|
|
| Kattedræber |
|
|
Jeg har nu, inden for et år fået kørt 4 katte over. Vi bor på en stille privatvej, dog med jernbanen lige overfor, men der BURDE ikke være særlig meget trafik, og man må kun køre 30kmt. Nu er det sådan at mange af dem på vejen har rigeligt med penge og smarte biler...og smarte biler kan åbenbart ikke køre 30...og slet ik forbi vores grund. Flere er kommet ind og har undskyldt at de kom til at køre vores kat over...nytter jo ikke noget når skaden er sket..og to af dem kender vi...og de køre IKKE pænt. Hvad kan man gøre?? Nu idag blev vores skovkat kørt over. Har ikke kunne finde hende i to døgn. undrede mig og begyndte at lede. Fandt hende på den anden side af vejn...uden hale og bagben. Nogen har bare smidt hende ind til siden da de havde kørt hende over. Er så ked af det. En dag er det hunden, hesten eller et barn der ryger. Nogen der har nogen gode råd? Louise
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fartbøller |
|
|
Jeg tror jeg på en pæn måde ville tage kontakt til politiet og gøre opmærksom på folks kørsel på vejen.. Der må jo gøres noget inden det går endnu mere galt.. Det ville være (endnu mere) forfærdeligt hvis det gik udover et barn..!! Jeg synes det er skræmmende at folk slukker for deres sunde fornuft så snart de starter deres bil.. Det er jo ikke for at genere folk der er fartbegrænsninger men derimod for folks egen sikkerhed - hvilket burde være folks egen interesse!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| So true |
|
|
Det er det. Vi plejer at "spærre" vejen når vi rider...altså bliver ude på vej. Vejen er ikke særlig bred, og alligevel er der nogen der har den teori at jo hurtiger man kommer forbi en hest jo mindre bange bliver den. Er blevt påkørt af en bus en gang på min hest. skete 7-9-13 ikke noget, men hvem ved, næste gang kan det blive værre. Vejen er som sagt privat, så alle der køre på den...bare for at køre igennem og undgå trafik på de store veje, kan meldes til politiet. Må igang med den store nummerplade nedskrivning...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bøller |
|
|
Jeg ville helt sikkert gøre noget ved det for hvem ved hvornår det går alvorligt galt.. Jeg sidder og bliver helt harm på dine vegne.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| er enig |
|
|
Hej Louise Er enig med de andre, men med hensyn til ikke at miste flere katte er der vist ikke andet for, end at holde dem fra vejen.
Kærlig hilsen Ann-Rikka  Mor til englebarnet Tika 18/03-2006
Farmen med katte, marsvin, heste og de nytilkomne fisk. Det kan ikke gå værre end galt.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kan der være noget om |
|
|
Vores katte er meget ude, og vil et eller andet sted heller få dem aflivet end pludselig at skulle holde dem inde. Vores hankat er den største musedræber i verden, og fra tage ham den glæde, det ville være synd. Vi overvejer at kontakte "vej-rådet" herude og høre om det er muligt at få lavet bump. Det ville måske kunne hjælpe. Var to sek fra at tage et billed af min kat som lå der i smadder og lave plakater og smide op langs vejen, men kom så til at tænke på alle de små børn der ser dem. Bliver bare så gal. To på vejen der har fået kørt deres hunde ned...den ene mens den var i snor!!! Folk er sindsyge nogen gange.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hold dem væk fra vejen... |
|
|
Hold dine katte væk fra vejen. Mht. idioter der kører for stærkt... så er det bare så irriterende, når folk ikke kører efter forholdene (og loven, som oftest). At ringe til politiet og informere om det er ret nytteløst, hvis de ikke griber dem i det, vil jeg tro. Men det kunne passe fint, I fik en fotofælde op ude ved jer. Så ka' de lære det! Det synes jeg faktisk ville passe rigtig godt til den slags mennesker. -+- Zip.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvordan? |
|
|
Hvordan skal jeg holde dem fra vejen?? De er jo ikke ligefrem lige til at holde fra vejen som en hund fx. De er ret meget deres egen herre når det gælder sådan noget. Vi har også overvejet fotofælde. Og politiet køre også herude og holder øje i ny og næ (pga. dyre huse og indbrud). Der er et par stykker der er blevet nappet, men en bøde på 500 er åbenbart igenting.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er faktisk jeres |
| Forfatter:  |
Illum |
| Dato:  |
04-05-2006 21:23 |
|
Ansvar at jeres katte bliver på jeres matrikel. Ja ved det er svært, men sådan er det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis man kun... |
|
|
... må køre 30, så burde det være en vej hvor det var relevant med nogle bump. Alternativt kan du foreslå politiet indimellem at sætte en lille fotofælde op (30 lovlige km/t + 30% er 39 km i timen - det er IKKE meget der skal til for at få et klip) ØV altså at folk ikke kan være lidt lovlydige  Her i "byen" er der ellers nogen der havde fundet en fin fidus. man må køre 40 i timen - og der e rmasser af bump og chikaner. Men der er åbenbart nogen der synes at det er for lidt. Så var der en der fik en smart ide. Der er blevet lavet et "papmachebarn" der sidder på en cykel - den stod under byskiltet til regnen ødelagde papmacheen. Jeg tror at det hjalp - det var først når man kom tæt på at man så at det ikke var et "rigtigt" barn der sad der med forhjulet vendt mod vejen. Selvfølgelig er faren ved det at nogen bliver "imune" overfor synet, go bare kører alligevel. Måske kunne du plante nogle små kors ved vejen? Lidt morbidt, men MULIGVIS noget der kunne få nogen til at tænke sig om. 5 kors skulle måske være tallet - en for hver kat, og en med et stort spørgsmålstegn på 
£isbeth & Baloo It's our choices that show what we truly are, far more than our abilities. (Albus Dumbledore / J.K.Rowling)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ikke rart... |
|
|
Jeg kender godt jeres vej, da jeg har haft nogle gode veninder boende derude. Det ER en svær vej, for så snart man kommer ned i svinget, hvor den begynder at flugte med jernbanen, så ligner den enhver ligegyldig landevej, og ikke en tætbeboet vej med fartbegrænsning. På den ene side er der hjernbane, og på den anden side, en mark... Kan godt forstå at det er surt at miste så mange katte bare fordi folk kører for hurtigt. Måske i kunne anmode om at få nogle tydeligere skilte op?
Husk at glemme bagateller Husk at nemme hvad det gælder Husk at elske, mens du tør det Husk at leve, mens du gør det
Citat: Piet Hein
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi ejer vejen |
|
|
Faktisk ejer vi vejen...kan grave den op og lave have der hvis man ser på vores matrikel. Vi har helt over til jernbanen. Så faktisk ejer vi vejen som kattene er blevt kørt over på! Så kan vi vel også selv bestemme om der skal være bump etc.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bøller |
|
|
Det handler i bund og grund ikke om kattene - selvom det er forfærdeligt den måde de er kommet fra verdenen på. At folk kører med hovedet under armen er jo farligt for mennesker som dyr - og det burde der kunne sættes en stopper for.. Synes det lyder som en god ide med vejbump eller kummer eller noget..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| God idé med "barnet", £isbeth |
Camilla (Felur) |
04-05-2006 21:40 |
|
Jeg føler også, at jeg tager en chance hver gang jeg lukker kattene ud.
Der køres som død og helvede herude, da jeg bor i en "underby" til en lidt større - altså er vi bare et "bump på vejen". Der er chikaner... af den slags busserne kan passere og dem ved vi godt hvor ligemeget de er *suk*
Selv naboens knægt (som også har kat) kører alt for hurtigt!
Men hankatten er allerede ved at blive mere ligevægtig, da han aktiveres langt bedre udenfor end ved at tæske hunkatten indenfor dagen lang og i øvrigt rende rundt og "vræle" hele tiden.
Jeg må finde en unge, så kan stå model til et "papbarn" eller nok bedre udført i træ og sætte en cykel + "barn" ude ved byskiltet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kontakt kommunen |
xtiny |
05-05-2006 01:44 |
|
I kan eventuelt (hvis vejen bruges til gennemkørsel) få skiltet med "Gennemkørsel forbudt"/"Ingen gennemkørsel for motorkøretøjer", ihvertfald nogen flere skilte med 30 km/t op. Jeg har selv katte- og min nabo kører lovlig stærkt- kattene er heldigvis bange for biler og traktorer. Men vores private fællesvej er blind, og vi ligger nummer næstsidst. Vores katte kommer ud, når de er 4-6 måneder- MEN: så kan de ikke fange mus! Alternativet er "rockerhegn" om grunden eller en kattegård. Vi har nemlig også katte for, at de kan løbe frit omkring. De er mere afslappede inde, selvom *jeg* får stress, når en killing sidder 8 meter oppe i et træ. Ned kommer de dog alligevel.  Jeg håber, I får løst problemet! 
Mvh xtiny ---
< MoLaUstEr > They call it PMS because "Mad Cow Disease" was already taken.
--- <t_SaBeR_t> Does your Army of Darkness have a dental plan? bash.org
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| I ejer vejen? |
janni_pe |
05-05-2006 01:58 |
|
Kan I så ikke spærre den af? Jeg mistede også en kat her i December til nogen der ikke kunne køre ordentligt... for at gøre det værre havde hun også 3 stk killinger på 5 uger derhjemme på det tidspunkt... det værste var, at hun havde både øretatovering, kattetegn og var chippet (da vi fik hende hjem fra tyrkiet var det et krav... men vi fik hende øretatoveret også, da jeg har det bedere med at folk kan se mærkningen...), og ALLIGEVEL fandt jeg hende selv, en uge efter hun var gået ud og ikke kommet hjem igen... der var hverken blevet ringet, lagt en seddel eller noget andet... det synes jeg sgu er frækt... de var dog flinke nok til at lægge hende ind til siden i stedet for at lade hende ligge på vejbanen... men jo.. jeg føler med dig... jeg ved hvordan jeg har det efter at have mistet een kat, kan slet ikke forestille mig at miste 5 
-Janni- og den vrinskende halvdel, Stay
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vores... |
|
|
Vi har nøjagtig samme problem her, fordi der for enden af vejen ligger en børnehave. Forældrene kører som sindsyge når de skal aflevere og hente deres børn, og det er kun et spørgsmål om tid før en af børnene der bor på vejen bliver kørt ned. Vi har rigtig mange gange været ude med ungernes vejkridt og har med store bogstaver forskellige steder på vejen skrevet LEVENDE BØRN ... ENDNU Det får folk til at tænke sig om et stykke tid, de glemmer det selvfølgelig igen, men så må det jo opfriskes ind imellem. Men syntes da hvis det er jeres vej så sæt da skilte op med privat vej 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| privat vej |
|
|
det er ejeren af en privat vejs ansvar at den "holdes" hvis det er en grusvej kan du jo bare få arangeret et par huller.. men hvis det er en privatvej som går videre til andre boliger eller andet er der kørselsret også kan du ikke lukke vejen.. vi ejer også et stykke vej.. men hvis vi spærer den tror jeg at det vil give problemer... da det er en gennemgående vej... "heldigvis" har vinteren været hård ved vejen.. så hvis der køres stærkt får man nok nogle ujævne fælge.. folk har sat farten ned og vi har ikke planer om at plane vejen igen.. he he selv genboen der kører med sin traktor som var den stjålet (altid med fuld læs) er nødt til at sætte farten ned... det er bare dejligt
Ædelt hingsteføl fra 2006 sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Camilla |
|
|
Et "træbarn" vil være mere holdbart - og kunne flyttes lidt rundt, så man ikke bliver "imun" overfor at der altid står et ved skiltet. Jeg synes egentlig at barnet ved vores byskilt var en god ide - for selv om der er masser af 40 km/t skilte og bump m.m. så er det åbenbart "let" at glemme at det er en skolevej. Så sent som i morges var jeg ved at have en kæmpe 4hjulstrækker med på bagsædet - jeg kørte mine 40 i timen (selv om der ikke er mange børn kl. lidt i 6, så er skiltene jo stadig gyldige), og blev så indhentet, blinket og dyttet af, da han åbenbart havde MEGET travlt. Nå - fred være med det - var vi kørt hurtigere havde vi bare holdt længere bagved den lastbil der holdt og ventede på at singe ud på landevejen.
£isbeth & Baloo It's our choices that show what we truly are, far more than our abilities. (Albus Dumbledore / J.K.Rowling)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Men jeg er glad for... |
Camilla (Felur) |
05-05-2006 13:36 |
|
... at jeg ikke bor en en "gennemkørselsby" tæt på mig. Der står TO FASTMONTEREDE fartmålere med ca. 100m. mellemrum - og alligvel DRØNEDE der en bil ind gennem byen, så BEGGE målere viste 90km/t!!! Der burde monteres kameraer på, så når man nåede klip-i-kortet farten, så blev man blitzet. Ham her havde dog nået klip-kortet -midt-over grænsen  Og der er chikaner inden begge målere og jeg må nok i stilhed beundre bilens manøvredygtighed for at komme igennem med alle fire hjul på jorden. FØJ, siger jeg bare! Ja, mod idioter kæmper selv Guderne forgæves. Jeg var bare glad for, at Lille Lise ikke var på vej hen til den lokale købmand for at købe sig en is i de få sekunder...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| folk er nogle idioter |
Kiki |
05-05-2006 19:07 |
|
Man må da være lettere afstumpet for med fuldt overlæg at køre som død og helvede i en byzone om det er 50, 40, 30 man må køre så må man sgu da overholde det. Jeg ville have det frygteligt hvis jeg kørte noget som helst ned, og prøv så at tænke på hvor frygtligt det må være hvis man bagefter kan gå rundt velvidende at havde man overholdt fartgrænsen havde man kunnet bremse 20 meter før i stedet for efter man rammer... Men bortset fra det så minder hele diskusionen om en joke jeg engang læste der er ret relevant for denne tråd (ikke at det i sig selv er sjovt) Men det er den her landmand som bor ud til en trafikkeret landevej og derfor har et stort problem at hans høns hele tiden bliver kørt over Han får derfor sat et skilt op med "høns på kørebanen" Hvilket selvfølgelig ikke hjælper... Efter et stykke tid snakker han med en af hans venner og de kommer selvfølgelig ind på dette emne, hvortil landmanden svarer at han nu har fået løst problemet. Vennen spørger selvfølgelig hvordan? Hvortil landmanden svarer: Jeg erstatede hønseskiltet med et hvor der står nudistlejrer 200 meter. Måske en mulighed, men virker så nok kun om sommeren:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Schone... |
Hallingsgaard |
05-05-2006 19:37 |
|
Jeg bor selv ud til en lille lande vej. Jeg bor landzone, men på den anden side er der by zone og der vokser nye veje og nye huse op konstant. hastigheden er lige blevet sat op fra 50 til 60  der er ingen cykelsti, ingen fortov, ingen lygtepæle og jeg bor 1 km fra skolen og 100 m. fra stierne til skolen. Flere af mine katte er blevet kørt ned. Når jeg er ude at trille med klapvognen er jeg nød til at benytte lorte vejen!! op på vej ud GÅR JEG I DEN FORKERTE SIDE MED VILJE da vejen drejer skarpt og de ingen chance har for at se mig!! og når der så kommer en bil går jeg ud på siden af klapvognen og fylder hele vejbanen af angst for min datters liv!! og at bilister ser sure ud og må køre i grøften hvis der kommer modkørende, vil jeg skide på, da det kun er min datters liv der tæller. selv om de kun må køre 60 køre de jo 100. Jeg har ikke kun set min egen katte blevet kørt også andres og har ringet til falck. 2 ad gangene døde mine katte ikke, det var så frygteligt. Jeg har skrevet 2 breve og har fået svar på nogle optælninger fra 1995 taget ude foran børne haven som er 2 km herfra og er efter alle villa vejene og der er et bump ude foran. HVAD FANDEN SKAL JEG BRUGE DET TIL!! Men der skal nok dø et par unger før de åbner øjnene!! arrrggg jeg bliver sgu så gal!! Shcone jeg føler med dig og kender fuldt ud dine frustrationer ak!! 
* Så er vores nye WELSH MOUNTAIN PONY flyttet ind se på min præs. *
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| træbarn??? |
Hallingsgaard |
05-05-2006 19:52 |
|
er der nogen der har billeder af et "træbarn" og andet som i har set, som kunne få folk til at sætte farten ned. Nogen gange bliver jeg så arrig, at jeg får lyst til at sætte diverse skilte op!! Men den slags skal vist ikke gøres mens man er arrig hi hi. hvad er egentligt lovligt på egen grund for at nedsætte hastigheden og hvad virker?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ??? |
Hallingsgaard |
05-05-2006 19:54 |
|
hvad med en masse kors... hvil i fred m.m.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forfærdeligt |
|
|
Herligt...og alligevel frygteligt at der er andre der har samme problemer som mig. Har snakket med min mor om at smide brædder ud på vejn, det må da kunne sætte farten ned. Og så male skilte hvor der står "tre dræbte på et år"...det må da kunne få nogen tanker igang hos dem der køre! Det er desværre ikke en grusvej. Fint asfalteret, men ikke brædere end 3 m bred. Dvs. folk også kaster sig i grøften når man møder heste, mennesker, modkørende osv...og alligevel er hastigheden i top. Der er skilte i begge ender af vejen med "uvedkommen kørsel forbudt" og "30 kmt". Men det er åbentlyst ikke nok. Så sent som idag var der et par gutter på knallert der var ved at påkøre min hest og jeg. Vi havde været over og løsspringe hos naboen, og kom gående på vejen. Han er ikke SÅ glad for knallerter, så jeg gik et godt stykke ud på vejen for at "spærre" alligevel hamrede de forbi med 40-45 kmt og var ved at vælte mig. Er gal over sådan noget. Vil gå i krig med at male skilte imorgen og smække op, så må vi se om det hjælper. Hvis ikke må jeg jo igang med "træ-barnet"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| På egen grund... |
|
|
... er det vel ikke ulovligt at lave en lille "happening". Det kunne være et "træbarn" Eller bare en henkastet smadret barnecykel, en sko og en flaske ketchup ned ad et træ Eller et par små kors over de dræbte katte Jeg tog desværre ikek et bilelde af papmacehbarnet - men skal gerne gøre det hvis det kommer op igen. Det var lavet med hønsenet indeni. Men man kan jo lave en mere kunstfærdig model, der kan klædes på til årstiden. Lidt afveksling skærper opmærksomheden
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad med nogle kæmpe |
|
|
blomster krukker( med blomster ) i zik zak på vejen evt. ud for jer, og evt. med skilte i.. Kør forsigtigt, tak fordi du sætter farten ned eller andet. Kan godt forstå du er ved at gå amok. Vi bor også ud til en grusvej, hvor nogle kører for stærkt, jeg har selv tænkt på det med krukkerne. Men har fået at vide man ikke må lave bump eller anden chikane, med mindre der er giver tilladelse. For sker der noget, er det jer der kommer til at betale erstatning. 
Uddannet dyrekinesiolog og hestemassør
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mange gode råd |
|
|
Der er så mange heste mennesker herude, og flere med store transportere, så det med at lave zig-zag holder nok ikke. Vi skal også selv kunne komme igennem med traileren. Nu går jeg i krid med malingen imorgen og laver skilte som kommer op, så må vi se hvad der sker. Kan være jeg skal parkere min pony på vejen. Hun er ret kold hva angår biler...hehe...problemet er bare når bilerne bliver trætte af hende og køre til. hmm. Holder mig til skiltene Tak for alle de gode råd... Mht chikane, er det vores vej det stykke, så vi må selv bestemme. Har set på en tank at man kan købe flytbare jern bump til at bolte fast i vejen. Er også en mulighed!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| den hårde metode |
Jon Larsen |
05-05-2006 22:49 |
|
og er nok ikke helt trafiksikker.. Lav et pap-barn og " lad det løbe ud foran bøllernes bil", og konfronter dem med " hvad nu hvis det var mit barn ??? " Tror nok chokket vil få dem til at tænke sig om en ekstra gang..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|