|
|
| Mangler hjælp - Odense kendere |
|
|
Ja da jeg skal flytte til Odense her til sommer er jeg ved at undersøge bydelene lidt. Jeg har fået en lejlighed tilbudt i Kragsbjerg  Aner ikke hvordan det område er, vejen hedder Bjerregårdsvej og det ligger i Odense C/M. Tæt på rosengårdscentret. Er der nogen herinde som kan hjælpe mig, måske? Det er jo nok en meget god ide at vide om det bare er et total hasher kvarter eller om det er helt normalt. Det er lidt svært når man sidder her i Esbjerg.  Håber nogen kan hjælpe- mvh Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej mette... |
|
|
nu er jeg jo selv esbjerg v pige der er fylttet til odense... jeg kender desværri ikke onrådet der ude, men tæt på rosengårdscenteret er jo lig tæt på indkøb, og så ligger det ret tæt på uni. er du også fra hjerting? hvilken skole har du gået på, hvis du da vil ud med det. jeg er jo lidt nysgerrig... hilsen nina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hej Nina. Nej er ikke fra Hjerting, kender en del derude fra, men kommer selv fra Fourfeldt. Så har gået på Fourfeldtskolen og derefter Esbjerg Statsskole. Hehe altid hyggeligt ;o)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ok... |
|
|
øv, det kunne ellers være hyggeligt med en anden hjeting pige... men fourfelt er jo også næsten i baghaven  hvor har du så haft hest henne??? du må jo sige til når du kommer herover, jeg har boet i odense siden oktober sidste år, så jeg er da begyndt at kende byen lidt... hilsen nina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jamen det lyder bare godt, jaa det ligger jo ikke langt fra Hjerting. Min kæreste bor i Hjerting. ) Jeg havde hest på Stald Lambert. Det er bare ved at være 3 år siden nu, såå. Hvor har du haft hest? Andre: Skriv endelig hvis i kender lidt til området odense c/m eller bjerregårdsvej. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg slog |
|
|
lige vejen op på de gule sider, da jeg ikke har hørt om bjerregårdsvej før, men jeg kan se, at det ligger ret tæt på mig (jeg bor på Lahnsgade). Jeg elsker selv dette område, og selve byen er jo meget tæt på. Mosen og åen ligger heller ikke langt væk, og det er tæt på både uni, tietgensskolen og dalum uddannelsescenter (nu ved jeg jo ikke, om du skal studere?). Det er intet hasher kvarter  Hvis du ikke vil have den, mangler jeg selv en lejlighed til kæsten og jeg  Spørg bare, hvis du vil vide mere.
Penny- og Wendyblade købes/sælges. Se mere på præsentationen. Prøv: www.playbabble.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
hej vi er åbenbart nogle stykker her fra der flytter til Odense til sommer. Jeg er fra Fanø og flytter også til Odense til sommer. Jeg har spurgt min kæreste med hensyn til området, hvor du muligvis skal bo og han mener det er et helt ok kvarter. Bjerregårdsvej er en lille vej, men den støder op til en meget trafikeret vej.. ved så ikke, hvordan du har det med evt larm. Vh Louise
Sommerhus på Fanø udlejes... ta hesten med og rid tur på stranden ... se oplysninger på min profil.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift... |
|
|
hej mette. jeg har altid haft hest på EOR (sjelborg) min står der stadig, han holder også flyttedag har til sommer. louise: min lillesøster har gået på grindsted sammen med din lillesøster... tager du hesten med herover? hilsen nina (det er altid rart at høre fra nogen "der hjemmefra")
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kragsbjerg |
|
|
Kragsbjerg-området er et fint sted i Odense - det er tæt på alt hvad man skal bruge..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
hej Nina okay Det må være Ida så... nej jeg tager ikke hesten med. Han gik ned psykisk (eller hvad det nu var) sidst jeg flyttede ham, så han skal aldrig mere væk fra hans løsdrift. Vh Louise
Sommerhus på Fanø udlejes... ta hesten med og rid tur på stranden ... se oplysninger på min profil.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Louise: Det lyder rigtig godt at han mener det. Hvis andre ved det samme eller har hørt andet så endelig skriv her i tråden. Ja der er mange der flytter. Skal du læse derover, hvis ja hvad? Starter jo selv på uni. Hvor skal du bo henne af hvis man må være så nysgerig. Jeg glæder mig bare rigtig meget til at komme derover. Men boligjagten er nu lidt af en jungle, når man gerne vil ha en 2 værelses, gerne tæt på indkøb, uni og odense tekniske skole. hehe.. Nina: Nåår står han på EOR, det er da et ret godt sted ikke. Har været der et par gange, men lang tid siden. Ellers er det mest i Guldager området jeg kender hestepiger ;o)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
hej Mette Jeg flytter ind hos min kæreste. Han bor på skibhusvej (tæt på banegården) så jeg slipper heldigvis for bolig jagt. Jeg skal læse på odense socialpædagog sem. i Bolbro Vh Louise
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Trine og riderlykke: Hov havde helt overset jeres indlæg Men iih det letter lidt at få afvide at det er et ok sted. Bare det ikke er et dårligt kvarter så er jeg glad.  Trine, nu satser jeg på at slå til. Den er forholdsvis billig og hvis den ligger fint som i siger kan det vist ikke blive bedre  men det bliver da super hyggeligt med så mange vestjydere der flytter til Odense.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskirft... |
|
|
mette: ja han står på EOR, jeg synes det er et rigtig godt sted, nu mistede vi jo desværre henning i januar. han tog til broholm. men vi får ny berider til august, christian fra SAO. og så er vi jo heldige med at ligge tæt på marbæk og stranden. jeg er helt ked af at skulle flytte, men min lillesøster bliver der ude så jeg har god grund til at komme og kigge. Louise: ja, det er ida. hvis du skal bo på skibhus ved, så kommer vi til at bo tæt på hinanden, jeg bor på ths. b. thrigesgade.. næsten nede ved havnen... så det er jo næsten lige rundt om hjørnet...  hilsen nina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| odense... |
|
|
Lidt fra en gammel studerende i Odense.. Jeg har boet og studeret i Odense i 4 år...Rigtig skøn studieby med masser af muligheder, byen er ikke for stor-.--ikke for lille..Har læst til sygeplejerske der. Kragsbjerg området er et af de pæne kvarterer i Odense. Har selv boet i dette område i 2 år. Der i for øvrigt ikke langt til alting i Odense. Man kan fra kragsbjerg området cykle til uni og rosengårdcentret (ligger ved siden af hinanden) på 5-10 min. Ind til centrum på 5-10 min. De store vejer der ligger rundt om kragsbjergkvareret er Rødegårdsvej, Hjallesevej og de er da trafikerede ja, men det tynder ud kl.19-20... Boede selv lige ud til vejen engang, hørte det overhovedet ikke. Skriv hvis der er mere du vil vide, gode shoppingsteder, gode gå-i-byen steder, gode hestesteder---kan nok næsten svare på det hele 
Hest søges til udlån, 1-2 år eller efter aftale (evt. med forkøbsret ved salg), skal have dressurkapacitet, både rå eller i træning, ca. 3-10 år gammel, skriv for nærmere info...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Mette.. måske vi skal lave en klub for vestjyder i Odense eller ?? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
nina ... jeg skal bo lige ved ishjørnet, hvis du kender det. Vh Louise
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskirft... |
|
|
en klub... det lyder som en god ide...  AnnaE: hvad kender du for gode heste steder??? jeg har godt nok fundet et sted hvor jeg regner med at mulen skal stå, men intet er fast endnu, så det ville da være rart at høre om nogle gode steder...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hestesteder... |
|
|
Der var for et lille stykke tid siden en tråd om gode opstaldningsteder i Odense, hvor jeg skrev i... prøv evt. at søg på den:-) Hvor skal du stå henne med hesten?
