Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

"@!? svaler - HLÆLP!!
Forfatter: 
Dato:  16-05-2006 15:11

heej .

miin pony står i en dejliig stor boks med vinduee´. Så det eneste minus er svalerne.

der er begyndt at komme ´nogle svaler som bygger redde ligge over min ponys madkrybbe . så er det jeg tænker : er det ikke farliiqt hvis der ryger alltmuliig snavn - grene - @!#$ - og måske endda noget æggeskal ned i hendes madkrybbe ! .

3r der nogle der hveed hvordan man kan UNDGÅ svaLer ? .

- please

Cami||a

Rigtiige Ryttere

Rider Med

Kingsland

Elsker Lambada

0
0
Svar på denne tråd

Svalerne
Forfatter: 
Dato:  16-05-2006 15:16

Er jo ok - vil mange mene. De tager jo fluer og edderkopper.

Det er vel ikke værre end at man må efterse krybben hverdag inden man fodrer, men det er vel meget normalt, hesten kunne jo have skidt i den selv...

Vi har svaler i stalden og de får lov at blive.

Men mener du det er uhensigtsmæssigt der hvor de bygger rede, må du jo fjerne den, og helst inden de får bygget for meget, så finder de sig nok et andet sted.

Kig forbi.

www.lundrideudstyr.dk

Ny hjemmeside under opbygning.

Forhand. af: Kyra K, Anky, O.S, Passier, BR, Jacson, HappyValley, Equline, HKM, Maddox m.fl.

0
0
Svar på denne tråd

Fjern reden...
Forfatter: 
Dato:  16-05-2006 15:33

... før de får bygget for meget, og sæt lidt hønsenet løst oer den pæl der bygges rede på.

Jeg synes også at svaler hører til i en stald - men lige over krybben vil jeg gerne have mig dem frabedt.

Selvfølgelig tjekker man krybben dagligt alligevel, men at skulle vaske den to gange dagligt er måske lidt rigeligt (og når ungerne kommer, ryger der jo meget ned under reden)

£isbeth & Baloo

It's our choices that show what we truly are,
far more than our abilities.
(Albus Dumbledore / J.K.Rowling)
0
0
Svar på denne tråd

Svaler
Forfatter: 
Dato:  16-05-2006 16:27

Svalerne er blevet forment adgang til indendørs arealer hos os.

For ti år siden havde vi ingen svaler, men ganske langsomt er der kommet flere og flere, og sidste år var det en pestilens. Jeg tror vi havde 5 ynglende par i laden, og svale @!#$ alle steder uanset hvad man rørte ved (biler, cykler, trillebører, fork, havetraktor, trailer, hø, kost, fryser ja alle steder).

Så der er blevet sat kyllinge net op ved alle sprækker, og kommer der svaler ind når vi lukker en port eller en dør op jages de ud med vandslangen.

De var meget utilfredse i starten, men nu lader det til at de bygger rede under udhænget i stedet for og det er de meget velkommene til.

Jeg holder meget af svalerne, og de er for mig en rigtig forårs bebuder, men deres efterladenskaber dem er jeg træt af, og vil ikke have dem ind igen.

Mvh
Linda
Jack, Pascall, og Thor
:-) :-) :-)

Medlem af: Discount Heste og Pony Vanrøgternes klub: DHPV

Hvad man har forspildt af minuttet, kan ingen evighed erstatte.

Schiller

Rapport afgivet af Justitsministeriet a

0
0
Svar på denne tråd

der hvor jeg kommer fra
Forfatter: 
Dato:  16-05-2006 17:33

ser man svalerne som noget godt og en stor fordel at have i sin stald, da de netop spiser mange insekter. De insekter der bliver spist genere ikke hestene og kan ikke formere sig.

Jeg ville nok bare stikke hesten en spand med mad i den periode og håbe at de bygger et andet sted næste år.

Jeg havde altid en svalerede i min gamle boks og det er bare hyggeligt med de små næb der stikker op hele tiden. Men de boede så heldigvis også i det rette hjørne. (men kan da være at det er derfor at der i en periode boede en kat inde hos min hest )

Men svalerne hjælper altså virkelig på mængden af insekter, så jeg ville overveje hvad jeg synes er værst. Men jeg ville ikke nænne at fjerne deres rede

Stud.jur

hesteløs, men med hund og GAMLE hamstere

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider