|
|
| Hvordan får jeg råd? (flytte hjemmefra) |
| Forfatter:  |
Linda & Shetterne |
| Dato:  |
23-05-2006 09:56 |
|
Jeg har det største ønske om at flytte hjemmefra snart. Men nu skal jeg igang med landbrugsuddannelsen, har fået arbejde ved landmand indtil da og hos ham kan jeg komme i praktik bagefter. Og det bedste er det kun er lige knap 5 km hjemmefra  Men jeg har regnet på det, jeg får 10.000 udbetalt før skat/afdrag, når det er trukket får jeg kun omkring 6.500 hvordan skal jeg udfra det få råd til husleje, mad, bil, regner og det vigtigste, mine heste  Øv jeg havde lige regnet med jeg nu kunne komme ud og stå på egne ben  Og den løn er jo udfra en arbejdsuge på 40 timer!! Håber lønnen bliver en del bedre som faglært?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Klap nu lige hesten ... |
Lisbeth Sejberg |
23-05-2006 10:22 |
|
... lidt ... vil du ikke bo på landbrugsskolen under dine skoleophold?? Når du skal i praktik igen efter det 2. skoleophold, vil du sikkert et nyt sted hen i praktik, for at få nye impulser?? Måske så langt hjemme fra, at du finder et sted, med kost og logi. Hvis du nu skriver, at du ikke vil bo på skolen, så udelukker du dig selv fra en masse socialt samvær med de andre. Kæresten kan du også godt undvære, det er du jo i skarp træning med  Tænk hvor hyggeligt det kan blive, at han kommer og besøger dig på skolen og det foregår uden for svigermors radarfelt. Jeg vil kort sagt mene, at hvis du vil flytte NU, så fastlåser du dig selv, med hensyn til at søge praktikpladser i dit videre forløb. Jeg ved godt, at du sagtens kan finde kvæggårde ude i dit område, men prøv at komme ud og få noget luft under vingerne via uddannelsen. Min datter mødte jo sin kæreste da hun gik på modul 1A og de har overlevet i fin stil, selv om de i en del af deres praktiktid kun så hinanden hver 2. week-end. Mvh. Lisbeth
Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
fia |
23-05-2006 10:27 |
|
Jeg vil så også lige påpege at det er de færreste der har råd til bil når de flytter hjemmefra..der bruger man cykel eller lign...Kan hestene ikke stå hos ham bonden så du kan få det lidt billigere?Kan du ikke "nøjes" med 1 hest?
*** "Alle er blot krummer i livets store kiksedåse... Bortset fra mig, jeg er en lækker, lille chokolademarengs." *** Citat: Garfield. **********************...********** hundeskolen.potedask.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg troede |
Illum |
23-05-2006 10:28 |
|
Man boede der hvor man var i praktik ??? Det gjorde man den gang for længe siden dag jeg svingede bør og greb.
Illum. Pynte på sandheden, nej mit liv er interessant nok i virkeligheden...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg kan |
Linda & Shetterne |
23-05-2006 10:32 |
|
skam også godt bo der, han har et værelse osv men ville nu helst være derhjemme, end at bo hos en ungkarl  Jeg er ikke rigtig sikker på hvorvidt jeg vil bo på skolen, da jeg også gerne ville kunne beholde mine heste, og ikke rigtig ønsker mine forældre skal overtage hele pasningen af dem, men ok det er jo kun de 5 dage om ugen jeg er på skolen jo. Men der er der jo ingen eneværelser, kommer jo til at bo med en anden, og må indrømme jeg er lidt for meget enespænder til at skulle gå op og ned af andre 24 timer i døgnet  Men jeg regner da også med jeg når jeg er færdig med 2. skoleophold vil finde mig et andet praktiksted, og komme mere hjemmefra.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vil bare sige |
Illum |
23-05-2006 10:35 |
|
At dem der ikke boede på skolen. Dem kunne "vi ikke li´" de kom aldrig ind i noget fællesskab. Nu ved jeg ikke hvor du skal på skole. Men jeg havde fx. et dobbelt værelse med kæmpe badeværelse på mit sidste ophold.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Altså Linda ... |
Lisbeth Sejberg |
23-05-2006 11:00 |
|
... jeg giver Illum ret og jeg ved snart heller ikke, om det kan betale sig at give dig nogle råd  Hvis ikke du er villig til at "flytte" dig selv og åbne mere op over for andre, så har du låst dig selv helt fast. På den skole du har valgt, får man vist kun enkeltværelse i det tilfælde, hvor det ikke går op med 2 af samme køn på hvert værelse. Kommer man som par på modul 2, får man selvfølgelig lov at dele værelse. Mvh. Lisbeth
Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lisbeth |
Linda & Shetterne |
23-05-2006 11:08 |
|
jo jeg lytter skam da til jeres råd og har heller ingen endelig beslutning taget endnu hvorvidt jeg vil bo på skolen eller ej, men kan sagtens følge jer i hvad i skriver. De siger jo også selv det bedste er at bo på skolen og være en større del af fællesskabet. Det er forøvrigt i grindsted jeg skal gå.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ungdomsboliger |
|
|
Har du overvejet en ungdomsbolig? Dem kan få til helt ned omkring 1000kr i måneden, for 1-værelses vel at mærke Men du kan kun bo i dem, så længe du er under uddannelse Kan godt forstå du ikke er meget for at dele værelse med en anden jeg gjorde det sidste år, da jeg gik på efterskole og jeg gør det f*ndme aldrig igen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ungdomsbolig.. |
