle starte til efter året starter blødt med en LB klasse jeg har aldrig været placeret højere end i en LC3

Jeg købte ham i februar. Og han er langt bedre og dejligere end forventet!

Se evt flere billeder på min præs.

Mvh Camilla

0
0
Svar på denne tråd

213456
Forfatter: 
Dato:  24-05-2006 08:46

Dejlig tråd

Mit bedste køb er helt bestemt min gamle frieserhoppe Marchje. Oprindeligt havde jeg fået lov til at købe hest for 25.000.-kr, det syntes jeg var mange penge og jeg var helt oppe i skyerne - MEN; jeg havde jo sat mig i hovedet at det skulle være en frieser, helst en rolig vallak, men en hoppe kunne også være ok.

Ja, det er jo nogle år siden nu, og da jeg begyndte at lede efter en frieser, var der hele TO hopper til salg i Danmark... ud over de sædvanlige skrævl rundt omkring hos hestehandlerne - dem var jeg ikke interesseret i. NÅ, men jeg opdagede jo så også hurtigt, at mine 25.000 SLET ikke slog til når jeg ville have en frieser. Hmmm, jeg kom så til at ringe til Monika som havde Marchje, og kom også til at tage op og se på hende, selv om jeg langt fra havde de 60.000 hun kostede. Se, der var hesten jo bare for mig, skøn, rolig, smuk og endda med en god stamtavle. At hun så også havde et vildt hingsteføl ved siden.. tja, det blev jo min redning overfor min kære mand - og min bankmand som straks sagde ja til at låne mig resten af pengene. Marchje blev købt (incl. Isak) og da jeg havde haft hende i en uges tid, gik det op for mig at jeg nok var blevet snydt lidt i den handel, da Marchje viste sig at have sommereksem!! ØV, mine venner mente jeg skulle levere hende tilbage, men hun var jo HESTEN for mig - så det ville jeg ikke. Nu har jeg haft hende i 5 år, føllet hun havde ved siden blev solgt for 35.000 kr, 1 mdr. efter jeg havde købt hende, hun har siden hen leveret mig min DRØM - et hoppeføl efter min ønskehingst Anton 343, og selv om det er træls med sommereksemen, er og bliver hun verdens skønneste hest og jeg fortryder ikke et sekund at hun blev min.

At hun så har fået mig til at investere i endnu flere friesere siden hen... det er det vist kun godt at min mand ikke viste da han sagde ja til hende

KH Miriam

Frieserstald Birkely

www.123hjemmeside.dk/f...ld-bi

Kom og hils på mig og min to års frieserhoppe Mara til Landsskuet i Herning i år. Der kommer over 20 Friesere fra nær og fjern!

0
0
Svar på denne tråd

vvv
Forfatter: 
Dato:  24-05-2006 09:14

Jeg har da også været heldig

Vi ledte efter en Fjordhest. Vi fandt så Angka som kunne gå ok dressur, aldrig sprunget, 12 år, 35000 kr.

Vi var solgt da vi så hende, men jeg er spring rytter så det gik ikke + hun var lidt dyr.

Vi kiggede hver eneste dag her på HN.

En dag hvor jeg var hos min far ringer min mor og siger vi skal se en Fjordhest søndag, men jeg kunne jo lige kigge på HN så jeg vidste hvordan hun så ud.

Da jeg kiggede tænkte: HOLD KÆFT HVOR HUN GRIM!!!

Når men vi kunne jo bare kigge.

Da vi så kom gik hun rundt på ridebanen den SMUKKESTE skønhed Fenja, jeg red hende og hun var bare som en drøm

Men lillesøster kunne nemt ride hende også.

Så hende købte vi.

Men hun var i fol, hvilket vi aldrig har prøvet før.

Men vi ville bare ha' Fenja.

Nu står der to SMUKKE Fjordheste i boksen sammen

Hilsen Gerda Bertha
www.ca-do.webbyen.dk

0
0
Svar på denne tråd

her kam jeg også være med
Forfatter: 
Dato:  24-05-2006 09:31

For 2,5 år siden ledte jeg efter hest. Den skulle være omkring 8-10 år og helst omkring de 150-155 i stg. Den skulle være meget rolig, da jeg havde haft nogle uheld med heste, og derfor var lidt nervøs.

jeg tror, jeg var ude og prøve omkring 7 heste, i hele jylland, men der var ingen, jeg rigtig følte mig tryg ved.

Så ringede marianne olesen( se indlæg længere oppe) og fortalte at hun havde en 3års på 160 i stg til salg, og at han var noget af det dejligste. Jeg var meget skeptisk, da det jo ikke lige frem var det jeg ledte efter, men jeg tog alligevel op og kiggede på ham. Og idag står han hjemme i min stald, og jeg kan virkelig ikke forstille mig en dejligere hest . Og ikke nok med det, så har jeg også fået et skønt venskab med marianne og hendes familie, så det kan ikke være bedre.

0
0
Svar på denne tråd

tja jeg
Forfatter: 
Dato:  24-05-2006 09:43

havde 2 heste gående hjemme ved min stedfar, det ene skulle jeg desværre af med da han ikke blev stor nok! Min drøm var en dv hoppe, med godt temperament, 4 hvide sokker og en blis- men hvor bliver man hurtigt klogere Jeg var til kliplev hestemarked og skulle egentlig bare kigge- men hvad ser jeg lille charly

Ham måtte jeg bare hen og kigge på. Jeg faldt pladask for ham, han var rar, snaksalig, men noget langpelset og ussel at se på, så så at han var dv brændemærket og tænkte at han jo nok var dyr bare fordi han havde det mærke, selvom han så ud som han gjorde!

Jeg gik op til hestehandleren og spurgte at hvad han skulle have for den brune vallak, der stod for enden og han sagde 10000 kr. jeg fik hans hestepas stukket i hånden og fik at vide at så kunne jeg tænke over det!

Tja jeg skulle jo af med den som jeg havde først- så mente han at vi delvist kunne bytte og at jeg kunne betale de andre penge, når jeg havde dem( Det skal lige siges at de andre heste, var pænne og velfodrede og jeg har været oppe at kigge til min hingsteplag ved ham og hestene havde det godt der)

Jeg slog til og vi aftalte at jeg tog passet med hjem og at charly skulle komme om onsdagen efter!

Jeg fik ham hjem, men, men da jeg lukkedee ham ud på marken var han halt på alle 4 ben og han ville ikke spise Jeg tænkte bare hjælp hvad har jeg dog gjort! Hvade dyrlæge til ham og men hun kunne ikke komme til at røre ham overhovedet! Jeg ringede til en massør og hun kom, hun havde aldrig mødt en så unghest have så spændte og ømme muskler og hun mente det kun kunne være vokseværk! Han bed og truede med at sparke, men hun gav heldigvis ikke op og da hun var færdig, røg han over i hans krybbe og åd som om han ikke havde spist i 100 år! Da jeg lukkede ham ud igen var han stortset haltfri- jeg fik en dyrlæge ud igen og hun tog en blodprøve der viste at han var i vækst! Tja jeg fik ham for 5000 kr istedet for 10000 pga bøvlet og alle de massage regninger jeg fik

Men nu har jeg haft ham i snart 3 år og han er virkelig min drømmehest! han er rar og rolig uden at være doven, mine 2 piger som er 5 og 7 kan sagtens tumle ham og ride ham i skridt selv, han er en kæmpe selskabspapegøje og han bliver ikke dum af at blive redet af en kæmpe hyggerytter som mig, for min kærestes kusine på 14 år har haft ham med til 2 stævner, hvor de har trænet 3 dage før og vupti knap 60 % i alle klasser osse selvomm rikke glemte progammet 2 gange, springe kan han osse og med god teknik, han er sød og rar på tur i alle gangarter Så jeg føler mig som det heldigste menneske på jorden at jeg var den der fik lov til at eje ham!

og i skal ikke snydes for at se ham

Ca. 19 gang han havde rytter på( 4 år gammel)

Og et fra i søndags ( 6 år gammel)

mvh melanie

Ejer af Nøddebo´s Charly Brown
0
0
Svar på denne tråd

Mit absolutte bedste hestekøb
Forfatter: 
Dato:  24-05-2006 10:05

må være den allerførste gang jeg begav mig ud på hestemarkedet.

