Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

hjælp -min hund vil ikke gø!!!
Forfatter: 
Dato:  12-05-2006 09:24

Hej alle på HN.

Jeg er en lykkelig ejer af en dejlig labrador tæve (Bisca) på næsten 1 år.

Bisca har været hos os siden hun var 2 mdr. og vi har kun hørt hende gø 2 gange. Begge gange fordi hun ville lege med vores misser. Vi kan ikke få hende til det.

Vi har/er glad for at hun ikke står og bjæffer af alt.

Vi har gået til hundetræning siden hun var 6 mrd, og er nu gået vidre på et kåringshold, og der er det et krav at hunden kan gø på komando.

Vi har prøvet mange forskellige ting, så som at:

- vise hende hendes ynglingslegetøj.

- gæmme sig i skoven.

- larme med en pose med pølser i.

- og meget andet...

Men hun har ikke givet et lille bjæf fra sig.

Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe os.

I får lige et billede af hende:

Hilsen Mie.

Hilsen Mie

:-D Hvem ka´...Bisca :-D
0
0
Svar på denne tråd

Bare rolig
Forfatter: 
Dato:  12-05-2006 09:30
hvis i bliver med at øve, øve,øve så kommer det lige pludselig. Bare husk at rose hunden lige så snart den kommer med et lille bjæf. Se om i ikke kan få den til at være helt overgearet så der kommer et lille bjæf. God træning.

PernilleKrake
0
0
Svar på denne tråd

holly..
Forfatter: 
Dato:  12-05-2006 10:03

gøede heller aldrig så fik vi vilma som holly jo selvfølgelig var meget beskyttende overfor og så skal jeg lige love for at hun lærte at gø, nu gør hun meget, hun gør ikke af alt og alle men hvis hun hører der kommer noget og det ikke lige er nogen hun kender og hellere vil snakke med så gir hun lyd fra sig, men ikke overdrevet.

holly gør heller ikke for at hun bliver overgiret eller vil ha noget så hopper hun bare rundt om sig selv og det ser herre sjovt ud, lige op i luften og oppe i luftenen drejer hun hele vejen rundt om sig selv

Venlig hilsen Camilla p

2 års pony vallak sælges stg ca. 117 cm

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  12-05-2006 10:26
Jeg kender en hund som ikke vil gø, ligegyldigt hvad man gør. Min vil heller ikke, men jeg lærte ham det ved at lufte ham hver dag sammen med en anden hund. Den anden hund kunne gø på kommando, og når den gjorde det, fik den bolden. Så på et tidspunkt gav min hund et lille bjæf fra sig og han fik bolden og massere ros... det tog lidt tid før han kunne gø uden at den anden hund var der, men nu er han rigtig god til det... held og lykke!

Et godt team bygger på:

Tillid, gensidig respekt og sidst men ikke mindst;

to-vejskommunikation!

Husk det når du arbejder med dit dyr :-)

0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor?
Forfatter: 
Dato:  12-05-2006 10:34

Et dumt spørgsmål.. Men hvorfor vil i gerne have den til at gø?

Ha ha ha.. Jeg kæmper med at få mine til at lade være med at gø.. Særligt i utide..

Mvh. Julie

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-05-2006 10:43
Ja, hvorfor skal hun gø?

Når en hund IKKE gøer, er det fordi den føler sig 100% sikker på at dens familie passer på den og at I er "føre-hundene"- altså alfaerne. Hun har ingen grund til at gø fordi hun ikke behøver at jagte nogen eller noget væk fra "sin" flok- det sørger I jo for- så alt i alt betyder det bare at hun er en 100% harmonisk hund :)

Vores dalmatiner gøer heller ikke- kun hvis hun vil gejle vores gravhund helt op- han gøer konstant, og hvis dal'en giver bare et lille bjæf fra sig tænder han helt af ;-D Dalmatineren har erfaret at det er en ENORMT god måde at få ham ned fra sofaen på- så kan hun snuppe hans plads mens han skaber sig ;)

-Janni-

og den vrinskende halvdel, Stay
Team JaY :D
Medlem af DHPV - Discount Heste og Pony Vanrøgternes klub
Stifter og formand af DPVK- Discount-Pelsdyr Vanrøgternes Klub

0
0
Svar på denne tråd

Hehe...
Forfatter: 
Dato:  12-05-2006 11:04

Puha, ville være glad hvis vores ikke gøede... Vi har 3 uldtotter, og de gør bare de høre den mindste lyd?!

0
0
Svar på denne tråd

TeamJay
Forfatter: 
Dato:  12-05-2006 11:15

Der er altså også bare nogle racer der gør mere end andre..

Vores hunde er generelt bare meget snakkende hunde..

0
0
Svar på denne tråd

ikke gø
Forfatter: 
Dato:  12-05-2006 11:16

det står jo i hendes indlæg at de vil have hunden på et kåringshold til hundetræning og det her er et krav om at hunden skal kunne gø på kommando.

jeg kender desværre ikke nogen måder at få hunden til at gø på udover dem der er nævnt.

MVH. Betina

Min hjemmeside: Belles side

0
0
Svar på denne tråd

Gø...
Forfatter: 
Dato:  12-05-2006 11:19

Julia og team Jay.. Som hun skriver i indlægget så skal hunden gø på kommando på det kåringshold de går på .. :)

Min egen hund lærte det de metoder du selv nævner så jeg aner faktisk ikke hvordan man ellers lærer dem det..

Men tror at sofiepigen har fat i noget af det rigtige.. Der må være andre hunde på holdet der kan gø på kommando, som så kan lære fra sig? ..

MVH ManEater..

0
0
Svar på denne tråd

Åhhh
Forfatter: 
Dato:  12-05-2006 11:42

Undskyld mange gange.. Det havde jeg simpelthen overset

Jeg lærte Figo at gø på kommando ved at stå med den lækreste godbid og sige sige .. Hvad siger hunden.. Der gik lidt tid, og til sidst ville han gerne have godbidden, så han sagde vov.. Og så fik han kiksen.. Det gjorde vi så nogle gange og nu kan han det.. MEN han er også let at få til at gø..

0
0
Svar på denne tråd

mit svar
Forfatter: 
Dato:  12-05-2006 13:06

Åh, min hund den gør for meget.

Men vi lærte den ved at så med en godbid og sige "speak for it" eller hvordan det staves (min far er skotte) så han sagde det.

Men nu kan den lige meget hvad man siger :)

MVH. Jennifer.
("v")
Z+M
`V´

0
0
Svar på denne tråd

halsgivning
Forfatter: 
Dato:  12-05-2006 13:21

Nu ser det jo ud til at være en labrador. Billedet er lidt mørkt.

Du kan måske bruge samme metode som jeg gjorde. Det startede med at jeg bare drillede ham når jeg skulle kaste pinden, men endte med en rigtig god halsgivning.

Hvis hun er lige så glad for pinde som de fleste labber, så prøv følgende.

Du kaster pinden til hende et par gange for at få hende lidt op og køre.

Så begynder du den egentlige træning. Bliv ved med at lade som om du kaster pinden. Til højre, venstre. Bare frem og tilbage med den pind.

Din hund vil til sidst blive irriteret på dig. Måske siger den ikke vov, men bare den mindste lille lyd der kommer skal belønnes.

Efterhånden skal du bare antyde at du ikke kaster så vil den gø. Først på det tidspunk sætter du kommandoen på. Ellers bliver du bare alt for hæs.

Det kan tage lidt tid, men det skal nok lykkes. Metoden virker dog kun på hunde som er vilde med pinde. De andre vil bare gå deres vej.

Hilsen Lotte

0
0
Svar på denne tråd

hejsaa
Forfatter: 
Dato:  12-05-2006 22:40

tror jeg har broren til bicsa

www.hundegalleri.dk/ht...p?ID=12494

hvis det ku ligne broren ?så kan jeg sige det ikke ligger i generne max gør ufatteligt højt og over det mindste.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-05-2006 00:13
... ups :D Undskyld :)

Ja, at give hals er jo en anden side af sagen ;-D

-Janni-

og den vrinskende halvdel, Stay
Team JaY :D
Medlem af DHPV - Discount Heste og Pony Vanrøgternes klub
Stifter og formand af DPVK- Discount-Pelsdyr Vanrøgternes Klub

0
0
Svar på denne tråd

Hvis man har en hund der ikke vil gø...
Forfatter: 
Dato:  13-05-2006 00:14

skal du gøre følgende...

1. Du kan enten drille den, det vi kalder en #teaser inden for hundeverden. Det vil sige, du ka holde en godbid foran hundens næse. Uanset hvad den gør, skal du ikke give hunden godbidden... MEDMINDRE den giver bare en lille bitte lyd fra sig.

Det er vigtigt du tænker i små trin here. Du kan ikke forvente, at hunden vil gø højt til at starte med, derfor skal du tage imod alle de lyde hunden giver fra sig og forstærke dem. Når hunden begynder at forstå du vil have den til at give lyd fra sig, begynder du at forlange mere adfærd fra den. Det vil sige, i stedet for et lille bitte hviskebjæf, vil du nu have mere lyd på. Derefter begynder du langsomt... trin for trin at øge dine krav, således at du til sidst har et flot "VOV".

Det er vigtigt at du har en perfekt timing for hvornår du forstærker hunden. GØr du det for sent eller tidligt, associere hhunden IKKE godbidden med det at den giver lyd fra sig. Du skal derfor være meget præcis i din timing, for hvornår du siger "DYGTIG" ogf giver "GODBID".

Du kan evt. forsøge dig med en klikker... den er mere præsic end et "!dygtig".

2. Du kan forsøge at stresse hunden, fx med en pind. Det er det samme princip som i 1.

Du præsenterer noget for hunden som den er rigtig glad for, men som den ikke kan få. Efter et stykke tid vil hun blive frustreret og begynde at tilbyde en masse adfærd, sandsynligvis vil hun også gø. Derefter forstærker du hende for det som beskrevet ovenover.

Hvis hun gør når det ringer på klokken, kan du fortærke det og derefter sætte et signal på, så du overfører hendes halsgivning fra dørklokken til et signal du har valgt.

Held og lykke med det

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  13-05-2006 01:38

Min hund gør faktisk på kommando, og ellers ikke...

Da jeg boede hjemme, lærte jeg hende, at hvis der var nogen ved døren skulle hun "GI' HALS". Dette var for at skræmme eventuelle indbrudstyve væk da vi have haft en del indbrud i kvarteret.

Nu, er det knapt så fedt, da vi bor i lejlighed og jeg gerne ville have hende til at stoppe fordi det generer lidt. Hun gør dog kun når det banker, og ikke når jeg sætter nøglen i døren..

Men jeg kan ikke længere få hende til at gø ved bare at sige ordene. Det kommer sig nok af at hun normalt ikke må gø med mindre det handler om gæster - indbudte som uindbudte. Hun sidder længe og kigger på mig med tungen hængende ud af halsen, og så prøver hun forsigtigt med et "vov?" hvis jeg giver kommandoen.

Men ved I hvad - det er faktisk den eneste kommando, min hund reagerer på.. Udover det, er hun et skarn

Vickie

SUPER DEJLIG BRUGSARABER SÆLGES!

Skriv eller ring, for nærmere information.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-05-2006 01:45
Jeg har haft samme problem med min golden der heller ikke ville gø. Og det var lidt et problem når vi trænede feks ronderinger. Men en måde man kan få stort set alle hunde til at gø er ved at virke truende. Altså stå et par meter foran hunden og "virke stor of troende", ved feks at bukke sig lidt forover, tage armene lidt ud fra kroppen og langsomt gå hen mod hunden samtidig med man kikker meget intenst på den. Så skulle den gerne halse.
0
0
Svar på denne tråd

Når den vil ud
Forfatter: 
Dato:  13-05-2006 08:21
Min lille Papillon har aldrig skulle bruge så meget opmuntring for at lære at gø, og hun kan tilmed knurre på kommando også, omend det ser temmelig akavet ud at en lille hvid uldtot på 25 cm. stiller op med den vildeste knurren når man spørger Hvad siger den farlige hund?.

Min store Tervueren tilgengæld, kostede en masse sved og tåre at lære. Kun ved at give hende halsbånd på og kun lukke hendes makker ud, som om vi skulle på tur uden hende, lykkes det langt om længe. Idag kan hun uden problemer gø på kommando, men hendes knurren er ikke blevet til meget mere end et tamt bjæf.

Ergo, man må konkludere at de mere autoritestro hunde har sværere ved at lære det, hvilket er forståeligt, idet vi beder dem om at gøre noget helt udover hvad der falder naturligt for dem. dvs. en hund gør kun i naturen når der er grund til det, og da slet ikke "ad" deres flokfører.
0
0
Svar på denne tråd

nynne...
Forfatter: 
Dato:  13-05-2006 10:21

Nynne gør aldrig. HUn er nu lidt over et halvt år, og det eneste tidspunkt hun gør er hvis vi leger vildt leg ude i haven, så kommer hun med er bjæf i alt hendes iver.

Kan ikke gejle den op til at bjæf, og så rose den til skyerne når den gør.

0
0
Svar på denne tråd

umuligt...
Forfatter: 
Dato:  13-05-2006 11:26

Vi har faktisk opgivet at lære vores den ældste (knap 5 år) at gø på kommando. Jeg tror, vi har prøvet ALT.

Den mindste (knap 2 år) lærte det meget hurtigt.

Da vi træner (b.la.) rundering, betyder det, at vi altid vil få 0 point i denne disciplin med den ældste, da han bare sætter sig foran figuranten og logrer med halen - ikke et kvæk kommer der ud af ham. Det er lidt ærgerligt, da han ellers klarer de andre øvelser til ug.

Mvh Christina og Riga

Medlem af SAK og D.Å.H.M

0
0
Svar på denne tråd

takker
Forfatter: 
Dato:  13-05-2006 19:16

Mange tak for alle de gode svar på denne tråd.

Vi prøver at træne vidre og håber på at der kommer en dag hvor hun fatter hvad det er vi vil have hende til.

IreneRas skriver at vi kan prøve at ringe på dørklokken, men det er også afprøvet. Hun sætter sig bare ned og venter til folk kommer ind af døren.

Fra vores køkken til havestuen har vi en glasdør i, og der har hun sågar siddet og kigget ind i køkkenet på os. Vi håbede at det kunne få hende til at gø, men hun lagde sig bare ned og ventede på at vi åbnede døren.

Så måske må vi bare indse at vores dejlige hund ikke vil lære at gø.

Endnu engang tak for alle de gode råd.

Hilsen Mie.

Hilsen Mie

0
0
Svar på denne tråd

Hej Mie..
Forfatter: 
Dato:  14-05-2006 08:50

Nøøj hvor din hund ligner vores Molly.. Hvor har du købt din? Vores blir også et år snart, d. 5 juni mener jeg!

Vores Molly vil heller ikk gø, og hun går også på et konkurrencehold hvor de skal kunne gø på kommando, så min mor er ligeså desperat som dig ;)

Vi har også prøvet alt med vores, intet hjælper desværre..

Sådan så hun ud da vi fik hende, har desværre ikke noget af hende endnu, som 1års. Men tager et senere (tag jer ikke af dato på billedet, den passer ikke)

Held og lykke

Med Venlig Hilsen-

Anne-K©

-Gør din ridning til en fest, rid Irsk springhest <3

BU 04/05 rocks!

0
0
Svar på denne tråd

hej hej hej
Forfatter: 
Dato:  14-05-2006 11:41

Til Kathrine Jensen: Vi har købt hende hos en kennel nær kalundnborg, Life-kesy kennel.

Bisca har fødselsdag den 25/05-2006, så de er altså ikke fra samme kuld, men dejlige er de begge.

Hilsen Mie

Hilsen Mie

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider