Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

hunden æder alting!!
Forfatter: 
Dato:  19-05-2006 10:40

Hvad søren gør man når ens hund stadig opfører sig som en lille hvalp og bider i alt hvad den kan finde???

Vi har en ellers dejlig labrador/gammel dansk hønsehund blanding på 13 mdr.

Hun er god som dagen er lang og vores søn på snart 3 kan gøre ALT ved hende. Men hun er tilsyneladende ikke nem at vænne af med gnaveriet. Hun er ude fra morgen til aften (bor på gård) og kommer ind og sover om natten. Hun har og har haft diverse legetøj, men enten bider hun også i dem så de intet er værd ellers ligger de hvor vi ikke kan finde dem. Det er ret sjældent efterhånden at hun bider i noget af værdi når hun er inde om natten, men hun har "spist": flere steder i væggen, stikkontakter på væggen, dørmåtte, gummibelægning på barnevognsbremse, dørstopper, stik til vaskemaskine, hjørner på skabe, lynlåse på jakker, hundekurv. Har sikkert glemt noget og det er kun i det rum hvor hun sover (ca. 15 m2).

Vi er jo så for længe siden begyndt at fjerne alting derudefra om aftenen, men hun hopper gerne op ad bordet for at finde noget. giver vi hende eks.vis en plastikflaske med godbider i, så er den gnavet helt ubrugelig næste morgen.

Der er næsten altid nogen hjemme på gården, men vi er selvfølgelig ikke ude sammen med hende 24 timer i døgnet. Har vi været afsted og kommer hjem eller kommer der gæster, er det første hun gør at tage et eller andet i munden inden hun hilser på os eller gæsterne. Vores dyrlæge siger at det er meget alm. for labrador/jagthunderacer at gøre det.

Udenfor har hun selskab af kattene som hun tumler meget rundt sammen med, men måske keder hun sig???

Vi kan ikke have noget til at stå udenfor, fx. sønnens legetøj uden at hun har bidt i det. Hun har fx. bidt i 4 forlygte sprinklerdyser på vores nye bil (spørg lige om manden var gal ) ventiler på bildæk med dertil følgende ridser i fælgerne (også nye bil). Alt hvad der hedder plastikhåndtag på vores nye plænetraktor. Kaleche til klapvogn (i forgårs), sønnens eltraktor og div. maskiner til at spænde bagefter. sadelunderlag. hopper op ad containeren når den er fyldt og tager alt mulig ned og bider i. Kabelrulle. Ja jeg kunne blive ved.

Vi har prøvet både at ignorere det (når vi ikke ved hvornår hun har gjort det) og vi har haft fat i nakkeskindet på hende og skældt ud når vi kan se at hun lige har gjort det, men ingenting synes at hjælpe.

Er det ikke unormalt at en hund bider i ting i et sådan omfang som hende??

Gode råd modtages med kyshånd.

på forhånd tak.

Hel havre sælges - 1 kr. pr. kg.

Midt/vest jylland

0
0
Svar på denne tråd

kkk
Forfatter: 
Dato:  19-05-2006 11:07
det er godt nok noget træls noget. i nat når du lukker den ud til sig selv, prøv så at lade noget ligge som du ved den så tager. men inden smører du det ind i stæk sennep, det hjalp utrolig meget på vores da den var hvalp.ellers er det nok hønse hundens aktivitet der slår igennem på din hund og så vil jeg tro noget træning som gør hunden fysisk træt vil hjælpe.udenfor kan du prøve at lure den af og når den så spiser noget den ikke må så skal du forskrække den med evt et båt horn eller ligende , bare noget der siger en helt vild høj lyd. men jeg kan godt se det er meget krævende. Held og lykke. håber du kan bruge nogle af mine råd og at bare det hjælper lidt, ellers plejer sådan noget bideri at tage af ved 2 års alderen, men det er nok en ringe trøst, da det jo er nogen tid til den er i den alder. pøj pøj med det.

Venlig hilsen Helle Markussen.

www.123hjemmeside.dk/oldenborgavl

Hvalpe sælges. se video på hjemmesiden.

0
0
Svar på denne tråd

Kedeligt.
Forfatter: 
Dato:  19-05-2006 11:20

Jeg kan desværre ikke hjælpe men har lige lagt mærke til at vores Spaniel æder væggen, til alt held så jeg det for 10 min. siden og fik fat i hende, men jeg har alligevel smurt sennep på.