Som nykonfirmeret havde jeg endelig penge nok til en hest .. mine forældre havde længe sagt, at fik jeg penge nok til hesten, ville de betale udgifterne. Ingen af dem havde den mindste forstand på heste, selv havde jeg kun gået lidt på rideskole og havde ellers passet diverse heste i byen = minimal viden om eksteriør, træning, tilridning osv. ;-)

Jeg kan ikke huske hvordan vi fandt frem til ham hestehandleren, men vi var ude og kigge, og faldt for en fjordhest/DV 3-års utilredet hoppe på ca. 150 i stang.

Fint nok - hende får vi da hjem ;-D

Det viste sig, heldigvis, at nemmere/sødere/blidere hest skal man lede længe efter :-) Hun var min tro følgesvend i 3 år, alle kunne ride hende og gøre alt ved hende.

Efterfølgende har jeg hørt grimme historier om den pågældende hestehandler .. bl.a. at han sælger hvad som helst til hvem som helst - så hans forsikringer om "skøn børnepony" osv. kunne vi godt have lukket op og pruttet i ;-D

Man har vel lov at være heldig ;-)

Mvh. Malu :-)

Skøn I'er ponyhoppe sælges

Se min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

God ide!!
Forfatter: 
Dato:  24-05-2006 10:25

Det var en god ide at bringe sol-stråle-histoierene på banen :D

Jeg har været super heldige med min Whels!

Vi købte hende billigt for 4 år siden og er idag en rigtig lækker pony!

Husk på det altid kunne være værre.!

Lækker allround pony sælges

0
0
Svar på denne tråd

det bedste hestekøb
Forfatter: 
Dato:  24-05-2006 11:25

i verden...

gjorde jeg ikke selv, men min kære bedstefar i sin tid. Jeg ønskede mig en hest, som nok alle andre hestetossede piger...men havde ikke pengene selv. Min bedstefar var selv hesteinteresseret, men ville ikke give mange 1000 kroner for en hest.

ved et tilfælde var han på hesteauktion, og så der den mest ussel og vilde hingsteplag.. der var ingen der bød, så hestehandleren måtte tage ham med retur. Min bedstefar talte med hestehandleren om hans søgen efter en hest til mig, og spurgte hestehandleren om han ikke havde noget bedre en DEN der, det forsikrede han og aftalte at min bedstefar skulle kigge forbi næste dag. Alt dette vidste jeg intet om,men har senere fået fortalt af min bedstefar.

en uge efter alt dette var jeg "uheldigvis" syg og var hos mine

bedsteforældre, da en stor lastbil pludselig trillede ind på den

store gårdsplads.. der sad jeg med store øjne og gloede ud af vinduet, da en vild plag kom springende ud af lastbilen( han brugte ikke rampen)med en hestehandler i enden af træktovet!

Han var nok det meste sølle jeg nogensinde havde set: lille, tynd, mærkelig krop, beskidt og allermest bange! stakkels hest

tænkte jeg.

Da hestehandleren ikke havde synderlig bedre at byde på, havde min bedstefar fået medlidenhed med den lille hest han så på auktionen den skulle slagtes da hestehandleren ikke kunne få den solgt, men hvis han ville have den kunne han få den for 1200 kr,

Min bedstefar købte så den dejligste hest man kan tænke sig. Det vidste vi bare ikke på det tidspunkt.Under alt skidtet gemte der sig sørme en skimmel araber/fjordhest blanding.

an kan sige at en grim ælling udviklede sig til en smuk svane. År senere nægtede selv samme hestehandler at det var den samme hest han solgte min bedstefar, og tilbød en pæn stor sum penge for ham-men han var ikke til salg og kommer det aldrig.

Han har igennem tiden givet mig mange udfordringer og ikke mindst knubs. Han er i dag 14 år og jeg har ham stadig.

Han er i dag en smuk, velopdragen, harmonisk og tillidsfuld lille hest. Ydermere er han rigtig dejlig at ride på både på bane og på tur. Ikke desto mindre kan han rides af alle.

mange hilsner Marianne

Hilsen Marianne

Lykkelig ejer af en smuk hvid ganger

Hestehøjens Pelle

Samt selskabsgimpen Mini Mette - En shetter med krummer i.....

0
0
Svar på denne tråd

Mit heldige fund
Forfatter: 
Dato:  24-05-2006 17:13

Jeg havde kun ledt efter hest i et par uger, men der var ikke rigtig noget der fangede mig så meget at jeg ville ud og se dem

Så havde jeg skrevet en mail på en hest, men den var solgt. Hun spurgte så om hvad jeg ledte efter og hun havde så en anden hest tilsalg.

Han lød bare dejlig, jeg så 4 billeder af ham og jeg måtte bare køre ned og se ham, trods de 3timer.

Han var meget mere fantastisk i virkeligheden og ikke engang en uge efter stod han hjemme i vores stald

Hesten var fundet, ikke engang 2-3uger efter jeg begyndte at lede og han var den første hest jeg så.

Nu har jeg haft ham i ca 3 uger og jeg er bare så glad for ham. Jeg håber at jeg skal have ham i mange år, hvis ikke hele hans liv!

Han er meget mere end jeg havde drømt om

Monty

Stald Skærlund

Her får alle særbehandling!

www.123hjemmeside.dk/s...lunddesign

0
0
Svar på denne tråd

skøn unghest
Forfatter: 
Dato:  24-05-2006 17:39

Købte også nr. to hest jeg var ude og se på.

Den første en palmino som trængte meget kraftigt til at få en dyrlæge til at kigge på dens bagben/kryds-

Nr. to hest var faktisk en tina brink fandt en annonce for, var ude at se hende to gange samme dag, så sagde jeg ja tak til hende- efter at noget video var blevet bedømt af nogle kloge herrer...

så dyrlæge, hjem til mig samme dag- og ja hun er stadig min. :)
Og en utrolig dejlig unghest, og ved at udvikle sig til en rigtig hoppe :D

/CBK

Drømmenhesten indkøbt

(se billeder på præs)

0
0
Svar på denne tråd

hende her
Forfatter: 
Dato:  24-05-2006 19:31

stod der giv et bud og det gjorde vi så og man er kun så heldig én gagn i livet.. Shawnee er fuldblod af den super rolige slags, godt bygget, hun blev købt rå som 3 års og min mand som er uerfaren og jeg har selv redet hende til.

Tina

Med en ven deles
minderne fra i går,
glæden fra i dag,
og håbet for i morgen.
Quarterhingsteføl sælges efter Tony's Catalyst og Pearl Eyed Jack, se billeder på min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Vores bedste køb
Forfatter: 
Dato:  24-05-2006 20:23

For 4 år siden er vores datters pony Wictor

Jeg havde oprettet en købsannonce hvor jeg kraftigt understregede, at vi havde brug for en pony til en pige på 9 år, der havde fået banket alt sit mod ud men alligevel gerne ville ride

Udover at den skulle være pålidelig, skulle den bruges til all-round ridning, Have nogle års ridning på bagen, så man kendte dens stabilitet

Hmm der kom en mail fra Spøttrup i Jylland, vi bor i Vestsjælland

om PONYEN der opfyldte alt pånær alderen, den var kun 4 år Det køber man bare ikke til en pige på 9 år uden mod, så beder man bare om problemmer Efter meget snak frem og tilbage drog familien afsted for at kigge på det unge vidunder og skæbnen ville at det var PONYEN for pigebarnet, en unghest der endnu ikke engang kunne et galopanspring, men skulle løbes igang samtidig med at man sagde; hop galop Idag 4 år efter er han ikke nogen dressurstjerne, men utrolig lydhør for hjælperne, de voksne der har prøvet ham er imporneret over, at han stadig er så blød i munden, når det er en "Bette tøs" Der har resideret på hans ryg.

Den eneste undervisning de modtager, er springundervisning det begyndte de på sidste år.

Efterfølgende har det vist sig at det bette kræ var et år mindre, så idag står der en pony i stalden på 7 år, som er færdig tilredet af en bette tøs på 9 år, idag er hun 13 år og de to er pot og pande

Selvfølgelig kom han i teenagealderen og skulle spille med musklerne, men der havde han fået bygget hendes selvtillid og mod op, så der kom han til kort

Så stik imod al sund fornuft, har vi i ham gjort et rigtigt godt køb Ovenikøbet til den rigtige pris.

Mvh

Charlotte den ufornuftige ponymor

0
0
Svar på denne tråd

Heldig .
Forfatter: 
Dato:  24-05-2006 20:45
Jeg må sige , jeg har også været heldig.
Vi kiggede først på en pinto, men den ville overhovedet ik rette sig efter mig! et par måneder efter prøvede vi en fjordhest - Daisy. Hun var bare så skøn & nem at ride. Hende købte vi..
Jeg begyndte at få undervisning, et par måneder efter synes vi hun har blevet rimelig tyk... Vi fik hende tjekket for føl, og iiih, der er et lille føl der inde. Der er ingen der ved hvem der har bedækket hende. Men nu er hun gået 28 dage over tid, og stadig ingen føl. men det er dejligt at vi får et lille føl.. Og hun er min første pony.

Knus Diana med den skønne Daisy .

<3 . Diana & Daisy . <3'

Daisy <3

0
0
Svar på denne tråd

1234456778
Forfatter: 
Dato:  24-05-2006 21:20

Stald S Rikke: Uha en lækker hest du fandt dig der - tør man spøge lidt til prisleje.

Cirena_m: Hi hi, ja jeg er jo ekspert i annoncer, kigger jo fluks her dag, selvom jeg har fundet hest.

Drømmehesten ENDELIG fundet.... :-)

Lille video af ham her: media.putfile.com/Playboy1028

0
0
Svar på denne tråd

Min gamle hest
Forfatter: 
Dato:  24-05-2006 21:32

For maaange år siden (15 år ca.) begyndte jeg at lede efter en ny hest. Faldt over en annonce i Den Blå Avis, en vallak, som havde den rette pris. Hesten var solgt, men vedkommende havde 2 andre heste til salg - ønskede ikke mere at have heste. Den ene lød rar og godmodig - så jeg trillede helt ned til Sydsjælland.

Der stod et stk. vallak - Frost Firfod - lidt for tynd, men ellers OK. Ejeren fortalte mig, at han havde købt ham af en 14 års pige, der havde misrøgtet ham, han havde bl.a. stået i en kostald med møg til op over begge ører. Han havde været så bemøget, at de havde været nødt til at smøre ham ind i brun sæbe for at få ham ren. Han var 8 år på det tidspunkt og havde skiftet flere ejere efter han var bleve opereret for en knoglesvulst i venstre bagben.

Men - det klikkede bare mellem hesten og mig - og jeg købte ham, stik imod alle råd, for bare 10.000,-

Jeg fik den mest vidunderlige hest - HESTEN - once in a lifetime. Han fik aldrig mén af sin lidelse (passede også godt på ham), gik LA-dressur, skovture, spring på hyggeplan, distance. Var en - til tider - ganske frisk herre, men også pålidelig, godmodig, pålidelig. Jeg kunne stole 100% på ham og vi voksede efterhånden så meget sammen, at vi næsten var ét.

Vi fik 12 vidunderlige år sammen!!

10 december 2003 blev han aflivet af min dyrlæge p.g.a. en hypofysetumor. Han kom væk, før det blev uværdigt for ham. Jeg savner ham stadig, selv om jeg har fået en ny og ganske anden hest, som jeg også er glad for.

Sys

Living is.....knowing which bridges to burn and which to cross
;-)
0
0
Svar på denne tråd

tja.. Ceres
Forfatter: 
Dato:  24-05-2006 21:37

Tja, man kan vel godt sige at jeg er en af de meget heldige.

