|
|
| Gave man forbinder med danmark !? |
|
|
Heej allesammen.. Jeg synes selv at jeg har så heldig at skulle en måned til Australien sammen med en af mine rigtig gode veninder. Vi skal sammen bo hos en australsk familie. Vi vil meget gerne give dem en gave der er dansk. Noget man forbinder med danmark. Men vi ved ikke hvad det skal være. Så håber at I har nogle gode ideer ?! MVH Natascha ..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Da vi tog til |
| Forfatter:  |
kalundborg |
| Dato:  |
19-05-2006 15:19 |
|
USA tog vi alle mulige slags lakridser med til dem...det kan man ikke få der. Men det er nok ikke til så meget hjælp
En gang hestefreak-altid hestefreak 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dansk design? |
LlynDinas |
19-05-2006 15:22 |
|
Måske en eller anden pæn pynteting af dansk design? Noget Holmegaard, Piet Hein eller Georg Jensen? Jeg købte Rosendal-krus med H. C. Andersen-motiver i julegave til min amerikanske veninde, og de vakte stor lykke. H. C. Andersen er jo noget af det, de forbinder med Danmark i det store udland...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Spegepølse |
|
|
Er da dansk ikke  En lille statuette eller et maleri af Den lille havfrue, Tivoli eller noget andet i den stil... Eller et nydeligt lille billede af kongefamilien..
Al sorg, al angst handler om en tilknytning til et andet individ, som er blevet brudt, eller risikerer at blive brudt. Al sorg er kærlighedens pris. Medlem af DÅHM syd. Forsk. ting sælges, se præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Sidste weekend skulle jeg give min engleske chef en dansk gave, så derfor lavede jeg et lignende indlæg herinde. MANGE foreslog dansk design, som også LlynDinas nævner, og flere havde gode erfaringer med at give denne form for gave. Jeg ente dog med at give chefen en lille flaske snaps samt en dåse chokolade fra Anton Berg med et billede af H.C. Andersens "Den lille havfrue" uden på. Det blev han rigtig glad for  Men om han kan lide snapsen, ved jeg endnu ikke. Tror ikke han har smagt på den. Mvh. Julie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Haha.. Min "engleske" chef  Der skulle selvfølgelig stå ENGELSKE chef  Mvh. Julie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rosendahl |
|
|
Husk, at du ikke må tage madvarer, planter og lign. med til Australien. Jeg har før givet Rosendahl-karafler til udlændinge. Dem er de helt vilde med. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uha nej |
line larsen |
19-05-2006 15:39 |
|
ikke lakrids af alle arter.. der nede kan de spise søde klamme slik ting, som man har lyst til at brække sig over hehe.. og tro mig at få surt og strækt lakids og andre ting..uha det er de bestemt ikke glade for.. men en ting var godt ved de ikke ville røre det når folk havde fået et stykke dansk slik, var at så fik jeg jo det hele selv hehe og tro mig når man har boet der i 1 år..savner man det danske slik hehehe... vil nok også sige et eller andet design af glas... eller et lille maleri af noget dansk..men der er smagen jo meget stor... hvis du har brug for nogen hjælp eller spørgsmål om australien..eller gerne vil have lidt fif..så skriv endelig en privat besked til mig, hjælper gerne
hilsen Line larsen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gammel dansk |
jeanetteh |
19-05-2006 15:40 |
|
snaps, dansk design, glasskål/slikskål med haribo i.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nej ikke madvarer.. |
|
|
de er meget strenge vedr inførsle af madvarer, planter etc...men jeg er rimelig sikker på at du gerne må tag chokolade/slik med til Austrailien, det måtte vi ihvertfal til New Zealand og de er også meget strenge. Jeg plejer at medbringe noget dansk Anton *Berg konfekt, T-shirt, en dansk designet lille skål eller et krus med noget dansk på. Jeanetteh: Foresten haribo er ikke dansk men tysk, men det ved de jo ikke dernede  Elllers må du have en god rejse 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| slik.. |
line larsen |
19-05-2006 16:01 |
|
man må gerne have slik med ind i landet..men det er vist kun en bestemt mængde du må tage med..men det er en del...man skal bare skrive i et stykke papir du får i flyveren at du har madvare med ind i landet og hva det er...de vil nok højst sandsyndelig tjekke jeres kufferter pga det.. jeg skrev jeg havde slik med og hvor meget og så blev jeg tjekket..forklarede hvad det var i poserne og fik lov at få det med ind... men æbler,planter og andet mad må ikke medbringes..det er strengt forbudt...
hilsen Line larsen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Da jeg |
|
|
skulle til USA, ledte vi længe efter en pip-i-røv-hest. Den synes jeg ville være fin. Det endte dog med at børnene fik et eller andet jeg ikke kan huske og forældrene fik et fad med fisk på. Det blev de også ret glade for. Ved du om de har nogle specielle interesser, kunne du jo finde noget dansk i den retning:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ingen forslag |
|
|
-men jeg synes lige, at man i sådanne situationer skal huske at vende blikket indad: Gad du selv have et nydeligt billede af den kambodjanske kongefamilie, eller et billede af en forlystelsespark i Uruguay? Nej vel?  kh minski
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mikki så bon bon slik da |
|
|
haribo mach die kinder froh...vidste det egentligt godt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Tag et billede af dig selv med det er da dansk.. Ej, ved ikke det.. har ikke lige et kanont forslag.
- Jeanette oO(Kiwie og Pilgrim <3) Engang welsh & Knabstrupper, altid welsh & Knabstrupper
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Når vi har gaver |
|
|
med til USA, er det næsten altid noget dansk design. Georg Jensen lyseholdere sender vi til jul. Vi har haft Holmegård glas med derover, eller noget Rosendahl. De kan faktisk godt lide det, så mon ikke også de kan det i Australien.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Tak alle sammen .. Jeg synes I er kommet med nogle rigtig gode forslag .. Jeg vil prøve at kigge efter et krus eller en skål med H.C Andersen i morgen når jeg skal i byne  Ha en god weekend ..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vibs... |
|
|
Hvad sulen er en Pip-i-røv hest???
Mvh Britt The more you practice, the luckier you get....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| "Piv-i-røv-hest" |
xtiny |
19-05-2006 22:04 |
|
Er en lille hest af lertøj med et rør som hale og et par huller fortil. Det er en slags primitiv fløjte. Tidligere har den været udbredt som et stykke legetøj til børn.
Jeg har vist éen i mine gemmer et sted...
Mvh xtiny ---
< MoLaUstEr > They call it PMS because "Mad Cow Disease" was already taken.
--- <t_SaBeR_t> Does your Army of Darkness have a dental plan? bash.org
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Royal Copenhagen |
xtiny |
19-05-2006 22:11 |
|
Laver da mange fine ting, og det fås også "antikt" til ikke så mange penge (lauritz.com fx). En dyrefigur (ikke en isbjørn- så tror værtsparret bare, at Danmark er hovedstaden i Stockholm med isbjørne vandrende om i gaderne.  ) Desuden kan man da også få pæne keramikting rundt omkring. Jeg ville ikke vælge spiselige ting, da man så ikke har et minde bagefter. Medmindre man vil få folk til at samle på fx Julesnaps. 
Mvh xtiny ---
< MoLaUstEr > They call it PMS because "Mad Cow Disease" was already taken.
--- <t_SaBeR_t> Does your Army of Darkness have a dental plan? bash.org
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| da jeg skulle til |
evahestepige |
19-05-2006 22:47 |
|
.. lithaun, tog jeg rugbrød med. det har de ikke mange steder  de havde aldrig smagt det og var gelt vilde med det!
hilsen eva og jessie! - hvem sagde at traver ikke kunne bruges?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Evt... |
TinaCR |
19-05-2006 23:16 |
|
Noget med en svane, som jo er vores nationalfugl. Ellers (alt efter alder), kunne den kvindelige del af familien måske blive glad for et smykke. F.eks. Pilgrim eller Dyrberg/Kern? Tørklæder fra Charlotte Sparre kender jeg ikke prislejet på, og det siger måske ikke DANMARK, men det er da en dejlig ting  Meeen måske de andres forslag er bedre 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja, de |
|
|
er strenge i de australske lufthavne - de tog mit æble, men jeg måtte gerne beholde mine "lollies" 
Mange hilsner fra Sine (med hafferne Havanna & Aslan) Shit happens! ... I just try not to step in it Learning seriously affects your brain -aau.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| australien |
|
|
hvad giver man folk i australien? Til mennesker jeg ikke kender er min tommelfingerregel, at det skal være noget der kan spises eller drikkes, så folk ikke hænger på et stykke kunsthåndværk, de ikke bryder sig om. Jeg ville nok vælge snaps eller øl fra en af danmarks mange microbryggerier. Nogle lande har tradition for at man medbringer visse gaver, i letland kommer men med mad/drikkevarer eller lokalt kunsthåndværk. Om der er en tradition i australien, det ved jeg ikke (???)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|