Hest søges til udlån, 1-2 år eller efter aftale (evt. med forkøbsret ved salg), skal have dressurkapacitet, både rå eller i træning, ca. 3-10 år gammel, skriv for nærmere info...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift... |
|
|
jeg regner med fredsmarkgård rideklub... jeg har nok set den tråd, eller også har det været en af mine egne... hilsen nina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| anna... |
|
|
Tak for svaret anna, kender du noget til desideret Bjerregårdsvej? Kan se på Krak at vejen ligger som en sidevej, og den lejlighed jeg har fået tilbudt ligger ca midt på Bjerregårdsvej. Så det tegner da lyst. Hehe ja en klub for os skøre vestjydere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lalalala |
|
|
Mette: Nu skal du høre fra en garvet odenseaner, er vokset op i Odense og bor p.t. 5 minutter fra Bjerregårdsvej: Bjerregårdsvej er en mindre vej der støder op til Munkebjergvej som IKKE er en særligt trafikeret vej, den er gennemkørselsvej fra ringvejen til centrum, men ikk særlig stor og med rundkørsler og bump osv. Området er ikke decideret kragsbjerg-området. Der er ca. 1,5 km til Centrum (rådhuspladsen) og gågaderne. Og der er cirka det samme til rosengårdscentret. Der er så cirka 2,5 km til Bilka og Syddansk universitet. Min kærestes søster bor på bjerregårdsvej (nummer 3, tror jeg)i en lækkerlækker 1-værelses. Området er stille og roligt og hverken plaget af indbrud eller larm og støj. Var vist lige hvad jeg ku komme på, men skriv endelig til mig hvis du vil vide noget.
Louise, dog uden Charlie (øv) man skal ikke forsøge at holde på noget man ikke kan holde mellem hænderne.... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Lucelille: Det lyder dejligt. Glæder mig også vildt til at se det, det er nr 13 jeg har fået en, 3 sal(puha blir hårdt)  Ved du hvem din kærestes søster har fået lejligheden igennem, for så kan man da fornemme hvordan den er. Altså jeg aner slet ikke hvordan den ser ud indvendig osv, så det skal jeg lige have kigget på 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Odense |
|
|
Er en HERLIG by! Jeg savner den helt enormt - jeg har gäet i gymnasiet pä Odense Katedralskole, blev student sidtse sommer. Herefter tog jeg her til Luxembourg for at arbejde i stald i et är - men om 45 dage vender jeg tilbage til Fyn! Jeg bor i Nr. Aaby, en lille landsby ml. Middelfart og Odense. Jeg flytter tl Odense fra 1. august forhäbentligt. Jeg häber pä at fä vaerelse pä HCÖ kollegiet. Jeg starter pä UNI per 1. september og skal laese dansk/nordisk. Hvad skal I andre laese?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lalala |
|
|
Karen: Jeg er også student fra OK!!! Blev student i 2003! Så du må have gået i 1.g da jeg gik i 3.g, put, hehe... Mette: Nej, det ved jeg faktisk ikke, kun at det var gennem en veninde, men hvem udlejer er ved jeg ikke... Ingen af bygningerne på vejen er gamle eller faldefærdige, så tror bestemt det er en okay lejlighed.
Louise, dog uden Charlie (øv) man skal ikke forsøge at holde på noget man ikke kan holde mellem hænderne.... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Man får jo hjemve! |
| Forfatter:  |
Shaze |
| Dato:  |
16-05-2006 20:24 |
|
Ja det er lige til at få hjemve over at læse alle jeres Odense-indlæg. Er selv født og opvokset i Odense, men har siden oktober boet i Vestjylland, nærmere bestemt Vestjyllands Højskole ved Ringkøbing - om en uge vender jeg hjem! Syv måneder væk fra sin by, så bliver man alligevel glad for den. Odense er et rigtig fint sted! Tror dog det bliver til KBH om et års tid for mig, men det er mere en principsag, at jeg SKAL læse i en anden by  Velkommen til Odense og go' flytning allesammen!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| læse... |
|
|
Jeg skal læse lægemiddelvidenskab, det er noget naturvidenskab noget... Glæder mig for vildt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lucelille |
|
|
Lucelille: Ej hvor sjovt! I var nogle store stygge 3. g'ere var I  Da vi blev 2. g'ere forböd rektor alt havd der hed puttesang, vand osv. osv. fordi "I" havde vaeret "ih og äh sä stride mod os" - hvilket vi fandt rimelig latterligt. Vi benyttede os af juleafslutningen i solssalen og han blev jaevnt sur da vi begyndte at hoppe - "Taget braser ned!" Hehe... Var du sproglig eller matematiker? Selv var jeg matematiker - 3.y. Flot jeg skal i gang med at laese dansk/nordisk  Havde du nogle sjove laerere? Hehe...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lalalala |
|
|
Karen: Jeg var Matematiker, 3.Y!!! Y forever! Er i lære som finans-elev hos A.P.Møller i København. Hehe, så kan I lære det... Kan huske en stakkels put der endte under bruseren i drengenes omklædningsrum fordi han havde kastet en vandballon retur. Havde de bedste lærerer! Anne Melillo i Historie og Billedkunskab, hun løb flere gange grædende ud af klassen... Gunnar Pedersen i Engelsk i alle 3 år. Kristian svendsen i fysik, kender ingen der klør sig så meget i håret som ham... han må have lus eller noget... Vilhelm Kemp i religion, han har engang været indlagt på P fordi han troede han var napoleon! Havde du ellers nogen af de gode og berygtede?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| næstennaboer |
|
|
LouiseBJ: næææ, du kommer til at bo 1½ stenkast fra hvor jeg bor! Nej, hvor morsomt!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskirft... |
|
|
stine: så kommer der da til at være nogle heste tøser i det område, jeg bor der nemlig også... hilsen nina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
stine.. okay hvor bor du da? Vh Louise
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vil også være med.. |
| Forfatter:  |
Yiip |
| Dato:  |
17-05-2006 15:39 |
|
hej! jeg flytter også til odense til sommer.. har købt en rigtig lækker lejlighed ude i hunderup kvarteret og glæder mig også til at flytte.. også selvom jeg ikke får min hest med, som ellers var meningen... skal du læse i odense?
Alt over 165 er ikke en hest, men en Giraf 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Yiip: Yes skal læse i Odense. Så det bliver lidt spædende at flytte nu hvor man slet ikke kender byen..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lucelille |
|
|
Lucelille: Tja, here goes -> Kristian Svendsen: Havde ham til mat i 1. og 3. g. HADER den mand! Han fatter bare bjaelde. Han er den eneste der nogensinde har fäet mig ned med nakken til en eksamen. Det skete til min ALLERSIDSTE inden jeg fik huen. Jeg begyndte sq at tude... Men, jeg fik min hue pä trods af at han hader mig, sä jeg overlever nok  Ulla Lastein: Hende havde jeg til biologi i 1. g og bioteknologi i 2. og 3. g sammen med Per Pedersen. Ulla synes jeg ikk meget om i 1-. g, men hun er faktisk alletiders laerer og en god studievejleder. Per P er en klaphat! hehe Karen Dickmeiss: Fik jeg til engelsk i 3. g. Hun er en spöjs lille dame, men när man hurtigt blir en yndling fordi man lyttede til hende en gang imellem, sä er hun sq ok Skrev Ogsä 3. ärsopgave hos hende. Frede Granum: Den sejeste laerer ever! Havde ham til religion i 3. g. Han er satme sjov!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|