Linda & Shetterne |
23-05-2006 11:29 |
|
det var en god ide de gælder vel også når man er igang med landbrugsuddannelse, sådan en kan jeg da vist godt få råd til 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Ja, det mener jeg at det gør. Jeg kan i hvert fald godt få en, når jeg starter på dyrepasser uddannelsen til januar 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ungdomsbolig |
|
|
Her i byen kan man ikke få en ungdomsbolig til 1000 kr. De ligger fra 2000 kr i måneden ca. 1000 kr hvor kan man få ungdomsbolig til det henne af i landet?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg pipper bare lige så forsigtig igen ... |
Lisbeth Sejberg |
23-05-2006 11:47 |
|
... at så binder du dig til en bolig i de 3 år og 8 måneder, som uddannelsen varer. Hvis du ikke har bil, så tag og brug pengene på det i stedet for. Det vil give dig en langt større mobilitet og giver dig langt større mulighed for at finde gode praktikpladser. Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lisbeth... |
Linda & Shetterne |
23-05-2006 11:58 |
|
jeg har bil binder man sig virkelig bare fast på sådan en bolig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Shannon |
|
|
Det kommer selvfølgelig an på hvor i landet man bor Jeg har fandt i Viborg og Beder/Malling v. Aarhus til omkring 1200kr og når man så får boligsikring så bliver det vist omkring 1000kr har jeg fået at vide
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej jeg mener bare ... |
Lisbeth Sejberg |
23-05-2006 12:10 |
|
... at hvis du har en bolig i X-købing, så fravælger du måske en spændende praktikplads i Y-købing, Å-købing eller en hvilken som helst anden "købing" ... det er det, jeg mener. Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg vil.. |
|
|
bare lige fortælle at man sagtens kan bo hjemme og stadig have venner på skolen, det gik i hvert fald ganske fint for mig..
Frieserhopper efter Tsjerk el. Brandus sælges.. Skriv for nærmere information..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| at bo ude |
|
|
har du ikke en veninde du kan dele en lille lejlighed med, eller måske du kunne finde et værelse, så burde der være råd. mht. til at bo eller ikke bo på landbrugskolen, så har jeg aldrig boet på skolen under ophold - da jeg jo havde min søn.. og det fungerede altså fint, der var da ingen der ikke lige kunne lide mig fordi jeg ikke var der efter endt skoletid.. næ, jeg trivedes ganske godt sammen med de andre måske for godt efter nogens mening...nej - øehm.. det var vist et sidespring..  jeg vil mene at det sagtens kan lade sig gøre at bo ude, men kan du ikke få bolig på gården hvor du skal i praktik, og måske endda få dine heste med. Mette
Billeder af mine børn. Et barn er en engel, hvis vinger krymper i takt med at benene vokser. Børnevenlig godt redet pony købes. Til nybegyndere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Linda... |
|
|
Nu kender jeg dig jo ikke, men har da læst dine "svigermor" indlæg igennem. Ud fra det synes jeg at kunne fornemme, at du er en forsigtig, stille, til tider genert pige. Du tror det ikke nu, men du vil simpelthen have utrolig meget ud af at "komme væk" hjemmefra. Tag chancen og bo på skolen, det er sjovere end du tror. Mht lejlighed... du kan altid finde et værelse / lejlighed at bo i. Men tror du ikke du vil blive lidt ensom ? Jeg mener, kæresten kommer jo, men ham kender du jo. Ham er du "tryg" ved... og hvad nu hvis I pludselig går fra hinanden ? Du udvikler dig mere end du tror, når du kommer ud og møder nye mennesker. Luk øjnene og kast dig ud i det. Skynd dig at bestille et værelse på landbrugsskolen, jeg tror ikke du vil fortryde det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjoeee... |
Tullermus |
23-05-2006 13:11 |
|
Du gør som alle vi andre studerende på SU. Lever for så lidt som muligt. Mit regnestykke: Indtægter: SU 4000 udbetalt Arbejde 1000 udbetalt. Ialt 5000 om måneden Udgifter: Husleje 3300,- Mad 1000,- Tlf, bøger til studiet mm: Resten af pengene. resultatet: Tjoe. Som regel går det nogenlunde op. Men så er der altså heller ikke meget sjov. Anna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| MissFejrskov |
|
|
MissFejrskov Ok så blev jeg det kloger. Det er godt nok billig  Tænk der er så stor forskel på hvor man bor. Jeg bor i Skive så det er jo ikke så langt igen fra hinanden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Illum... |
|
|
ikke li... HA HA jamen dog... jeg havde nu ingen problemer med de ikke kunne li mig i så faldt skjulte de det godt  men man får da langt mere ud af de sociale samvær ved at bo på skolen
Hilsner HenrietteDejligt minitura føl sælgesSmukt Hingsteføl SælgesDen, der ler sidst, tænker langsomst Hippo-Logisk Træning
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det stod |
Illum |
23-05-2006 14:57 |
|
I """"" tegn men måske ved du ikke hvad det betyder ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|