Vores nabo ville gerne have hest, vi tog ud og kiggede på et par islændere men de var bestemt ikke noget for en nybegynder. Jeg var bare med for at bedømme hvilken der kunne være god til ham. Hans kone ringede så til Birken da de vidste jeg var helt vild med fjordhesten hesten skulle kunne holde til en del kg og være rolig og ikke forstor i højden. Jeg tar igen med for at kigge om ikke om jeg falder for den første fjordhest vi skal se på? jo og jeg var totalt solgt, min mor var taget med der op for sjovt :P da hun så mig ride den og jeg bare var helt solgt og den ikke var noget for manden fik vi forkbøsret. Vi luntede hjem og snakkede om jeg nu var parat til en hest og om det skulle være den. og det blev det! Vidunderet hedder Ceres Mørk, opdrættet på Stutteri Mørk og er 6 år gammel.

jeg ved ikke hvad jeg skal gøre med ham når jeg engang skal på efterskole/gym. Men, han er hele familiens øjesten så håber at han bliver her!

lige et billede

Fjordbollen

-Med krikke dyret Ceres Mørk aka stævne krikken <33

0
0
Svar på denne tråd

Solstråle historie
Forfatter: 
Dato:  24-05-2006 22:35

Stald Skærlund Rikke : Kan godt forstå du er glad for din lille charmetrold til monty.. Han er sku oz vildt lækker.. har bar stået og savlet over ham så mange gange da han stod på sønderborg ridecenter..

Så til min solstråle historie

Jeg solgte min lille 2 pony for lidt mindre en 2 år siden, troede aldrig jeg sku finde en hest som betød så meget for mig som den, men jeg tog meget fejl..

ca 2 mrd sener begyndte jeg at kigge lidt rundt på nettet efter en hest.. Kravene hva simple.. Den sku være mellem 6-8 år og være ridevant men ska da lige love for jeg endte med noget andet

Faldt over det sødste lille plag på godt 1 år gammel, den hva en lille pinto hoppe som bar hva så dejlig.. Vi ringede til dem om torsdagen og om lørdagen tog vi der op, da jeg så hende vidste jeg bar det sku være hende.. Hun stod bar der sammen med sin mor og kiggede, da hun så kom en og lagde sit hovede ind mod min brystkasse hva jeg bar solgt.. Så den 22 juli 2004 blev jeg heste ejer igen og det hva til denne skønne skabning

Min lille Prinsesse Indiana Rose

Kram Pernille

Med hesten Indiana Rose, den skønne skønhed som ændre alt i mit liv, min kærlighed til dig min hyp er såå ubeskrivelig <33

0
0
Svar på denne tråd

Vil da også...
Forfatter: 
Dato:  24-05-2006 23:16

...lige fortælle om mit meget heldige hestekøb :-)

Købet af Maya som jeg lige har købt. Hun er simpelthen en rigtig dejlig (og lidt fræk) hest ;-)

Jeg havde ledt efter hest i...laaang tid! Jeg havde nemlig ikke så mange penge at gøre med, og ville både have ridehest og avls hoppe...troede det var helt umuligt.

Jeg havde så været ude og se nogle rigtig dejlige "damer" som helt sikkert avlede godt. De kunne dog ikke rides og jeg var i syv sind. Jeg var meget varm på specielt den ene af dem. Kigger tilfældigt på MP, sådan lidt for hyggens skyld, for jeg havde egentligt besluttet at det skulle være én af de "damer" jeg havde kigget på. Og der var hun! Havde ellers (også for hyggens skyld ) kigget på MP for bare 1 time siden og der var hun der ikke.

Selvom hun står heeelt over på sjælland ringer jeg alligevel på hende...ved egentlig ikke helt hvorfor, for jeg skal jo have en af de andre jeg har kigget på, det er jeg jo stadig helt overbevist om. Men der er et eller andet i de øjne på den hest, som bare taler til mig... de berømte store brunde øjne

Jeg er den første der ringer på annoncen...men får så også den besked at annoncen jo kun har været på 15 min*GG*

Efter at have snakket med ejer er jeg fyr og flamme...hun er ikke mindre end HESTEN er jeg allerede helt sikker på...jeg MÅ bare eje hende!

Jeg ringer til min mand. Hans besked: "Åhhh nej sjælland! Er du klar over hvor dyrt det er at køre der over og kigge...og hvor laaang tid vi bruger på det? Og sidst HESTEN stod der ovre, der købte du den ikke! Vi kan først få tid til at køre der over om 2 uger!!"

ØV, tænkte jeg, der er den helt sikkert solgt! Jeg opgav lidt, men tænkte så "den kan jo komme her over på prøve "

Jeg skyndte mig at ringe til ejer og spørge...vidste jo det ville være en stor tillidsærklering at sende en hest til en vildt fremmed person, som bor i den anden ende af landet, uden mulighed for at se forholdene den skulle stå under inden den blev sendt afsted. Men det var som om det bare skulle være, så hun sagde faktisk JA inden jeg havde talt færdigt...1000 TAK C... , ellers havde jeg nok ikke haft min dejlige lille røde pige nu *ss*

Nå, men over kommer min pige (ja det var hun jo så ikke på det tidspunkt ;-) ) Og det var faktisk først da hun var kommet vel ind i stalden, at det gik op for mig at hvis det viste sig IKKE at være hesten, ja så var det faktisk rigtig dyre lærepenge...hun skulle jo fragtes både til jylland over fra "øen" og hvis jeg ikke ville have hende, ja så skulle hun jo tilbage igen! At tænke hurtigt

Heldigvis ér hun HESTEN og handlen er gået helt i orden og hun er nu MIN Så det var nok lidt mere en heldig handel end en af de mere vel overvejede

Mvh. Lene

:) Mor til de 2 dejligste drenge: Magnus og Asbjørn :)

Så er HESTEN fundet :)

En dejlig 11 års rød pinto hoppe: Miss Maya

0
0
Svar på denne tråd

Hej hej
Forfatter: 
Dato:  25-05-2006 09:29

Tina Brink: tak, jeg har sendt dig en besked

Miindejligepinto: Tak, ja det var nemlig der han stod Dejlig pinto du har.

Stald Skærlund

Her får alle særbehandling!

www.123hjemmeside.dk/s...lunddesign

0
0
Svar på denne tråd

flere gode køb
Forfatter: 
Dato:  25-05-2006 13:13

Vi har haft flere gode køb, nogle desværre dog med en trist udgang.

i 94 købte vi en lækker kåret new forest hoppe, der skulle være min lære- og stævnepony. dette gik godt i 1½ år indtil hun, pga forkert opmåling på springbanen til et stævne, fik en bom mellem bagbenene og derefter ikke længere måtte rides. hun har dog efterfølgende givet os nogle fantastiske føl, desværre blev vi i 1999 nød til at aflive hende da benene fik det dårligere.

Hendes erstatning, blev købt okt 95, en 5 års rå fuldblodsaraber hoppe, og det var kærlighed ved første øjekast fra min side... efter et års træning begyndte vi at ride stævner og det gik rigtig godt indtil vi under en træning i 1998 havde et grimt styrt, der tog hoppen selvtillid og gav mig et forbud mod at ride igen foreløbig. hoppen blev derefter sat ind i avlen og har efterfølgende givet nogle fremragende afkom, der er solgt til forskellige discipliner og nogle til udlandet. Hoppen har vi stadig og vi er for ca ½ år siden begyndt genoptræningen til hyggeridning!

Herudover købte vi i april 1996 en fuldblodsaraberhingst, der skulle fungere som avlshingst og som min dressurhest, da hoppens evner lå på springbanen. Han var en drøm af en hest, rolig og tålmodig når det var krævet, en fantastisk lærehest for mig og han blev hurtigt meget populær blandt naboer og venner pga hans sind, børn kunne sættes op på ham og så fandt han sig i alle deres ideer. Han blev desværre langsomt blind og i 2001 mistede han så synet helt og vi valgte derefter at aflive ham

optil vi købte hoppen i 94, havde vi været gennem en række af "forkerte" heste købt ved forskellige hestehandlere, men da jeg virkelig ønskede at komme nogen steder med min ridning, valgte vi at købe mine rideheste ved avlere, hvor der var mulighed for at undersøge afstamningen og de resultater der lå i den.

som sælger af vores afkom har vi også oplevet flest succeshistorier, desværre kan man nok aldrig blive forskånet for at en handel ind imellem går galt.

mvh

Mie

Medlem af hyggegumpernes klub;-D

Ungheste fra 2004 samt 2005 sælges se mere på min præs.

0
0
Svar på denne tråd

... ... ...
Forfatter: 
Dato:  25-05-2006 17:47

Sommeren 97 på ullerup marked fik jeg min første pony, en lille fjord på 9 år, hende lærte jeg rigtig meget af kom da os til at ride LC i spring på hende. det var bar ik altid hun ville over springene Gav 7.500 for hende, hun døde desvær i efteråret 2000

Dec. 00 fik jeg min anden pony Atlantis Crown, han havde gået nogen jagter og LB LA på dis plan, han blev solgt fordi han stoppede, til Jes Madsen (Heste handler) min gamle springtræner, nu rider vi MB på landsplan

Sommeren 02 købter jeg min 3. pony Stjerne på ullerup Marked, dengang var han 3 år og kun ryttervandt, nu rider vi MB på landsplan og snart MA

3 ret så heldige købt hvis jeg selv ska sige det

~~Lisbeth~~Luffe~~Stjerne~~Preben~~

0
0
Svar på denne tråd

Ej.. jeg kan ikke dy mig ;-)
Forfatter: 
Dato:  25-05-2006 20:02
Efter alle de dejlige historier, må jeg næsten lige komme med min også ;-)

I sin tid - som ung teenager - ledte jeg efter en god lærehest, havde været lidt uheldig med et køb af en OX vallak, der viste sig at være løbsk, så var derfor meget opmærksom på, om jeg nu også passede med hesten eller ej...

Havde efter lang tids søgen sat en købsannonce i DBA, og blev ugen efter ringet op af en ung kvinde, der var helt sikker på, hun lige havde hesten til mig...
- Hesten lød interessant og da det alligevel var en dejlig varm sommeraften, blev bilen starten og min far og jeg tog ud påen 3 timers tur for at se vidunder dyret ;-)
Vi nåede til Sønderborg, da det var begyndt at blive tusmørke, hvor vi blev mødt af en dejlig rød, sommertyk vallak og hans daværende ejer - og lige havde tid til en kort tur i skoven inden det blev for mørkt...
- Behøver jeg sige, vi endte med at tage turen rundt 2 gange :-D Og da vi kom tilbage var jeg ét stort smil - mens min far var ved at falde fra hinanden (han var overbevist om, vi var røget af, siden vi havde været så længe væk)..

Efterfølgende var jeg en uges tid dernede - for lige at være helt sikker på, han var den rigtige hest ;-) Hvilket den uge kun overbeviste mig om, han var!

I mellemtiden havde en anden interesseret køber budt på ham - til en pris der lå 9.000,- over hvad jeg havde at give af - samt tilbudt at hente ham samme dag...

- Der stod jeg så med mine 16.000 kr, alle mine drømme og var helt knust... Lige indtil jeg hørte flg. "Men jeg vil hellere sælge ham til dig..."

Så sådan gjorde jeg mit drømmekøb...
9.000 kr under den oprindelige salgspris..
Derudover fik jeg trense samt en (dengang) 1 år gammel sadel med i købet) - den oprindelige pris var uden udstyr...

Idag er det 13 år siden, Lucky er efterhånden blevet 21 og pensioneret, men han er stadig noget af det bedste og dejligste, jeg har - hvis ikke det bedste (kæresten afholder sig klogeligt fra at spørge nærmere ind til hhv. 1. & 2. pladsen i mit personlige lille univers :-D)

Her er han så: Mr. Lucky - vinterbillede

Og Mig og Lucky-dyrt, August 2005 - efter en små 13 år sammen :-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider