Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

jubbi og øv
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 23:25

Hej

Jeg er så glad jeg har nemlig lige fået en oxèr.

En dejlig hoppe på 12 år, hun er rød og har en kanon gang.

men jeg kunne så godt tænke mig at høre om der er nogen af jer som har haft problemer med jeres hest i denne hvidunderlige tid med alt det pollen som er i lufter.

jeg har nemlig en gammel hoppe som er begyndt at hoste meget og det startede da det blev foreår og mit spørgsmål er så kan en hest få høfeber ikke lige som mennesker men noget som ligner??

mange vrinsk fra wilderrow

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa...
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 06:39

Ja, heste kan godt få en allergisk reaktion over for pollen. Min gamle hest havde allergi og jeg tror det var overfor græspollen for hun havde det værst når græsset skred. Hende jeg har nu (10-års hoppe) er også hostehest (hun er efter min gamle hest og har med stor sandsynlighed arvet det efter sin mor). Hun har det værst her om foråret. Hun er ikke blevet testet, men hun har det værst når der er birkepollen. Når hun har det allerværst kommer dyrlægen og giver hende en cordison (binyrebarkhormon) indsprjøtning. Og den plejer at hjælpe!

Hilsen

Kit

0
0
Svar på denne tråd

tusind tak
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 09:02

Det er dejligt at høre at der er andre heste som har det sådan.

Det får mig til at være mere rolig, men man bliver jo bare så bekymret for sin lille hest.

Men det er da godt at du siger at det er arveligt, for hendes mor havde nemlig astma, så det kan jo godt være at hun har arvet noget af det.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider