|
|
| Kan kun dyre heste komme op på distrikt-plan? |
|
|
Ja I undrer jer sikkert lidt over min overskrift... Men jeg har bare haft tænkt lidt over dette emne. Efter et par gange at have hørt kommentare omkring, at man ikke finder en hest med kapacitet til meget mere end LA1-2-3 stykker på c-plan, hvis man ikke har penge til at købe en hest til gerne et par hundrede tusinde, ja så kan jeg altså ikke lade være med at undre mig. Kan det virkelig passe, at lille mig, som der engang håber på at finde en hest som kan komme til at gå lidt distriktstævner, ikke skal gøre mig nogen forhåbninger om dette med mindre jeg har 80.000-100.000kr eller derover at gøre godt med? Kan man for fx 40.000-50.000kr ikke finde en nogenlunde stykke ridedyr, der med lidt arbejde kan komme til at gå diverse LA-klasser?? Nogengange lyder det for mig bare som om, at har man ikke råd til en dyr hest, så er man nærmest "dømt" til at holde sig til klubstævner (intet ondt om klubstævner De er super hyggelige. Starter dem selv, men vil da på et tidspunkt gerne videre) Jeg har da selv været vidne til at mindre dyre heste, har gået diverse LA-klasser, nogle sågar MB og alligevel er der åbenbart stadig nogle der tror at man SKAL have en dyr hest for at klare sig godt  Okay, jeg ved godt at en dyr hest, som regel er dyr fordi den stensikkert har kapacitet(eller allerede er uddannet) til at gå højere klasser... Men burde det ikke kunne lade sige gøre med god grunduddannelse af hest og rytter og hjælp fra en kompetent træner, at komme til at kunne ride c-stævner(måske endda b-stævner ) på en heste som ikke har kostet over 50.000kr? Eller er det ren utopi fra min side?
Hvad mener I andre om dette?? Hvad har jeres stævnedyr kostet, og hvilke klasser rider I? Har I selv uddannet den, eller var den uddannet til et hvis niveau da I købte den?? Ja et lille filosofferende indlæg fra mig, her på en sen fredag aften 
Mvh Cavan Stifter og formand:AHNA Hvad man ikke dør af bliver man stærk af
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Absolut |
|
|
Selvfølgelig kan hesten komme til at gå dis.stævner, selvom den ikke koster en mindre bondegård. Problemet er bare, at selvfølgelig har de meget dyre heste større kapacitet, og derfor kan man have svært ved at komme med i præmierne. Min "stævne-hest" har jeg givet kr. 19.000 for hos en hestehandler, og vi rider alle LA-klasserne - nogle gange får vi endda en placering Vi skulle gerne ind i M-klasserne; men det eneste problem er, at vi ikke kan få changementerne til at fungere ordentligt  Jeg synes selv, at det er lidt sjovere selv at kunne få en "billig" hest til at kunne gøre sig gældende, end bare at købe en enormt dyr hest, der kan det hele fra starten
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| prisen.. |
|
|
Prisen på heste er pt høj. Jo selvfølgelig sker det da at man er heldig at finde en heste til en40-50.00kr som kommet op og går lidt distrikt stævner, men hvis du virkelig vil ud og ride noget højere, så koster de. Nej du kan ikke finde en hest som ikke koster over 50.000kr. og er klar til at gå B stævner, prøv at se hvad de koster her på hn. Så kan du se hvad du kan få for dine penge. Håber ikke mit indlæg tog modet fra dig, prøver at fortælle at prisen på heste er ved at være helt tosset. Jeg har været ude at se på flere ungheste på 2-3 år som koster en70-80.000kr. det jo helt tosset synes du ikke?.. Jeg har jo selv lige købt en ung hest for nogen af de penge jeg fik for min pony, den var bestemt heller ikke billig, selvom hun kun er to år.. men nu regner jeg så også med jeg har købt mig en ny stjerne<3 Men ja prisen,,uuf den er høj..:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hov hov.. |
|
|
Jeg må heller lige komme med et eksembel nå nu jeg har sagt at man kan være heldig, det er godt nok et eksempel på en pony men men men,. prisen på de små er også helt langt oppe.. Min pony købte jeg får 12.500kr. red ham til at pony , det vil sig han går altså B stævner nu på bare to år, og efter hans nye rytter har haft i et halvt år er han næsten kvalificeret til DM en PRM til 62% så er den hjemme.. Det var altså en pony til 12.500kr. for 2½ år siden nu..(: Så man kan være heldig.. jeg solgte ham dog ikke for 12.500 igen  Men tro mig glæden var stor da vi fik sat gang i ham, jeg husker endnu den første fri trav på ham, efter et haltv år.. det var enormt, kan sige så meget at vi fik 9 i fri tav øgning og et par 10'taller... Han er virkelig også en pony som er helt i top.. se ham evt på in profil<3 så jo man kan være heldig..:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Cavan. |
|
|
Jeg tror godt du vil kunne finde en hest som kan komme ud at gå nogle distrikt klasser, hvis du giver 40-50.000kr. du kan evt. se efter en 4 5 års, det behøver jo ikke at være hesten med den største gang for så koster de jo.. uha.. En ganske almindelig hest kan sagtens gå LA klasser. Men ja vil man gerne ride på stamtavlen må man dælme op med den store pung, det er helt sikkert  Det håber jeg også de er, det tror jeg nu også:) 1000 tak, ja den røde farve til en hest kan jeg også godt lide.  Håber du engang finder en god hest til en rimelig pris 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min... |
| Forfatter:  |
TinaCR |
| Dato:  |
13-05-2006 00:20 |
|
... til 20.000 (for 6 år siden, godt nok) ville sagtens gå dis. plan. Han gør det dog ikke, da jeg ikke har rytterlicens, men ved han gjorde det med den gamle ejer. Så til 40-50.000 kan du sagtens finde en fin hest. Måske en ung, eller fra en sælger der ikke forstår at udnytte hestens potentiale. Man får ofte smidt kommentaren "Jamen, ved du ikke hvad heste KOSTER i dag?!" i hovedet, og jo - men det er for vildt at skulle ud og give minimum 80.000 for en tilforladelig dressurhest! Det kan og skal kunne gøres billigere, og det kan det også. Man skal bare kigge de rigtige steder, og så i øvrigt give sig tiden til at finde den rette. Nå jo, og så skal det nok ikke stilles som et krav at der står BH Don Schufro på stamtavlen  (Dette er ikke ment som en fornærmelse mod dem, som går efter dette - han er skam en SUPER lækker hest, men det betaler man så også for)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Distriktsklasser |
|
|
Det er nu ikke mit indtryk, at de heste, der suser rundt og går LA til distriktsstævnerne alle som én er super heste. Der er meget bred spredning i feltet. Min egen hest klarer sig såmænd ret godt synes jeg og han kostede da kun 15.000 i sin tid (der havde han selvfølgelig heller ikke præsteret andet end at gå på fold); men jeg ville nok ikke kunne sælge ham for meget mere nu alligevel  Hvis du er villig til selv at lægge lidt arbejde i hesten, så kan du godt få en ganske fin hest til ikke så mange penge. Den behøver jo heller ikke have lutter EDH-hopper og elite hingste i stamtavlen for at gå ordenligt på sine ejne ben. Man skal bare være indstillet på, at det kan tage lidt tid at finde den (men man kan jo også være heldig). Skal den mere end LA på distriktsplan, så skal du nok være noget mere heldig. Springet op til M-klasserne sorterer gerne en del fra.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min forrige hest |
|
|
Altså jeg købte min forrige hest for 20.000kr og han blev for eksempel nr 2 i en la3 med 69% lige inden jeg solgte ham for godt en måned siden. Men har også været meget heldig med at finde ham til de penge 
DRESSUR STJERNE KØBES Hingst eller vallak, 3 - 8 år, 163 - 173 cm, sort, mørkebrun. brun eller rød. Skal have kapacitet til M og gerne mere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min har.. |
|
|
kostet 16.000 og mine undervisere påstår at jeg sagtens kan ride c-stævner uden problemer helt op til m-klasserne.. Så enten siger de det bare for at glæde mig (mon dog) eller måske er der ikke hold i det du har hørt nogen sige 
Skønne friesere sælges skriv for nærmere information..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| joo da... |
|
|
Heste priserne er skyhøje for tiden! MEN... Hvis du er villig til at arbejde hårdt, både for at finde hesten, og at ride den op, kan du godt finde en potentiel mule for under 50.000. Men det kræver nok lidt evner ("røngten-syn") at se potentialet igennem eventuel halmvom, manglende muskler, uldpels mv.  Ellers er der jo også den mulighed at købe en fin UNGhest - Men det kræver jo tålmodighed.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min passer |
|
|
Min passer Malene har da store planer om at komme op og ride LA klasser på distrikt på Janus, hun skal bare ha sin rytter licens først. Han har kostet under noget 10 tusind som plag men springer bare så fint. og jeg regner da også med at komme til at ride omkring LA klasser på ham i dressur, så må vi lige se om det blir på distrikts plan for jeg er ikke rigtig selv stævnerytter 
Team Janus Shoot for the moon, even if you miss, you'll land among the stars Vi savner dig stadig Daisy 04/06-1997-03/01-2005 Sorg er kærlighedens pris Dejlig 2'er pony udlånes se præs
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
Line Rønn |
13-05-2006 09:19 |
|
Sagtens. Jeg gider generalt ikke at købe en god unghest til 100.000 kr. bare fordi en god rytter har redet den op og startet et par klasser på den. Så synes jeg det er sjovere at gøre det hele selv. Ronaldo har jeg selv tilredet, og næste år er han da også ude og starte stævner  Hvis det så bliver en kanon hest, så er det jo også sejere at sige at man har gjort det hele selv. Det er i hvert fald min mening.
Line Rønn og Norddalens Ronaldo 
Føl/plag købes: Se præsentation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min hest |
|
|
har kostet 35.000 og går la2-3 på c-plan (han var også meget billig da de skulle af med ham hurtigt) Han skal gå LA4 på Baunehøj (c-stævne) d. 27/5 første gang han skal gå LA4 og regner da med han kommer op og gå M-klasser (dog ikke med mig i sadlen men med min træner, jeg har aldrig været placeret i højere end i lc3 hihi, men regner da stærkt med at komme ud og ride c-stævner LA klasser til næste år på min nye hyp) Så prisen er da absolut ikke afgørende, hvis hesten kan spasere og rytteren kan ride så kan man nå langt! mvh Camilla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg er ikke |
|
|
et øjeblik i tvivl om at min lille hest, godt ville kunne komme afsted til distriktstævne(især hvis det ville lykkes at få ham målt ned)... Og han kostede jo ingen ting... men om han vinder, det er jo en anden sag  Jeg er ret sikker på at en hest til 20.000 kr. og en hest til 100.000 kr. har lige stor chane for at klare sig godt, forudsat at de har samme bygning og gangformåen og at de får den samme træning 
Camilse og Looksen
Kig ind på www.camilse.dk og se massere af billeder.
Vil du have et specielt pandebånd? Se mere her
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det kan man godt |
|
|
men man skal være heldig. og som oftes er de heste der ser ud til ikke at nå mere end 162 jo lidt billigere end dem der ser ud til at bive store. nu ved jeg jo ikke hvad du har sat af krav. men vi havde sidste år en rigtig smart heslegårds platin stående til salg nede ved os den kostede 45 og kunne i hvert tilfæde sagtens gå La klasserne. den var så ikke så stor, men havde masser af masse så man følte sig ikke stor på den. Ind imellem kan man også finde dem færdige, Pt har vi en 10 års vallak stående som har gået Mb spring, dog uden placering, den har placering i La spring. og har gået La6 i dressur. den skal hun havde 60.000 for. det er en manstein/swedengruss. Så det er da ikke så dårlig afstamning. Vi har en til stående som er 12 og som har placering i Mb dressur og La spring. den skal de have 70.000 for. den er så lidt lettere at ride og derfor egnet som juniorhest. Man behøver ikke altid betale en bondegård, men man får jo ofte hvad man betaler for. Skimle har været 'dyr' eller han har kostet mange penge for jeg synes ikke at det var mange penge for hvad jeg siden har oplevet på ryggen af ham. han var lige blevet 5 og havde gået en enkelt lb da jeg købte ham. han havde vendet e-test i region 3 og været i DSA finalerne. men 9,5 i kapacitet og galop samt 9 i teknik. Jeg købte ham før carano blev årets hingst, hvilket nok var meget godt, ellers var han blevet dyr. Monty har jeg givet 70.000 for han er ikke så rar at ride i dressuren, men super nem på springbanerne. Han var 9 da jeg købte ham, havde gennemført S og vundet Mb på landsplan. Han er efter lancier og aspirant. Jeg har redet internationalt på ham i år, hvor jeg var fejlfri i Ma'en om søndagen. Men det kræver tålmodighed og nok også lidt bedre kontakter end de heste man kan finde på nettet. ofte bliver de gode og billige heste solgt før de kommer på nettet. Jeg har haft god erfaring med at finde 3-4 års hos eliasen. de har af og til nogle. jeg købte en lillemarkens arkibal/may sherif for 45.000 den kunne også have gjort sig i Mb dressur, men var desværre disponeret for gaffelbåndsskader. Carsten ganderup får også ind. Han er lidt sværere med priserne og man skal huske at spørge hvad den koster før man kravler på nakken af den.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nu sidder der jo heldigvis ikke |
|
|
prismærkater klæbet fast på rumpen af vores heste! Og det skal vi vist prise os lykkelige for at der ikke gør- det ville være endnu en reminder om hvor dyr en sport vi dyrker - og gang på gang ville vi blive skuffede over at vi ikke havde en ½ mill. til en hest som den der - eller hvorfor vi ikke kunne finde en hest som den der til den spotpris. Selvfølgelig går der masser af "billige" heste rundt til C og B stævner... man skal bare lige finde den ude i verden. Der går så sandelig også mange dyre heste rundt i klubklasser og til klubstævner. Det handler jo om hvem man er, hvad man vil, og hvad mna driver det til. Og så skal man nok ud og finde hestene hos private - der ikke ved hvad de har. Sådan én har vi da stående.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det kommer helt an på.. |
|
|
hvor meget arbejde du vil lægge i hesten. Hvis det er en dressur hest, så skal du udelukkende købe en med gode gangarter og et godt eksteriør. Glem alt om at den skal være uddannet og have papirere. Så kan du nemlig godt få den til "billige penge" og så har hesten, med den rette mængde træning og undervisning, alle chancer for at komme til at gå på C/B (A) plan. Det er jo klart at hvis hesten allerede er uddannet, har de rigtige papirer osv , ja så koster den kassen. Men hvis du selv kan og vil, ja så kan du selv uddanne en hest som bliver lige så fin! Selv købte jeg Bella for 15000, og jeg havde store drømme med hende. Folk trode jeg var åndsvag når jeg snakkede om internationale stævner. MEN vi startede med klub klasserne og arbejdede os op igennem klasserne og havde da 1½ år hvor vi red internaionale klasser inden hun desværre blev halt, og nu går som skovturshest/avls hoppe. Min nye hest Chateau har jeg givet 19000 for. Han har gangarterne og eksteriøret i orden, men var så billig da han ikke har papirer og ikke var redet eller kunne håndteres. Nu efter ½ år er han meget ridelig og enda utrolig lærenem, så hvis man har tålmodighed, så kan man få selv det mest ustyrlige kræ til at gå pæn dressur. Jeg har også haft kompetente berider/underviser til at hjælpe mig Held og lykke med det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jo det vil jeg mene |
|
|
Jeg mener sagtens at man kan finde en din hest til en fornuftig penge. mange har ikke en halv bondegård og købe hest for, og kan derfor ikke få en fejlfri hest med den perfekte gang, rette højde, rigtige farve og super kapacitet. For mig at se gælder det for folk som "os" at finde de punkter an vil gå på kompromi med. Som et godt eksempel: jeg kørte rundt med min veninde, som er en voldsom dygtig dressur rytter, som da også havde på den rigtige side af 100.000 og købe hest for. hun gik udelukkend efter en hest med en gang, der kunne få en hver til at dåne, efter et år fandt hun det også. Hun spørger mig en dag, om jeg dog ikke kunne tænke mig en yngere hest jeg kunne starte nogle dressur stævner på (kæmpe har så stort rygsving at jeg ikke kan ride ned sidning) jooh det kunne jeg da, men som hinde og nok mange andre vill jeg jo også gerne have en hest med en hvis wauw faktor, og med min penge pung kunne det blive til en MEGET stor, gammel gramprix hest. At han er min drømme hest er jo nummer et, men wauw faktoren er der også i en så stor hest. min pointe er at alle gerne vil have en hest med en vis wauw faktor, men ikke alle har 100.000 og mer eat smide efter en hest med en gang der kan spasere ind i himlen, og med den helt rigtige stamtavle, så må man finde en anden måde. min veninde har frek. en hoppe til salg, 4 år efter lorentin 2/world record, ej rytter vandt til kun 25.000,- og det er fordi den er indfodet. det er en hest med virkelig fine gangarter, som vil kunne gøre sig godt på stævne pladsen engang, som kun er billig pga den er indfodet. her er der en der for meget hets for pengene hvis de er villige til at gå på kromprimi. jeg selv gav 20.000 for mit kæmpe dyr, 14 gammel. kæmpe har gået gramprix i tyskland og er en meget dygtig og øvelses stærk hest. han har både fine papire, den rigtige farve og kan stadig få placeringer med hejm. Jeg gik på kompromi med alderen og gangarterne, som han ikke har de store af, og nogen vil måske sige højden, men jeg fik mig en billig og MEGET dygtig hest. i dag er han 18 år og nok ikke mere vær end jeg gav, men han er stadig lige dygtige, livlig og endnu smukkere end da jeg købte ham. så jo de heste findes, men man skal være villig til at gå på krompromi og ikke forvente at kunne finde det perfekte.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pris vs evne |
Bluckie |
13-05-2006 10:47 |
|
Du kan sagtens få en hest der ikke koster alverden, men med tiden kan komme op at gå - med tiden er en vigtig faktor her! For det kræver en masse hård træning. Du skal måske bygge grundridningen op fra starten og arbejde hårdt, men de fleste heste kan med den rigtige træning gå en præsentbel LA (hvis de ellers er skruet okay sammen)... Læste engang om en dame, der købte en hest hos slagteren til slgteprisen, for den hest vandt bare hendes hjerte! Nogle år senere, jamen der lå hun sørme og red stævner på den. Og ikke bare LC/LB... Men man skal så være heldig og arbejde for det... For heste med kapacitet OG god grundridning der kan øvelserne allerede og som har formen, og måske endda også stamtavlen - ja DE er dyre! Så jeg siger bare klø på, det skal nok lykkes at finde en hest der kan klare en LA på distriktsniveau uden at den koster et seks-cifret beløb!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjoeee... |
Tullermus |
13-05-2006 11:02 |
|
Generelt er jeg af den holdning, at man kan købe hvad som helst hvis man vil ligge og rode rundt i LA klasserne. Vil man op i M'erne, jamen, så skal man altså begynde at kigge lidt mere efter kapaciteten. Og desværre er det ikke ofte, at folk ikke ved, at de står med en super-hest mellem hænderne. Så sådan en er svær at få til fornuftige penge. Jeg sparer allerede nu op til min næste hest, på trods af at jeg ved de næste 5 år som studerende ikke levner mig tid til at have min egen. Men NÅR jeg er færdiguddannet, så skal jeg igang med stævnerne igen. Og jeg vil hellere have, at det er MIG som rytter, der sætter grænserne for kapaciteten, end at det er hesten. Jeg gider simpelthen ikke ride rundt på en hest med følelsen af, at nu får jeg ikke mere ud af den og jeg udnytter dens kapacitet fuldt ud. Det keder mig, og jeg ender med at blive træt af hesten -og den af mig, fordi jeg kræver noget den, ikke har kapacitet til. Anna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
angel |
13-05-2006 11:21 |
|
Nej, det er ikke kun de dyre heste der kan komme på dis-plan! Min pony var da klar til dis-plan i 2005 hvor vi kunne springe LA på dis-plan jo. Det kommer jo an på hvad klasse du vil starte og hvad du kan. Hvor du kan springe LA med en svære grad eller vil springe M-klasser kan du jo starte dis-plan. I dressur tror jeg det starte med LB eller LA-klasser. HVis du er klar og din hest/pony er klar kan du sagtens strate på dis-plan. Bare ha' din rytterlicens og hestens/ponyens hestepas klar. Du kunne evt tage ud og se nogle dis-stævner og se hvad der forventes... Hels og lykke ! 
By Angel...  "I am the terror that flaps in the night!"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dyre/billige... |
KR |
13-05-2006 12:09 |
|
Jeg plejer vist lidt få sjov, at sige alt over 50.000,- er spild af penge  Grunden til den kommentar er, at ingen af de heste jeg pt. rider er million heste, men de vinder alligevel  Min pony blev indkøbt til slagtepris, og endte på de internationale springbaner med rød sløjfe i trensen. Det tog da lige en 3-4 år at ride den op  Min hest er indkøbt meget billigt (under 30.000), den er nu DH hoppe placeret til og med La6 på c-plan, og på vej mod M. Den er 9 år gammel i dag, og tilredet som 5 års. Låne hesten er der såvidt jeg ved givet et sted under 50.000,- for. Han er lige blevet 5 år og klar til La3. Har vundet 4 års kval. Han er så kun 161. Min venindes hest var også på den lave side af 50.000,- han går i dag PSG. Så de findes, men det er selvfølgelig "nemmere" bare at købe en dyr tophest, der har bevist den kan. De andre skal man selv kunne se mulighederne i.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min venindes |
|
|
hest blev købt for under 10.000 (godt nok var han også under et døgn gammel da han blev handlet) men han går da landstævner... så det er ikke prisen der er afgørende...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej, det |
|
|
Det er helt klart muligt at finde en super hest til omkring de 50.000. Det har jeg nemlig selv gjort, og jeg har flere gange fået at vide, at med denne hest, er det kun rytteren, der sætter begrænsningerne. Og det er jeg meget glad for at høre. Mit dressurdyr er en 5 års vallak, der har været redet i sammenlagt knap 5 mdr, og vi er netop hjemvendt fra 2. C-stævne. Vi startede LB2 og LA1. I denne omgang var der ingen placeringer til os, men jeg havde to rigtige ridt, og en kvik og vågen hest under mig. At hans så samtidig er ud af fin afstamning gør det jo ikke ringere  At jeg fik en del positive kommentarer fra min underviser og publikum, gør det bestemt ikke ringere. Min gamle pony havde i tidernes morgen som helt rå 3-års kostet 14.000. Da jeg solgte den som 6-års var den B-pony i dressur og havde været med i DSA-finalerne for DSP som både 5- og 6-års. Så jeg vil da helt bestemt mene, at hvis du vil bruge den tid og de kræfter det kræver, vil du sagtens kunne få en hest, der kan gå LA til C-stævner for en overkommelig pris.
Helena Hansen - og det kanelsneglsædende dressurdyr Medlem af DÅHM's syddanske afdeling - det er fedt at være klog! JHN's CHAMPIONATSLISTE i dressur 2006 - Resultater sendes til mig www.freewebs.com/team-pip
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ddd |
sawa |
13-05-2006 17:07 |
|
C-stævner er distriks stævner
Mvh. Sarah This is my life, and I dont care.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jo, man kan. |
mie_gladfisk |
13-05-2006 18:37 |
|
Hejsa! Mit svar er: Jo selvfølgelig kan en billig hest komme til at gå distriksstævner...Det kræver bare tid og arbejde! For små seks år siden købte jeg en dejlig ponyhoppe på 4 år. Prisen var 9500 kr. Siden da har jeg brugt en masse tid og energi på hende, og for omkring et år siden startede vi vores første MB på distriksplan. Et mål vi sikkert kunne have nået meget tidligere, men vi har taget os god tid, og til gengæld også hygget os...Jeg var jo heller ikke så gammel, da jeg fik hende, og havde ikke drømt at ride stævner på det plan. Det sidste år har jeg været på efterskole sammen med min hest, og der har ikke rigtigt været tid til stævner...Men når vi kommer hjem, skal vi ud og starte. Det glæder jeg mig til! Hilsen Mie og Mulle...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralala |
|
|
Selvfølgelig kan de da det! har givet under det du skriver deroppe som en lav pris for Neilons som 4års, nu er han 5år, gik sit første distrikt stævne idag, lb2 og la1, højere klassere end han har startet før. LB2 sprang han så ud af banen, men altså, LA1 60% så sagtens, hvor vil han ikke være om 3år hvis han fortsætte sådan her:D Men min gamle pony til 8000 er da også startet til distrikt, hun klarede sig da også fint
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|