Jeg tror bestemt at det er af kedsomhed de gør det :(

Jeg håber i finder noget som kan hjælpe for det må da være til at gå bananas af..

Hilsner
Lisab

Nu bosat i Kjellerup
0
0
Svar på denne tråd

Hjeneaktivering
Forfatter: 
Dato:  19-05-2006 11:26

Det er ikke nok at hunden er ude i mange timer

Giv hende opgaver lad hende søge efter sin mad, læg en godbid under en kop..Kun fantasien sætter grænser

lav lydigheds øvelser

Det er helt normalt at jagtracer elsker at have ting/tøj i munden det gjorde min cocker også

0
0
Svar på denne tråd

mdhgæisehg
Forfatter: 
Dato:  19-05-2006 11:44

Ja det er fisme til at gå bananas over. Man bliver bare så ærgerlig når endnu en ting er ødelagt. det med væggen er hun stoppet med - smurte brasso på og det hjalp! (ved ikke lige hvor jeg fik ideen fra)

Tror bare ikke det hjælper at smøre sennep på noget, andet end at hun ikke lige bider i det, men så finder hun bare noget andet. Jeg mener, det er jo virkelig mange ting hun har gang i, så det er næsten umuligt at smøre sennep på alt.

Vi prøver også at lave nogle aktiviteter med hende når vi er ude.

Fx. at sprede hendes mad over græsplænen. Tricks og lydighedsøvelser, spille fodbold, men måske skal det være mere konsekvent??

Er bange for at det er blevet en dårlig vane som aldrig holder op. Plejer man ikke at sige, at det stopper ved 1 års alderen??

Vi synes det er så slemt at vi faktisk har talt aflivning hvis det ikke holder op, men vil jo selvfølgelig give hende tid til at komme over hvalpestadiet hvis det "bare" er det. Har også overvejet mundkurv, men synes egentlig det er synd.

Aner simpelthen ikke hvad vi skal gøre. Det er skide frustrerende at hun bare bliver ved.

Midt/vest jylland

0
0
Svar på denne tråd

Kødben/tyggeben
Forfatter: 
Dato:  19-05-2006 12:19

Hvad med at give hende nogle rigtige kødben, altså en masse store rå okseknogler og nogle store massive oksehudsben ? det kan de altså få meget tid til at gå med at gnave i.

I øvrigt kan hunden være op mod 2 år før den stopper med det, men det holder op af sig selv efterhånden.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-05-2006 13:54

Jeg kan kun anbefale hjernegymnastik, du skal smide foderskålen væk og dele hendes foder op i 2 portioner. Den ene del går til samarbejde (tricks, hverdagslydighed osv) og den anden går til næse arbejde. Din hund skal søge ca. 45 min HVER DAG for at bruge sin næse og hjerne nok.

Du må for guds skyld ikke lave boldtaktiviteter med hende (fodbold og lignende9 da det stesser vildt meget og gør hunden enormt destruktiv. Selvom man ikke skulle tro det ser hunden bolden som sit "bytte", og den får et kæmpe adrenalinkick af at jagte og jagte, men aldrig fange sit bytte.

Din hund skal have mulighed for at løbe løs hver dag, og du bør ikke gå en lang tur med hunden om morgenen, da den hurtigt vil stesse, og dermed blive destruktiv når den er alene.

Og husk: Aldrig ruske, skælde ud eller lignende, det hjælper ikke..

*Animals ar Not Ours to Eat*
*Animals are Not Ours to Wear*
*Animals are Not Ours to Experiment on*
*Animals are Not Ours to Exploid*
0
0
Svar på denne tråd

dkææugyeoa
Forfatter: 
Dato:  19-05-2006 15:12

PAJKEN: tror da jeg vil smutte forbi slagteren. Hun har før haft disse ben, men de "forsvinder" efter nogle dage.

*team rex*: Ok var ikke klar over at man ikke må spille fodbold med en hund . Men det er altså ikke sådan at hun bare jagter den og aldrig fanger den. Jeg skyder, hun fanger og kommer og afleverer den igen. Går det heller ikke???

Hun går løs hele dagen.

Har lige brugt 2 timer med hende og sønnen i haven. Har spillet fodbold og lavet lydighedsøvelser med hende. Tror hun er lidt træt nu. Vil i aften sprede hendes mad over græsplænen med løs hånd så må vi jo se hvad hun siger til det. Hun er jo derudover en rigtig dejlig hund og vi vil selvfølgelig helst ikke af med hende hverken på den ene eller anden måde, men frustrerende, det er det. Vil prøve nogle af jeres gode råd.

Vil det hjælpe hvis hun får en legekammerat, eller vil den bare gnave løs sammen med hende??? (er vi jo bare slet ikke interesserede i!!!)

Midt/vest jylland

0
0
Svar på denne tråd

Så galt kan det gå
Forfatter: 
Dato:  19-05-2006 16:31

når man ikke sætter sig ordentlig ind i hvad det er for en hund man anskaffer sig!!

Stakkels hund!

Først må jeg lige sige at dette her emne abselut er et af mine "kæpheste" og jeg måske derfor kan lyde lidt streng.

MEN i har begået en stor fejl da i valgte den her hund, i har simpelthen ikke sat jer ordentlig ind i hvilke behov sådan en har.

Det er synd for både jer og hunden!! det er jo ikke fordi den er glad og tilfreds den bider i alting..

Det må i så tage konsekvenseb af, ved inten at finde ud af hvordan i kan løse problemet eller simpelthen give hunden til personer som kan opfylde dens behov.

-Det er barskt! men hunden har ikke bedt om at komme til mennesker der ikke kan opfylde dens behov, og den viser sin frustration ved at lave disse "ulykker"

Først og fremmest kan jeg anbefale jer at søge på nettet og læse om jeres type hund,og deres behov,og derefter kan i finde frem til hvad i kan gøre for at tilfredsstille den.

Det kan som nogen nævner være at sprede dens foder ud i haven,men feks. også at gå spor så den bruger næsen endnu mere.

Apportering af forskellig slags kan også være godt.

Men som nævnt ikke ved div. legetøj hvor den får lov til at føle at den bestemmer eller får adrenalin kick som det nævnes.

Jagt,måske i kan finde en der vil træne hunden og tage den med sig engang imellem.

Måske i ikke bryder jer om jagt,men det er nu engang det jeres hund er beregnet til.

Lydighedstræning!! er også rigtig godt,også til at blive træt i hovedet- og nej 2 timer i haven er ikke godt! tvært imod risikerer du at hunden stresser!!

Du skal arbejde koncentreret i 10-15min men flere gange i løbet af dagen,og derefter holde pause..

-Jeg tror i ville have godt af at komme på kursus,både hund og mennesker.

Det springer mig i øjene at i gør en masse ting helt forkert,men selvfølgelig fordi i vil jeres hund det bedste.

Desværre så mener jeg ikke at du blot kan nøjes med at søge råd hos os her på HN, i jeres tilfælde skal der mere til,ellers ender i måske i en meget ulykkelig situation hvor i til sidst -som du nævner, afliver hunden fordi i ikke kan se en løsning på jeres problemer. Det ville være ærgeligt,og hvad ville der ske hvie i evt. fik en ny hund??

Det er ikke nemt at være hundeejer! og selv om man gør alt hvad man kan for at det skal gå godt, så er det altsår bare ikke altid det går sådan..

Men livet er en lang læreproces.

Desværre så taler jeg af erfaring!!!

Fik selv en hvalp fra et internat...

Han var efterladt på gaden,var den sidste tilbage af kuldet,havde gået med en hanhund med problemer osv...

Jeg siger dig havde jeg vidst hvad vi gik ind til da vi tog ham med-så var han ikke kommet med hjem.

Sådan bliver man klogere, og så må man tage konsekvensen bagefter uanset om det ikke er rart eller hvad.

Heldigvis så har vi i dag en dejlig familie hund,dog med sine særheder men det har vi jo alle

Held og lykke!!!

Skriv gerne hvis du vil have nogle links, så skal jeg kigge i gemmeren

Mvh Hotbandit!

Parring tilbydes med Dansk svensk gårdhund.

Skriv for nærmere info.,Midtjylland.

0
0
Svar på denne tråd

helt og aldeles
Forfatter: 
Dato:  19-05-2006 19:46

enig med Hotbandit - godt skrevet!

Jeg er selv den lykkelige ejer af en lab. og en lab./setter. De "aktiveres" dagligt ved at søge efter foder mindst 2 gange om dagen - enten på græsplænen eller i Buster-Cube i huset (eller begge dele). De bliver yderst sjældent fodret i skåle.

Vi træner HVER ENESTE DAG. Lydighed, små sjove tricks, samarbejde, apportering, søgearbejde. Fælles for det hele er, at det kun foregår i korte intervaller af ca 5-10 min af gangen.

Derudover luftes de (naturligvis) min. 3 gange dagligt. Indtil flere gange ugentligt kører vi et sted hen for at lufte dem - simpelthen for at give dem nye sanseindtryk.

Vi går til træning en gang om ugen.

Hvis vi i stressede perioder (sker sjældent, men det kan desværre ske) ikke har så meget tid og vi derved kommer til at "forsømme" dem lidt, har vi simplethen hunde, der nærmest kravler op og ned af væggene af ren og skær kedsomhed. Og nej! Det hjælper på ingen måde at anskaffe en hund mere.

Denne type hund er skabt til at arbejde - lad den derfor arbejde!!!

Mvh Christina og Riga

Medlem af SAK og D.Å.H.M

0
0
Svar på denne tråd

Dyreadfærdsterapeut
Forfatter: 
Dato:  19-05-2006 22:05

Hej!

Well.. Der findes også dyreadfærdsterapeuter :-) Måske lidt halvdyre, men de er G U L D værd! Har desværre ikke lige noget link..

Held og lykke :-D

Mvh pigling

0
0
Svar på denne tråd

Hund...
Forfatter: 
Dato:  20-05-2006 01:33

Min dejlige labrador tæve på snart 3 år, havde en laaang og meget irriterende periode, hvor hun SKULLE ødelægge mindst TO par sko om dagen - selvfølgelig mens vi ikke var hjemme. Det var imponerende som den hund kunne finde ting frem fra gemmer vi selv havde glemt. Hvis ikke det var kurve med indhold der blev splittet ad og spredt for alle vinde, var det min mors nyindkøbtre bryllups-sko! DET var ikke populært

Jeg ved ikke hvad det var der fik hende til at holde op, men siden jeg flyttede med hende i lejlighed for 3 mdr siden, har hun INTET rørt - bortset fra min pude, som hun er temmelig forelsket i. Jeg aner ikke hvad jeg har gjort af gode ting, men det er i hvert fald lettende.

Men 2½ år skulle hun altså være, før det hele ordnede sig.

Grunden til at jeg aldrig har overvejet at skælde hunden hæder og ære fra, da jeg er overbevist om, at det har været vores egen skyld.

Desuden er jeg i disse dage igang med at opdrage min hund helt forfra igen. Jeg og min familie har aldrig været dygtige nok til at sørge for at hun har fået den helt rigtige opdragelse, og det betaler jeg for nu. Men det skal nok lykkes, for allerede nu, er der sket utrolig meget, og jeg kan snart styre hende med stemmen,- selvom der dog går meget lang tid før jeg tør slippe hende på et område der ikke er indhegnet.

Nu kom jeg lige på et sidespor.

Jeg synes det lyder meget som om at jeres hund keder sig enormt. Den er ganske enkelt ikke aktiveret nok. Jeg vil så sige, at jeg ikke forstår hvorfor hunden ikke er ude og gå ture? Jeg har altid fået af vide, at når man går tur med sin hund, så læser hunden sin daglige avis! Det er den nemmeste aktivitet man kan byde sin hund.

Min er ude mellem 1½ -2 timer dagligt på gåture i hendes tempo. Det virker ret godt på hende.

Men jeg vil i øvrigt lige sige, at jeg da er glad for at få af vide at man IKKE bør gå lange ture med sin hund om morgnen - det har jeg da altid haft en trang til, fordi jeg jo så netop forsvinder de næste 8 timer på arbejde, så jeg vil have hende så træt som muligt.. Men så ved jeg da det!

Vickie

SUPER DEJLIG BRUGSARABER SÆLGES!

Skriv eller ring, for nærmere information.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kan muligvis godt hjælpe dig
Forfatter: 
Dato:  20-05-2006 11:05

Skriv en mail til mig og så kan jeg give dig et bud

Hilsen <irene

0
0
Svar på denne tråd

Hvordan er det gået??
Forfatter: 
Dato:  06-06-2006 22:04

Hejsa

Hvordan er det gået for jer? har i fået noget hjælp til at takle problemerne??

Mvh Hotbandit!

0
0
Svar på denne tråd

DONNA hvordan er det gået???
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 22:18

Hejsa

Hvad er der sket med hunden og jer??

Har i fået noget hjælp eller har i givet op??

Mvh Hotbandit!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider