Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

hjælp til overenskomst/opsigelse
Forfatter: 
Dato:  09-05-2006 11:51

Hej

Jeg har godt nok brug for hjælp nu.

Mit problem:

Er pt ansat i firma X (på gennemsnitlig 34,8 timer over 3 ugers periode) Har været ansat der siden 1. november 2005 (timelønnet)

Har fået tilbudt job hos Firma Y - som jeg virkelig gerne vil have. - Start 15. MAJ 2006

Jeg ringer så og siger op idag, får at vide jeg har 1 måneds opsigelse. Jeg siger at jeg ville gerne stoppe før, men niks der kan overhovedet ikke være tale om dette.

Dette er min overenskomst: mediacontent.sd.public...115421.PDF

Den er jo selvfølgelig lavet med 3F, og jeg er medlem af Krifa. Så ikke den store hjælp der at hente.

Jeg kan jo selvfølgelig godt selv læse at jeg har en måneds opsigelsesvarsel.

Men længere nede står der: Såfremt udeblivelse bort en dag uden varsel, betragtes arbejdsforholdet som ophørt.

Mit spørgsmål er så: Hvad sker der hvis jeg udebliver?

Kan de evt. kræve penge af mig? Eller er jeg "Bare" fyret?

HJÆLP søges hurtigst muligt...

MVh.

Dorte

0
0
Svar på denne tråd

Det står ganske
Forfatter: 
Dato:  09-05-2006 12:00

Det står ganske klart i §15, stk. 4. om bodsbetaling. Udebliver du skal du betale din arbejdsgiver en bod på størrelse med den timebetaling du ville have fået i opsigelsesperioden. Så tjener du 20.000 om måneden og smutter efter en dag, ja så er boden på 20.000kr.

0
0
Svar på denne tråd

Firma Y
Forfatter: 
Dato:  09-05-2006 12:29

Når nu firma Y har tilbudt dig job, er de så ikke villige til at vente 14 dage på dig? De har da helt sikkert forståelse for, at du er nødt til at opsige dit job først og også overholde reglerne for opsigelse.

- Henriette -

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider