Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Kat i lejlighed...
Forfatter: 
Dato:  06-05-2006 09:58

Hejsa...

Jeg vil gerne høre jeres meninger, er det synd at holde kat i lejlighed? Hvis katten fåes fra killing, og aldrig har prøvet andet.

På forhånd tak :-)

Miss kicki

& Camilla

0
0
Svar på denne tråd

de inde katte
Forfatter: 
Dato:  06-05-2006 10:17

jeg har oplevet, har ikke lidt nogen nød. tværdigmod.

ps. hvordan går det med hyppen.

IMC
0
0
Svar på denne tråd

Nej, jeg
Forfatter: 
Dato:  06-05-2006 10:36

synes bestemt ikke det er synd.. Men det kommer jo selvfølgelig an på lejlighedens størrrelse. Min søster og hendes kæreste har en indekat og deres lejlighed er ca. 100 kvm. De fik den fra killing, og som du selv siger har den aldrig prøvet andet, og hvis den først kom ud ville den jo blive skræmt af den kæmpe verden den aldrig har oplevet. Ville også gerne selv have kat igen, (min kat bor hos mine forældre) men bor i en lille et værelses på 33 kvm og der synes jeg det ville være synd at holde kat ;-)

Mvh Tina K

Peugeot 306 sælges!

www.bilzonen.dk/findbi...id=1172252

0
0
Svar på denne tråd

indemis.
Forfatter: 
Dato:  06-05-2006 11:22

Jeg har en indekat. Hun er meget tilfreds med det.

Jeg har opdraget hende fra hun var killing, til at gå i snor og hun kommer også ud på altanen under opsyn i snor. Så sidder hun der og soler sig.

Hun står helt stille når hun får sele på for hun ved godt hvad der skal ske så.

>>www.hamsterland.dk<<

"Den som ikke reagerer - accepterer."

0
0
Svar på denne tråd

indekatte
Forfatter: 
Dato:  06-05-2006 11:24

Hvis man ellers tilgodeser de behov som katten nu ikke kan få opfyldt udendørs kan man sagtens have glade tilfredse indekatte

:-) blot vil jeg foreslå at du får 2, uanset hvor meget vi holder af vores katte, er der ting de kun kan få af en artsfælle, og det gælder især for indekatte der ikke har mulighed for at komme udenfor og møde katte-venner

www.katteinfo.dk

0
0
Svar på denne tråd

Kommer an på
Forfatter: 
Dato:  06-05-2006 12:26

Det kommer fuldstændig an på den individuelle kat.

Mange huskatte har et stort behov for at bevæge sig og her er en lejlighed ofte for lille, mens mange racekatte ikke bevæger sig så meget og derfor bedre kan holdes i lejlighed.

Jeg selv bor i en 3v med min bofælle i midten af Kbh, mine værelser udgør cirka 20 m2. Jeg har en dejlig brite-han. Jeg har valgt racen, netop udfra at det skulle være en kat der kan holdes i lejlighed. Selvfølgelig har han som lille haft et større behov for at lege og bevæge sig, men nu hvor han er knap 6 mdr gammel sover han faktisk nærmest 20 timer i døgnet, leger 1 time og vil kæles med, spise og på wc de sidste par timer. Med andre ord har han ingen problemer med at bo i lejlighed.

Så hvis man tænker sig om og vælger katten med omhu, så mener jeg godt man kan have kat i lejlighed. Jeg tror i hvert fald ikke min Findus lider under det, omend JEG personligt hellere så at han kunne komme ud og få lidt frisk luft. Det er bare ikke en mulighed når man bor 5 minutter fra Nørreport. Trafikken er simpelthen for farlig til at jeg tør lade ham komme ud.

Hvis man er villig til at ofre et par tusinde på en racekat vil jeg klart anbefale det. Så er der gode muligheder for at "kende" temperamentet lidt på forhånd.

Skulle nogle være interesseret i british shorthair kan jeg anbefale et par avlere i både Jylland og på Sjælland.

Anna

0
0
Svar på denne tråd

inger christensen
Forfatter: 
Dato:  06-05-2006 13:11

Hej Inger.

Det går super godt. Min underviser er meget imponeret over hende. Hun er meget stabil, og har aldrig laver numre. Jeg håber vi bliver klar til DSA. :-)

Hvordan går det med jeres hypper?

Miss kicki

& Camilla

0
0
Svar på denne tråd

kattene
Forfatter: 
Dato:  06-05-2006 13:21

Jeg deler lejlighed med 3 huskatte og 2 racekatte. Ingen af kattene kommer ud, ej heller ikke på altan.

2 af huskattene blev købt som killing, og jeg er helt sikker på at fordi de havde hinanden er jeg forskånet for en masse ballade. De brugte hinanden så meget som jeg aldrig ville kunne gøre tilsvarende.

Jeg var ikke i tvivl at når det var killing skulle der vare to, hvorimod hvis jeg havde købt en voksen kat ville det bedre gå som enekat.

De andre katte er så kommet til løbende.

Min lejlighed er indrettet til at have katte. Jeg har 2 klatretræer, de løber på skabe og reoler, de klatre i tremmerne jeg har for altandøren. De kan tage nogen ordenlig løbeture med forhindringer så de kan få brugt nogen kræfter. Og herhjemme på kattene godt være på borderne (bare ikke når der er mad på), bortst fra stuebordet for ellers kan jeg ikke se fjernsyn .

Hilsen Helle

0
0
Svar på denne tråd

Min mening
Forfatter: 
Dato:  06-05-2006 13:55

Jeg syntes det er synd at holde katte indenfor også selv om det er en stor lejlighed. Jeg mener ikke at katte er dyr der skal holdes fanget, som de efter min mening bliver som indekatte.

Så ja jeg syntes det er synd.

PernilleKrake
0
0
Svar på denne tråd

hvorfor er det synd for indekatte
Forfatter: 
Dato:  06-05-2006 15:32

Lidt fakta om kattes vilkår DK...

Lov om mark og vejfred, Kap 1, § 1

Enhver er pligtig til på alle årets tider at holde sine husdyr på egen grund.

Ca. hver 10'ende kat, din kat møder vil være smittet med FIV og/eller FeLV.

Ca. 8.000 katte ryger gennem internaterne hvert år.

20.000 uønskede katte bliver aflivet hvert år i DK.

70.000 katte bliver dræbt i trafikken hvert år.

og så har jeg endnu tilgode, at få at vide HVAD forskellen er på katte og ALLE ANDRE dyr, siden at det er *såå synd* for kattene hvis de ikke må løbe frit,er det ikke lige så synd for hundene, hestene, køerne o.s.v. hvorfor er det lige, at det er ok at katteejere bryder loven, tilsidesætter al hensyn og ansvar over for deres naboer, hvad enten naboerne kan lide katte eller ej.

Ja jeg ved godt at det er meget nemmere *bare* at lukke kattene ud, end det er at tage ansvar for at de får et godt og udfordrende liv indendøre, men selv katteejere skal vel overholde gældende lovgivning.

www.katteinfo.dk

0
0
Svar på denne tråd

rebus88
Forfatter: 
Dato:  06-05-2006 15:33
Har en mis som jeg har haft siden hun var 2 uger grundet at moderen som var vildkat lod dem ligge ved vejen. vi bor i stuen dog lidt hoejt oppe og hun er simpelthen saa bange for det udenfor. hun bruger det meste af dagen paa at sidde og kigge ud paa folk med et spoergende blik hvordan de dog toer he he. Hun er faldet ud to gange og sprunget ud 4 hvor de to af gangene hun selv sprang ud har hun varet ude det meste af natten. Den sidste gang var i forgaars hvor hun sad i vores trae uden for en hel nat og om morgenen kaldte hun paa os og saa maatte vi ud i det offentlige i nattoej og pille det lille pus ned. hun er et aar gammel og jeg vil mene at saa laenge lejligheden er over 70 kvm. og katten bliver motiveret dagligt er der ignen problemer

Vi kan ikke ændre hesten

men vi kan tilpasse os dens instinkt.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider