når man ikke sætter sig ordentlig ind i hvad det er for en hund man anskaffer sig!!
Stakkels hund!
Først må jeg lige sige at dette her emne abselut er et af mine "kæpheste" og jeg måske derfor kan lyde lidt streng.
MEN i har begået en stor fejl da i valgte den her hund, i har simpelthen ikke sat jer ordentlig ind i hvilke behov sådan en har.
Det er synd for både jer og hunden!! det er jo ikke fordi den er glad og tilfreds den bider i alting..
Det må i så tage konsekvenseb af, ved inten at finde ud af hvordan i kan løse problemet eller simpelthen give hunden til personer som kan opfylde dens behov.
-Det er barskt! men hunden har ikke bedt om at komme til mennesker der ikke kan opfylde dens behov, og den viser sin frustration ved at lave disse "ulykker"
Først og fremmest kan jeg anbefale jer at søge på nettet og læse om jeres type hund,og deres behov,og derefter kan i finde frem til hvad i kan gøre for at tilfredsstille den.
Det kan som nogen nævner være at sprede dens foder ud i haven,men feks. også at gå spor så den bruger næsen endnu mere.
Apportering af forskellig slags kan også være godt.
Men som nævnt ikke ved div. legetøj hvor den får lov til at føle at den bestemmer eller får adrenalin kick som det nævnes.
Jagt,måske i kan finde en der vil træne hunden og tage den med sig engang imellem.
Måske i ikke bryder jer om jagt,men det er nu engang det jeres hund er beregnet til.
Lydighedstræning!! er også rigtig godt,også til at blive træt i hovedet- og nej 2 timer i haven er ikke godt! tvært imod risikerer du at hunden stresser!!
Du skal arbejde koncentreret i 10-15min men flere gange i løbet af dagen,og derefter holde pause..
-Jeg tror i ville have godt af at komme på kursus,både hund og mennesker.
Det springer mig i øjene at i gør en masse ting helt forkert,men selvfølgelig fordi i vil jeres hund det bedste.
Desværre så mener jeg ikke at du blot kan nøjes med at søge råd hos os her på HN, i jeres tilfælde skal der mere til,ellers ender i måske i en meget ulykkelig situation hvor i til sidst -som du nævner, afliver hunden fordi i ikke kan se en løsning på jeres problemer. Det ville være ærgeligt,og hvad ville der ske hvie i evt. fik en ny hund??
Det er ikke nemt at være hundeejer! og selv om man gør alt hvad man kan for at det skal gå godt, så er det altsår bare ikke altid det går sådan..
Men livet er en lang læreproces.
Desværre så taler jeg af erfaring!!!
Fik selv en hvalp fra et internat...
Han var efterladt på gaden,var den sidste tilbage af kuldet,havde gået med en hanhund med problemer osv...
Jeg siger dig havde jeg vidst hvad vi gik ind til da vi tog ham med-så var han ikke kommet med hjem.
Sådan bliver man klogere, og så må man tage konsekvensen bagefter uanset om det ikke er rart eller hvad.
Heldigvis så har vi i dag en dejlig familie hund,dog med sine særheder men det har vi jo alle 
Held og lykke!!!
Skriv gerne hvis du vil have nogle links, så skal jeg kigge i gemmeren 
Mvh Hotbandit!