Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

To jockeyer taget for 'sprit-ridning'
Forfatter: 
Dato:  19-05-2006 08:54

To ryttere er blevet taget for spritridning på Fyn :-D

www.bt.dk/nyheder/arti...id=442032/

0
0
Svar på denne tråd

hey hey
Forfatter: 
Dato:  19-05-2006 11:26

ej hvor humer Gg

0
0
Svar på denne tråd

bla bla bla...
Forfatter: 
Dato:  19-05-2006 13:09
Haha hvor komisk..

hvordan kunne de se det slingrede hesten?? :P
haha

Hilsen 007

Den der ler sidst,
er meget langsomt opfattende... 8-)

§ 1. Jeg har altid ret!

§ 2. Hvis det umulige sker, at jeg tar fejl, træder § 1 i kraft!

0
0
Svar på denne tråd

123456...
Forfatter: 
Dato:  19-05-2006 15:36

Jeg kan så absolut ikke se det morsomme i det

Jeg synes, at det er forkasteligt, uansvarligt og direkte dumt...

Hestevæddeløb er i forvejen en højrisiko-sport, og det bliver da ikke mindre farligt, hvis flere deltagere i feltet er halvfulde..

Desuden kan jeg ikke helt forstå, at man prøver at dække det ene tilfælde ind under, at personen lige inden har taget en slurk Ginseng.

Hvordan man skulle kunne få en alkoholpromille på 0,7 af en slurk Ginseng - det fatter jeg vist ikke helt...

Pia

Nu med hjemmeside

Smid gerne en lille hilsen i gæstebogen

0
0
Svar på denne tråd

Uanvarligt, ja
Forfatter: 
Dato:  19-05-2006 15:47

men det er da også ret komisk

:-) En gang hestefreak-altid hestefreak :-)

0
0
Svar på denne tråd

ej læs først
Forfatter: 
Dato:  19-05-2006 15:50
døm bagefter Det er sku da humor
0
0
Svar på denne tråd

promille
Forfatter: 
Dato:  19-05-2006 16:10

Vidste I at man kan ryge i spritkontrollen af at spise chokoladeskilpadder? Den er god nok og testet af færdselspolitiet. Det holder ikke længe, men hvis man blæser lige når man har spist dem, så giver det udslag.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

Ikke morsomt!
Forfatter: 
Dato:  19-05-2006 16:33

Det er en meget kedelig episode, som dansk travsport godt kunne være foruden.

Undrer mig dog over, at de fik start tilladelse når prøven, der blev taget før start var positiv!

Man må da kunne holde sin sti ren før et løb, alle ved, at der ind i mellem bliver taget stikprøver for alkohol.

Det er da heldigt at der ikke er sket en ulykke under det løb.

Hilsen

Yankee

Er du til fart og fest
så er travere bedst.
0
0
Svar på denne tråd

Yankee
Forfatter: 
Dato:  19-05-2006 16:36
Ikke travsport men galop.

/Birgit

Stifter af og Formand for Discount Heste og Pony Vanrøgternes klub: DHPV
0
0
Svar på denne tråd

bla bla bla...
Forfatter: 
Dato:  19-05-2006 16:57
pjemm :chokoladeskilpadder haha.. ej for filen da har du et link eller noget?? :P

Man har vel lidt sort humor?

Jeg kan godt se det fra den anden side af selvfølgelig. meeen, synes da det er lidt komisk nu, på den måde det bliver skrevet..
*ss*

Hilsen 007

Den der ler sidst,
er meget langsomt opfattende... 8-)

§ 1. Jeg har altid ret!

§ 2. Hvis det umulige sker, at jeg tar fejl, træder § 1 i kraft!

0
0
Svar på denne tråd

Det drejede sig om et ginseng-kosttilskud
Forfatter: 
Dato:  19-05-2006 23:34
Og hvis, det er det samme (Gerimax), som jeg har prøvet, så smager det skrækkeligt af meget billig frugtvin. Man kan ikke være i tvivl om, at der er procenter i det.

Jeg kan ikke forestille mig, at man drikker det for at blive påvirket, for det smager hæsligt og er desuden dyrt. :-P

Men se selv HN´s nyheder: www.heste-nettet.dk/nyheder/1758/

Mvh xtiny
---

< MoLaUstEr > They call it PMS because "Mad Cow Disease" was already taken.

---
<t_SaBeR_t> Does your Army of Darkness have a dental plan?

bash.org

0
0
Svar på denne tråd

Jamen dog...
Forfatter: 
Dato:  20-05-2006 15:05
Jytte S Frandsen: Jeg kan se, at du helt har misopfattet mit indlæg, så jeg prøver lige, at opklare den bagvedliggende mening.

Jeg kender den ene af de omtalte ryttere temmelig godt og hvis du nærlæser mit indlæg vil du opdage at jeg faktisk taler meget pænt om hende.

Jeg lavede indlægget i den ånd, at tage hende i forsvar, da det gjorde mig ondt at se nogen gøre sig morsomme på hendes bekostning, uden at hun kan forsvare sig selv.

Min bemærkning om hendes børn har du helt tydeligt fået i den gale hals, idet min mening var, at det var synd for hendes børn at hun og familien skulle igennem dette. Vi ved begge hvordan folk snakker og i denne by er det ekstra slemt. Jeg har ondt af hendes børn fordi jeg ved at de nu vil blive drillet og mobbet.

Jeg har ALDRIG tænkt på de sociale myndigheder eller lignende i denne forbindelse.

Jeg er ked af, at du i den grad kunne misforstå de intensioner jeg havde, da jeg skrev indlægget, for det var absolut ikke en smædekampangne som lå til grund for det.

Du er velkommen til at kontakte mig via beskedcentret, hvis du stadig mener, at jeg har krav på en skideballe.

Jeg ser nu at mit tidligere indlæg er slettet uden mit vidende og uden at man har forhørt sig om jeg ville komme med en forklaring, så nogle vil finde dette indlæg meget underligt. Undskyld for det og for at jeg åbenbart ikke kan skrive så andre danskere kan forstå mig.

/Birgit

0
0
Svar på denne tråd

Hej Pia.
Forfatter: 
Dato:  20-05-2006 16:00

Hvad tror du selv der sker når man drikker noget med en % på 13?? Og det var altså naturmedicin.

Men selvfølig skal de ikke ride fulde rundt til løb.

Mange knus fra Lene og Kikki ;-)

Part/passer søges til jordens dejligste fjordhest.

www.alexander-mads.webbyen.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456...
Forfatter: 
Dato:  20-05-2006 16:29

LeneC: det er nu klarlagt hvad der sker, når man drikker Ginseng og derefter laver en alkoholtest.

Ved hjælp af rekonstruktion har man ifølge Travservice.dk fundet, at efter indtagelse, steg promillen til 0,6 - for derefter at være faldet til 0,0 igen efter 10 min.

En af de omtalte jockey´r fik den pågældende dag lov, at skylle munden og derefter blæse igen 10 min. senere - her viste alkoholmeteret imidlertid fortsat den samme promille...

Jeg synes stadig, at det var dybt forkert, at lade de 2 jockey´r ride den dag.

Der er helt klare regler på dette område, og de SKAL altså følges, uanset om årsagen til promillemålingen, måtte være forårsaget af indtagelse af alkohol eller et naturmiddel.

Ellers kan enhver påvirket person, der måtte blive fanget i en alkotest, jo fremover bare dække sig ind under indtagelse af Ginseng, og få lov at ride alligevel - og så er man da ude på et sidespor...

Pia

Nu med hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Spørgsmålet er
Forfatter: 
Dato:  20-05-2006 23:08
Om jockeyerne skal have vægtlettelse da deres heste går i zigzag, og dermed skal løbe længere end de andre ..

Det er menskeligt at fejle - det er bare ikke en undskyldning

0
0
Svar på denne tråd

Alkohol
Forfatter: 
Dato:  21-05-2006 00:14

Jeg har nok ikke helt den store mening om nyheden. Til gengæld smilede jeg lidt af sådan som den stod på HN's forside. Der kan man jo ikke læse hele nyheden, men skal trykke 'læs mere'. Uheldigvis sluttede det man kunne læse på forsiden med "hvor hun kort før et løb indtog en gin". Så tror da pokker hun får en promille bagefter.

Er der ikke også noget med at almindelig chokolade kan give udslag i en dopingprøve? Eller er det bare en skrøne jeg har hørt da jeg var lille?

Mvh

Anna

Har nogen set Maja? Skimmel/ hvid ponyhoppe, 1.48 i stang, med ruderformet snip. Solgt fra mols i 2002 til en pige i Galtenområdet. Billeder på min præsentation.
0
0
Svar på denne tråd

Haløjsa her
Forfatter: 
Dato:  21-05-2006 05:36

Nu er jeg jo udanet Jockey og det her totalt griner.

Fej lige forand jeres egne dører først.

skulle vi ikke lige se på stævner hvor der er rytterfest lørdag aften.

Der kun jo indføres alkotest for alle der skulle springe Ma og op efter, dage der på

Så vil der hver nogne stykker som måtte se stævnet fra sidelinen.

www.randers-open-sales.dk

Se Satanic xx skæben og læs på vores

ny hjemmeside

Nu med ny pony

Satrain of Fejø

Velholdt Mustang hestetrailer udlejes i Østjyland

Kvalitet hø sælges levert

www.123hjemmeside.dk/thandkids

0
0
Svar på denne tråd

Lige en ting mere
Forfatter: 
Dato:  21-05-2006 05:39
Husk på hver gang i se en til stævne med em energidrik så er der alkohol i drikken.
0
0
Svar på denne tråd

Jo chokolade givet til hesten
Forfatter: 
Dato:  21-05-2006 05:49
Vil give en positiv dopingprøve. Det har jeg læst mig til.

Mvh xtiny
---

< MoLaUstEr > They call it PMS because "Mad Cow Disease" was already taken.

---
<t_SaBeR_t> Does your Army of Darkness have a dental plan?

bash.org

0
0
Svar på denne tråd

123456...
Forfatter: 
Dato:  21-05-2006 08:51

Stald th and kids: Jeg synes altså ikke, at man kan sammenligne ridestævner med væddeløb.

Dels formoder jeg, at de kun er en rytter på banen af gangen, og ikke et helt felt, hvor andre således også risikerer, at være i fare.

Dels har de ikke spillerne, at tænke på...

Jeg kender ikke til ridesportens regelsæt i forbindelse med påvist promille i blodet, med indenfor væddeløbssport, er der stadig helt klare regler, og disse er ikke fulgt i denne sag.

Åbenbart er jeg så bare mere emsige på dette område...

Jeg ville være meget ked af, at sende min hest ud i et 12 hestes stort, tætpakket felt, hvor selv et øjebliks uopmærksomhed hos bare en af deltagerne kan betyde styrt, og der så måtte sidde en eller flere personer med promille i blodet.

Vi skal altså tænke på sikkerheden, både for menneskene og da ikke mindst vores heste.

Nu er det så måske Ginseng, der er synderen i dette tilfælde, men hvis man gør det til vane, at lade folk deltage i væddeløb, med en promille på 1,25, som den ene jockey havde - kunne man så i virkeligheden ikke lige så godt bare, helt og aldeles afskaffe disse regler, og lade folk ride i en hvilken som helst tilstand?

Min mening er stadig, at de ikke burde ha´ haft lov, at ride den dag.

Pia

Nu med hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Alle heste sportgrene
Forfatter: 
Dato:  21-05-2006 09:30

Skulle der værer nul tolerangse ang noget i blodet som der tyder på man har intaget noget.

Og hvor mange fyller sig ikke med alt andet som man ikke bliver teste for i væddeløbs sporten eller ridesporten.

Da jeg ved det forgår. Har selv været en af dem som gjor det.

0
0
Svar på denne tråd

Altså...
Forfatter: 
Dato:  21-05-2006 10:16

Altså nu er det jo forbudt at ride i beruset tilstand, så det er selvfølgelig også forbudt til almindelige stævner. Der bliver bare ikke testet.

Det kan godt være at man i væddeløb kan være til fare for mange andre, hvis man deltager med en for høj promille, men i f.eks. ridebanespringning er det da også farligt for hesten, hvis rytteren er påvirket. Og det er da nok for mig.

Mvh

Anna

Har nogen set Maja? Skimmel/ hvid ponyhoppe, 1.48 i stang, med ruderformet snip. Solgt fra mols i 2002 til en pige i Galtenområdet. Billeder på min præsentation.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider