Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 alder på hest
Forfatter: 
Dato:  09-05-2006 12:18

hvor gammel kan en hest blive.. ham jeg har nu er 11.. vi rider ikk storer stævner eller noget. vi rider i skoven hygge rider der hjemme og springer en gang imellem..


0
0
Svar på denne tråd
 
 Meget forskelligt
Forfatter: 
Dato:  09-05-2006 12:22

Det er jo meget forskelligt, alt efter hvad hesten har været brugt til og hvad den bliver holdt igang med osv. En hest på 11 er ikke gammel, men tværtimod en hest i sin bedste alder! Så bare se at komme afsted.


Min hest er 27 på nuværende tidspunkt, han gik stævner helt til han var 25 og stod kun af pga en skade. I disse dage er han rigtig kommet i forårshumør, så han er mere vild og har større ydeevne end Bob, der er 20 år yngre. Dyrlæger og tandlægen mener at han har masser af gode år i sig endnu, så det stoler jeg på.




Venlig hilsen
-miki-
www.prettyfancy.ridesiden.dk
-alt om krybbebidning og vævning
0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  09-05-2006 12:28

Jeg mener den ældste pony blev 56 år gammel, men det er meget ualmindeligt, derimod er det ikke så ualmindeligt at en pony bliver 30 - 40 år. Vi har en pony på minimum 32, såfremt hun var 12 dengang vi købte hende af hestehandleren, og hun er frisk, rengående og kunne sagtens bruges meget mere end hun bliver. En stor hest bliver sjældent så gammel, sjældent meget mere end de 30.

11 er altså ingen alder for en hest, min GP dressurhest er lige blevet 23, han er i fuld ridning, men er pensioneret fra stævner, da jeg synes han har kørt nok. Min forrige dressurhest blev aflivet i januar, pga en hjerneblødning/blodprop i hjernen, han blev 29 år.


Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning
0
0
Svar på denne tråd
 
 ældste pony..
Forfatter: 
Dato:  09-05-2006 14:38
den ældste hest blev 62 år og døde for kun 2 år siden... men tror du bare skal være glad hvis din hest bliver 25-30 år som er det mest normale for heste i dk... dog er gennemsnitsalderen hos DV faktisk kun omkring 5-6 år fordi mange ungheste bliver aflivet tidligt fordi de fx har fejl på knogler osv... ved det fordi en dyrlæge som jeg kender (der arbejder for bla. DV) har fortalt mig det... så det er altså ikke et angreb på DV folk, kun en konstatering..




Alt over 165 er ikke en hest men en Giraf :-)

ODENSE; Sød og glad ældre hest søger rolig rytter til skovtur/hygge fra juli.... skriv og hør nærmere!

Privat rengøring tilbydes i ODENSE

0
0
Svar på denne tråd
 
 rtyfhset
Forfatter: 
Dato:  09-05-2006 16:11
jeg har kendt en lille shætlænder som var 43 år den kunne stadig rides af små børn og nød det. de stakkels små kunne ikke ride ud på hende uden hun stak af :) ;P
0
0
Svar på denne tråd
 
 Min dejlige hoppe
Forfatter: 
Dato:  09-05-2006 18:13

fylder 18 her d. 20 maj.. Hun har et sind som en 5års.. Hun er sund og rask. Til tider temmelig vild..

Tror det er meget individuelt hvor gamle heste bliver.

Deres opvækst, træning, pasning osv. har helt sikkert en vigtig betydning for hestens levetid.

Jeg tror en hest som min, er af den slags der en skønne dag "bare" ligger død i sin boks. Hun har aldrig været syg som sådan, det eneste hun har fejlet var hovsenebensbetændelse, men det er hun kommet sig over, og så har hun fået en smule slidgigt i det ene bagben, men hun er ikke mærket af det.


Her den unge dame..



Venlig hilsen Margit

0
0
Svar på denne tråd
 
 19 og 20
Forfatter: 
Dato:  09-05-2006 22:34

Jeg har (eller det vil sige min 6-årige datter har) en pony på 20 - stadig frisk som en havgasse.

Selv har jeg en hoppe på 19, der indtil i vinters har haft det fint. Nu har hun desværre fået lidt gigt, men det kommer ikke som nogen overraskelse, for hun er gammel konkurrence hest, og har derfor været brugt meget. Hun kan ikke rides, men har det ellers fint.

11 år er ingen alder. Populært siger man, at fx OL-heste først topper i 10-12 års alderen, så din hest er måske lige nu i sin bedste alder.


/Nat


Om du tror at du kan - eller om du tror at du ikke kan. Så har du ganske givet ret. Henry Ford


Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre.

0
0
Svar på denne tråd
 
 De kan blive gamle
Forfatter: 
Dato:  09-05-2006 22:42

Min Sussi er lige blevet 34 år or springer rundt på folden og har stadig alle sine tænder - det største problem med ældre heste er at de efterhånden taber tænderne og det er oftest grunden til at de må herfra.


Din hest har mange gode år endnu.


Connie

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider