Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Brugt sikkerhedsudstyr?
Forfatter: 
Dato:  14-05-2006 00:26

Kunne du nogensinde finde på at købe en brugt ridehjelm, en sikkerhedsvest eller andet sikkerhedsudstyr?

Hvorfor - hvorfor ikke?

Hilsen Jannie

Opstalding søges i Kolding eller omegn

0
0
Svar på denne tråd

Køb af brugt
Forfatter: 
Dato:  14-05-2006 00:33

Ridehjelm kunne jeg aldrig finde på at købe brugt, for man kan ikke være sikker på at den stadig er i orden.

Sikkerhedsvest kunne jeg godt finde på at købe brugt, for sådan som jeg har forstået det så bliver de ikke ødelagt ved styrt (de blvier vist lidt svagere på det sted de har ramt, men jeg ved det ikke).

Linda.

Mor til Freja - født 20/4-06.
Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb.
Medlem af HGK, FHK og Pylreklubben.
www.hestensurtehave.dk

0
0
Svar på denne tråd

Brugt sikkerhed
Forfatter: 
Dato:  14-05-2006 09:50

Jeg kunne heller aldrig finde på at købe en brugt ridehjelm, men jeg ville ikke have noget imod at købe sikkerhedsvest eller stigbøjler brugt.

Ridehjelmen kan være beskadiget ved styrt, men det andet udstyr kan ikke gå i stykker på samme måde.

Helena Hansen

- og det kanelsneglsædende dressurdyr

Medlem af DÅHM's syddanske afdeling

- det er fedt at være klog!

JHN's CHAMPIONATSLISTE i dressur 2006

- Resultater sendes til mig

www.freewebs.com/team-pip

0
0
Svar på denne tråd

jeg kunne
Forfatter: 
Dato:  14-05-2006 10:16

sagtens finde på at købe ridehjelm brugt idet jeg ved hvorledes man kan tjekke om den har et svagt punkt.

sikkerhedsveste tager ingen skade af fald eller styrt. De er lavet af hård skumplast materiale som ikke kan tage skade.

0
0
Svar på denne tråd

jeg ville heller ik
Forfatter: 
Dato:  14-05-2006 10:21

købe ridehjelm brugt, men man kan da næsten få ridehjelm 9idag til ingen penge hel ny, og de penge er godt givet ud...

Hø købes, gerne små baller, her i nordjyland.

Bordercollie blandet collie hvalpe sælges, sort/hvide, er salgsklare 1 juni....

0
0
Svar på denne tråd

uewbgvktejvx
Forfatter: 
Dato:  14-05-2006 10:27
Sikkerhedsvest vil jeg ikke have noget imod, men skulle jeg have en brugt hjelm (hvilket ikke kommer på tale), ville jeg helst købe den af en jeg kender, så jeg ved hvad den har været udsat for.

Hilsen
Annecathrine
Dressage Team Jakobsen
STOLT fjordheste ejer!
FOTOGRAFERING TILBYDES!
0
0
Svar på denne tråd

Brugt udstyr
Forfatter: 
Dato:  14-05-2006 10:47

Jeg kunne -som de fleste andre også har svaret- ikke finde på at købe en brugt ridehjelm. De er mere følsomme for slag end det meste andet.

Andet sikkerhedsudstyr tror jeg godt jeg kunne finde på at købe brugt...

GIBben: Hvordan kan man selv undersøg om en hjelm er ok?

Det har jeg nemlig aldrig hørt om før, men det ville jeg da gerne kunne!!

0
0
Svar på denne tråd

Det kommer an på...
Forfatter: 
Dato:  14-05-2006 10:47

... hvem jeg skulle købe af og hvorfor de solgte.

Jeg ville aldrig købe en brugt hjelm af en fremmed, men hvis en af mine bekendte havde et fejlkøb liggende der passede mig, og som måske var brugt en eller to gang uden styrt - så var det ok.

Jegh ar selv solgt en hjelm under de omstændigheder - til en der kendte mig, og vidste at jeg aldrig ville lyve om noget så vigtigt.

Sikkerhedsvest... ja, der vil jeg nok sige nogenlunde det samme, Hvis nogen ahvde en liggende der ikekvar så gammel - så var det ok. Men en hvor man ikke kender dens alder, så ville jeg ikke købe den. Skummet i sikkerhedsveste har begrænset holdbarhed - de har kun den optimale sikkerhed i de første år - derefter svækkes de gradvist. Selvfølgelig yder de stadig en vis beskyttelse - men ikke på det niveau de er godkendt til.

£isbeth & Baloo

It's our choices that show what we truly are,
far more than our abilities.
(Albus Dumbledore / J.K.Rowling)
0
0
Svar på denne tråd

Jeg kunne
Forfatter: 
Dato:  16-05-2006 18:00

aldrig selv finde på at købe brugt sikkerhedsudstyr, fordi man aldrig (eller ganske sjældent), kan vide sig sikker på, at det stadigvæk er 100 % i orden, og så går pointen mht. sikkerheden ligesom af...

Men kunne du så finde på at sælge brugt sikkerhedsudstyr?

Jeg må sige, at der godt nok er nogle gange, hvor jeg undrer mig gevaldigt over salgsannoncer for sikkerhedsudstyr...

Rigtig mange sælger ældre hjelme, men ingen skriver at de aldrig har været udsat for styrt eller lignende (hvilket jo selvfølgelig kan skyldes at folk simpelthen ikke falder af!)... Nogle skriver dog at hjelmene har få skader, men tilføjer så, at dette ikke har nogen betydning!

Springvestene sælges ofte for mindre end halvdelen af det de kostede som nye, hvilket nok relaterer sig i at de er temmelig brugte...

Ville du have samvittighed til at sælge noget rideudstyr, til en måske uvidende førstegangs rytter, måske bare et godtroende individ, som herefter gik rundt i troen at hun/han var godt beskyttet men i virkeligheden ikke var det?

Hilsen Jannie

Opstalding søges i Kolding eller omegn

0
0
Svar på denne tråd

Sikkerhedsvest
Forfatter: 
Dato:  16-05-2006 19:23

sikkerhedsvest:

Den sikkerhedsvet om jeg har, den har jeg kæbt brugt, for 250 kr, ved en privat rytter, og den har sparet mig for mange brækket ribben og skræmmer, så den er jeg godt tilfreds med.

Men den udgår også fra konkurrencer til 2007, for så opfylder den ikke kravene mere, det var derfor den var så billig, men jeg købte den for snart 3 år siden.

Så man kan være heldig

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider