Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Pony i tøjer???
Forfatter: 
Dato:  12-05-2006 12:36

Er det tilladt at holde en pony i tøjer 24/7 , det er ca. 3-4 meter?

Et sted hvor vi tit kører forbi står der hvert år en ny pony i tøjer. For 2 år siden købte en vi kender den "fri", sidste år var jeg ved at stjæle den fordi den så ganske forhutlet ud, og nu står der fandeme en lille shetter på ca. 1 år.

Han køber en hvert forår af en grund jeg ikke kender.

De står i tøjer hele sommeren og kommer ikke ind hvis det pisser ned i 14 dage. Vi har meldt ham flere gange og så forsvinder den i et par uger for så at komme igen.

Men hvordan kan det være tilladt at holde ponyer i tøjer hele døgnet??

Katrine

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ved ikke
Forfatter: 
Dato:  12-05-2006 14:00

om det er tilladt i døgn drift ?

Måske manden bruger den som plæneklipper.?

Men det er ikke iorden den altid skal stå bundet.

Du kan vel få at vide hos dyrernes beskyttelse om det er lovligt eller ej ?

Kig forbi.

www.lundrideudstyr.dk

Ny hjemmeside under opbygning.

Forhand. af: Kyra K, Anky, O.S, Passier, BR, Jacson, HappyValley, Equline, HKM, Maddox m.fl.

0
0
Svar på denne tråd

Det er okay
Forfatter: 
Dato:  12-05-2006 14:39
Det er okay at lade en hest stå bundet, den skal bare ind til septemper mener jeg det er. Der skal de i hverfald have mulighed for at søge læ. Det er synd for hesten, så kan du ikke tale manden til fornuft på en pæn måde?
0
0
Svar på denne tråd

shetlænder
Forfatter: 
Dato:  13-05-2006 11:17

Du skulle måske lige tjekke om shetlænderen er en hingst? For så er der en fornuftig forklaring på at den er bundet. Shetlænderhingste som ikke har været i hænder- og mon ikke det er den slags han køber- de er rene udbryderkonger. Især hvis der går en smækker lækker hoppe forbi uden for folden. Man kan blive frygtelig uvenner med både naboer pga. ødelagte haver og ikke mindst hoppeejere hvis heste bliver forulempet af hingsten. Det kan også være nærmest umuligt at indfange kræet igen- tænk på hvis den under indfangning render ud foran en bil? Folk kan rent faktisk blive slået ihjel...

Men indrømmer at det er temmelig lang tid at stå tøjret i en hel sommer eller mere. Belaster leddene på en ikke hensigtsmæssig måde. Den burde kunne komme på stald om natten hvor den kan gå frit. Shetlændere har anderledes pels end andre ponyracer og de kan sagtens tåle 14 dages regn- og hvornår har det regnet uafbrudt i 14 dage i DK? :-)

Der er specielle regler for islændere og shetlændere mht læ. De er nemmelig mere hårdføre end andre racer.

Han gør intet ulovligt ifølge jura- og kan derfor ikke dømmes... længere er den ikke... det positive er jo at det er en ny pony hvert år? Så på den måde synes jeg egentlig ikke det er så slemt. Der er mange ponyer der har det værre år efter år...

og hvis den er forhutlet nu og han lige har købt den er det vel ikke hans skyld at den ser ud som den gør? men om et par måneder kan man vel sige at man burde kunne se at ponyen skal se mindre forhutlet ud hvis den har det bedre hos ham end hos gammel ejer...

Maria & Sigøjnertrommen Samson

"We are all wanderers on this earth. Our hearts are full of wonder, and our souls are deep with dreams."

-Gypsy saying

0
0
Svar på denne tråd

Pony i tøjer.
Forfatter: 
Dato:  13-05-2006 14:34

De kommer til at se trælse og forhutlede ud hen over sommeren. De bliver jo ikke rørt specielt meget ved. Der er ingen skygge/læ der hvor den står og stykket er ved 40*15 meter, så hvis man ville kunne det nok lade sig gøre at lave et rimeligt shetlændersikret hegn. Vi har selv 3 udbryderkonger så jeg ved nok hvad tråd de kræver for at blive inde.

En skam at det er lovligt, men det havde jeg nok forventet.

Katrine

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider