Den spiser ikke, den piver hele tiden - og så er der lige det med en nyopstået urenlighed.
Katten RÅBER op om at den har det dårligt - så måske var et dyrlægebesøg vejen frem!
Pludselig opstået tisseri på uautoriserede områder kan betyde at den har en urinvejsinfektion der grø det smertefuldt at tisse, så den gør det hvor den er nr den ikke KAN vente længere. det kan også betyde at der er noget den er utilfreds med - f.eks. har min gjort det hvis jeg har skiftet til nyt kattegrus som hun ikke godkender - eller hvis jeg gør tissebakken FOR ren (eller ikke ren nok).
Min havde en periode hvor jeg havde skiftet grus og hun så gjorde det, jeg troede at bakken lugtede, så jeg rensede og vaskede bakken dagligt også efter jeg skiftede til det normale grus. Og hun blev ved at tisse i min seng. Da jeg en dag IKEK havde vasket og rengjort, gjorde hun det ikke... så nu ved jeg at hun er en lille gris der gerne vil have at hendes bakke lugter lidt af hende. Så når jeg tømmer tager jeg aldrig det hele.
Men din kats tisseri er jo kombineret med tydelige tegn på dårlig trivsel - så der ville jeg ikke tøve med at ringe til dr. dyr.